معرفی و دانلود کتاب راهنمای جامع بهبود ترکیب بدن با نگرش تغذیه

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع بهبود ترکیب بدن با نگرش تغذیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع بهبود ترکیب بدن با نگرش تغذیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای جامع بهبود ترکیب بدن با نگرش تغذیه

جف نیپارد و کریس برکات در کتاب راهنمای جامع بهبود ترکیب بدن با نگرش تغذیه، رموز سلامتی جسمانی را با بهره‌گیری از تغذیه‌ی مناسب به شما می‌آموزند. کنار گذاشتن باورهای غلط در مورد ورزش و تغذیه، آشنایی با مواد غذایی ضروری برای بدن، یادگیری نحوه‌ی عضله‌سازی و رسیدن به مرحله‌ی خودمربی‌گری، دستاوردهایی هستند که پس از مطالعه‌ی اثر حاضر از آن خود خواهید کرد.

درباره‌ی کتاب راهنمای جامع بهبود ترکیب بدن با نگرش تغذیه

بسیاری از افرادی که با معضل چاقی و اضافه‌وزن دست‌به‌گریبان‌اند، تصور می‌کنند تنها راه‌حل ممکن این است که ساعت‌ها وقت خود را در باشگاه‌ها بگذرانند و با تمرین مداوم حرکات ورزشی، به وزن مطلوب و سلامتی جسمانی برسند. درست است که ورزش کردن، آن هم به صورت مداوم، تأثیر چشمگیری بر سلامتی دارد و به سوزاندن چربی‌های بدن کمک زیادی می‌کند اما به‌تنها کافی نیست! در واقع چنین افرادی، از نقش تغذیه در بهبود اوضاع جسمانی خود بی‌خبرند. به‌طور کلی، داشتن اندام ایده‌آل و سلامت جسمی زمانی امکان‌پذیر می‌شود که فرد هم به تغذیه و خورد‌ و‌ خوراک خود توجه داشته باشد و هم بخشی از زمان روزانه‌ی خود را به تمرین و انجام حرکات ورزشی اختصاص دهد. حتماً تابه‌حال با کتاب‌های بی‌شماری مواجه شده‌اید که مجموعه‌ای از حرکات و تمرینات ورزشی را برای رسیدن به تناسب اندام، به مخاطبان خود ارائه کرده‌اند. اکنون وقت آن رسیده که موقتاً این کتاب‌ها را کنار بگذارید و در عوض، با جف نیپارد (Jeff Nippard) و کریس برکات (Chris Barakat) در کتاب راهنمای جامع بهبود ترکیب بدن با نگرش تغذیه (The ultimate guide to body recomposition) همراه شوید.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای جامع بهبود ترکیب بدن با نگرش تغذیه

مؤلفان کتاب حاضر در تلاش بوده‌اند تا با بهره‌گیری از جدیدترین یافته‌های محققان علم تغذیه، رویکردی بهینه را در اختیارتان قرار دهند که به کمک آن بتوانید رژیم غذایی خود را متناسب با وزن و اندام مورد نظرتان تنظیم کنید. خوب است بدانید که رویکرد بهینه‌ی تغذیه برای انسان‌های مختلف می‌تواند کاملاً متفاوت باشد. به این علت که سازوکار جسمانی و سوخت‌وساز بدن هر کسی با دیگران متفاوت است. بااین‌اوصاف، رویکردی که برای شما مناسب به نظر می‌رسد، ممکن است برای اطرافیان شما هرگز کارآیی نداشته باشد! هدف از نوشتن کتاب پیش‌رو این بوده که مخاطبان رویکرد بهینه‌‌ی مناسب برای خود را شناسایی کنند و آن را در زندگی روزمره‌‌شان به کار ببرند.

متأسفانه در مورد ورزش کردن و تناسب اندام هم مثل بسیاری از پدیده‌ها، باورهای نادرستی در میان مردم رایج شده که موجب تضعیف عملکرد آن‌ها می‌شود. یکی از این باورها به چربی‌سوزی در حین تمرینات ورزشی مربوط می‌شود. برخی از ورزشکاران معتقدند که سوزاندن چربی‌ها برای سلامتی و تناسب اندام آن‌ها کفایت می‌کند، در حالی که عضله‌سازی هم درست به اندازه‌ی چربی‌سوزی اهمیت دارد. نویسندگان این اثر در تلاش بوده‌اند به مخاطبان آموزش دهند که همزمان با سوزاندن چربی‌های بدنشان، عضله‌سازی را هم مدنظر داشته باشند. در ادامه، مروری خواهیم داشت بر مطالب و موضوعاتی که در فصول پانزده‌گانه‌ی این اثر مطرح شده‌اند.

جف نیپارد و کریس برکات در سراسر کتاب کوشیده‌اند تا هنر خودمربی‌گری را به مخاطبان آموزش دهند. در سطور بالا اشاره کردیم که رویکرد بهینه‌ی هر کسی، مخصوص خود اوست و ممکن است برای دیگران اثربخش نباشد. درست مطابق با همین نکته، نویسندگان به مخاطبان خود می‌آموزند که نیازهای جسمی‌شان را بشناسند و برنامه‌ی تغذیه‌ی خود را هماهنگ با نیازمندی بدنشان تنظیم کنند. همچنین به خوانندگان یاری می‌رسانند تا با تشخیص کالری‌های مورد نیاز بدنشان، یک رژیم غذایی معقول و منطقی را برای خود تدارک ببینند. در بخش‌هایی از کتاب راهنمای جامع بهبود ترکیب بدن با نگرش تغذیه، درشت‌مغذی‌ها و ریزمغذی‌ها به خوانندگان معرفی شده‌اند تا مخاطبان با شناخت آن‌ها بتوانند برنامه‌ی بهتری را برای تغذیه‌ی خود تنظیم کنند.

ارتباطی که میان تغذیه و تمرینات ورزشی وجود دارد، یکی دیگر از موضوعات محوری این اثر به شمار می‌رود. گفتنی است توجه صرف به ورزش بدون در نظر گرفتن تغذیه‌ی مناسب یا داشتن تغذیه‌‌ی اصولی در کنار بی‌توجهی به تمرینات ورزشی، هیچ نتیجه‌ی مطلوبی به همراه نخواهد داشت.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای جامع بهبود ترکیب بدن با نگرش تغذیه

اگر می‌خواهید اطلاعاتی هرچند مختصر، در مورد انواع مواد غذایی و تأثیرات آن‌ها بر فعل‌و‌انفعالات بدن به دست بیاورید، مطالعه‌ی فصول نهم و دهم این اثر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این دو فصل، پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها به‌طور مفصل مورد بررسی قرار گرفته‌اند و نکته‌های مهمی در مورد مصرف آن‌ها عرضه شده است. اگرچه عمده‌ی بخش‌های کتاب راهنمای جامع بهبود ترکیب بدن با نگرش تغذیه، به اصول تغذیه و ورزش اختصاص پیدا کرده اما جف نیپارد و کریس برکات از تأثیر خواب و استرس بر ساختار فیزیولوژیکی انسان‌ها غافل نبوده‌اند و نکته‌های مهمی را در این مورد مطرح کرده‌اند. از میان مباحث و موضوعات بیان‌شده در اثر حاضر، می‌توان به این موارد نیز اشاره کرد: معضل مکمل‌ها و نحوه‌ی رویارویی با آن‌ها، مفهوم چاقِ لاغر، متابولیسم بدن و انجام دادن یا ندادن تمرینات هوازی.

چنانچه به‌عنوان یک ورزشکار کارکشته یا حتی تازه‌کار، قصد دارید با نقش تغذیه در بهبود وضعیت جسمانی و عضلات بدن خود آشنا شوید و راه‌کارهای سودمندی را برای داشتن بدنی سالم و خوش‌فُرم بیاموزید، خواندن کتاب راهنمای جامع بهبود ترکیب بدن با نگرش تغذیه برایتان مفید خواهد بود.

دانیال اسدالهی سهی، شیما هدایتی، نرجس نقیائی و مائده غلامی مهرآبادی برگردان این اثر را به عهده داشته‌اند و انتشارات حتمی نیز چاپ و نشر آن را به انجام رسانده است.

کتاب راهنمای جامع بهبود ترکیب بدن با نگرش تغذیه برای چه کسانی مناسب است؟

ورزشکاران، بدنسازان و تمامی مخاطبانی که قصد دارند با ورزش کردن و داشتن تغذیه‌ی مناسب به وزن ایده‌آل خود برسند، از آموزه‌های کتاب راهنمای جامع بهبود ترکیب بدن با نگرش تغذیه بهره‌ی بسیاری خواهند برد.

در بخشی از کتاب راهنمای جامع بهبود ترکیب بدن با نگرش تغذیه می‌خوانیم

پروتئین گرمازاترین درشت مغذی است. این بدان معناست که خوردن رژیم غذایی با پروتئین بالاتر باعث سوزاندن کالری بیشتری می‌شود. زیرا برای هضم و جذب پروتئین به انرژی بیشتری نیاز دارد. این یکی از دلایل متعددی است که چرا رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا معمولا منجر به کاهش بیشتر چربی و بهبود بهتر در ترکیب بدن می‌شوند،‌ حتی زمانی که کالری دریافتی برابر باشد.

این واقعیت به‌عنوان مثال دیگری از این است که چرا عبارت «کالری یک کالری است» نمی‌تواند روش‌های پیچیده‌تر و ظریف‌تری را که در آن هر یک از درشت مغذی‌های مختلف توسط بدن ما مدیریت می‌شود، نشان دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: خط شروع
فصل 2: ابزار تایتان‌ها
فصل 3: شکستن باورها
فصل 4: رمزگشایی متابولیسم
فصل 5: تنظیم رژیم غذایی: کالری دریافتی
فصل 6: هنر خود مربیگری
فصل 7: معضل چاقِ لاغر
فصل 8: بررسی درشت مغذی‌ها و ریز مغذی‌ها
فصل 9: پرده‌برداری از اسرار پروتئین‌ها
فصل 10: بررسی رازهایی در مورد کربوهیدرات‌ها
فصل 11: ارتباط تغذیه با تمرینات ورزشی
فصل 12: هوازی: باید انجام داد یا نباید انجام داد
فصل 13: حل و فصل معضل مکمل ها
فصل 14: خواب و استرس: مغفول و کلیدی (اسب سیاه)
فصل 15: تمرین با وزنه – نیروی محرکه بهبود ترکیب بدن
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای جامع بهبود ترکیب بدن با نگرش تغذیه
نویسنده،
مترجمدانیال اسدالهی سهی، شیما هدایتی، نرجس نقیائی، مائده غلامی مهرآبادی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات151
زبانفارسی
شابک978-600-355-681-2
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای جامع بهبود ترکیب بدن با نگرش تغذیه

برای دریافت کتاب راهنمای جامع بهبود ترکیب بدن با نگرش تغذیه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.