معرفی و دانلود کتاب کافئین برای عملکرد ورزشی

برای دانلود قانونی کتاب کافئین برای عملکرد ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کافئین برای عملکرد ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کافئین برای عملکرد ورزشی

کافئین یکی از پرمصرف‌ترین داروهای محرک است که تأثیرات متفاوتی بر بدن اعمال می‌کند. کتاب کافئین برای عملکرد ورزشی، اثر مشترک لوئیس بروک، بن دیسبرو و لاورنس اسپریت، به‌طور خاص تأثیرات کافئین بر بدن ورزش‌کار و عملکرد او حین مسابقه و تمرین را بررسی می‌کند.

درباره‌ی کتاب کافئین برای عملکرد ورزشی

مکمل‌های غذایی تأثیرات عمده‌ای بر عملکرد ورزش‌کاران می‌گذارند، اما اکثر این مکمل‌ها غیرقانونی یا بی‌تأثیر هستند؛ حال‌آنکه ماده‌ای به نام کافئین وجود دارد که نه غیرقانونی است و نه بی‌تأثیر. درحالی‌که تقریباً همه‌ی ما روزانه از کافئین استفاده می‌کنیم، در برخی موارد از اثرات ناشی از کافئین رنج می‌بریم. پژوهش‌های جدید دستورالعمل‌های مفیدی را برای مصرف کافئین در اختیار مردم عادی و ورزش‌کاران می‌گذارند. کتاب کافئین برای عملکرد ورزشی (Caffeine for Sports Performance) به‌عنوان منبعی جامع برای پاسخ گفتن به تمام سوالات شما درمورد کافئین و تأثیر آن بر عملکرد ورزشی نوشته شده است.

این کتاب راهنما برای ورزش‌کاران و علاقه‌مندان به تناسب‌اندام که به دنبال بهبود عملکرد خود در تمرین و مسابقه هستند، ایده‌آل است. کتاب کافئین برای عملکرد ورزشی اثر لوئیس بروک (Louise Burke)، بن دیسبرو (Ben Desbrow) و لاورنس اسپریت (Lawrence Spriet)، برنامه‌ای منظم برای استفاده‌ی مناسب از کافئین در اختیار ورزش‌کاران قرار می‌دهد تا بر نتایج کار و عملکرد خود آگاهی کافی حاصل کنند.

در این کتاب نکات نظری و عملی زیادی راجع به کافئین ارائه شده، ازجمله:

  • تاریخچه‌ی چگونگی تبدیل شدن کافئین به پرمصرف‌ترین دارو در جهان
  • مزایا و معایب مصرف روزانه‌‌ی کافئین به‌منظور بهبود عملکرد ورزشی
  • راهنمای استفاده‌ی شخصی کافئین در تمرینات و مسابقات ورزشی مختلف
  • توصیه‌های بهداشتی درمورد مصرف کافئین
  • اثرات استفاده از کافئین
  • ملاحظات ایمنی و خطرات بالقوه‌ی استفاده‌ی کافئین
  • بهترین و بدترین منابع دریافت کافئین
  • تأثیر کافئین در عملکرد ورزشی

از نکات خاص کتاب پیش رو بخش‌هایی مجزا در لابه‌لای متن است که تجربیات ورزش‌کاران و مربیان را در مورد مصرف کافئین شرح می‌دهد. با خواندن کتاب کافئین برای عملکرد ورزشی همچنین دیدگاه جدیدی در مورد نگرش‌های فعلی نسبت به کافئین و چگونگی تغییر آن نگرش‌ها در طول سال‌ها به دست خواهید آورد.

کتاب کافئین برای عملکرد ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

ورزش‌کاران، مربیان و متخصصان حوزه‌ی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی تجربه‌ی لذت‌بخشی را با خواندن کتاب کافئین برای عملکرد ورزشی به دست خواهند آورد.

با نویسندگان کتاب بیشتر آشنا شویم

پروفسور لوئیس بروک متخصص تغذیه‌ی ورزشی، زاده‌ی 1959 در استرالیاست. او حدود 30 سال تجربه در زمینه‌ی مشاوره و آموزش ورزشکاران دارد. او از سال 1990 تا 2018 به‌عنوان رئیس تغذیه‌ی ورزشی در مؤسسه‌ی ورزش استرالیا و به عنوان متخصص تغذیه‌ی تیمی برای پنج دوره‌ی المپیک استرالیا خدمت کرده است.

از دیگر تألیفات او، جز اثر حاضر، می‌توان به کتاب‌های تغذیه‌ی ورزشی بالینی (Clinical Sports Nutrition)، تغذیه در فوتبال: راهنمای کاربردی مصرف غذاها و نوشیدنی‌ها برای تضمین سلامت و عملکرد بازیکنان فوتبال (nutrition for football: a practical guide to eating and drinking) و تغذیه برای ورزشکاران: راهنمای کاربردی تغذیه برای سلامتی و عملکرد ورزشی (Food, Nutrition and Sports Performance…) اشاره کرد.

بن دیسبرو یک متخصص تغذیه‌ی ورزشی و مدرس ارشد دانشگاه گریفیث استرالیاست. او دکترای خود را در سال 2008 با پژوهش درباب اثرات نوشیدنی‌های کولا بر عملکرد ورزش‌‌کاران استقامتی به پایان رساند. از سال 1999، بن دیسبرو با بسیاری از گروه‌های ورزشی، از جمله تیم المپیک 2000 بریتانیا و مرکز عالی ورزش کریکت استرالیا کار کرده است. مقالات متعددی به قلم دیسبرو در مورد مصرف کافئین توسط ورزش‌کاران و عموم مردم در مجلات علمی تغذیه چاپ شده. او با همکاری لوئیس بروک کتاب بقا در سراسر جهان (Survival around the world) را نوشته است.

لاورنس اسپریت استاد دپارتمان سلامت انسان و علوم تغذیه در دانشگاه Guelph کاناداست. او مدرک لیسانس خود را در رشته‌ی حرکت‌شناسی، کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی فیزیولوژی ورزشی و مدرک دکترای خود را در علوم پزشکی دریافت کرده. او همچنین عضو مؤسسه‌ی Karolinska سوئد و دانشمند مدعو در دانشکده‌ی علوم بهداشتِ دانشگاه Deakin استرالیا بوده.

در بخشی از کتاب کافئین برای عملکرد ورزشی می‌خوانیم

آزاد شدن سریع کافئین در جریان خون و سوخت‌وسازِ آهسته‌ی آن، بدین معناست که زمان زیادی طول می‌کشد تا حجم مشخصی از کافئین مصرفی تأثیرات خود را بر بدن فرد بگذارد. نکته‌ی مهم این است که کافئین می‌تواند از سد خونی - مغزی، سدی که ممکن است مانعِ رسیدن بعضی از مواد موجود در خون به فضای داخلی بافت مغز شود، عبور کند. بنابراین کافئین می‌تواند با هر بافتی در بدن تعامل داشته باشد. این تعامل ممکن است از طریق اتصال به گیرنده‌های سطح بافت یا وارد شدن به درون سلول موردنظر انجام شود.
همان‌طور که قبلاً توضیح داده شد، معمولی‌ترین شیوه‌ی تاثیرگذاری کافئین بر بدن این است که با گیرنده‌های آدنوزینی که در بسیاری از بافتهای بدن یافت می‌شوند، رقابت کند. زمانی‌که یک مولکول کافئین به گیرنده‌ی آدنوزین متصل می‌شود، مانع اتصال آدنوزین می‌گردد و به‌این‌طریق‌ مانع از این می‌شود که آدنوزین تأثیر طبیعی خود را اعمال کند که این فرآیند را آنتاگونیست آدنوزین می‌گویند. با خنثی‌سازی بسیاری از عملکردهای آدنوزین در بافت‌ها، کافئین تأثیرات شدید و مختلفی روی بدن ما می‌گذارد.

فهرست مطالب کتاب

1. تاریخچه‌ی استفاده از کافئین در ورزش
تاریخچه‌ی استفاده از کافئین
تاریخچه‌ی استفاده از کافئین در ورزش
2. چگونگی عملکرد کافئین
متابولیسم کافئین
تأثیرات کلی بر بدن
جمع‌بندی
3. یافتن کافئین در رژیم‌های غذایی
مقررات و برچسب‌زدن
تفاوت دوز در محصولاتی که به‌طور طبیعی حاوی کافئین هستند.
تنوع و گونا‌گونیِ قهوه‌های نوشیدنیِ خنک و سرد
آیا مقدار متفاوت کافئینِ قهوه، برای ورزش‌کاران مهم است؟
جمع‌بندی
4. مصرف کافئین در زندگیِ روزمره
مصرف توسط افراد خاص
مصرف توسط ورزش‌کاران
جمع‌بندی
5. کارایی و کارآمدی
آیا کافئین، عملکرد ورزشی را ارتقاء می‌دهد؟
ورزش‌های استقامتی
ورزش‌هایی با شدت بالا
Stop-and-Go Sports
مسابقات توانی و قدرتی
ورزش‌های مهارتی
کافئین و بازده‌ی تمرینات
جمع‌بندی
6. عوارض شناخته‌شده، خطر سلامت و هشدارها
کافئین می‌تواند کشنده باشد.
عوارض و خطرات
ترکیب کافئین با دیگر محرک‌ها
ترکیب کافئین با مصرف زیاد الکل
کافئین، قهوه، کربوهیدرات و دیابت نوع 2
مسائل عمومی سلامت و اپیدمیولوژی کافئین
کافئین و بیماری‌های قلبی
کافئین و ورزش‌کاران جوان‌تر
کافئین و افراد مسن
کافئین و بارداری
جمع‌بندی
7. مجاز بودن مصرف کافئین در ورزشی
برنامه‌های ضد دوپینگ IOC (1968_2000)
تکامل قوانین ضد دوپینگ (2003_1999)
کد WADA (2004)
هنوز پایان داستان نیست.
جمع‌بندی
8- برگشت به حالت اولیه و دیگر ملاحظات
آب‌رسانی
سوخت‌گیری مجدد
کوفتگی‌های پس از فعالیت ورزشی
سیستم ایمنی
تغییرات فیزیکی
خواب
جمع‌بندی
9- ملاحظات فردی در مصرف کافئین
تفاوت‌های فردی
به‌کاربردن عادت‌ها
ترک کافئین
مدت زمان اثر
زمان‌بندی دریافت
روش‌های مصرف: کافئین، قهوه و آدامس‌های کافئینی
افراد ورزش‌کار در مقایسه با افراد غیرورزش‌کار
تفاوت‌های جنسیتی
مصرف دیگر مکمل‌ها با کافئین
جمع‌بندی
10- جمع‌بندی
کمک به سازمان‌ها: ایجاد یک ساختار برای مصارف مناسب
کمک به ورزش‌کاران و مربیان: مصرف سالم و مؤثر کافئین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کافئین برای عملکرد ورزشی
نویسنده، ،
مترجمفرهاد دریانوش، غلامحسین ناظم زادگان، پیمان رضایی، محمدرضا ربیعی، مهشید مهذب، مریم شعبانی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات217
زبانفارسی
شابک978-600-355-106-0
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کافئین برای عملکرد ورزشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کافئین برای عملکرد ورزشی

برای دریافت کتاب کافئین برای عملکرد ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.