معرفی و دانلود کتاب خود رهبری و مدیر یک دقیقه‌ای: ذهنیت و مهارت‌های لازم برای موفقیت

عکس جلد کتاب خود رهبری و مدیر یک دقیقه‌ای: ذهنیت و مهارت‌های لازم برای موفقیت
قیمت:
۱۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خود رهبری و مدیر یک دقیقه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خود رهبری و مدیر یک دقیقه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خود رهبری و مدیر یک دقیقه‌ای: ذهنیت و مهارت‌های لازم برای موفقیت

اگر می‌خواهید یک خودرهبر واقعی باشید و مسیر موفقیت‌تان در زندگی هموار شود، کتاب خود رهبری و مدیر یک دقیقه‌ای نوشته‌ی کن بلانچارد را بخوانید! این اثر در قالب داستان و با بیانی ساده و روان روش‌هایی را به شما معرفی می‌کند که با به‌کارگیری آن‌ها می‌توانید بر همه‌چیز مدیریت کنید.

درباره کتاب خود رهبری و مدیر یک دقیقه‌ای

زندگی و کار در دنیای امروز ایجاب می‌کند که هرکسی خودرهبر باشد؛ یعنی افراد قادر باشند به‌طور مستقل اولیت‌ها را تعیین کرده، نوآوری خود را به کار گرفته و مسائل را حل کنند. پیشرفت‌های دنیای تکنولوژی در عصر ما باعث شده که محل کار، محیطی غیرمتمرکز باشد و از آنجایی که دنیا به سرعت در حال تغییر و پیشرفت است، اغلب اوقات کارمندان نسبت به مدیران خود، اطلاعات بیشتری درباره‌ی کارشان دارند.

در گذشته بیشتر اوقات مدیریت دستوری - کنترلی رواج داشت، به این شکل که افرادی به عنوان رهبر یک تیم تمام تصمیمات را می‌گرفتند و به دیگران می‌گفتند که چه کاری را چگونه و در چه زمانی انجام دهند. اما اکنون مشخص شده است که این نوع از مدیریت می‌تواند باعث از بین رفتن «حس اتکا به خود» شود و خلاقیت و احساس سلامت کارکنان را کاهش دهد.

کتاب خود رهبری و مدیر یک دقیقه‌ای (Self Leadership and the one minute manager) که قالبی تمثیلی دارد، شیوه‌ای ثابت‌شده برای توانمندسازی پیش‌روی ما قرار می‌دهد. این اثر که اولین بار در سال 2005 میلادی انتشار یافت، کتابی به‌روز شده است که در دنیای پرسرعت امروز بسیار کاربرد دارد. کن بلانچارد (Kenneth Blanchard) در کتاب حاضر به شما نشان می‌دهد که چطور می‌توانید از این اثر برای دستیابی به موفقیت کمک بگیرید. اگر در محیط کار خود مدیر یا رئیس هستید، این اثر اصولِ پرورش خودرهبران را ارائه می‌دهد، که با اتکا بر آموزه‌های آن می‌توانید به یک خودرهبر در حیطه‌ی کاری‌تان تبدیل شوید.

تحقیقات نشان داده است که همکاری اعضا و مدیران در زمینه‌ی خودرهبری، کاراییِ هر دو را افزایش داده و نتایج بهتری را رقم می‌زند. در نهایت این همکاری باعث می‌شود که رضایت مشتریان و سودآوری سازمان افزایش یابد. در واقع یکی از ویژگی‌های سازمان‌های موفق، فرهنگِ خودرهبری است و در این‌گونه شرکت‌ها هر کسی در هر قسمتی می‌تواند رهبر باشد و رهبری و مدیریت تنها به مجموعه‌ی مدیران ارشد محدود نمی‌شود.

خودرهبری یک ویژگی نادر نیست که تنها مخصوص افراد بااستعداد و خارق‌العاده دنیا باشد، بلکه نوعی نگرش و مجموعه‌ای از مهارت‌هاست که می‌توان آن‌ها را فرا گرفت و به دیگران نیز آموزش داد.

کتاب خود رهبری و مدیر یک دقیقه‌ای داستان زندگی یک مدیر جوان تبلیغاتی به نام استیو را روایت می‌کند که ممکن است به‌زودی شغل خود را از دست بدهد. او با کمک فردی به نام کایلا، سه راز خودرهبری را می‌آموزد. استیو با یادگیری این مهارت‌های تازه نه‌تنها شغلش را از دست نمی‌دهد بلکه این مهارت‌ها به او نشان می‌دهند که چگونه ذهنیت نادرستش را در جهت یادگیری، پیشرفت و رسیدن به اهدافش مهار کند و به پیشرفت و موفقیت دست یابد.

این کتاب با ترجمه‌ی فاطمه آریانا و به همت نشر صوتی شادن پژواک منتشر شده است.

کتاب خود رهبری و مدیر یک دقیقه‌ای برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به‌دنبال مدیریت و پرورش توانمندی‌های خود هستید، کتاب خود رهبری و مدیر یک دقیقه‌ای مناسب شماست.

با کن بلانچارد بیشتر آشنا شویم

کن بلانچارد نویسنده و سخنران حرفه‌ای حوزه موفقیت، در سال 1961 مدرک کارشناسی خود را در رشته فلسفه دریافت کرد، در سال 1963 مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته جامعه‌شناسی از دانشگاه کولگیت و در سال 1967 از دانشگاه کورنل مدرک دکترا در رشته آموزش و رهبری گرفت.

او از مهم‌ترین و برجسته‌ترین نویسندگان در زمینه مدیریت به شمار می‌آید و آثار بسیاری در این حوزه به چاپ رسانده است. بلانچارد مدیریت ارشد معنوی شرکت‌های بلانچارد که مجموعه‌ای بین‌المللی در حوزه مدیریت و مشاوره محسوب می‌شود را بر عهده دارد. او این شرکت را به همراه همسرش مارجوری در سال 1979 در سن دیگو تأسیس کرد.

از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های عذرخواهی یک دقیقه‌ای، کمک به مردم برای برنده شدن در کار، گفت‌وگو با مدیر یک دقیقه‌ای، چه کسی تغییر را کشت، شیوه نهنگ، رهبری و مدیر یک دقیقه‌ای و... اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب خود رهبری و مدیر یک دقیقه‌ای

  • پی نبردن به قدرتتان می‌تواند بزرگ‌ترین محدودیت فرضی باشد.
  • محدودیت فرضی عقیده‌ای است که تجربه‌تان را محدود می‌کند.
  • وقتی قابلیتت کم است، به راهنمایی نیاز داری؛ وقتی تعهدت کم است، به حمایت نیاز داری.
  • در نهایت این به نفع خودتان است که مسئولیت آنچه را که برای موفقیت در محل کار نیاز دارید، بپذیرید.
  • توانمندی چیزی است که کسی آن را به تو می‌دهد. خودرهبری کاری است که انجام می‌دهی تا از آن بهره ببری.

در بخشی از کتاب خود رهبری و مدیر یک دقیقه‌ای می‌خوانیم

استیو ترفیعش را فرصتی برای اثبات خود تلقی کرد و اگر می‌توانست در بانک مرکزی موفق شود، به زودی می‌توانست حساب‌های معتبرتر و پردرآمدتری را به عهده بگیرد. تقریباً فکرهایش را کرده بود. حالا اعتماد به نفسش از بین رفته بود و آینده‌اش زیر سوال بود. جلسه او را به هم ریخته بود. هر چه بیشتر به واکنش رئیس بانک فکر می‌کرد، بیشتر عصبانی می‌شد. ناگهان، استیو منشاء واقعی شکستش را فهمید. او کسی نبود جز راندا. او رهایش کرده بود! وقتی به او نیاز داشت و همه چیز داشت از بین می‌رفت، راندا کجا بود؟ چرا به او هشدار نداده بود که مشتری مثل یک کابوس است، که نویسنده‌ی آگهی‌ها در تیمش فردی غرغرو است، و کارگردان هنری فردی خودشیفته است؟

راندا کسی بود که می‌توانست او را از این سرشکستگی نجات دهد، ولی در عوض، او را «توانمند» ساخته بود. استیو به او اعتماد کرده بود اما او استیو را در دهان گرگ‌ها قرار داده بود. استیو که اکنون عملاً شکست خود را ثابت کرده بود، مطمئن بود که راندا او را اخراج خواهد کرد. او تصمیم گرفت دست پیش را بگیرد. راندا او را اخراج نمی‌کند. بلکه او استعفا می‌دهد. دفترچه‌ی یادداشت و خودکار را بیرون آورد تا پیش‌نویسِ نامه‌ی استعفایش را شروع کند. اولین جمله را که می‌نوشت، توجهش به گروهی از بچه‌هایی جلب شد که سعی می‌کردند جلوی خنده‌شان را بگیرند در حالی که زیر پرچم روستایی جمع شده بودند که بیان می‌کرد آن ناحیه، کنج جادویی کِیلا است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: به جادو اعتقاد دارید؟
فصل دوم: مردم ذهن‌خوان نیستند
فصل سوم: تفکر فیلی
فصل چهارم: چرخه‌های قدرت
فصل پنجم: خودت را عیب‌یابی کن
فصل ششم: آن چه نیاز دارید را به دست آورید
فصل هفتم: با هم دویدن
فصل هشتم: بهانه‌ای نیاورید
فصل نهم: جادوی یک دقیقه‌ای
تقدیر و تشکر
ضمیمه: ترفند کارت ویزیت
درباره نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خود رهبری و مدیر یک دقیقه‌ای: ذهنیت و مهارت‌های لازم برای موفقیت
نویسنده
مترجمفاطمه آریانا
ناشر چاپی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات118
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خود رهبری و مدیر یک دقیقه‌ای

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خود رهبری و مدیر یک دقیقه‌ای

برای دریافت کتاب خود رهبری و مدیر یک دقیقه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.