معرفی و دانلود کتاب صوتی مغازه خودکشی

عکس جلد کتاب صوتی مغازه خودکشی
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مغازه خودکشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مغازه خودکشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مغازه خودکشی

کتاب صوتی مغازه خودکشی یکی از پرفروش‌ترین رمان‌ها در اروپا، آمریکا و ایران است. این اثر به قلم ژان تولی، نویسنده‌ی فرانسوی نوشته شده. این رمان، پادآرمان‌شهری را به تصویر می‌کشد که ناامیدی و افسردگی بر آن حاکم است. مغازه‌ای در این ناکجاآباد وجود دارد که به دست خانواده‌ی تواچ اداره می‌شود و انواع ابزارهای خودکشی را به فروش می‌رساند. تولد نوزادی که همه‌چیزش با این شهر در تضاد است، وقایع تازه‌ای را رقم می‌زند...

درباره‌ی کتاب صوتی مغازه خودکشی

در دنیایی که ناامیدی بر همه‌جا سایه افکنده، گلی نمی‌روید، لبی به لبخند باز نمی‌شود و تماشای آسمانِ آبی به خیالی دور می‌مانَد، شما چه می‌کنید؟ همچنان برای زندگی و زیبایی‌هایی که می‌توان یافت می‌جنگید و یا تسلیم می‌شوید و بهترین ابزار را برای خودکشی انتخاب می‌کنید؟ خانواده‌ی «تواچ» در کتاب مغازه‌ی خودکشی (The Suicide Shop) نه‌تنها تصمیم به تسلیم شدن گرفته‌اند، بلکه دیگر مردم شهر را نیز در این راه یاری می‌رسانند. آن‌ها مغازه‌ای دارند که بهترین راه را برای خودکشی به هر شخص پیشنهاد می‌دهد. حالا که مردمِ گرفتارشده در این پادآرمان‌شهر، قدرت تغییر سرنوشت خود را ندارند، بهترین کار برای آن‌ها تصمیم‌گیری راجع‌ به یک مورد است: مرگشان. این موضوعی است که ژان تولی (Jean Teulé) برای پرفروش‌ترین رمانِ خود در نظر گرفته. او در این رمان فانتزی و فلسفی، رویارویی مرگ و زندگی را به نمایش می‌گذارد و تماشاگر را به پرسیدن سوال‌های مهمی در باب ارزش‌های زندگی وامی‌دارد.

اعضای خانواده‌ی تواچ شامل پدر، مادر، پسری به نام ونسان و دختری به نام مریلین، تمام تمرکز خود را بر تجارت مرگ گذاشته‌اند، آن‌ها تنها راه کمک به انسان‌ها را در مشاوره‌ی خودکشی می‌پندارند و تمام ابزارها را، از ویروس‌های کشنده تا طناب دار و سم و سلاح‌های کمری در اختیار دارند. کسب‌وکار خانواده‌ی تواچ خوب پیش می‌رود، تا زمانی که فرزند سوم آن‌ها، آلن، به دنیا می‌آید. پسرکی که گویی نقطه‌ی سفیدی است در سیاهیِ بی‌انتها. آلن در دنیای ماتم‌زده می‌خندد، در جهانی که همه‌چیز رو به فِسُردگی و پژمردگی است، می‌شکفد و تأثیر خود را بر خانواده و مشتریان مغازه می‌گذارد. حال باید دید حضور آلن دنیای کتاب مغازه‌ی خودکشی را رنگی می‌کند و یا خودْ ناگزیر به نقطه‌ای سیاه در دل آن بدل می‌شود. ژان تولی جوابی متفاوت و حیرت‌برانگیز برایمان تدارک دیده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مغازه خودکشی

کتاب صوتی مغازه‌ی خودکشی را نشر صوتی جیحون با صدای مهدی فضلی و بر اساس ترجمه‌ی بهاره مظاهری منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را کارگاه فیلم و گرافیک سپاس به چاپ رسانده.

جوایز و افتخارات کتاب مغازه خودکشی

  • یکی از رمان‌های پرفروش در ایران
  • از رمان‌های پرفروش‌ اروپا و آمریکا
  • ترجمه‌شده به بیش از بیست زبان زنده‌ی دنیا
  • حضور در فهرست «1001 کتابی که باید پیش از مرگ بخوانید»

نکوداشت‌های کتاب مغازه خودکشی

  • یک کمدی آرام و ملایم. (فایننشال تایمز)
  • کتاب مغازه‌ی خودکشی سرشار از زندگی است. (روزنامه‌ی فیگارو)
  • یک رمان احساسی و در عین‌ حال بسیار تیره و سیاه. (New York Journal of Books)

اقتباس‌‌ سینمایی و فرهنگی از کتاب مغازه خودکشی

کارگردانی فرانسوی به نام پاتریس لوکنت (Patrice Leconte) در سال 2012 انیمیشنی موزیکال با اقتباس از کتاب ژان تولی ساخت. در این انیمیشن، برنارد آلن، پدر خانواده‌ی تواچ را صداپیشگی می‌کند و ایزابل اسپید، مادر خانواده را.

کتاب صوتی مغازه خودکشی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های فانتزی و آخرالزمانی و طرفداران ژانر کمدی سیاه، از این اثر لذت فراوانی خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی مغازه خودکشی می‌شنویم

روی دستگیره‌ی در ورودی مغازه اعلان کوچکی آویزان شده بود: به‌علت عزاداری باز است! اسکلت کوچکی از جنس لوله‌های فلزی مثل یک زنگوله‌ی کوچک بالای در مغازه قرار داشت. با باز و بسته شدن در، صدای جیرینگ‌جیرینگ غم‌انگیز آن بلند می‌شد و اعلان روی دستگیره تکان می‌خورد. لوکریس سرش را به سمت صدا چرخاند و با مشتری جوانی مواجه شد.

- چقدر کم‌سنی تو! تو چندسالته؟ دوازده؟ سیزده؟

نوجوان به دروغ گفت: پونزده. یه‌کمی از شیرینی‌های سمی‌تون می‌خواستم، خانم.

- گفتی شیرینی‌ها؟ درست شنیدم دیگه؟ ولی دختر جون تو فقط می‌تونی یه‌دونه از شیرینی‌های سمی و خوشمزه‌ی ما رو بخری. نمی‌شه اون‌همه شیرینی بهت بدیم که بری بین هم‌کلاسی‌هات پخش کنی که. ما اینجا نیستیم تا همه‌ی دانش‌آموزان دبیرستان مانترلند یا کالج ژراردونروال رو بفرستیم اون دنیا.

لوکریس درحالی‌که مشغول باز کردن در ظرف شیرینی‌ها بود، گفت:

- ما شیرینی‌های سمی‌مون رو هم دقیقاً مثل گلوله‌های هفت‌تیر به‌صورت تکی می‌فروشیم. کسی که می‌خواد به خودش شلیک کنه که به دوتا گلوله نیاز نداره. با همون اولی کارش راه می‌افته.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
ژان تولی
19 دقیقه
بخش اول تا سوم
25 دقیقه
بخش چهارم تا ششم
25 دقیقه
بخش هفتم تا دهم
26 دقیقه
بخش یازدهم تا پانزدهم
25 دقیقه
بخش شانزدهم تا هجدهم
22 دقیقه
بخش نوزدهم تا بیست‌ودوم
24 دقیقه
بخش بیست‌وسوم تا بیست‌وهفتم
24 دقیقه
بخش بیست‌وهشتم تا سی‌ودوم
24 دقیقه
بخش سی‌وسوم و سی‌وچهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مغازه خودکشی
نویسنده
مترجم‬بهاره ‬مظاهری
راویمهدی فضلی
ناشر چاپیانتشارات سپاس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مغازه خودکشی

نجمه ضیایی
۱۴۰۲/۹/۹
کمدی تخیلی و یه جورایی جنایی. کوتاه و جالب و ناخودآگاه خنده رو لب آدم میاره. تمام اتفاقات کتاب تخیلی و غیر واقعی هست ولی جوری در ذهن قابل تجسم و مهیجه که با علاقه دلت میخواد تا آخرشو دنبال کنی و آدم با خودش میگه نویسنده چه ذهن متفاوتی داره ولی دقیقا جمله‌ی پایانی کتاب نظر ادمو نسبت به خلاقیت تغییر نویسنده میده. بخاطر دوستانی که قصد شنیدن این کتاب صوتی رو دارن نمیخوام هیچ اشاره‌ای به اتفاقات یا شخصیت‌های داستان داشته باشم فقط اینکه به نظر من اگر طبق روال اتفاقات، داستان تمام شده بود واقعا پنج ستاره حقش بود ولی متاسفانه اصلا داستان رو جالب تمام نمیکنه
Farhan hamidi
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
کتاب زیبا ولی آخر خیلی احمقانه داشت، آلن که قدیس نبود یا موجود آسمانی که بعد از تمام شدن کارش به ملکوت برگرده یا در سنی نبود که خودش از درون یک انسان رنج دیده می بود ولی همه شاد مرده بود و سرانجام خودش را می کشد، کلا آخرش خیلی بد تمام شد حیف این ایده‌ی جالب که این جوری خرابش کرده.
اسماعیل خورشیدی
۱۴۰۲/۱۱/۱
کتاب مغازه خودکشی یکی از کتابهایی بود که حتی یک ستاره هم براش زیاده.
داستان نه هدفی رو دنبال میکرد نه پیامی را منتقل میکرد.
در کل ارزش خواندن نداشت.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مغازه خودکشی

برای دریافت کتاب صوتی مغازه خودکشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.