معرفی و دانلود کتاب دو خط شاهنامه از ضحاک

عکس جلد کتاب دو خط شاهنامه از ضحاک
قیمت:
۲۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دو خط شاهنامه از ضحاک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دو خط شاهنامه از ضحاک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دو خط شاهنامه از ضحاک

کتاب دو خط شاهنامه از ضحاک نوشته‌ی حدیث لزرغلامی، مجلد دیگری از مجموعه‌ی اقتباسی «دو خط شاهنامه» است. نویسنده این بار سراغ یکی دیگر از داستان‌های معروف فردوسی رفته است؛ داستان پادشاهی ظالم به نام ضحاک ماردوش. ثنا حبیبی‌راد تصویرگری این کتاب را بر عهده داشته است.

درباره‌ی کتاب دو خط شاهنامه از ضحاک

فرهنگ غنی ایرانیان از دیرباز با مفاهیم اساطیری و حماسی گره خورده است و شاهنامه‌ی حکیم ابوالقاسم فردوسی، منبعی بسیار ارزشمند از روایات اساطیری است. اهمیت انتقال این مفاهیم به نسل‌های بعدی‌مان بر هیچ‌کس پوشیده نیست و حدیث لزرغلامی، نویسنده‌ی مجموعه‌ی اقتباسی دو خط شاهنامه نیز در راستای همین هدف گام برداشته است. این مجموعه همان‌طور که از نامش پیداست، به صورت خلاصه، در قالب داستان‌هایی کوتاه و با زبان ساده و کودکانه به بازنویسی چندین روایت معروف شاهنامه از جمله روایت ضحاک ماردوش می‌پردازد.

ضحاک یا اژی‌دهاک، یکی از پادشاهان افسانه‌ای ایران‌زمین است که داستان ظلم و ستم‌اش در شاهنامه‌ی فردوسی به تفصیل آمده است. ضحاک سال‌ها به کشتار جوانان ایرانی مشغول بود. دو مار بر روی دو شانه‌‌اش روییده بود و معنای نام ضحاک نیز مار اهریمنی است. خوراک مارهای روی دوش پادشاه ظالم، مغز جوانان سرزمین ایران بود و در شاهنامه نقل شده که هر روز دو تن از جوانان را می‌کشتند و آشپز دربار، از مغزشان خورشی مخصوص مارها فراهم می‌کرده است. پس از سال‌ها، کاوه‌ی آهنگر با کمک مردم ستم‌دیده، در رستاخیزی بی‌بدیل، ضحاک را شکست داد و در البرز کوه زندانی‌اش کردند.

درون‌مایه‌ی داستان ضحاک ماردوش، قیام حق علیه باطل و تحمل نکردن ظلم و ستم است. پیام کتاب دو خط شاهنامه از ضحاک برای کودکان پیروزی نور بر تاریکی و نیروی تدبیر و امیدوار بودن در همه حال است. کودک با مردم ستم‌دیده همراه می‌شود و شاید در آغاز ناامیدی را تجربه کند، اما در پایان داستان، با پیروزی کاوه بر ضحاک، درخشش نور امید را نیز در دل احساس می‌کند.

انتشارات پرتقال کتاب دو خط شاهنامه از ضحاک را برای کودکان منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی دو خط شاهنامه

مجموعه‌ی مصور و بسیار زیبای دو خط شاهنامه روایت‌هایی معروف و خواندنی از شاهنامه‌ی فردوسی را با زبانی بسیار ساده و در قالب داستان‌های کودکانه در اختیار مخاطبین قرار داده است. در این مجموعه خبری از اشعار خود فردوسی نیست، بلکه تنها اقتباسی از داستان‌ها با زبانی ساده بیان شده‌ و درون‌مایه‌ی آن‌ها به کودک انتقال پیدا می‌کند. فرزند شما با شنیدن این داستان‌ها و دیدن تصاویر رنگی و جذاب، با اساطیر ایرانی آشنا می‌شود و نام آن‌ها را به ذهن می‌سپارد.

کتاب دو خط شاهنامه از ضحاک برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه به آشنایی فرزند بالای 3 سال‌ خود با تاریخ و اساطیر ایرانی اهمیت می‌دهید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب دو خط شاهنامه از ضحاک می‌خوانیم

اگر گیر یک پادشاه ماردوش بیفتی،
چه دردسری است!

اگر آن پادشاه ضحاک باشد،
چه اسم عجیب و غریبی است!

اگر یک آشپز قلابی برای نجات تو به قصر بیاید،
چه کلکی است!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دو خط شاهنامه از ضحاک
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات25
زبانفارسی
شابک978-622-274-475-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دو خط شاهنامه از ضحاک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دو خط شاهنامه از ضحاک

برای دریافت کتاب دو خط شاهنامه از ضحاک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.