معرفی و دانلود کتاب دو خط شاهنامه از رستم

عکس جلد کتاب دو خط شاهنامه از رستم
قیمت:
۲۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دو خط شاهنامه از رستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دو خط شاهنامه از رستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دو خط شاهنامه از رستم

کتاب دو خط شاهنامه از رستم نوشته‌ی حدیث لزرغلامی، یکی دیگر از مجلدهای مجموعه‌ی «دو خط شاهنامه» است. اثرِ حاضر به روایت داستان رستم دستان و نبردش با ارژنگ‌دیو می‌پردازد. تصویرگری این کتاب را ثنا حبیبی‌راد بر عهده داشته و بر زیبایی هرچه بیشتر آن افزوده است.

درباره‌ی کتاب دو خط شاهنامه از رستم

شاهنامه‌ی فردوسی، اثری با درون‌مایه‌ی تاریخی و حماسی است و آموزه‌های اخلاقی و ارزشمند بسیاری دارد. ما ایرانیان نیز از دیرباز به آشنایی فرزندان خود با این آموزه‌ها و شخصیت‌های تاریخی‌ اهمیت داده و برای رشد فکری و فرهنگی فرزندانمان ارزش ویژه‌ای قائل بوده‌ایم. کتاب دو خط شاهنامه از رستم، یک اثر اقتباسی از شاهنامه‌‌ی حکیم ابوالقاسم فردوسی است که با زبانی کودکانه و شیرین به روایت داستان رستم دستان، نامدارترین پهلوان ایرانی و نبردش با ارژنگ دیو، می‌پردازد.

رستم، بی‌شک نام‌آورترین پهلوان اسطوره‌ای در شاهنامه و در نتیجه، از مهم‌ترین شخصیت‌های ادبیات داستانی ایران است. رستم به جنگاوری، شجاعت، داشتن خوی و منش پهلوانی و همچنین عدالت شهرت داشته. کودک با شنیدن داستان کتاب دو خط شاهنامه از رستم، با مفهوم پهلوان و پهلوانی، دلاوری و شجاعت آشنا می‌شود. پیش از نبرد اصلی، رستم با ده دیو کوچک مبارزه کرده و همه را شکست می‌دهد اما جنگ رستم با دیو اهریمنی، ارژنگ، و پیروزی‌اش، شاید روشن‌ترین نقطه‌ی داستان باشد. لحن نسبتاً شعرگونه‌ی روایت و تصاویر رنگارنگ و جذاب، به همراهی هر چه بیشتر کودک با خواننده کمک می‌کند. ثنا حبیبی‌راد با تصویرگری ماهرانه‌ی خود جذابیت این کتاب را دو چندان کرده است.

انتشارات پرتقال کتاب دو خط شاهنامه از رستم را برای کودکان بالای سه سال منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی دو خط شاهنامه

مجموعه‌ی مصور و بسیار زیبای دو خط شاهنامه روایت‌هایی معروف و خواندنی از شاهنامه‌ی فردوسی را با زبانی بسیار ساده و در قالب داستان‌های کودکانه در اختیار مخاطبین قرار داده است. در این مجموعه خبری از اشعار خود فردوسی نیست، بلکه تنها اقتباسی از داستان‌ها با زبانی کودکانه بیان شده‌ و درون‌مایه‌ی آن‌ها به کودک انتقال پیدا می‌کند. کودک با شنیدن این داستان‌ها و دیدن تصاویر رنگی و جذاب، با اساطیر ایرانی آشنا می‌شود و نام آن‌ها را به ذهن می‌سپارد.

کتاب دو خط شاهنامه از رستم مناسب چه کسانی است؟

چنانچه به رشد فکری و آشنایی فرزند بالای 3 سال‌ خود با تاریخ و اساطیر ایرانی اهمیت می‌دهید، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب دو خط شاهنامه از رستم می‌خوانیم

چه کسی می‌تواند دُم اژدهای آتشین را گره بزند و فرار کند؟
اژدها نباش و بلند بگو:
رستم.

چه کسی می‌تواند ده تا دیو کوچولو را کوفته‌قلقلی کند و قورت بدهد؟
کوفته‌قلقلی نباش و بلند بگو رستم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دو خط شاهنامه از رستم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات29
زبانفارسی
شابک978-622-274-473-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دو خط شاهنامه از رستم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دو خط شاهنامه از رستم

برای دریافت کتاب دو خط شاهنامه از رستم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.