معرفی و دانلود کتاب تغییر چگونه اتفاق می‌افتد

عکس جلد کتاب تغییر چگونه اتفاق می‌افتد
قیمت:
۵۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تغییر چگونه اتفاق می‌افتد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تغییر چگونه اتفاق می‌افتد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تغییر چگونه اتفاق می‌افتد

تغییرات اجتماعی چگونه رقم می‌خورند؟ آیا هنجارشکنی به خودی خود فضیلت محسوب می‌شود؟ کاس سانستاین در کتاب تغییر چگونه اتفاق می‌افتد به سراغ مقوله‌ای حیاتی در علم جامعه‌شناسی رفته است که به هیچ روی نمی‌توان از آن اجتناب کرد. او در این کتاب ابعاد گوناگون تغییرات اجتماعی و چگونگی شکل‌گیری آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب تغییر چگونه اتفاق می‌افتد

جوامع بشری نیز مانند تمامی اجزای هستی و جهان اطراف ما، از تغییر گریزی ندارند. دگرگونی‌ها، چه بخواهیم و چه نخواهیم، همواره در حال وقوع هستند. اگر مفهوم تغییر را از زندگی حذف کنیم، مفاهیمی مانند رشد شخصی، پیشرفت اجتماعی و توسعه‌ی سازمانی اعتبار خود را از دست می‌دهند. اگر تغییرات و دگرگونی‌ها رقم نخورند، بی‌شک رکود و رخوت در زندگی ما رخنه می‌کند و در این صورت ما نخواهیم توانست خود را با شرایط جدید وفق دهیم یا از فرصت‌های تازه برای بهبود زندگی استفاده کنیم. ضرورت تغییر در توانایی آن برای ایجاد تحول، نوآوری و رشد نهفته است. ما تغییر را به عنوان یک امر اجتناب‌ناپذیر قلمداد می‌کنیم. اما آیا این بدان معنی است که باید تسلیم شرایط شویم و ابتکار عمل را از دست بدهیم؟ کاس سانستاین در کتاب تغییر چگونه اتفاق می‌افتد (How Change Happens) می‌کوشد برای این پرسش اساسی و مهم، پاسخی تفصیلی و سنجیده ارائه دهد.

جامعه‌شناسان از تغییرات اجتماعی به عنوان فرایندی یاد می‌کنند که در خلال آن به‌وسیله‌ی تعاملات و روابط انسانی، نهادهای فرهنگی و اجتماعی دستخوش دگرگونی می‌شوند. این تغییرات در طول زمان رخ می‌دهند و معمولاً یکباره نیستند و به همین ترتیب، اغلب پیامدهای عمیق و بلندمدتی را برای جامعه در پی دارند. از میان نمونه‌های شناخته‌شده‌ی چنین تغییراتی می‌توان به جنبش‌های اجتماعی حقوق زنان و حقوق اقلیت‌های جنسی اشاره کرد.

کاس سانستاین در کتاب تغییر چگونه اتفاق می‌افتد به سراغ مقوله‌ی مهم «تلنگر» رفته و از آن با عنوان «سقلمه» یاد می‌کند. او فصل‌هایی از کتاب را به این پدیده اختصاص داده است و می‌کوشد در خلال آن‌ها نشان دهد که چه نوع سقلمه‌هایی مؤثر هستند و چرا در برخی مواقع سقلمه‌ها نقشی بازدارنده ایفا می‌کنند. کتاب تغییر چگونه اتفاق می‌افتد دربرگیرنده‌ی سه فصل کلی است که به ترتیب «هنجارها و ارزش‌ها»، «کاربردها و محدودیت‌ها: سقلمه‌ها» و«انحرافات» نام دارند و هر یک از این فصل‌ها به فراخور مبحث محوری خود، بخش‌های متفاوتی را در بر می‌گیرند.

با تغییر روابط، نهادها تغییر می‌کنند. دگرگونی در ساحت نهادهای اجتماعی منجر به رقم خوردن تغییرات بزرگ و کوچک در هنجارهای فرهنگی و جمعی شده و در نهایت این سلسله به جنبش‌های اجتماعی می‌رسد. با مطالعه‌ی این روند می‌توانیم به نقش حیاتی و مؤثر خود به عنوان فردی از یک جامعه در مقوله‌ی دگرگونی و تغییرات اجتماعی آگاه شویم. آثاری از قبیل کتاب تغییر چگونه اتفاق می‌افتد به افزایش دانش و گسترش بینش ما پیرامون این فرایند کمک بسیاری می‌کند.

انتشارات هورمزد ترجمه‌ی اسما حسنی را از این اثر انتخاب نموده و آن را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب تغییر چگونه اتفاق می‌افتد

  • کتاب سانستاین روشنگر است؛ زیرا هنجارهای درست را در مرکز نحوه‌ی تفکر ما پیرامون تغییر قرار می‌دهد. (دیوید بروکس، نیویورک تایمز)

  • در این اثر متراکم، فنی و در عین حال روشنگر، که از علوم رفتاری و فلسفه‌ی سیاسی متأثر است، محقق حقوقی و نظریه‌پرداز سیاسی، کاس سانستین، ایده‌های خود را در مورد چگونگی تغییرات در نگرش و رفتار انسان توسعه می‌دهد. خواندن این اثر توجه تمام‌وکمال خواننده را می‌طلبد؛ اما در نهایت برای او پاداشی ارزشمند به ارمغان می‌آورد. (هفته‌نامه‌ی ناشران)

  • کتاب جدید کاس سانستاین یکی از فوری‌ترین مشکلات زمان ما را بررسی می‌کند: چگونه و چرا هنجارهای به ظاهر پایدارِ اجتماعی فرو می‌پاشند و نهادهای قدیمی نابود می‌شوند؟ این کتاب که حاوی تجمیعی از ایده‌ها در مورد مداخله در سیاست است، راه‌های جدیدی را برای تحقیق باز می‌کند و شایسته است توسط دانشجویان اقتصاد، حقوق و سیاست خوانده شود. (کاوشیک باسو، استاد اقتصاد و مطالعات بین‌الملل دانشگاه کرنل)

کتاب تغییر چگونه اتفاق می‌افتد برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های جامعه‌شناسی و علوم سیاسی را به مطالعه‌ی کتاب تغییر چگونه اتفاق می‌افتد دعوت می‌کنیم.

با کاس سانستاین بیشتر آشنا شویم

کاس آر. سانستاین (Cass R. Sunstein)، استاد دانشگاه رابرت والمزلی در مدرسه‌ی حقوق هاروارد، مدیر دفتر اطلاعات و امور نظارتی کاخ سفید در دولت اوباما بود. او در سال 2018 موفق شد جایزه‌ی هولبرگ را از آن خود کند. این جایزه یکی از بزرگترین جوایز تحقیقاتی بین‌المللی است که سالانه به دانشمندانی که سهم برجسته‌ای در تحقیقات در هنر، علوم انسانی، علوم اجتماعی، حقوق و یا الهیات دارند، اعطا می‌شود. «فمینیسم و نظریه‌ی سیاسی»، «استدلال حقوقی و تعارض سیاسی»، «ریسک و دلیل: ایمنی، قانون و محیط زیست»، «حقوق حیوانات: بحث‌های جاری و جهت‌گیری‌های جدید» و «درباره‌ی شایعات: دروغ‌ها چگونه منتشر می‌شوند؟» از دیگر آثار منتشرشده‌ی کاس سانستاین به شمار می‌روند. از میان آثار ترجمه‌شده‌ی این نویسنده، کتاب پرفروش «نویز، نقصی در قضاوت انسان» که با عنوان «آشفتگی» نیز ترجمه شده است، موفق شد توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند.

در بخشی از کتاب تغییر چگونه اتفاق می‌افتد می‌خوانیم

قطبیت گروهی تأثیر عظیمی بر گروه‌ها و نهادهای مشورت‌کننده دارد، مثلاً نقش سیاسی و اجتماعی سازمان‌های مذهبی را در نظر بگیرید. چنین سازمان‌هایی فقط به لطف این‌که افراد همفکر با یکدیگر صحبت می‌کنند معمولاً اعتقادات مذهبی اعضای گروه را تقویت می‌کنند. این گروه‌ها برانگیختگی مذهبی را تقویت می‌کنند، به‌ویژه اگر اعضای گروه از سایر گروه‌ها جدا شده باشند و گاهی نتیجۀ آن سوق‌دادن افراد به‌سوی جهت‌گیری‌های کاملاً عجیب‌و‌غریب است. چه این‌گونه باشد و چه نباشد، فعالیت سیاسی اعضای سازمان‌های مذهبی بی‌شک تحت تأثیر اثرات آبشارمانند و قطبیت گروهی است. همچنین، بنابر شواهد بررسی‌ها، رویدادهای اجتماعی چشمگیر مانند ترور مارتین لوتر کینگ و اغتشاشات حقوق مدنی با افزایش نگرش‌های مثبت و منفی در گروه‌های جمعیتی معمولاً به قطبی‌سازی نگرش‌ها منجر می‌شوند. به بیان عام‌تر، بحث و گفت‌وگو اغلب سبب تحکیم نگرش‌ها به بیگانگان و تغییر اجتماعی می‌شود؛ بنابراین، طرح‌های پیشنهادی «تأسیس مرکز بازپروری یا مرکز اصلاحی معمولاً بیم و هراس‌های خصوصی را بیرون کشیده است که پس از بحث و گفت‌وگو، به دو قطب پارانویا و خصومت علنی تبدیل می‌شود».

ارائۀ مثال‌هایی از قطبی‌سازهای حرفه‌ای یا پیشگامان قطبیت آسان است _فعالان سیاسی که یکی از اهدافشان خلق حوزه‌هایی است که همفکران بتوانند نقطه‌نظر مشخصی را از یک یا چند فرد سخنور بشنوند و واقعاً یا نیابتاً در یک گفت‌وگوی مشورتی شرکت کنند که نقطه‌نظر مشخصی در آن تحکیم و تقویت شود. یک راهبرد بسیار نویدبخش برای کسانی که به‌دنبال ارتقای اصلاحات اجتماعی هستند آن است که با ترویج بحث و گفت‌وگو در میان افراد مایل به حمایت از اصلاحات مربوطه شروع کنند؛ چنین بحث‌هایی احتمالاً اعتقادات و نگرانی‌های زیربنایی را تقویت می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول. هنجارها و ارزش‌ها
فصل اول. از بند گسسته
فصل دوم. قانون قطبیت گروهی
فصل سوم. عملکرد بیانی قانون
بخش دوم. کاربردها و محدودیت‌ها سقلمه‌ها
فصل چهارم. سقلمه‌زنی: راهنمایی بسیار مختصر
فصل پنجم. انتخاب‌های تحمیل‌کننده
فصل ششم. رفاه
فصل هفتم. سقلمه‌های شکست‌پذیر
فصل هشتم. اخلاقیات
فصل نهم. کنترل
فصل دهم. اجبار
فصل یازدهم. ترجیح «الف» به «ب» در عین ترجیح «ب» به «الف»
بخش سوم. انحرافات
فصل دوازدهم. شفافیت
فصل سیزدهم. تدابیر احتیاطی
فصل چهاردهم. رهیافت‌های آنی اخلاقی
فصل پانزدهم. حقوق
فصل شانزدهم. حزب‌گرایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تغییر چگونه اتفاق می‌افتد
نویسنده
مترجماسما حسنی
ناشر چاپینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-622-7251-78-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تغییر چگونه اتفاق می‌افتد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تغییر چگونه اتفاق می‌افتد

برای دریافت کتاب تغییر چگونه اتفاق می‌افتد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.