معرفی و دانلود کتاب در ستایش قهوه: کتابى درباره قهوه براى همه

عکس جلد کتاب در ستایش قهوه: کتابى درباره قهوه براى همه
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در ستایش قهوه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در ستایش قهوه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در ستایش قهوه: کتابى درباره قهوه براى همه

‌کتاب در ستایش قهوه به قلم جردن میشلمن و زکری کارلسن راهنمایی لذت‌بخش و جذاب است که شما را در سفری از کشت دانه‌ی قهوه تا دم‌آوری و سرو آن با خود همراه می‌کند. این کتاب قوانینی را برای شما ترسیم می‌کند که تمام ابهاما‌تان را درباره‌ی اصول اولیه دم‌آوری و ذخیره‌سازی قهوه برطرف خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب در ستایش قهوه

نوشیدن قهوه یکی از فعالیت‌های مشترک میان افراد در سراسر جهان است که روزانه آن را انجام می‌دهند. این یک فعالیت جدید نیست و انسان‌ها از قرن شانزدهم میلادی از این نوشیدنی محبوب لذت می‌برده‌اند، اما در دهه اخیر اتفاق خارق‌العاده‌ای برای این نوشیدنی تاریخی افتاده است. ترکیب کیفیت بالا و کارآفرینی در حوزه‌ی قهوه و همچنین افزایش علاقه‌ی مردم نسبت به این نوشیدنی، منجر به ظهور دورانی طلایی برای دوستداران قهوه در سراسر جهان شده است. قهوه مزه‌ی بهتر و معنای بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است. هیچ‌گاه به اندازه‌ی امروز راه برای نوشیدن و دم‌آوری قهوه وجود نداشته است و همین باعث می‌شود تا روزانه جایگاه قهوه در جهان محکم‌تر و قوی‌تر ‌شود.

کتاب در ستایش قهوه (The New Rules of Coffee) توسط بنیان‌گذاران و ویراستاران انتشارات اسپراج (Sprudge) که به‌صورت تخصصی در حوزه‌ی قهوه تولید محتوا می‌کند نوشته شده است. جردن میشلمن (Jordan Michelman) و زکری کارلسن (Zachary Carlsen) این کتاب را در چهار بخش قوانین جهانیِ قهوه، قوانین خانگی قهوه، قوانین کافه‌ای قهوه و قوانین قهوه‌ی نو ارائه داده‌اند.

این کتاب در قالب 55 قانونی که معرفی می‌کند، ماهیت اصلی قهوه را به شما نشان می‌دهد و روشن می‌کند که چرا این نوشیدنی، امروزه بیشتر از همیشه اهمیت دارد. خواندن این کتاب علاقه‌ی جدیدی را نسبت به قهوه در شما ایجاد می‌کند و به شما این فرصت را می‌دهد که لذت ببرید، بخندید و حتی شگفت‌زده شوید؛ کاری که یک فنجان قهوه نیز با شما انجام می‌دهد.

ترجمه‌ی فارسی این کتاب به قلم بهاره مظاهری تهیه شده و توسط نشر سپاس به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب در ستایش قهوه

  • چه در زمینه قهوه تازه‌وارد باشید و برایتان سؤال باشد که در کافه چه چیزی سفارش بدهید، چه در این زمینه حرفه‌ای باشید، این کتاب می‌تواند چیزهای جدیدی به شما ارائه بدهد. (فود نتورک)

  • کتاب در ستایش قهوه، هدیه‌ای مناسب برای دوست‌داران قهوه است: چه کسی که قهوه را تنها در شکل یک فراپاچینو می‌نوشد، چه فردی که حاضر است پول زیادی برای یک کیسه دانه قهوه هزینه کند. (هاف پست)

کتاب در ستایش قهوه مناسب چه کسانی است؟

چه افرادی که صرفاً به قهوه علاقه‌مندند و چه افرادی که به‌طور حرفه‌ای در این زمینه فعالیت می‌کنند علاوه بر کسب اطلاعات در این حوزه، از خواندن این راهنما با چاشنی طنز لذت خواهند برد.

با نویسندگان کتاب در ستایش قهوه بیشتر آشنا شویم

جردن میشلمن متولد ارگان آمریکاست. او یک نویسنده و روزنامه‌نگار برنده‌ی جایزه‌ی جیمز بیرد است که آثارش در مجله‌هایی مانند لس‌آنجلس تایمز، تی مگزین، اسپراج و... منتشر شده است.

جردن میشلمن و زکری کارلسن هم‌بنیان‌گذاران Sprudge.com هستند. آن‌ها سالانه مطالب جمع‌آوری‌شده از بیش از صد نویسنده از شهرهای نیویورک، توکیو، آمستردام، لس آنجلس، لندن، ملبورن و سن فرانسیسکو را منتشر می‌کنند.

در بخشی از کتاب در ستایش قهوه: کتابى درباره قهوه براى همه می‌خوانیم

قانون اول: قهوه‌ی برشته‌شده‌ای که آسیاب، دم و مصرف می‌کنیم ابتدا دانه‌ای است در دل یک میوه. گیاه کافِا، از گونه‌ی گیاهان گل‌دار، میوه‌ی قرمز شیرینی می‌دهد که معمولاً همه آن را به نام گیلاس‌های قهوه می‌شناسند. تخم گیاه قهوه یا به اصطلاح همان دانه‌ی آن که مثل یک هسته‌ی کوچک وسط قسمت گوشتی گیلاس قرار دارد همان چیزی است که ما آن را فراوری کرده، به سایر نقاط کره‌ی زمین صادر کرده و به‌عنوان یک نوشیدنی خوشمزه و مهیج برشته، دم و سرو می‌کنیم. قهوه‌ی موردعلاقه‌ی شما ابتدا بیشتر شبیه چیزی است که با آن احتمالاً پای سیب می‌پزید تا چیزی که بخواهید آن را در یک فنجان دم کنید.

گیاه کافِا از خانواده‌ی روناسیان است که خودش از خانواده‌ی درختچه‌های گل‌دار محسوب می‌شود. قهوه گونه‌های مختلفی دارد که با‌توجه‌به هدفی که داریم در اینجا به شرح دو گونه‌ی بسیار رایج دانه‌ی قهوه یعنی عربیکا و کانفورا می‌پردازیم که اغلب به‌منظور تولید قهوه پرورش داده می‌شوند. قهوه‌ی باکیفیت و خوش‌طعم حول نام عربیکا می‌چرخد و هنوز که هنوز است از عبارت «درصد عربیکا» برای تضمین کیفیت قهوه استفاده می‌شود (هرچند در کافه‌های خوب کیفیت بالای قهوه کاملاً مشخص است و نیازی به این کارها نیست). دانه‌ی قهوه‌ی عربیکا بسیار حساس و درمقابل آفات آسیب‌پذیر است، مراحل کشت آن باید با دقت زیادی انجام شود، در زمین‌های تک‌محصولی بی‌رویه کاشته می‌شوند و بدون‌شک توانایی تولید یک فنجان قهوه‌ی بی‌نظیر را در خود دارند.

کانفورا اغلب با نام روبوستا شناخته می‌شود. دانه‌ی قهوه‌ی روبوستا بسیار قوی است و دربرابر آفت‌ها مقاومت چشمگیری دارد. روبوستا در مقایسه با عربیکا کشت آسان‌تر و کافئین بالاتری (حدود دوبرابر بیشتر) دارد اما به خوش‌طعمی عربیکا نیست و از قدیم بیشتر طعم چوب و کائوچوی سوخته می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: قوانین جهانی‌ قهوه
بخش دوم: قوانین خانگی قهوه
بخش سوم: قوانین کافه‌ای قهوه
بخش چهارم: قوانین قهوه‌ی نو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در ستایش قهوه: کتابى درباره قهوه براى همه
نویسنده،
مترجم‬بهاره ‬مظاهری
ناشر چاپیانتشارات سپاس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات265
زبانفارسی
شابک978-622-5743-13-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش آشپزی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در ستایش قهوه

M hsyny
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
خوب بود، تخصصی نبود ولی اطلاعات مفیدی داشت که بهتره یک سرچی در موردش در گوگل بزنید
مهدی مهدوی
۱۴۰۲/۸/۹
چی فکر میکردم چی شد
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب در ستایش قهوه

برای دریافت کتاب در ستایش قهوه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.