معرفی و دانلود کتاب صوتی حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی: راهنمایی برای کامیابی در ارتباط با دیگران

عکس جلد کتاب صوتی حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی: راهنمایی برای کامیابی در ارتباط با دیگران
قیمت:
۶۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی: راهنمایی برای کامیابی در ارتباط با دیگران

کتاب صوتی حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی نوشته‌ی ندرا گلاور تواب، به شکلی علمی و با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های به‌روزِ روان‌شناسی، به مسئله‌ی بسیار مهم و کمتر پرداخته‌شده‌ی تعیین کردنِ حد و مرز در روابط می‌پردازد. او در این کتاب که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است، نشان می‌دهد چگونه می‌توانیم نیاز‌های خود را بشناسیم و آن‌ها را بیان کنیم.

درباره‌ی کتاب صوتی حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی

همه‌ی ما می‌دانیم برای رسیدن به تعادل بین کار و زندگی، کنار آمدن با افرادِ سمی و لذت بردن از روابطی که با همکاران، دوستان و خانواده برقرار می‌کنیم، باید حد و مرز‌های مشخص و سالمی را تعیین کنیم. اما حد و مرز‌های سالم چه هستند؟ و چگونه با تعیین کردنِ حد و مرز‌های‌مان می‌توانیم نیازهای خود را بیان کنیم؟ ندرا گلاور تواب (Nedra Glover Tawwab) در کتاب صوتی حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی (Set Boundaries, Find Peace: A Guide to Reclaiming Yourself) به این سؤال‌ها پاسخ می‌دهد.

این روان‌شناس آمریکایی در این کتاب، اهمیتِ تعیین کردنِ حد و مرز را نشان می‌دهد و انواعِ مختلف و متفاوتِ حد و مرزها را معرفی می‌کند. از نظر ندرا گلاور تواب، تمام حد و مرزهای انسان شامل حد و مرزهای فیزیکی، جنسی، فکری، احساسی، مادی و زمانی می‌شود. او پس از معرفیِ این حد و مرزها، با ارائه‌ی داستان‌هایی از مراجعین و بیماران خود، اهمیت هر کدام از انواعِ حد و مرز‌ها را نشان می‌دهد و تمرین‌هایی برای تعیین کردنِ حد و مرز‌هایی متفاوت با دیگران ارائه می‌کند.

ندرا گلاور تواب در این کتاب نشان می‌دهد بسیاری از مشکلاتی که افراد در روابطِ خود دارند، در حقیقت مشکلات در تعیینِ حد مرز هستند. چه در جمعِ دوستان و چه در کار، افراد با تعیین نکردنِ حد و مرز و ناتوانی در نه گفتن، نیاز‌های خود را به خوبی بیان نمی‌کنند و در نتیجه، مشکلاتی همچون افسردگی و اضطراب را تجربه می‌کنند.

کتاب صوتی حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی، فصلی در رابطه با فناوری و شبکه‌های اجتماعی دارد و ندرا گلاور تواب در این فصل به اهمیتِ داشتنِ نظم و انضباطِ شخصی و تعیین کردنِ حد و مرز در رابطه با خود می‌پردازد. تمریناتی که در این فصل آورده شده‌اند کمک می‌کنند که با کم کردن و کاهشِ حضور در شبکه‌های اجتماعی، اهدافِ بلند‌مدت و مهم‌ترمان را در زندگی پیش ببریم و از این‌راه حسِ آرامشِ بیشتری را تجربه کنیم.

کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی توسط انتشارات کوله‌پشتی با ترجمه‌ی سارا مقدم ثابت و گویندگی آزاده اکبری منتشر شده است. این کتاب توسطِ مترجمینِ دیگری نیز ترجمه شده که از این ترجمه‌ها می‌توان به «حد و مرزها آرامش می‌آفرینند» ترجمه‌ی المیرا لایق و شادی فروتنیان، «مرزها را تعیین کنید، آرامش یابید» ترجمه‌ی مینا حقیقت و «مرزها را تعیین کنید تا به آرامش برسید» ترجمه‌ی المیرا محمدی اشاره کرد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی

  • ندرا گلاور تواب در کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی نه تنها به ما نشان می‌دهد چگونه حد و مرزهای درست و سالمی در رابطه با خود و بقیه بگذاریم، بلکه نشان می‌دهد چطور می‌توانیم در برابرِ احساسات و نیت‌های‌مان شفاف و واضح باشیم (اَلِکساندرا اِل، نویسنده‌ی کتاب پس از باران).

  • ندرا گلاور تواب به روشنیِ هرچه‌تمام‌تر و با همدلیِ فراوان موضوعی را مطرح می‌کند که در موردش بسیار گفته می‌شود ولی کمتر به عمل گرفته می‌شود. اگر به دنبالِ این هستید که رابطه‌ای که با خود و اطرافیان‌تان برقرار می‌کنید را تنظیم کنید، حتماً باید این کتاب را بخوانید (وییِنا فَرون، مؤسسِ شرکتِ ازدواجِ آگاهانه و خانواده‌درمانی).

  • این کتاب، نقشه‌ی راهِ قدرتمندی برای تعیین کردنِ انتظارات و حد و مرز‌های شخصی ارائه می‌دهد تا بتوان در امنیت و احترام زندگی کرد و به خودشکوفایی رسید (اِسکات بَری کافمن، روان‌شناس و نویسنده).

  • ندرا گلاور تواب در کتابش، راهنمایی جامع برای شناختن و برقرار ساختنِ حد و مرز‌های بین‌فردی را ارائه می‌کند (Publishers Weekly).

کتاب صوتی حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به دنبالِ بهتر کردنِ روابط خود هستند و می‌خواهند توانایی بیان کردنِ نیاز‌های خود را بیابند، این کتاب را مفید خواهند یافت.

با ندرا گلاور تواب بیشتر آشنا شویم

ندرا گلاور تواب روان‌درمانگر و نویسنده‌ی آمریکایی‌ست. او که مدرکِ کارشناسی ارشدِ خود در رشته‌ی مددکاری را از دانشگاهِ ایالتی وین دریافت کرد، در اینستاگرام به موضوعاتی چون سلامتِ روان و روابط می‌پردازد. او در این شبکه‌ی اجتماعی، مفاهیمِ پیچیده و متنوعی مانندِ بخشش و رسیدن به اهدافِ واقع‌بینانه را به شکلی ساده و کوتاه به دنبال‌کنندگانش (که تا سال 2023 به بیش از 1.6 میلیون نفر رسیده‌اند) توضیح می‌دهد. ندرا گلاور تواب در زمینه‌ی تعیین کردن حد و مرز کتاب‌های متعددی را نوشته است تا نشان دهد چطور می‌توان در روابطِ بین‌فردی، حسِ امنیت و راحتی را تجربه کرد.

در بخشی از کتاب صوتی حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی: راهنمایی برای کامیابی در ارتباط با دیگران می‌شنویم

بخشی اساسی از بالغ شدنِ شما این است که راهنمای خودتان شوید. همانطور که با دورانِ بزرگسالی احساسِ راحتیِ بیشتری می‌کنید، بهتر می‌فهمید که والدین‌تان شما را اداره می‌کنند. آن‌ها ممکن است در برخی موارد بگویند که تعیین مرزها بی‌احترامی‌ست؛ اما وقتی با دقت و توجه این کار را انجام می‌دهید، بی‌احترامی نیست. اگر از بی‌احترامی به والدین‌تان می‌ترسید، ممکن است اگر دلیلِ اهمیتِ این مرز‌ها را با آن‌ها در میان بگذارید، احساسِ بهتری داشته باشید. چگونه در برابرِ این تأثیرگذارترین نیرو در زندگی‌تان ایستادگی می‌کنید؟ چگونه رابطه‌تان را از کودک به بالغ تغییر می‌دهید؟

والدینِ شما در طولِ زندگی‌تان با زیر و بمِ شما آشنا بودند. آن‌ها می‌دانند برای تحریک شما و رسیدن به خواسته‌های‌شان چه باید بگویند. شما هم ممکن است فقط با خواندنِ زبانِ بدن یا مشاهده‌ی تغییر در روحیه‌شان خواسته‌های آن‌ها را درک کنید. بیشترِ افراد نمی‌خواهند والدین‌شان را ناامید کنند. وقتی بچه بودم، بدترین چیزی که از مادرم شنیدم این بود: «ازت ناامید شدم». این جمله، قلبم را شکست و مرا مصمم کرد که دست‌کم تا دو ساعتِ آینده رفتارِ خوبی داشته باشم. بااین‌حال، هنگامی که با والدین‌مان حد و مرزی قائل نمی‌شویم، ناامید، رنجیده و مضطرب می‌شویم. در برهه‌ای از زمان خوب است که همه‌ی افرادِ بالغ از خود بپرسند: «من چی می‌خوام؟».

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
پیشگفتار
55 دقیقه
فصل 1: حد و مرز‌ها چه هستند؟
48 دقیقه
فصل 2: نداشتن مرزهای سالم، بهای سنگینی دارد
47 دقیقه
فصل 3: چرا مرزهای سالمی نداریم؟
25 دقیقه
فصل 4: شش نوع از حد و مرزها
36 دقیقه
فصل 5: نقض مرزها چگونه است؟
47 دقیقه
فصل 6: تشخیص و بیان مرزها
37 دقیقه
فصل 7: مرزهای غیرشفاف و نامفهوم، آن‌ها را بی‌اهمیت نشان می‌دهد
25 دقیقه
فصل 8: آسیب روحی و مرز‌ها
41 دقیقه
فصل 9: برای احترام گذاشتن به مرزهای‌تان چه کاری انجام می‌دهید؟
38 دقیقه
فصل 10: خانواده
33 دقیقه
فصل 11: روابط عاطفی
29 دقیقه
فصل 12: دوستی
30 دقیقه
فصل 13: کار
34 دقیقه
فصل 14: فناوری و شبکه‌های اجتماعی
30 دقیقه
فصل 15: حالا چه باید کرد؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی: راهنمایی برای کامیابی در ارتباط با دیگران
نویسنده
مترجمسارا مقدم ثابت
راویآزاده اکبری
ناشر صوتیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی

مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۴/۱۸
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان و گرامی. کتابی بسیار عالی و کاربردی در زندگی که به واقع با عمل کردن به گفته‌های این کتاب می‌تونیم تغییرات اساسی را در خود و زندگیه خودمان انجام دهیم. نویسنده‌ای توانا با اندیشه‌های قدرتمند و قلمی روان به سادگی توانسته نکات مهمی را یادآوری کنه که اگر از سنین پایین تر اینها رو به ما یاد می‌دادند مطمئنا خیلی شرایطمون فرق می‌کرد. کتاب خیلی خوب پیش می‌ره و در مورد همه‌ی موارد لازم، ایشون با علم بر این موضوع و با استفاده از تجارب خودشون به عنوان یک راهنمای خوب خواننده را کمک می‌کند. ترجمه‌ی فوق العاده و خوانش سلیس و خوب جذابیت دو چندانی به این اثر بخشیده است. سپاس از تیم خوب کتابراه
علی یزدان پناه احمدآبادي
۱۴۰۳/۲/۵
‌تعیین مرزهایتان ممکن است ناخوشایند باشد. ممکن است احساس گناه کنید و از خودتان بپرسید که آیا کار درستی انجام می‌دهید یا نه. اما به هر حال مرزهایتان را تعیین کنید. ‌نویسنده به طور مشخص به نهادها و موقعیت‌هایی که ارتباط و مرز در آن‌ها پررنگ‌تر می‌شود اشاره می‌کند: خانواده، روابط عاطفی، دوستی، کار، و فناوری شبکه‌های اجتماعی این کتاب درک عمیق‌تری از چگونگی آشکار شدن مسائل تعیین حد و مرز در زندگی واقعی نشان می‌دهد. در پایان هر فصل برای تاثیر بیشتر مطالب ارائه شده پرسش‌ها و تمرین‌هایی نیز ارائه می‌ شود. برای همه‌ی دوستانی که در روابط با افراد دیگر دچار مشکل هستند پیشنهاد می‌شود الخصوص دهه شصتی‌های گرامی 🫡
یوگن
۱۴۰۲/۸/۱۱
هر چقدر از خوبی این کتاب بگم کم گفتم حقیقتا واقعا یه کتاب محشر بود که باعث میشه به فکر فرو بری و بتونی بهترین حد و مرز‌ها رو برای ارتباط دیگران با خودت و همینطور خودت با دیگران رو بزاری که به نظرم عالیه و شنیدن این کتاب رو به همه پیشنهاد میکنم...
هومن فولادی
۱۴۰۲/۵/۲۰
کتابی خوب برای یاد دادن نه گفتن و حفظ ارامش خووت در مرحله اول، دوم حذف کردن ادمهای سمی دور برت که هیچ سود روحی و روانی برای تو که ندارند بلکه باعث میشه همیشه یه مشکلی برات بوجود بیاد کتاب بسیار ارزنده‌ای میباشد
پریسا پریسا
۱۴۰۲/۳/۲۴
به نظرم کتاب خوبی برای اینکه بتونید حد مزر‌های خودتون مشخص کنید و با مثال‌های که میزنه براتون شرح میده که در هر موقعیتی چطوری مرز تعیین کنید و چگونه رابطتون رو مدیریت کنید.
ادریس پارسا
۱۴۰۳/۱/۳
برای ارتباط بهتر با خانواده و کار و پارتنر و همکار و دوست یا قطع ارتباط با یک سری افراد از زندگی و ارزش قائل شدن برای خورد آرامش روان کتاب بسیار مفیده.کتاب مفیده برای زندگی ارزش خودتون است. از شنیدنش ضرر نمی‌کنید
شادی شادباد
۱۴۰۲/۴/۳۱
کتاب خوبی بود.
من خودم مشکل فرسودگی داشتم به خاطر اینکه مدام در دسترس دیگران بودم و نه نمیتونستم بگم، کمک کننده بود و اینکه برای هر موقعیت راهکار میداد خیلی خوب بود.
ممنون از کتابراه.
mansure sa
۱۴۰۲/۱۰/۳
واقعا خیلی کتاب مفیدی هست، من فکر میکنم تو جامعه‌ای مثل جامعه ما، همه باید این کتاب رو بخونن، هم برای خودشون، هم برای احترام به طرف مقابلشون.
امید
۱۴۰۲/۷/۸
تاحال کتاب به این خوبی ندیدم و ازبهترین کتابهای زندگی که هر آدمی باید چندین بار خوند مخصوصا کسی در روابط با افراد مشکل دارند
روشنک
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
خیلی خیلی کتاب خوبیه وقتی تو هر رابطه‌ای ۱۰۰ خودت رو میگذاری آسیب می بینی بلد نیستی حد مرز بکشی باید این کتاب رو‌ چندین بار گوش داد
زهرا احمدیان
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
کتابی عالی و موارد کاربردی خوب. به نظرم خواندن این گتاب برای همه مفید خواهد بود. مخصوصا کسانی که نمیتونن حد و مرز تعیین کنن
مرجان کشاورز
۱۴۰۲/۵/۱۷
خیلی خوبه این کتاب...
به زبان روان و بدون توضیح و تفسیر‌های زیادی روانشناسی، فقط بهت یاد میده چیکار کنی. کاملا عملی هست.
مرضیه بصیری
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
سلام کتاب مفیدی برای کسانی است که قدرت نه گفتن ندارندوبابه کارگیری دستورات این کتاب میتوانندزندگی امنتری برای خودبسازند
ثنا ولی
۱۴۰۳/۲/۷
خیلی کاربردی و فوق العاده اس؛ اما حتنا باید با حواس جمع و کاغذ و خودکار گوش داده بشه...
معصومه بهزادی
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
درود خدمت همگی
بسیار کتاب مفید و آموزنده‌ای میباشد هم گوینده و هم متن و مطالب کتاب عالی هستن
مشاهده همه نظرات 20

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی

برای دریافت کتاب صوتی حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.