معرفی و دانلود کتاب صوتی خط قرمزهای رابطه: چهارچوب‌های شفاف خود را بنا نهید تا به آرامش برسید

عکس جلد کتاب صوتی خط قرمزهای رابطه: چهارچوب‌های شفاف خود را بنا نهید تا به آرامش برسید
قیمت:
۸۵,۸۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خط قرمزهای رابطه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خط قرمزهای رابطه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خط قرمزهای رابطه: چهارچوب‌های شفاف خود را بنا نهید تا به آرامش برسید

بسیاری از مشکلاتی که در روابطمان داریم، تنها با رعایت نکردن یک نکته‌ی ساده و البته اساسی به وجود آمده‌اند. ندرا گلاور تواب در کتاب صوتی خط قرمزهای رابطه، رعایت نکردن خطر قرمزها و تعیین نکردن صریح آن‌ها را عاملی می‌داند که روابط ما و در نتیجه آرامشمان را تهدید می‌کند. این کتاب که از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است، با ارائه‌ی مثال‌هایی روشن و واقعی، اهمیت تعیین چهارچوب‌ها را به ما گوشزد می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی خط قرمزهای رابطه

«افراد باید به حریم‌ها و چهارچوب‌های یکدیگر احترام بگذارند؛ اعم از اینکه موافق باشند یا خیر، خوششان بیاید یا نه، حریم مورد نظر را درک کنند یا خیر.» ندرا گلاور تواب (Nedra Glover Tawwab) در انتهای کتاب صوتی خط قرمزهای رابطه (Set Boundaries, Find Peace)، خوانندگان خود را نسبت به صحت و اهمیت این عبارت مجاب خواهد کرد.

بسیاری از اوقات، این افراد نزدیک زندگی ما هستند که باعث سلب آرامش و عدم تمرکز ما می‌شوند. علت بخش زیادی از رنج‌ها و ناراحتی‌های ما، نوع ارتباطی است که با دیگران داریم. ندرا گلاور تواب که خود یک روان‌درمان‌گر است، هر بخش از کتاب صوتی خط قرمزهای رابطه را با ماجرای واقعی یکی از مراجعانش آغاز می‌کند. مراجعانی که در روابط خود با والدین، برادر و خواهر، همسر، فرزند، فرد موردعلاقه و دوستانشان با چالش‌هایی آزاردهنده مواجه شده‌اند. تشخیصی که ندرا گلاور تواب درباره‌ی علت اصلی مشکلات اغلب این مراجعان می‌دهد، عدم توانایی در تعیین خط قرمزهای مشخص و کاملاً واضح است.

گاهی اوقات تنها به این دلیل که می‌ترسیم توسط دیگران پذیرفته نشویم و به اندازه‌ی کافی دوستمان نداشته باشند، از بیان صریح چهارچوب‌های خود و انجام رفتاری که دلخواه ماست خودداری می‌کنیم. گاهی هم مرزهای خود را به‌حد کافی مشخص نکرده‌ایم و طرف مقابل، ذهنیت مغشوشی نسبت به خطر قرمزهای ما دارد. در هر حالت، به اعتقاد ندار گلاور تواب در کتاب صوتی خط قرمزهای رابطه، این ما هستیم که باید دست‌به‌کار شویم و حد و حدود خودمان و دیگران را مشخص کنیم. با این کار هم آرامش خود را تضمین کرده‌ایم و هم رابطه‌ی سالم‌تر و حتی صمیمانه‌تری با آن‌ها خواهیم داشت.

کتاب صوتی خط قرمزهای رابطه با عنوان فرعی چهارچوب‌های شفاف خود را بنا نهید تا به آرامش برسید را نشر صوتی ماه آوا با صدای سپیده مالمیر و براساس ترجمه‌ی مینا فتحی منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را هم انتشارات لیوسا به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی خط قرمزهای رابطه

  • کتاب خط قرمزهای رابطه با بیانی ساده و صمیمانه، چیستی، چرایی و چگونگی خط قرمزها را به ما نشان می‌دهد و به این طریق اعتمادبه‌نفس، توانمندی و آمادگی ما را برای مواجهات زندگی افزایش می‌دهد. (ملیسا اربن، از بنیانگذاران و مدیرعامل Whole30)

  • خط قرمزهای رابطه، کتاب مقدس و راهنمای خط قرمزها است. ندرا گلاور تواب به ما آموزش می‌دهد که چطور چهارچوب‌های سالمی را تعیین کنیم و علاوه‌بر آن با احساسات و نیت‌های خود صادق باشیم. (الگزاندر ال، نویسنده‌ی کتاب رقصان زیر باران)

  • اگر به دنبال جامع‌ترین و مناسب‌ترین کتاب در حوزه‌ی تنظیم چهارچوب‌هایتان می‌گردید و مطالبی درباره‌ی نیازهایتان و چگونگی زندگی در آرامش بیشتر را جست‌وجو می‌کنید، کتاب خط قرمزهای رابطه، همان چیزی است که به دنبال آن می‌گردید. (شلینا آیانا، نویسنده‌ی کتاب Rising Woman)

کتاب صوتی خط قرمزهای رابطه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال دستورالعمل‌هایی برای اصلاح و تنظیم مجدد روابطتان هستید و اگر احساس می‌کنید آرامش بیشتری در زندگی خود نیاز دارید، کتاب صوتی خط قرمزهای رابطه را از دست ندهید.

با ندرا گلاور تواب بیشتر آشنا شویم

ندرا گلاور تواب یک روان‌درمانگر، فعال اجتماعی و نویسنده‌ی آمریکایی است. تخصص او در زمینه‌ی روابط و خصوصاً روابط عاشقانه است. او تابه‌حال مهمان پادکست‌ها و برنامه‌های تلویزیونی بسیاری بوده و با سخنان خود به افراد زیادی کمک کرده است. «بزرگش نکن: راهنمای مدیریت روابط خانوادگی ناسالم (Drama Free: A Guide to Managing Unhealthy Family Relationships)» ازجمله کتاب‌های منتشرشده از ندرا گلاور تواب است.

در بخشی از کتاب صوتی خط قرمزهای رابطه: چهارچوب‌های شفاف خود را بنا نهید تا به آرامش برسید می‌شنویم

کلوئی از کمک کردن دائم به برادرش رِی به ستوه آمده بود. به‌علاوه از برادرش کوچک‌تر بود و انتظار می‌رفت برادرش حامی‌اش باشد. کلوئی به برادرش به چشم مرد کودک‌صفتی می‌نگریست که هرگز برای خود کاری نمی‌کند و همیشه به دیگران تکیه می‌کند؛ نظیر همسر سابقش یا والدین و یا خواهرش. برادرش همیشه با چرب‌زبانی از او پول می‌گرفت و هرگز پس نمی‌داد. حتی یک‌بار کلوئی ناچار شده بود خود از دوستش قرض بگیرد. چراکه نمی‌توانست پولی را که به برادرش داده بود پس بگیرد.

کلوئی روابط صمیمانه‌ای با همسر سابق برادرش و برادرزاده‌های خود داشت. اما پس از طلاق، ری کلوئی را وادار کرده بود جانب او را بگیرد و با آن‌ها قطع ارتباط کند. حتی تهدید کرده بود اگر کلوئی ارتباطش را با آن‌ها قطع نکند، دیگر با او صحبت نخواهد کرد. کلوئی در دفتر کارش اشک می‌ریخت و می‌گفت کاش رابطه‌ی درست و سالمی با برادرش داشت. رابطه‌ای واقعی که در آن کلوئی نقش حامی را ایفا نمی‌کرد و دائم بازی نمی‌خورد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
شناسنامه - مقدمه
65 دقیقه
بخش اول: درک اهمیت و جایگاه مرزبندی در روابط - یک: درک اهمیت حفظ مرزها و خط قرمزها در روابط
55 دقیقه
دو: هزینه‌ی سنگینی که بابت نداشتن حدومرزهای مشخص می‌پردازید
50 دقیقه
سه: چرا روابطمان مبتنی بر چهارچوب‌های سالم نیست؟
25 دقیقه
چهار: شش چهارچوب مهم و اساسی در زندگی
41 دقیقه
پنج: چگونگی تعرض به چهارچوب‌ها و حدومرزها
48 دقیقه
شش: چهارچوب‌هایت را شناسایی کن و درباره‌شان صحبت کن
41 دقیقه
هفت: خطر چهارچوب‌های مبهم
27 دقیقه
هشت: آسیب‌های روانی - عاطفی و نحوه‌ی شکل‌گیری چهارچوب‌ها
44 دقیقه
نه: شما خود به چهارچوب‌هایتان چگونه احترام می‌گذارید؟
38 دقیقه
بخش دوم: چگونه چهارچوب‌های خود را بنا نهیم؟ - ده: خانواده
34 دقیقه
یازده: روابط عاشقانه
33 دقیقه
دوازده: دوستی
31 دقیقه
سیزده: چهارچوب‌های شغلی
37 دقیقه
چهارده: فضای مجازی و فناوری
25 دقیقه
پانزده: خب، حالا چه کنیم؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خط قرمزهای رابطه: چهارچوب‌های شفاف خود را بنا نهید تا به آرامش برسید
نویسنده
مترجممینا فتحی
راویسپیده مالمیر
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خط قرمزهای رابطه

Foad Abdollahpour
۱۴۰۲/۶/۷
این کتاب صوتی با ارائه‌ی راهکارهای عملی و توصیف روش‌های مرزگذاری با افرادِ مختلف زندگی مان دریچه‌های آگاهی و آرامش در روابط را به روی مان باز می‌کند و چهار چوب روابط را با تعریف آن‌ها برایمان ترسیم می‌کند و مشکلات ناشی از عدم تعیین حد و مرزهای مشخص و منطقی در زندگی، را به خوبی توضیح داده است.
با
در نظر گرفتن این موضوع، احتمالاً جای تعجب نیست که یکی از بزرگ‌ترین شکست‌دهنده‌ها در یک رابطه نقض اعتماد است (در نهایت، چگونه می‌ توانید با کسی که به او اعتماد ندارید، باشید؟). با این حال، ممکن است از دانستن اینکه بسیاری از افراد در واقع مشکلات اعتماد را یک مسئله بزرگتر از سوء استفاده در یک رابطه می‌دانند شوکه شوید.
شهره آقاسیان
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
از جمله کتابهای صوتی است که بسیار روان شیوا راهکارهایی برای زندگی شخصی در جامعه‌ای که از خانواده تا اطرافیان و اجتماع است به ما یاد میدهد بدون اینکه خودمان را در تنگنا قرار بدیم و به دیگران فشار روحی بیاریم‌ای کاش این چیزها را از سن کم به ما یاد میدادند.
اکرم ابوالفضلی
۱۴۰۲/۶/۱۰
بسیار کتاب خوبی بود و به همه توصیه میکنم حد اقل یبار بخونن یا گوش کنن هر چند جای چند باره هم داره برای من شخصا خیلی مفید بود و توانستم از راهکارهای کاربردیش استفاده کنم و نصبت به خودم اگاهتر بشم و عمل کنم با سپاس از کتابراه
Fateme. Sa
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
کتاب خوبیه به افرادی که به شدت گوشه گیر شدند و آدم مناسب خود پیدا نمی‌کنند یا نمیتوانن روابط خود را حفظ کنند توصیه میکنم حتما بخونند
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خط قرمزهای رابطه

برای دریافت کتاب صوتی خط قرمزهای رابطه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.