معرفی و دانلود کتاب دو خط شاهنامه از کاوه

عکس جلد کتاب دو خط شاهنامه از کاوه
قیمت:
۲۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دو خط شاهنامه از کاوه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دو خط شاهنامه از کاوه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دو خط شاهنامه از کاوه

کتاب دو خط شاهنامه از کاوه نوشته‌ی حدیث لزرغلامی، مجلدی دیگر از مجموعه‌ی جذاب «دو خط شاهنامه» است. نویسنده این‌بار به سراغ داستان کاوه‌ی آهنگر، قهرمان اسطوره‌ای ایرانیان رفته و نبردش با ضحاک ماردوش را برای کودکان شرح داده است. ثنا حبیبی‌راد نیز تصویرگری این کتاب را بر عهده داشته است.

درباره‌ی کتاب دو خط شاهنامه از کاوه

بی‌شک شاهنامه از ارزشمندترین گنجینه‌های زبان فارسی است. علاقه‌ی ما ایرانیان به اثر جاودان حکیم ابوالقاسم فردوسی، باعث شده در راستای انتقال مفاهیم آن به نسل‌های بعدی‌مان بکوشیم. نویسنده‌ی مجموعه‌ی «دو خط شاهنامه» نیز در راستای نیل به این هدف، دست به نگارش و بازنویسی برخی از معروف‌ترین داستان‌های شاهنامه زده و باعث علاقه‌مند شدن هر چه بیشتر کودکان به این روایات شده است.

کتاب دو خط شاهنامه از کاوه، داستان کاوه‌ی آهنگر و نبردش با ضحاک ماردوش را با زبانی ساده بیان می‌کند و کودک را به تفکر درباره‌ی علت این نبرد وا می‌دارد. در جریان روایت داستان‌های این مجموعه، ممکن است سؤالاتی برای کودکان پیش بیاید که پاسخ‌های هوشمندانه والدین به این پرسش‌ها، باعث تفهیم بهتر و عمیق‌تر آموزه‌های ارزشمند شاهنامه می‌گردد.

کاوه‌ی آهنگر، چهره‌ای پهلوانی و اسطوره‌ای در شاهنامه است. این شخصیت، سمبلی از انسان‌های پیشتاز و برجسته در عصر آهن و صنعتگری است. کاوه با کمک مردم ستم‌دیده‌ای که از چنگ ضحاک ماردوش، پادشاه ظالم دوران گریخته‌اند و یاری فریدون، قیامی ملی و مردمی را رهبری می‌کند و پیروز می‌شود. ایرانیان مطابق با آیین‌های باستانی خود، جشن مهرگان که نمادی از پیروزی فریدون و کاوه بر ضحاک است را برگزار می‌کنند. نشان کاوه بسیار ساده است؛ پیشبندی چرمین که بر سر نیزه آویخته و آن را درفش کاویانی می‌نامد. کودک با شنیدن این روایت معروف، با مفاهیمی همچون ارزش تلاش، قیام علیه ظلم و پیروزی همیشگی حق بر باطل آشنا می‌شود. در بخشی از کتاب دو خط شاهنامه از کاوه، مردم در کنار یکدیگر اشیاء گران‌بها و ارزشمندی را با میل و اراده‌ی خود به درفش کاوه می‌آویزند که شاید یکی از روشن‌ترین نقاط داستان باشد.

انتشارات پرتقال کتاب دو خط شاهنامه از کاوه را برای کودکان منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی دو خط شاهنامه

مجموعه‌ی مصور و بسیار زیبای دو خط شاهنامه روایت‌هایی معروف و خواندنی از شاهنامه‌ی فردوسی را با زبانی بسیار ساده و در قالب داستان‌های کودکانه در اختیار مخاطبین قرار داده است. در این مجموعه خبری از اشعار خود فردوسی نیست، بلکه تنها اقتباسی از داستان‌ها با زبانی کودکانه بیان شده‌ و درون‌مایه‌ی آن‌ها به کودک انتقال پیدا می‌کند. فرزند شما با شنیدن این داستان‌ها و دیدن تصاویر رنگی و جذابِ آن‌ها، با اساطیر ایرانی آشنا می‌شود و نام‌شان را به ذهن می‌سپارد.

کتاب دو خط شاهنامه از کاوه برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه کودک بالای 3 سال دارید و در پی آشنایی او با شاهنامه‌ی فردوسی هستید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب دو خط شاهنامه از کاوه می‌خوانیم

اگر یک آهنگر باشی
و یک پیش‌بند چرمی
داشته باشی،
چه معمولی است!

اما اگر پیش‌بند چرمی‌ات را ببندی سر یک چوب
و تکان تکانش بدهی، چه باحال است!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دو خط شاهنامه از کاوه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات25
زبانفارسی
شابک978-622-274-476-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دو خط شاهنامه از کاوه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دو خط شاهنامه از کاوه

برای دریافت کتاب دو خط شاهنامه از کاوه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.