معرفی و دانلود کتاب دستگاه تنفس و فعالیت ورزشی: از نظر تا عمل

برای دانلود قانونی کتاب دستگاه تنفس و فعالیت ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دستگاه تنفس و فعالیت ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دستگاه تنفس و فعالیت ورزشی: از نظر تا عمل

آلیسون مک کانل طی فصول کتاب دستگاه تنفس و فعالیت ورزشی، مخاطبان خود را با ساختار فیزیولوژیکی دستگاه تنفس آشنا ساخته و تمریناتی را برای بهبود عملکرد هرکدام از اجزای این دستگاه به مخاطبان خود ارائه کرده است. ورزشکاران و افرادی که در زمینه‌ی پزشکی ورزشی و مداوای ورزشکاران فعالیت دارند، از مطالعه‌ی این راهنمای گام‌به‌گام و کاربردی بهره‌ی فراوانی خواهند برد.

درباره‌ی کتاب دستگاه تنفس و فعالیت ورزشی

دستگاه تنفس انسان متشکل از اجزای مختلفی است که با مشارکت یکدیگر اکسیژن لازم برای سایر اجزای بدن را فراهم می‌کنند و دی‌اکسید کربن را دفع می‌نمایند. بدیهی است که سلامت دستگاه تنفس و عملکرد صحیح آن تا‌چه‌حد برای حیات انسان‌ها ضرورت دارد و در صورت بروز اختلال در عملکرد این دستگاه، انسان با چه مشکلات گسترده‌ای مواجه خواهد شد. البته ورزشکاران، به سبب تمرینات دشوار و فعالیت‌های بدنی سنگین خود، شاید بیش از سایر افراد در معرض بیماری‌ها و اختلالات دستگاه تنفسی قرار داشته باشند. از سوی دیگر، بروز هرگونه مشکل در کارکرد این دستگاه، ممکن است ورزشکاران را بیش از دیگران به دردسر بیندازد. ازاین‌رو، آلیسون مک کانل (Alison McConnell) کتاب دستگاه تنفس و فعالیت ورزشی (Respiratory muscle training: theory and practice) را با هدف معرفی ساختار و سازوکار دستگاه تنفسی و ارائه‌ی تمریناتی ورزشی برای بهبود عملکرد آن تدوین کرده و در اختیار اهالی ورزش، مربیان و فعالان حوزه‌ی پزشکی ورزشی قرار داده است.

کتاب حاضر در هفت فصل تدوین شده است. فصل نخست آناتومی و ساختمان دستگاه تنفس را بررسی کرده و نقش هرکدام از اجزای آن را در حین انجام فرایند تنفس مورد واکاوی قرار داده است. در فصل دوم، اصول و مبانی فیزیولوژیکی تمرینات ورزشی و تأثیر آن‌ها بر فعل‌ و‌ انفعالات بدن تحلیل و در فصل سوم مباحثی مرتبط با عضلات تنفسی، نقش، عملکرد و تغییرات آن‌ها مطرح شده است. فصل چهارم نیز به شرح عملکرد و واکنش بدن نسبت به تمرینات عضله‌ی تنفسی اختصاص پیدا کرده.

از فصل پنجم نکات و مباحث، حالت عملی و کاربردی به خود می‌گیرند. به‌طور مثال، در پنجمین فصل کتاب دستگاه تنفس و فعالیت ورزشی، روش‌هایی برای انجام تمرینات عضله‌‌ی تنفسی معرفی شده‌اند. بخش ششم به مراحل اجرایی تمرینات عضله‌ی تنفسی پرداخته و مخاطبان را با چگونگی انجام تمرینات عضله‌ی دمی آشنا خواهد کرد. فصل هفتم نیز مطالبی را پیرامون تمرینات عملکردی عضلات تنفسی شرح داده است. واژه‌نامه‌ای که در انتهای کتاب قرار داده شده برای مخاطبانی که تخصص چندانی در زمینه‌ی سیستم‌های تنفسی ندارند سودمند و راهگشا خواهد بود. تصاویری که به فراخور موضوع در جای‌جای کتاب قرار گرفته‌اند نیز در درک بهتر مطالب و یادگیری نکته‌های کتاب بسیار اثرگذار هستند.

عباسعلی گائینی، علی صمدی، سارا زارع کاریزک، عبدالامیر سیاری و میثم شعبانی‌نیا برگردان این کتاب حوزه‌ی پزشکی ورزشی را بر عهده داشته‌اند و نشر حتمی نیز آن را به انتشار رسانده است.

در نکوداشت کتاب دستگاه تنفس و فعالیت ورزشی

  • کتاب حاضر یک مرور کلی از فیزیولوژی تنفسی ارائه کرده است و افرادی را که دانشی سطحی در این زمینه دارند به چالش می‌کشد. (بازبینی‌شده توسط مارگوت اسکینر به نمایندگی از مجله‌ی فیزیوتراپی نیوزلند)

کتاب دستگاه تنفس و فعالیت ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه مایلید اطلاعات خود را در حیطه‌ی پزشکی ورزشی، سیستم تنفسی، فیزیولوژی و تمرینات ورزشی افزایش دهید، مطالعه‌ی کتاب دستگاه تنفس و فعالیت ورزشی می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

در بخشی از کتاب دستگاه تنفس و فعالیت ورزشی: از نظر تا عمل می‌خوانیم

اصولاً عضلات با تغییری که در ساختارشان به وجود می‌آید با تمرین سازگار می‌شوند. پیامد این تغییرات ساختاری تغییرات عملکردی عضله می‌باشد. برای مثال بر اثر تمرین با وزنه تارهای عضلانی هایپرتروفی می‌شوند که این خود باعث افزایش قدرت عضلانی می‌شود. برعکس، اگر عضلات در معرض وهله‌های تمرینی کم‌شدت و طولانی مدت مثل دویدن قرار گیرند، یک سلسله تغییرات ساختاری و بیوشیمیایی در آن‌ها رخ میدهد که پیامد آن افزایش استقامت آن‌ها می‌باشد (فصل دوم را ببینید). بنابراین، در کل می‌توان تمرین را به دو نوع اصلی تقسیم کرد: 1) تمرینی که باعث افزایش قدرت می‌شود. 2) تمرینی که باعث افزایش استقامت می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
دیباچه
بخش اول: مبانی نظری تمرین عضله تنفسی
مقدمه بخش اول
فصل اول: آناتومی و فیزیولوژی دستگاه تنفس ساختار و عملکرد قفسه سینه
تبادل گاز
انتقال اکسیژن و دی اکسیدکربن
تعادل اسیدی بازی
کنترل تنفس
مکانیک تنفس
تنگی نفس و تلاش تنفسی
فصل دوم: اصول تمرین و فیزیولوژی فعالیت ورزشی
پاسخ‌های قلبی تنفسی به فعالیت ورزشی سازوکارهای خستگی
محدودیت قلبی تنفسی تحمل فعالیت ورزشی
آمادگی قلبی تنفسی
اصول تمرین قلبی تنفسی
روش‌های تمرین قلبی تنفسی
فصل سوم: عضلات تنفسی
تغییرات در عملکرد عضله تنفسی و مکانیک تنفس
نقش عضلات تنفسی در محدود کردن فعالیت ورزشی عملکردهای غیر تنفسی عضلات تنفسی
منطق تمرین عضله تنفسی
فصل چهارم: مزایای عملکردی تمرین عضله تنفسی
پاسخ‌های عضله تنفسی به تمرین عضله تنفسی (RMT)
پاسخ‌های افراد سالم به تمرین عضله تنفسی (RMT)
پاسخ‌های عملکردی ویژه بیماری به تمرین عضله تنفسی (RMT)
بخش دوم به کارگیری تمرین عضله تنفسی در عمل
مقدمه بخش دوم
فصل پنجم: روش‌های تمرین عضله تنفسی اصول عمومی تمرین
انواع گوناگون تمرین عضله تنفسی و پیامدهای آن‌ها تجهیزات تمرینی ویژه
محاسن و معایب انواع روش‌ها و تجهیزات تمرینی
فصل ششم: اجرای تمرین عضله تنفسی
اصول کلی تمرین عضلات دمی (IMT) پایه
موضوعات کاربردی
پایش پیشرفت
نحوه شروع
تمرین برای پیشرفت
تمرین حفظ
افزودن (IMT) به یک برنامه بازتوانی مدون
کشش و گرم کردن عضله دمی
سرد کردن عضله دمی
فصل هفتم: تمرین عملکردی عضلات تنفسی
منطق تمرین عملکردی
ارزیابی نیازهای بیماران
فعالیت‌های ورزشی ویژه تمرین عملکردی
واژه‌نامه
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دستگاه تنفس و فعالیت ورزشی: از نظر تا عمل
نویسنده
مترجمعباسعلی گائینی، علی صمدی، عبدالامیر سیاری، میثم شعبانی نیا
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات454
زبانفارسی
شابک978-600-355-093-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دستگاه تنفس و فعالیت ورزشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دستگاه تنفس و فعالیت ورزشی

برای دریافت کتاب دستگاه تنفس و فعالیت ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.