معرفی و دانلود کتاب صوتی کوری

عکس جلد کتاب صوتی کوری
قیمت:
۹۷,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کوری

کتاب صوتی کوری نوشته‌ی ژوزه ساراماگو، رمانی هیجان‌انگیز و مبهوت‌کننده از مردمان شهری است که طی اتفاقاتی مشکوک، درگیر یک بیماری نادر و ناشناخته می‌شوند. این اثر که از سوی نشریه‌ی نیویورک‌تایمز «کتاب برجسته‌ی سال» لقب گرفته، داستانِ همه‌گیریِ بیماری کوری را تعریف می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی کوری

ژوزه ساراماگو (Jose Saramago) برای دوستداران رمان‌های خارجی، نامی آشناست. این نویسنده‌ی پرتغالی از مشهورترین و موفق‌ترین نویسندگان اروپاست که آثاری موفق و محبوب همچون «دخمه»، «قصه‌ی‌ جزیره‌ی ناشناخته»، «تکثیرشده» و... را به رشته‌ی تحریر درآورده است. او همچنین در فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و زیست‌محیطی نقشی اثرگذار داشت و در واپسین سال‌های عمرش، بنیادی را به نام خودش برای حفاظت از طبیعت و محیط‌زیست به وجود آورد. او بنا به انتقادات سیاسی فراوانش در رابطه با موضوعاتی چون اختلاف طبقاتی، فساد سیاست‌مداران، و حتی برخی مسائل مذهبی، از لیست نامزدهای جایزه‌ی ادبی اروپا حذف شد؛ تا اینکه درست شش سال بعد، بابت نوشتن کتابی که به شاخص‌ترین اثر در کارنامه‌ی کاری‌اش تبدیل شد، جایزه‌ی ادبی نوبل را از آن خود کرد. این کتاب برجسته چیزی نبود جز کوری (Blindness) که هم‌اکنون نسخه‌ی صوتی آن پیش روی شماست.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کوری

کتاب صوتی کوری در ظاهر داستانی آخرالزمانی است که از یک همه‌گیری وحشتناک می‌گوید. در باطن اما این قصه، تصویری از پیچیدگی ذهن و روان انسان‌ها و افول ناگزیر ارزش‌های اخلاقی در هنگام بحران ترسیم می‌کند. داستان از انتظار مردی پشت یک چراغ قرمز شروع می‌شود؛ جایی که او ناگهان و بدون دلیل، بینایی‌اش را از دست می‌دهد. این نوع کوری برخلاف آنچه تصور می‌شود، مانند پرده‌ای سفید و روشن پشت پلک‌های فرد مبتلاست؛ او به جای ظلمت و تاریکی خود را در میان منبعی بی‌انتها از نور سفید می‌بیند. در نهایت، مردم به کمک این مرد می‌آیند. در میان جمعیتی که دور او جمع شده، قهرمان داستان که یک چشم‌پزشک است نیز دیده می‌شود. این پزشک، مرد را به خانه‌اش می‌رساند و تلاش می‌کند با معاینه، علت کوری ناگهانی او را پیدا کند. اما از بخت بدش، این بیماری مسری به خودش هم سرایت می‌کند و قبل از اینکه فرصت جستجو و تحقیق برای ریشه‌ی این مرض وحشتناک را پیدا کند بینایی‌اش را از دست می‌دهد.

طولی نمی‌کشد که بیماری، به یک همه‌گیری تبدیل می‌شود و گریبان جمعیت زیادی از مردمان شهر را می‌گیرد. مسئولان که از یافتن چرایی و راه‌های درمان و یا پیشگیری از این فاجعه عاجز شده‌اند، طی اقدامی وحشتناک بیماران را به صورت گروهی در یک بیمارستان روانی قرنطینه می‌کنند. سربازان مسلح به صورت مداوم دورتادور محوطه‌ی بیمارستان را زیر نظر دارند و هر تلاشی برای فرار از این قرنطینه را با گلوله پاسخ می‌دهند. در داخل بیمارستان، دیگر اثری از یک جامعه‌ی متمدن دیده نمی‌شود و بی‌قانونی محض، راه را برای هر جرم و جنایتی باز می‌کند. شخصیت اصلی داستان کتاب صوتی کوری، یعنی همان چشم‌پزشک به همراه همسرش نیز در این بیمارستان روانی زندانی‌اند ولی در این میان رازی عجیب وجود دارد؛ با وجود هم‌جواری با بیماران، همسر چشم‌پزشک از بیماری مصون مانده و بینایی‌اش را از دست نداده است. او که نمی‌خواهد به زور از همسرش جدایش کنند، این راز را مخفی نگه داشته و تظاهر به کوری می‌کند. تنها کسی که از این راز اطلاع دارد، خود چشم‌پزشک است که تلاش می‌کند تا علت مصونیت همسرش از بیماری را کشف کند...

کتاب صوتی کوری اثری از ژوزه ساراماگو است که با تلاش بهاره مظاهری به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی جیحون و انتشارات سپاس، به ترتیب ناشران صوتی و متنی این کتاب هستند. کوری را به روایت فرهاد اتقیایی می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب کوری

  • بهترین کتاب سال به انتخاب لس‌آنجلس تایمز
  • کتاب برجسته‌ی سال از دید نیویورک تایمز
  • نامزد دریافت جایزه‌ی ادبی بین‌المللی دوبلین
  • برنده‌ی‌ جایزه‌ی سان کلمنته

نکوداشت‌های کتاب کوری

  • اثری حیرت‌انگیز از یک استاد ادبی...کتابی با ارزشِ واقعی. (Boston Globe)
  • ساراماگو متعهد شده که انتظارات زمان حال را با چشم‌اندازی از آینده ترکیب کند. این آخرالزمانی‌ترین و خوش‌بینانه‌ترین اثر او از آن ژانر است. (Independent)
  • ژوزه ساراماگو به شکلی خاص و درخشان می‌نویسد. (The Times)
  • یک افسانه‌ی قدرتمند. (Scotsman)

اقتباس سینمایی از کتاب کوری

فرناندو مریلس در سال 2008 با اقتباس از کتاب کوری فیلمی سینمایی با همین نام (کوری) ساخت. این اثر در شصت‌و‌یکمین جشنواره‌ی فیلم کن به نمایش درآمد و با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان مواجه شد. این فیلم امتیازات خوبی نیز از سوی منتقدان دریافت کرده است.

کتاب صوتی کوری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال رمانی خارجی با درون‌مایه‌ای فلسفی و روان‌شناختی هستید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی کوری می‌شنویم

صبح روز بعد، هنگامی که مثل همیشه خیلی زود از خواب بیدار شد، چشم‌هایش می‌توانستند مانند قبل به‌وضوح همه‌جا را ببینند. تمام افراد کور قرنطینه‌شده‌ای که در بخش حضور داشتند خواب بودند. از خودش پرسید که چطور باید این موضوع را با آن‌ها در میان بگذارد، آیا باید همه را یک جا جمع کند و سپس خبر خود را اعلام کند، شاید هم بهتر باشد ضمن رعایت جوانب احتیاط و بدون خودنمایی به اطلاع آن‌ها برساند. مثلاً به‌گونه‌ای که انگار نمی‌خواهد موضوع را خیلی جدی بگیرد، بگوید: «فکرش را بکنید، چه کسی تصور می‌کرد که من از بین تمام کسانی که کور شده‌اند، بتوانم بینایی‌ام را حفظ کنم». یا شاید عاقلانه‌تر این باشد که تظاهر کند واقعاً کور شده و ناگهان بینایی خودش را به دست آورده است، احتمالاً با این کار به برخی می‌تواند قدری امیدواری بدهد. به همدیگر خواهند گفت: «اگر او دوباره می‌تواند ببیند، احتمالاً ما هم می‌توانیم». از طرفی دیگر امکان دارد به او بگویند: «حالا که این‌طور است برو رد کارت و گورت را از اینجا گم کن». در این صورت این‌چنین پاسخ می‌داد که بدون شوهرش از آنجا بیرون نمی‌رود و ازآنجایی‌که ارتش هیچ آدم کوری را آزاد نمی‌کند در‌نتیجه چاره‌ی دیگری ندارد غیر از اینکه آنجا بماند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
29 دقیقه
قسمت یک
26 دقیقه
قسمت دو
28 دقیقه
قسمت سه
28 دقیقه
قسمت چهار
28 دقیقه
قسمت پنج
29 دقیقه
قسمت شش
28 دقیقه
قسمت هفت
29 دقیقه
قسمت هشت
24 دقیقه
قسمت نه
29 دقیقه
قسمت ده
29 دقیقه
قسمت یازده
28 دقیقه
قسمت دوازده
30 دقیقه
قسمت سیزده
31 دقیقه
قسمت چهارده
29 دقیقه
قسمت پانزده
30 دقیقه
قسمت شانزده
30 دقیقه
قسمت هفده
28 دقیقه
قسمت هجده
30 دقیقه
قسمت نوزده
29 دقیقه
قسمت بیست
29 دقیقه
قسمت بیست‌ویک
29 دقیقه
قسمت بیست‌ودو
30 دقیقه
قسمت بیست‌وسه
29 دقیقه
قسمت بیست‌وچهار
30 دقیقه
قسمت بیست‌وپنج
28 دقیقه
قسمت بیست‌وشش
28 دقیقه
قسمت بیست‌وهفت
26 دقیقه
قسمت بیست‌وهشت
25 دقیقه
قسمت بیست‌ونه
30 دقیقه
قسمت سی
32 دقیقه
قسمت سی‌ویک

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کوری
نویسنده
مترجم‬بهاره ‬مظاهری
راویفرهاد اتقیایی
ناشر چاپیانتشارات سپاس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کوری

mani eslami
۱۴۰۲/۱۲/۲
کتاب قشنگیه نشون میده آدم به راحتی میتونه به درجه حیوانی برسه ولی بهتر از این می‌تونست پرداخت بشه و آخرش هم خیلی باور پذیر نبود
Farzad Homa
۱۴۰۲/۱۰/۹
به شخصه موقع شیفت کاری گوش دادم بسیار جذبم کرد
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کوری

برای دریافت کتاب صوتی کوری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.