معرفی و دانلود کتاب صوتی نشخوار ذهنی: هفت گام برای کنترل و از بین بردن افکار منفی

عکس جلد کتاب صوتی نشخوار ذهنی: هفت گام برای کنترل و از بین بردن افکار منفی
قیمت:
۴۱,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نشخوار ذهنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نشخوار ذهنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نشخوار ذهنی: هفت گام برای کنترل و از بین بردن افکار منفی

چیس هیل و اسکات شارپ در کتاب صوتی نشخوار ذهنی هفت تکنیک ساده اما کاربردی را برای غلبه بر افکار منفی و اضطراب‌آفرین به شما می‌آموزند. گفتنی است که اثر حاضر یکی از عناوین پرفروش آمازون به شمار می‌رود.

درباره کتاب صوتی نشخوار ذهنی:

نشخوار فکری یعنی از مدیریت ذهن خود ناتوان باشید و به افکار منفی اجازه دهید که به سادگی بر روحیه‌ و عملکردتان تأثیر بگذارند. باید بدانید که فکرهای مزاحم هرگز از بین نمی‌روند؛ بلکه تنها تحت کنترل درمی‌آیند. اگر در وضعیتی هستید که اینگونه فکرها، بی‌آنکه خود بخواهید، زندگی روزمره‌تان را مختل نموده‌اند، باید سریع‌تر دست به کار شوید و چاره‌ای بیندیشید. چیس هیل و اسکات شارپ اینجا هستند تا با کتاب تحسین‌شده‌ی نشخوار ذهنی (How to Stop Overthinking) در این مسیر یاری‌گر شما باشند.

آن‌ها در اثر نامبرده به خوبی توضیح می‌دهند که وقتی اُوِرتینک (فکر بیش از اندازه به یک موضوع) می‌کنید در چه چرخه‌ی مخربی از رفتارهای آسیب‌زا گیر می‌افتید. اورتینکرها، یا به قول چیس هیل و اسکات شارپ، نشخوارکنندگان فکری، اغلب اوقات ذهن و تنی خسته دارند. انگار همیشه باری بر شانه‌های خود حمل می‌کنند: بار نگرانی‌ها، وسواس‌ها و ترس‌های بیهوده. علاوه بر اینها، فکر کردن بیش اندازه و نگرانی بیهوده، در اکثر مواقع منجر به بروز حملات عصبی، دوره‌های افسردگی شدید، وسواس‌های افراطی و سایر اختلالات روانی می‌شود.

البته هر نوع نگرانی‌ای را نباید بیانگر نشخوار ذهنی یا اورتینک دانست. برخی از ترس‌ها و دغدغه‌های ما طبیعی و زاده‌ی شرایط‌اند. آنچه در کتاب نشخوار ذهنی از آن سخن گفته شده، نه این نگرانی‌های طبیعی، بلکه افکار مزاحمِ غیرطبیعی است. مثل وقتی که بعد از کوچک‌ترین جملاتی که بر زبان می‌آورید، شروع به فکر کردن به تأثیر مثبت یا منفی گفته‌ی خود بر مخاطب می‌کنید؛ و یا زمانی که مدام درباره‌ی آینده‌ی شغلی‌تان خیالات بد در سر می‌پرورید؛ یا هنگامی که در تصمیم‌گیری درباره‌ی کوچک‌ترین مسائل نیز دچار تردید و دودلی می‌شوید. اینها همه دال بر آن است که شما به نشخوار ذهنی گرفتارید و باید برای خود کاری کنید.

از کتاب نشخوار ذهنی، هفت نکته‌ی کاربردی برای از بین بردن افکار منفی خواهید آموخت؛ البته نباید فراموش کنید که صرفِ مطالعه‌ی این نکات قرار نیست ناگهان برای شما معجزه کند و همه‌ی دل‌نگرانی‌های بیهوده‌تان را از بین ببرد؛ اما مطمئن باشید که اگر در راستای پیاده‌سازی مطالب چیس هیل و اسکات شارپ تلاش کنید، به نتایج خوبی می‌رسید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی نشخوار ذهنی:

- حاوی توصیه‌هایی درخشان برای غلبه بر افکار استرس‌آور. (M. Curtis McCoy)
- یک کتاب فوق‌العاده که نمی‌توانید زمین بگذاریدش. (MR PG ELLERBY)
- این کتاب کمکی شایان برای من بوده است. (Shinika Mckenzie)

کتاب صوتی نشخوار ذهنی مناسب چه کسانی است؟

مطالب کتاب نشخوار ذهنی به کار اشخاصی خواهد آمد که بیش از حد درگیر وسواس‌های فکری و افکار آزاردهنده هستند.

با نویسندگان کتاب صوتی نشخوار ذهنی بیشتر آشنا شویم:

چیس هیل (Chase Hill) و اسکات شارپ (Scott Sharp) دو نویسنده‌ی مطرح آثار روانشناختی هستند. کتاب‌های ایشان در ژانر خودپروری و خودسازی تاکنون یاری‌رسان افراد بسیاری بوده است. کتاب نشخوار ذهنی که در زبان فارسی به اسامی دیگری نیز ترجمه شده، بهترین اثر هیل و شارپ به شمار می‌رود.

در بخشی از کتاب صوتی نشخوار ذهنی می‌شنویم:

نگرانی یه چیزه و نگرانی بیش از حد یه چیز دیگه. نگرانی بیش از حد هم مثل نشخوار ذهنی، وقتی اتفاق می‌افته که شما خودتونو با فکر کردن به گذشته، حال و آینده عذاب می‌دید و سعی می‌کنید چیزهای غیرقابل کنترل رو کنترل کنید. این وضعیت ممکنه استرس و اضطراب شدیدی رو در شما برانگیزه و دائماً حتی راجع به چیزهای جزئی هم، احساس راحت نبودن کنید.

اختلالاتی مثل اضطراب، وسواس فکری و افسردگی، می‌تونن نتیجه‌ی توسعه‌ی نگرانی‌های افراطی شخص باشن. ما با سخت دونستن غلبه بر ترس‌هامون رنج می‌کشیم. چون از خود اون ترس اونقدر می‌ترسیم که نمی‌تونیم به راه حلی برای برطرف کردنش فکر کنیم. تفاوت‌هایی بین کسی که بیش از حد فکر و خیال می‌کنه با کسی که بیش از حد نگرانه وجود داره...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
مقدمه
25 دقیقه
فصل اول: دشمن خود و دلایل نشخوار ذهنی‌تان را بشناسید
35 دقیقه
فصل دوم: ده تکنیک قدرتمند برای از بین بردن اضطراب و نگرانی برای همیشه
20 دقیقه
فصل سوم: سروکله زدن با افکار منفی
26 دقیقه
فصل چهارم: در چند دقیقه نشخوار ذهنی خود را کنترل کنید
19 دقیقه
فصل پنجم: مثبت فکر کردن
41 دقیقه
فصل ششم: چطور ذهن خود را پاکسازی کنیم و به چیزی که در زندگیمان می‌خواهیم تبدیل شویم؟
27 دقیقه
فصل هفتم: تمرینات ساده‌ی روزانه برای غلبه بر به تعویق انداختن کارها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نشخوار ذهنی: هفت گام برای کنترل و از بین بردن افکار منفی
نویسنده،
مترجمستوده طاهریان
راویغلامرضا صادقی
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نشخوار ذهنی

javidan
۱۴۰۲/۴/۳
سلام کتاب بسیار عالی برای افرادی که در مقطعی دچار حوادثی شدند که امکان رفتار بهتر و یا یک عکس العمل عاقلانه تر وجود داشته اگر با دقت کتاب و مطالعه کنید یا گوش بدید بسیار در کم کردن عذاب وجدان و نشخوار ذهنی موثره.
.... گوینده کتاب با یک ریتم و تن صدا ثابت میخونه و جلو میره هیچ اجازه‌ای به در مورد
شنونده‌نمیده چیزی که شنیده فکر کنه فقط زنجیر وار متن خونده میشه با دور تنننند هر چند من دور خوانش و خودم کم کردم ولی باز سکوتها و
ارامش در تن صدای خواننده. نشد که تا چند فصل با تن صدا ارتباط بگیرم.. مورد دیگه موزیکهای بین فصلهاست که کل ارامش شنونده بهم ریخته میشه تن صدای موزیک حداقل پنج واحد بالاتر از صدای خواننده متن و اگر شما شب قبل از خواب این کتاب وگوش کنید به هیچ عنوان خواب راحت و با ارامش نخواهید داشت صدای موزیک متن واقعا با روان شنونده بازی منفی داره.. اگر فرصت مطالعه دارید کتاب متنی تهیه کنید خیلی اموزش دقیق تر میشه در کل کتابی که ارزش خرید داره و محتوی ارزشمندی داره.... حتما حتما برای دوستانی که نوشخوار ذهنی دارند توصیه میکنم ‌
معصومه باستانی
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
بسیار عااااالی بود. در حالی این کتاب رو گوش کردم که بسیار افکارم پریشان بود و مدام درگیر خودم و افکارم بودم. البته چند بار کتاب رو گوش کردم و افکارم رو به چالش کشیدم و تونستم ریشه یابی کنم که چرا اینقد فکرم درگیررر و پریشان بود. و درواقع متوجه شدم که باید تغییر کنم و افکار مسموم رو کلن از ذهنم خارج کنم و بیشترررر زمانم ورو با خانواده‌ام بگذرونم و از افراد سمی دوری کنم و وقت بیشتزی برای خودم بزارم ممنون از کتابراه. و صدای زیبااااای اقای رضا صادقی..
Ameri
۱۴۰۲/۶/۱۳
اگه شماهم مدام درگیر افکار منفی هستین، اگه بیش از حد به وضعیت روابطتون با دیگران فکر میکنین، اگه کنش و واکنش‌های رفتاری دیگران باعث ایجاد نشخوار فکری شدید در ذهن شما میشه و شمارو از ریتم عادی زندگیتون میندازه این کتاب نه تنها شمارو نسبت به مسائلی بی اهمیتی که باعث ایجاد نشخوار فکری میشن آگاه می‌کنه بلکه به شما چندین راه حل ساده اما قطعی رو پیشنهاد میده تا مالک ذهنی آرام و زندگی بدون تنش‌های فکری عصبی بی اهمیت باشین.
سودابه فرجزاده
۱۴۰۲/۵/۱۹
کتاب بسیار زیبایی بود خیلی از خواندنش لذت بردم راهکارهای زیادی داشتکه باید نت برداری بشه، من از آخرین کتاب و روشهایی که برای رفع هیجانات منفی درونی داشت بهره زیادی بردم ودارم تمرین میکنم که همیشگی باشه مثلأ گفته بود وقتی عصبانی و آشفته هستید از روش شمردن چیزهای قرمز رنگ اطرافتون استفاده کنید ویا رو پنج صدایی که در اطرافتون هست رو بشمارید البته با چشمان بسته، روش خوبی بود و امتحان کردم خیلی اثر داره
آتنا ریاضی
۱۴۰۱/۱۰/۱
بسیاااااار کتاب عالی، پر روشهای اموزشی و کاربردی و تمرینهای عالی، من واقعا لذت بردم و مطالبش رو یاداشت کردم و بارها و بارها گوش میدم و تمرین میکنم، واقعا محشره و به دوستانی که دچار استرس و اضطراب و نشخوار ذهنی شدن پیشنهاد میکنم گوش کنن و از مطالبش استفاده کنن، برای من واقعا موثر بود و درمورد صدای گوینده هم بسیار عالی و با حس درست مطالب رو روایت میکرد،
نادیا احمدی
۱۴۰۱/۱۲/۸
عالی بود خیلی بهم کمک کرد با افکار منفی و وسواس گونه‌ام کنار بیام و دیگه از شرش افکار سمی‌ام خلاص شم البته باید تمام تمرین هاشو انجام داد تا نتیجه‌ی فوق العاده‌اش رو دید از تموم کتابهای این زمینه عالی تر بود و تمرینات جامع تر و بهتری هم داشت و همچنین صدای راوی هم دلنشین و باعث درک بهتر میشد خیلی ممنون از عوامل کتابراه
سحر بنائی
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
بیشتر دررابطه با سرزنش کردن خودتون تو هرمسائلی هست خوبه اما خب نشخوار ذهنی آدم فقط به خودش برنمیگرده خیلی وقتا از جامعه یا از کسی ناراحت میشه و درباره اینها خیلی توضیحی نداره.
ولی برای کساییکه تو هرمسئله‌ای خودشون رو مقصر میدونن کتاب مفیدیه و پیشنهاد میشه.
فاطمه فرهادی
۱۴۰۱/۹/۲۷
کتاب مفید بود اما راوی آنقدر تند و سریع متن کتاب رو روایت میکرد که به جرات باید بگم حداقل سه بار باید گوش کنم تا بتونم تمام مطالب و متوجه بشم اگه قبل از خرید نمونه رو گوش کرده بودم هرگز این نسخه رو نمیخریدم تند حرف زدن راوی تمام زیبایی و مفید بودن مطالب و از بین برده
Tehboys
۱۴۰۱/۱۲/۶
بسیار عالی و مفید و مثل همیشه صدای گرم و دلنشین راوی جناب غلامرضاصادقی..
دوستانی که می‌فرمایند راوی خیلی تند یا آروم روایت میکنن تو قسمت پخش اون پایین سمت چپ یه آپشن کتابراه قرار داده که بتونید پخش صوت را به سلیقه خودتان تنظیم کنید.
رفیعه حاجی پور
۱۴۰۲/۵/۲۴
با خواندن کتاب متوجه شدم نود درصد افکار و درگیریهای ذهنی‌ام و میل به بهترین و به نحو احسنت بودنم و اینکه از همه بهتر و برتر باشم در اثر همین مشکل نشخوار ذهنی است که با کمک کتاب نشخوارهای ذهنی‌ام را مینیمم رساندم. کتاب خوبی بود.
سارا نوری
۱۴۰۲/۵/۱۶
درود بر شما کتاب فوق العاده عالی بود و نکات زیادی برای آرامش ذهن گفته هر وقت گوش دادم حالم عالی شد و این کتاب را هر از چند گاهی باید خوند یا گوش کرد واقعا ضروریه یعنی در واقع آب روی آتیش
هاله نخبه
۱۴۰۱/۱۰/۶
مدت‌ها بود دچار نشخوار ذهنی شده بود به شدت کلافه شدم بودم
برام مثبت واقع شد
سرعت گفتار راوی جذابه ولی کمی سریعه
دوبار گوش دادم تا بیشتر استفاده کنم
برام مفید بود
امیررضا امجدی
۱۴۰۲/۵/۷
بسیار کاربردی و بدرد بخور صدای گوینده هم که این کتاب رو فوق العاده کرده دوستانی که با سرعت خوانش گوینده مسعله دارن میتواند روی سرعت 8. درصد در پلیرشون تنظیم کنند
راضیه زارعی
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
کتاب بسیار عالی و بی‌نظیری بود، صدای گوینده هم به همون اندازه عالی بود، یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که خوندم. هر بار که گوش بدین نکته‌های بیشتری ازش یاد میگیرین.
مصطفی عزیزی
۱۴۰۱/۷/۲۸
فوق العاده بود، کتابی سرشار از اطلاعات و راهنمایی‌های خوب. با بیانی شیوا و دلنشین و ترجمه‌ای محشر. ذهنمون رو قدرتمند کنیم.
ممنونم از کتابراه
مشاهده همه نظرات 85

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نشخوار ذهنی

برای دریافت کتاب صوتی نشخوار ذهنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.