معرفی و دانلود کتاب دو خط شاهنامه از اکوان دیو

عکس جلد کتاب دو خط شاهنامه از اکوان دیو
قیمت:
۲۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دو خط شاهنامه از اکوان دیو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دو خط شاهنامه از اکوان دیو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دو خط شاهنامه از اکوان دیو

کتاب دو خط شاهنامه از اکوان دیو نوشته‌ی حدیث لزرغلامی و با تصویرگری هنرمندانه‌ی ثنا حبیبی‌راد، یکی دیگر از کتاب‌های مجموعه‌ی «دو خط شاهنامه» است. این مجموعه‌ی مصور، روایت‌هایی از شاهنامه‌ی فردوسی را با زبانی بسیار ساده و در قالب داستان‌های کودکانه در اختیار مخاطبین قرار داده است. این کتاب، به روایت داستان دیو اهریمنی شاهنامه، اکوان و ماجرایش در زمان کیخسرو می‌پردازد...

درباره‌ی کتاب دو خط شاهنامه از اکوان دیو

بیشتر والدین ایرانی مایلند که فرزندانشان در کنار درس خواندن و مسائل آموزشی، از منابع خوبی برای رشد فکری و آموزش‌های مربوط به مسائل اجتماعی نیز برخوردار باشند. شاهنامه‌ی حکیم ابوالقاسم فردوسی، یکی از منابع کهن و بسیار ارزشمند ما ایرانیان است که درون‌مایه‌ی داستان‌های آن، بسیار آموزنده بوده و مفاهیم درخشانی را به نسل‌های جدید منتقل می‌کند. حدیث لزرغلامی، نویسنده‌ی مجموعه‌ی بسیار جذاب «دو خط شاهنامه»، با زبانی ساده و بسیار روان، چندین داستان جذاب از شاهنامه‌ی فردوسی را برای کودکان بازنویسی کرده است. در کتاب مصور دو خط شاهنامه از اکوان دیو که به روایت داستان یکی از دیوهای اهریمنی شاهنامه‌، اکوان، می‌پردازد، با قصه‌ای کوتاه با ریتم ساده و کودکانه رو‌به‌رو هستیم.

داستان اکوان دیو از معروف‌ترین داستان‌های شاهنامه‌ی فردوسی، کتاب حماسی ما ایرانیان است. این داستان در شاهنامه‌ی فردوسی به این صورت آمده که در زمان پادشاه کیخسرو، جانوری به شکل گورخر زردرنگ که خطی سیاه هم از یال تا دمش داشته، به گله‌ی اسب‌های شاه حمله می‌کند. کیخسرو که پادشاهی بسیار باتدبیر و دلیر بوده، درمی‌یابد که این جانور هر چه باشد، قطعاً گورخر نیست، چرا که حریف اسب‌ها شده و زور بیشتری دارد. نقطه‌ی آغازین داستان کتاب دو خط شاهنامه از اکوان دیو نیز هم‌کلام شدن کودکی با گورخری است که به اسب‌ها حمله کرده است. این داستان به کودک مفهوم شجاعت و تدبیر می‌آموزد. چرا که اکوان دیو به برعکس انجام دادن و در واقع انجام ندادنِ هر عمل نیک، شهرت دارد.

کودک با خواندن کتاب دو خط شاهنامه از اکوان دیو، علاوه بر آشنایی با یک داستان کهن ایرانی، درس زندگی و تدبیر نیز خواهد آموخت، که در برخورد با سیرت و خوی زشت، نباید خشمگین شده و بلکه بهتر است هوشمندانه عمل کند. علاوه بر روایت زیبا و استادانه‌ی داستان، تصویرگری بسیار ماهرانه‌ی ثنا حبیبی‌راد بر کیفیت این مجموعه افزوده و آن را برای کودکان جذاب‌تر کرده است.

انتشارات پرتقال کتاب دو خط شاهنامه از اکوان دیو را منتشر کرده و در اختیار مخاطبین قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی دو خط شاهنامه

مجموعه‌ی مصور و بسیار زیبای دو خط شاهنامه روایت‌هایی معروف و خواندنی از شاهنامه‌ی فردوسی را با زبانی بسیار ساده و در قالب داستان‌های کودکانه در اختیار مخاطبین قرار داده است. در این مجموعه خبری از اشعار خود فردوسی نیست، بلکه تنها اصل داستان‌ها با زبانی کودکانه بیان شده‌اند و درونمایه‌ی آن‌ها به کودک انتقال پیدا می‌کند. کودک با شنیدن این داستان‌ها و دیدن تصاویر رنگی و جذاب، با اساطیر ایرانی آشنا می‌شود و نام آن‌ها را به ذهن می‌سپارد.

کتاب دو خط شاهنامه از اکوان دیو برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه به رشد فکری و آشنایی کودک بالای 3 سال خود با اساطیر کهن شاهنامه علاقه دارید، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب دو خط شاهنامه از اکوان دیو می‌خوانیم

آقا دیوه!
از جلد گورخر بیرون نیایی‌ ها!

حالا که بیرون آمدی
به اسب‌ها لگد نزنی‌ ها!

حالا که به اسب‌ها لگد زدی،
دنبالم نیایی‌ ها!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دو خط شاهنامه از اکوان دیو
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات25
زبانفارسی
شابک978-622-274-478-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دو خط شاهنامه از اکوان دیو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دو خط شاهنامه از اکوان دیو

برای دریافت کتاب دو خط شاهنامه از اکوان دیو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.