معرفی و دانلود کتاب رهایی از خودشیفتگان

عکس جلد کتاب رهایی از خودشیفتگان
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رهایی از خودشیفتگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رهایی از خودشیفتگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رهایی از خودشیفتگان

کتاب رهایی از خودشیفتگان با کمک گرفتن از مفاهیم روان‌شناسی تاریک، عوامل زمینه‌ساز یک رابطه‌ی سمی را برمی‌شمرد و راهنمایی عملی برای غلبه بر روابط ناسالم و شکست پیوندهای تروما ارائه می‌دهد. آنا وایلی نویسنده‌ی کتاب، با تقسیم‌بندی مطالب به چهار بخش کلی، زمینه را برای درکِ مبانی، شناسایی مشکل، شگردهای تروما و درنهایت پیروزی و رهایی فراهم می‌سازد.

درباره‌ی کتاب رهایی از خودشیفتگان

تابه‌حال برایتان پیش آمده نسبت به کسی که به شما آسیب رسانده، احساس دل‌بستگی کنید؟ رها کردن شخصی که می‌دانید دوباره شما را آزار خواهد داد، کار سختی به نظر می‌رسد؟ مفهومی تحت عنوان «وابستگی تروما» این موضوع را روشن‌سازی می‌کند. آنا وایلی (Anna Wiley) در کتاب رهایی از خودشیفتگان (Recovery from Narcissistic Abuse) علاوه‌بر مبحث وابستگی تروما، به مفاهیمی می‌پردازد که شما را در یک رابطه‌ی سمی گرفتار کرده‌اند، سپس راه رهایی از این روابط و غلبه بر آسیب‌های ناشی از آن را می‌آموزد.

معرفی و دانلود کتاب رهایی از خودشیفتگان

وابستگی تروما زمانی اتفاق می‌افتد که فرد آزاردیده، وابستگی ناسالمی به آزارگر خود پیدا می‌کند. این نوع ارتباط اغلب در یک دوره‌ی زمانی محدودی در روابط روی می‌دهد و سپس به‌صورت چرخه تکرار می‌شود. یکی از انواع خاص و شناخته‌شده‌ی وابستگی تروما، سندروم استکهلم است که به ارتباط بین افرادِ در اسارت و اسیرکنندگان آن‌ها اشاره دارد. عشقی که در این نوع ارتباط بروز می‌یابد، اغلب با عشق واقعی اشتباه گرفته می‌شود؛ درصورتی‌که عشق واقعی با آزار و آسیب همراه نیست، اما در این نوع وابستگی تروماتیک، فردِ وابسته در چرخه‌ی باطلی از آزار قرار دارد که درنهایت به سردرگمی، عدم تمرکز و ناهماهنگی شناختی می‌رسد. در این مواقع، باورها و افکارِ فرد دائماً در حال دگرگونی است، چون ذهن او از سمتی به آزار واکنش نشان می‌دهد و از سوی دیگر به فردِ آزارگر متکی است.

آنا وایلی ترکِ این‌گونه روابط سمی را از روابط نرمال، دشوارتر می‌یابد. کتاب رهایی از خودشیفتگان به بررسی راه‌های رهایی از روابط سمی می‌پردازد و با آگاهی دادن به ذهنی که دچار خطای شناختی شده، آن را دوباره در مسیر درست عاطفی و شناختی قرار می‌دهد. با مطالعه‌ی این کتاب خواهید فهمید دقیقاً با چه چیزی سروکار دارید و می‌توانید کنترل زندگی خود را دوباره به دست آورید.

مطالب کتاب رهایی از خودشیفتگان در چهار بخش مجزا تدوین شده که بخش اول به درک مبانی اختصاص دارد. در این بخش مفاهیمی مثل وابستگی تروما، نظریه‌ی ترومای خیانت، احمق‌انگاری و روان‌شناسی تاریک در اغواگری موشکافی می‌شوند. بخش دوم، رابطه را برمبنای روان‌شناسی تاریک بررسی می‌کند و ابزارهای روان‌شناختی کنترل زنانه و شگردهای مردانه برای کنترل زنان را برمی‌شمرد. در بخش سوم شگردهای تروما معرفی می‌شوند و نشان داده می‌شود که چطور از طریق «ایدئال‌سازی» و «بی‌ارزش‌سازی» کنترلْ اعمال می‌شود و تروما تکامل می‌یابد. و اما در آخرین بخش از کتاب رهایی از خودشیفتگان، نقشه‌ی دقیقی برای شکستن وابستگی تروما و رسیدن به پیروزی ترسیم می‌شود.

این کتاب به همت موسسه انتشارات فلسفه و با ترجمه‌ی بهناز ولی‌پور، روانه‌ی بازار شده است.

کتاب رهایی از خودشیفتگان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به افرادی که به‌دنبال راه‌های رهایی از روابط سمی هستند و یا کسانی که از سمی بودن روابط خود مطمئن نیستند، اما متحمل رنج و عذابند، به‌شدت توصیه می‌شود. این کتاب به‌علاوه برای علاقمندان به حوزه‌ی خودیاری مفید واقع می‌شود.‌

در بخشی از کتاب رهایی از خودشیفتگان می‌خوانیم

بسیاری از خودشیفتگان از شگردهایی که در وابستگی تروما به کار گرفته می‌شوند نیز بهره می‌گیرند، از جمله احمق‌انگاری و برون‌فکنی. خودشیفته‌ها ناامنی‌ها و خشم خود را متوجه قربانی می‌کنند. اگر با یک خودشیفته در ارتباط هستید باید برای برآورده ‌کردن خواسته‌های او و اثبات خوب‌ بودن خودتان تلاش زیادی به خرج دهید. دلیلش این است که بسیاری از خودشیفته‌ها به‌قدر کافی احساس خوب ‌بودن نمی‌کنند و با وادار کردن اطرافیانشان به خوب ‌بودن، این نیاز خود را برآورده می‌کنند. برای این منظور شریک زندگی بهترین گزینه است؛ زیرا احساسات متعددش درگیر این رابطه است. خودشیفته‌ها بیشتر سراغ افرادی می‌روند که همدل، فهمیده و معتمد هستند. در اصل شریک زندگی آن‌ها معمولاً در تضاد با آن‌ها هستند. به مثالی می‌پردازیم تا ببینیم چگونه یک خودشیفته نسبت به قربانی خود فرافکنی می‌کند:

مثال: جورج و کایلا حدود شش ماه است که باهم زندگی می‌کنند. آن‌ها رابطه‌ای متشنج داشته و بارها از هم جدا شده‌اند؛ زیرا کایلا مچ جورج را در حال پیامک دادن به زنان دیگر گرفته است. با این حال آن‌ها دوباره نزد هم باز‌گشته‌اند. اگرچه کایلا هیچ نشانه‌ای از خیانت بروز نداده؛ اما جورج به او بسیار مشکوک است. یکی از همکاران کایلا در ساعت غیرکاری پیامی درمورد موضوعی مربوط به کار به او می‌فرستد و جورج پیام را می‌بیند. او فریاد می‌کشد و کایلا را به انجام کاری مخفیانه متهم می‌کند. درعین‌حال خودش بدون اطلاع کایلا پیام‌های نامناسبی به زنان دیگر می‌فرستد.

این نمونه‌ای از برون‌فکنی است. اغلب اوقات وقتی خودشیفته قربانی‌اش را بدون دلیل منطقی به چیزی متهم می‌کند، در واقع خودش در حال انجام همان کار است. او به‌طور ناخودآگاه ممکن است تصور کند که همه همین کار را می‌کنند و چون از نظر خودشیفته خودش هرگز مرتکب اشتباه نمی‌شود؛ بنابراین باید مسائل خود را گردن دیگران بیندازد و آن‌ها را سرزنش کند. این رفتار او موقعیتی کاملاً سمی را شکل می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: درک مبانی
قسمت 1: وابستگی تروما چیست؟
قسمت 2: نظریه‌ی ترومای خیانت
قسمت 3: وابستگی تروما چه زمانی روی می‌دهد؟
قسمت 4: تعریف احمق‌انگاری
قسمت 5: مبانی روان‌شناسی تاریک در اغواگری
قسمت 6: مبانی روان‌شناسی تاریک در رابطه
بخش دوم: شناسایی مشکل
قسمت 1: چگونه وابستگی تروما را تشخیص دهیم؟
قسمت 2: آزمایش وابستگی تروما
قسمت 3: هفت مرحله‌ی تشکیل وابستگی تروما
قسمت 4: چگونه وابستگی تروما و عشق واقعی
قسمت 5: چرخه‌ی مکرر بدرفتاری
بخش سوم: شگردها و تکامل تروما
قسمت 1: کنترل از طریق ایدئال‌سازی و بی ‌ارزش‌سازی
قسمت 2: ناهماهنگی شناختی و خطرات وابستگی تروما
قسمت 3: ‌سندرم استکهلم و وابستگی تروما در روابط خودشیفته‌محور
قسمت 4: چه زمانی تروما به اختلال استرس پس از سانحه تبدیل می‌شود؟
قسمت 5: خودشیفته‌ها چه بهره‌ای از وابستگی تروما و تقویت‌کننده‌ی مقطعی می‌برند؟
بخش چهارم: پیروزی و رهایی
قسمت 1: شکستن وابستگی تروما
قسمت 2: ده مرحله‌ی بهبودی
قسمت 3: چگونه بر یک خودشیفته غلبه کنیم؟
قسمت 4: ترک ناگهانی اعتیاد
قسمت 5: غلبه، بازیابی و بهبودی
قسمت 6: چه زمانی باید درخواست کمک کرد؟
قسمت 7: قرار عاشقانه پس از وابستگی تروما
قسمت 8: مطالعات موردی و مثال‌ها
سؤالات متداول و پاسخ‌ها
نتیجه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رهایی از خودشیفتگان
نویسنده
مترجمبهناز ولی پور
ناشر چاپی موسسه انتشارات فلسفه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-622-7857-42-9
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رهایی از خودشیفتگان

ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۳/۱/۲۷
رهایی از افراد سمی و ریاکار کاری سخت و پروسه طولانی مدت است که به آسانی انجام نمی شود. ولی کتاب رهایی از خودشیفتگان از آنا وایلی برای خوانندگان این اثر، در کتاب متفاوت از نگاه یک فردی که خودش درگیر با این افراد بوده است و درمانگری نیزبلد دارد، به زبان ساده و روان با مخاطبانش داد سخن می گوید. ارتباط برقراری خواننده را آنا وایلی بانوی نویسنده خود با اشاره به این که بخواهید که در این زمینه از این سم و خطر دور شوید، از ابتدای این مسأله بیان می کند. چالش و درگیری مخاطب با کتابش را آنا وایلی بانوی نویسنده به خوبی بلد است. آنا وایلی از نخستین صفحات کتاب رهایی از خودشیفتگان، هم از منظر آزار دهنده یعنی فرد خود شیفته شرح کتاب می دهد و هم از نگاه قربانی که مخاطب و هم زیست این فرد است. پله پله بودن شرح این مراحل و دادن راه حل در کتاب از مزیت های دیگر کتاب است. البته کتاب در بسیاری صفحات از این سخن می گوید که این کتاب به خوبی و موشکافانه پرسش های پیش آمده ضمن درمان را بیان می کند، اما، این بدان جهت نیست که شما فارغ از درمان نزد مشاور و درمانگر باشید. اگر نیاز مبرم دارید حتما به روانشناس مراجعه کنید.
زرى ناطقى
۱۴۰۳/۱/۷
واقعا کتاب عالی بود. من خودم درگیر این تروما بودم و البته که خیلی دیر این کتاب به دستم رسید. ولی تمام مطالب کتاب درست بود و من با گوشت و پوستم لمسشون کرده بودم. توصیه مى کنم که حتما کسانی که احساس قربانی سدن دارند این کتاب رو مطالعه کنند و حتما از متخصص کمک بگیرند. با خوندن این کتاب برام راحت شد که خودم را متقاعد کنم که من مقصر نیستم و افراد سمی رو بتونم بدون احساس گناه از زندگیم بذارم کنار. تضادهای افکارى رو شناختم و برام آسون شد که دست از سرزنش خودم بردارم و مهم تر از همه فهمیدم که خود شیفته‌ها هیچوقت نمى تونند از دیدگاه من به زندگى نگاه کنند. آن‌ها نگاه خودشون رو به زندگى دارند و بحث کردن و متقاعد کردنشون کاری است کاملا بیهوده و باید از دست این افراد فرار کرد هر چند که مغز من قربانی وسوسه ارتباط داره ولی من باید از این آدمها فرار کنم چون خودشیفته فقط به دنبال طعمه ى خودشه و یک دغل باز حرفه ایه که هیجوقت نباید به حالش ترحم کنم چون در این صورت نسخه ى نابودی خودم رو پیچیدم.
زینب رمضانی
۱۴۰۳/۱/۲
سلام. کتاب از نظر ترجمه روان و قابل فهم بود. موضوعی که این کتاب کار کرده در شناخت خودمون و واقعیت وقتی در ارتباط با آدم‌های خودشیفته هستیم، بسیار موثر است. شناخت روابط سالم، مرزهای رابطه و خطوط قرمزی که نباید اجازه دهیم دیگران از آن عبور کنند، در انتخاب درست آدم‌هایی که با آن‌ها می‌خواهیم در ارتباط باشیم کمک بزرگی می‌کند. همچنین باعث می‌شود شناخت بیشتری نسبت به آدم‌های اطرافمان دست یابیم و بتوانیم مدیریت ارتباطات خود را در دست بگیریم. واقعیت بزرگ مطرح شده این است که عشق آسیب نمی‌زند. دوست داشتن باید دو طرفه باشد. اگر در ارتباطی هستید که باعث آزار و اندوه شما می‌شود و هر بار باید بخشی از خود را فدا کنید، منتظر روزهای بهتر نباشید. از حالا چشم هایتان را باز کنید و به دنبال عملی کردن بهترین راه حل یعنی دوری از آدم‌های خودشیفته و آزارگر باشید. روابط برای ایجاد احساسات خوب و شادی در زندگی ما، برای هر دو طرف هستند. اگر قرار باشد مسئولیت همه اتفاقات به عهده یک نفر باشد، و فقط یک نفر همه انتظارات طرف مقابلش را برطرف کند و چیزی دریافت نکند قطعا آن رابطه سمی است. با تشکر از کتابراه
ساغر کاشانی
۱۴۰۳/۱/۱۳
این کتاب یک خلاصه کلی خوب از خودشیفتگی و استراتژی‌های مراقبت از خود را ارائه می‌دهد. با این حال، فاقد عمق است و دینامیک بسیار پیچیده را بیش از حد ساده می‌کند. برخی از اطلاعات متناقض است. نویسنده بیان می‌کند که شما باید خود را در اولویت قرار دهید، اما همچنین باید نسبت به خودشیفته‌ها همدلی نشان دهید و برای مثال "منیت آن‌ها را تغذیه کنید". (به طور کلی، شما واقعاً نباید به نفس آن‌ها تغذیه کنید. این می‌تواند از بسیاری جهات مضر باشد.) در کل، من مطالب را خیلی ابتدایی دیدم. همچنین هنگامی که او درباره راهبردهای مقابله‌ای بحث می‌کند، تمرکز بر روی کودکان وجود دارد، اما این کتاب منحصراً برای والدین نوشته نشده است. یا اگر هست، باید در عنوان آن را پیشنهاد کند. مادری و پدری یک مسئله بزرگ است که نویسنده در اینجا فراتر از سادگی آن را ساده کرده است. درکل، برای اصول اولیه، شروع خوبی است.
ALI REZAEI
۱۴۰۳/۱/۲
عالی بود این کتاب یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که شنیده‌ام داستان آن به شدت نو و خلاقانه طراحی شده بود و توانست بین اجزای مختلف آن انسجام و ارتباط تشکیل شود. در ابتدا توصیف‌های زیبا و همچنین طنز نرمی را شاهد بودیم که به شدت هوشمندانه بودند همچنین لفظ بازی و بازی با کلمات آن خیلی خوب بود در اواسط هم که شاهد رویارویی حوا با آدم بودیم که به شدت عاشقانه و احساسی بود که توانست حس قلبی نویسنده را نسب به این موضوع به خوبی بازتاب بدهد فقط در کمتر جایی میتوان دید که کلمات و اصطلاحات همدیگر را نقض کنند و هماهنگی افت میکرد اما درکل پکیج خوبی ارائه شد گویندگی هم که به شدت با احساس و ادراک بیان شد و توانست پیش از بیش مارا ب فیض برساند موارد مثبت انسجام بین محتوا احساسی و عاشقانه بودن گویندگی عالی منفی گاها بین کلمات نا هماهنگی پیش میامد در اخر هم از پرسنل کتابراه تشکر میکنم
بیا دریا شویم
۱۴۰۳/۱/۸
رهایی از خودشیفتگی" اثری است که به طرزی صادقانه و شفاف در مورد مبارزه با اضطراب و افکار منفی صحبت می‌کند. انا وایلی، با استفاده از تجربیات شخصی خود و روش‌هایی که برای پیشرفت روحی و روانی خود پیدا کرده، به خواننده راهنمایی می‌کند که چگونه از فریب افکار منفی خارج شده و به رشد شخصی بپردازد. این کتاب و به طور واقعی موضوعاتی همچون پذیرش خود، تسلیم نشدن به افکار منفی، رسیدن به آرامش داخلی می‌پردازد. با استفاده از زبانی ساده و دوستانه، انا وایلی با خواننده ارتباط نزدیکی برقرار می‌کند و به او احساس می‌دهد که می‌تواند تغییرات مثبتی در زندگی خود ایجاد کند. این کتاب برای هر کسی که به دنبال راهکارهایی برای مقابله با اضطراب و افکار منفی است، بسیار مفید است و می‌تواند به آن‌ها کمک کند که راهی به سوی رهایی و آرامش پیدا کنند.
وحید
۱۴۰۳/۱/۸
با تشکر از نویسنده محترم این کتاب رو نمیدونم بگم خوبه یا بد چون دقیقا چند تا کتاب مثل هم کپی برداری کردن مثلا کتاب رهایی معنوی، معلوم نیست کدوم نویسنده کپی برداری رو شروع کرده هر چند چند تا کتاب دیگه هم با همین مضمون نوشتن ولی در کل کتابی هست که به نفر شکست خورده تا 30 درصد کمک میکنه تا بتونه خودش را با واقعیت کنار بیاره، برای شخص خود من واقعا مفید بوده و قطعا تو همچین حوادثی 30 درصد هم خودش به نفر کلی کمک میکنه، خوندنش رو پیشنهاد میکنم ولی نویسنده باید برای شخصی که این نوع کتاب‌ها رو میخونه یه وابستگی ایجاد کنه که طرف مجذوب کتاب بشه و از تکرار و مکررات خود داری کنه خدایی خوندن کتاب خودش خسته کننده شده بود و فقط برای اون 30 درصد من خودنم
مریم حسینی
۱۴۰۳/۱/۶
کتاب بسیار خوبی هست و به شیوه ای روان و ساده مطالب بسیار مفید را در اختیار خواننده می گذارد. از امتیازات مهم این کتاب می توان به موارد زیر اشاره کرد: هم راستا با مبانی علمی ائم از نظری و تحقیقاتی اهمیت رابطه والد فرزندی و تروماهای ناشی از آن را بیان کرده است. همچنین با ملاک های واضح رفتاری و دلایل ذهنی زیر بنایی آن، مشخصه های فرد آسیب رسان و قربانی و همچنین رابطه آسیب زا را نشان داده است. و از آن مهم تر، تفاوت عشق و رابطه مبتنی بر تروما را به وضوح تشریح کرده است. فکر می کنم مهم ترین خدمت این کتاب کمک به قربانیان چنین رابطه هایی برای شناخت خودشان و تصمیم گیری درست است. بنابراین خواندن آن را به همه به ویژه به جوانان توصیه می کنم.
جان فورد
۱۴۰۳/۱/۶
خود شیفتگی در خانواده‌های مرفه و تک فرزند و بچه‌های ته تغاری و پسر بچه‌هایی که در میان تعداد زیادی خواهر یا خاله‌ها و عمه‌ها بزرگ شده‌اند بیشتر دیده میشه. در کل خودشیفتگی، خیلی تقصیر خود فرد نیست. بلکه محیط است که او را بالا انداخته و از پایین به او می‌نگرد. یکی از پایگاه‌های مهم خودشیفتگی در لایه ناخودآگاه جمعی جوامع نهفته است. به این معنی که اگر عموم افراد یک جامعه در نسل‌های مختلف در معرض شرایط خودشیفتگی قرار گرفته باشندنسل‌های بعدی این تمایل را از طریق ژنتیک و کوانتومی دریافت نموده و تقریبا بالقوه مستعد خود شیفتگی خواهند بود. با تشکر از فرصت داده شده در کتابراه
Mint chocolate
۱۴۰۳/۱/۱
به عنوان کسی که به روانشناسی علاقه داره توصیه میکنم بخونین.
این کتاب مربوط به روابط والدین و روابط عاشقانه میشه‌.
خوندن این کتاب برای افرادی که در رابطه عاشقانه نیستن توصیه میشه چون واقعا کتابی هست که آگاهی بخشه و باعث میشه با دید باز وارد رابطه بشین و اون رو ادامه بدین.
و در کنارش باعث میشه
تشخیص بدید که اشخاص مضر زندگیتون چه کسایی هستند تا از اون‌ها تا حد ممکن کناره گیری کنید.
ترجمه زیبا و روان در فهم این کتاب پربار خیلی کمک کرد.
این کتاب پیشنهاد دوران نوروزی هست. از پیشنهاد این کتاب توسط کتابراه متشکرم.
ثمین حاف
۱۴۰۳/۱/۱۳
به عنوان فردی که این نوع رابطه رو تجربه کرده خیلی مفید بود. من تمام مدت احساس مقصر بودن و عذاب وجدان داشتم ولی کتاب از نظر ذهنی قانعم کرد که من مقصر نیستم و به جواب بسیاری از مشکلات و دغدغه هام رسیدم. یکی از نکته های کتاب این هست که متاسفانه تا در این موقعیت قرار نگیرین نمیتونین به راحتی دلیل موندن فرد ازار دیده رو در رابطش متوجه بشین و درکش کنین، برای همین فرد ازار دیده معمولا هم در رابطه و هم کنار بقیه تنها بودن و ناتوان بودن رو تجربه میکنه. کتاب خیلی خوبی بود و ترجمه ی روان و خوبی داشت. پیشنهاد میکنم که بخونید
زینب رامی
۱۴۰۳/۱/۲
من دوست داشتم کامل تر توضیح بدن که چرا تو این افراد خودشیفته الگوی تکرار شونده وجود داره و اصلاح هم نمیشه. وچرا فقط تنها راه حل بیرون کشیدن خودمون از اون رابطه هست؟ خب این خانمی که توی داستان بچه دار هم شده بود تکلیف بچه چی هست گاهی رابطه انقدر پیچیده هست و انقدر سخت میشه جدایی که باید موند و راه حل بهتری پیدا کرد؟ کاش می‌گفت چطور میشه به این افراد کمک کرد تا اون‌ها هم تو زندگی رنج کمتری تحمل کنن 😔و انقدر خواهان آزار شریک زندگیشون نباشن.
وحید شریفی
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
عالی بود کتابی خوب در این باره.
کتاب رهایی از خودشیفتگان به بررسی راه‌های رهایی از روابط سمی می‌پردازد و با آگاهی دادن به ذهنی که دچار خطای شناختی شده، آن را دوباره در مسیر درست عاطفی و شناختی قرار می‌دهد. با مطالعه‌ی این کتاب خواهید فهمید دقیقاً با چه چیزی سروکار دارید و می‌توانید کنترل زندگی خود را دوباره به دست آورید
ستایش کاکاوند
۱۴۰۳/۱/۲
اول از همه از کتابراه عزیز بابت این هدیه‌ی ارزشمند تشکر میکنم. خیلی دردناک هست که تو در روابطی باشی که به تو آسیب می‌زنند و روز ب روز عزت نفس تو اعتماد تو به خودت کم میشه اما همچنان در رابطه هستی این کتاب کمک میکنه با قدرت بیش تری این روابط بشناسیم و از اون‌ها خارج بشیم بحث وابستگی تروما برای من مبحث جدیدی بود ک خیلی کمک‌ام کرد آگاهانه تر در وایی‌ام رفتار کنم
atefeh habibi
۱۴۰۳/۱/۱
واقعا سپاسگزارم از کتابراه برای این کتاب فوق العاده. کتابی که برای خیلی‌ها لازمه. از جمله خودم. خیلی به موقع بود و خیلی کمک کننده ست.
دوستان اگر در رابطه‌ای هستید که با اینکه طرف مقابلتون رفتار درستی باهاتون نداره اما شما کماکان دوستش دارید و نمیخواید ازش جداشید، حتما این کتاب رو مطالعه کنید.
با آرزوی شادی روزافزون برای تمام مردم جهان.
مشاهده همه نظرات 195

راهنمای مطالعه کتاب رهایی از خودشیفتگان

برای دریافت کتاب رهایی از خودشیفتگان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.