معرفی و دانلود کتاب دو خط شاهنامه از سیمرغ

عکس جلد کتاب دو خط شاهنامه از سیمرغ
قیمت:
۲۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دو خط شاهنامه از سیمرغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دو خط شاهنامه از سیمرغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دو خط شاهنامه از سیمرغ

کتاب دو خط شاهنامه از سیمرغ نوشته‌ی حدیث لزرغلامی از مجموعه‌ی «دو خط شاهنامه» است. نویسنده این‌بار به سراغ سیمرغ، پرنده‌ی اسطوره‌ای-افسانه‌ای ایرانیان رفته و با زبانی ساده و کودکانه به روایت این داستان از شاهنامه می‌پردازد. تصویرگری این مجموعه‌ی اقتباسی نیز بر عهده‌ی ثنا حبیبی‌راد بوده است.

درباره‌ی کتاب دو خط شاهنامه از سیمرغ

شاهنامه‌ی حکیم ابوالقاسم فردوسی از ارزشمندترین و زیباترین آثار ادبی کهن در میان ما ایرانیان است و بدون شک هر ایرانی به آشنایی فرزندش با آموزه‌ها و مفاهیم گرانبهای آن اهمیت می‌دهد. حدیث لزرغلامی، نویسنده‌ی جوان مجموعه‌ی دو خط شاهنامه، با بازنویسی برخی از معروف‌ترین داستان‌های شاهنامه با زبانی ساده و کودکانه، به آشنایی و علاقه‌مند شدن کودکان به مفاهیم اسطوره‌ای و کهن ایران‌زمین کمک کرده است. کتاب دو خط شاهنامه از سیمرغ، همان‌طور که از نامش پیداست به روایت داستان سیمرغ، که از زیباترین و باشکوه‌ترین داستان‌های شاهنامه است، می‌پردازد.

سیمرغ، یک پرنده‌ی اسطوره‌ای-افسانه‌ای است. سیمرغ نقش بسیار مهم و کلیدی‌ای در روایات شاهنامه‌ی فردوسی دارد. آشیانه‌اش بر کوه قاف است، طبق افسانه‌ها بسیار دانا و خردمند و به رازهای نهان آگاه است. سیمرغ، زال، پدر رستم را پرورش داد و در تمام مراحل زندگی، یار و پشتیبانش بود. بعدتر، پرنده‌ی افسانه‌ای، پهلوان رستم، فرزندِ زال را به دنیا آورد و در نبرد با اسفندیار رویین‌تن نیز یاری‌اش کرد. سیمرغ با ساختاری عجیب و پیچیده، تصویر شگفت‌انگیزی را برای خواننده خلق می‌کند؛ پرنده‌ای با دُم طاووس، بدن عقاب، سر سگ و پنجه‌های شیر. این نکته از ظاهر سیمرغ در ابتدای داستان کتاب دو خط شاهنامه از سیمرغ، شرح داده شده و همچنین به مهربانی و فداکاری این پرنده‌ی افسانه‌ای نیز اشاره می‌شود. کودک در جریان داستان با راهِ ارتباط گرفتن با سیمرغ، که آتش زدن پرش است، آشنا می‌شود و مفاهیمِ مهربانی و یاری رساندن را درمی‌یابد و شاید در کنار هم قرار گرفتن این مفاهیم به کودک بیاموزد که یاری رساندن به دیگران تا چه حد ارزشمند است و چه تأثیر جادویی‌ای بر روحیه‌ی دیگران دارد.

انتشارات پرتقال این کتاب را منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی دو خط شاهنامه

مجموعه‌ی مصور و بسیار زیبای دو خط شاهنامه روایت‌هایی معروف و خواندنی از شاهنامه‌ی فردوسی را با زبانی بسیار ساده و در قالب داستان‌های کودکانه در اختیار مخاطبین قرار داده است. در این مجموعه خبری از اشعار خود فردوسی نیست، بلکه تنها اقتباسی از داستان‌ها با زبانی کودکانه بیان می‌شود و درون‌مایه‌ی آن‌ها به کودک انتقال پیدا می‌کند. کودک با شنیدن این داستان‌ها و دیدن تصاویر رنگی و جذاب، با اساطیر ایرانی آشنا می‌گردد و نام آن‌ها را به ذهن می‌سپارد.

کتاب دو خط شاهنامه از سیمرغ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر کودک بالای 3 سال دارید و به آشنایی‌ او با داستان‌های شاهنامه علاقه‌‌مند هستید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب دو خط شاهنامه از سیمرغ می‌خوانیم

دُمم دُم طاووس، بدنم بدن عقاب، کله‌ام کله‌ی سگ، پنجه‌هایم پنجه‌ی شیر.

تو با عجب‌ترین موجود دنیا دوستی که آماده است هر کاری برایت بکند.

بیا، این پَر مال تو، برش دار!
هروقت کارم داشتی، بیندازش توی آتش.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دو خط شاهنامه از سیمرغ
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات25
زبانفارسی
شابک978-622-274-474-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دو خط شاهنامه از سیمرغ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دو خط شاهنامه از سیمرغ

برای دریافت کتاب دو خط شاهنامه از سیمرغ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.