معرفی و دانلود کتاب دو خط شاهنامه از بیژن

عکس جلد کتاب دو خط شاهنامه از بیژن
قیمت:
۲۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دو خط شاهنامه از بیژن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دو خط شاهنامه از بیژن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دو خط شاهنامه از بیژن

کتاب دو خط شاهنامه از بیژن نوشته‌ی حدیث لزرغلامی و با تصویرگری ثنا حبیبی‌راد، اقتباسی از کتاب سترگ فردوسی، یعنی شاهنامه است. نویسنده‌یِ این اثر، داستان عاشقانه‌ی بیژن و منیژه را با زبانی ساده برای کودکان روایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب دو خط شاهنامه از بیژن

اهمیت آشنایی کودکان و نوجوانان این مرز و بوم با سرمایه‌های ادبی کشور عزیزمان، ایران بر هیچ‌کس پوشیده نیست. اغلب والدین ایرانی مایلند که فرزندانشان در کنار تحصیل و مسائل مربوط به آموزش، از لحاظ رشد فکری و فرهنگی نیز از منابع خوبی بهره‌مند باشند. در این میان جای خالی کتاب‌ها و مجموعه‌هایی که با بیانی ساده، روان و کودکانه، فرزندانمان را با داستان‌ها و روایات کهن ایرانی آشنا کنند، به شدت احساس می‌شود. حدیث لزرغلامی، نویسنده‌ی مجموعه‌ی بسیار جذاب «دو خط شاهنامه» در پی پر کردن همین جای خالی، چندین داستان جذاب از شاهنامه‌ی فردوسی را برای کودکان به رشته‌ی تحریر درآورده است. در کتاب مصور دو خط شاهنامه از بیژن که به روایت داستان پهلوان بیژن و بانو منیژه می‌پردازد، با قصه‌ای کوتاه با ریتم ساده و کودکانه رو به رو هستیم.

داستان بیژن و منیژه از معروف‌ترین داستان‌های شاهنامه‌ی فردوسی است. این داستان به عشق بیژن، پسر گیو و منیژه، دختر افراسیاب می‌پردازد. کودک، در این روایت که درون‌مایه‌ی عشق و شجاعت دارد، با مفاهیمی همچون عشق، دوستی، مهربانی، اعتماد، کمک خواستن و یاری رساندن به دوستان آشنا می‌شود. وفاداری منیژه به پهلوان بیژن، کمک رساندن پهلوان رستم به پهلوان بیژن و در پایان بازگشت به وطن، نقاط بسیار روشن داستان هستند که کودک با خواندنشان مفاهیم مثبت را لمس خواهد کرد و در این میان علاوه بر آشنایی با اساطیر کهن ایرانی، درس زندگی نیز خواهد آموخت. علاوه بر روایت زیبا و استادانه‌ی داستان، تصویرگری بسیار هنرمندانه‌ی ثنا حبیبی‌راد بر کیفیت این مجموعه افزوده و آن را برای کودکان جذاب‌تر کرده است.

انتشارات پرتقال کتاب دو خط شاهنامه از بیژن را منتشر کرده و در اختیار مخاطبین قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی دو خط شاهنامه

مجموعه‌ی مصور و بسیار زیبای دو خط شاهنامه روایت‌هایی معروف و خواندنی از شاهنامه‌ی فردوسی را با زبانی بسیار ساده و در قالب داستان‌های کودکانه در اختیار مخاطبین قرار داده است. در این مجموعه خبری از اشعار خود فردوسی نیست، بلکه تنها اقتباسی از داستان‌ها با زبانی کودکانه بیان شده‌ و درون‌مایه‌ی آن‌ها به کودک انتقال پیدا می‌کند. کودک با شنیدن این داستان‌ها و دیدن تصاویر رنگی و جذاب، با اساطیر ایرانی آشنا می‌شود و نام آن‌ها را به ذهن می‌سپارد.

کتاب دو خط شاهنامه از بیژن برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه به رشد فکری و آشنایی فرزندتان با اساطیر کهن ایرانی اهمیت می‌دهید و فرزندی بالای 3 سال دارید، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب دو خط شاهنامه از بیژن می‌خوانیم

هیچ‌کس نمی‌تواند گرازهای وحشی را فراری بدهد،
به جز پهلوان بیژن زرنگ!

هیچ‌کس بعد از فراری دادن گرازها سه روز استراحت نمی‌کند،
به جز پهلوان بیژن خسته!

منیژه که همان طرف‌هاست، عاشق هیچ‌کس نمی‌شود،
به جز پهلوان بیژن ایرانی!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دو خط شاهنامه از بیژن
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات29
زبانفارسی
شابک978-622-274-472-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دو خط شاهنامه از بیژن

مریم حیدری
۱۴۰۳/۱/۱۲
برای گروه‌های سنی پایین بسیار مفید و جالب توجه است. بخصوص که مشارکت خواننده را نیز می‌طلبد و حالت کتاب کار یا کتاب فعالیت پیدا می‌کند.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دو خط شاهنامه از بیژن

برای دریافت کتاب دو خط شاهنامه از بیژن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.