معرفی و دانلود کتاب صوتی ادمین زندگی: برنامه ریزی برای کارهای روزمره،‌ تفریح، امور مالی و ...

عکس جلد کتاب صوتی ادمین زندگی: برنامه ریزی برای کارهای روزمره،‌ تفریح، امور مالی و ...
قیمت:
۷۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ادمین زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ادمین زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ادمین زندگی: برنامه ریزی برای کارهای روزمره،‌ تفریح، امور مالی و ...

کارِ خانه و مدیریت امور خانوادگی، از جمله وظایف یک فرد بزرگسال است که در عین زمان‌بر بودن، توجهی به آن نمی‌شود. الیزابت امنز در کتاب صوتی ادمین زندگی، ماهیت واقعی این کارها را مشخص می‌کند و راهکارهایی برای کمتر کردن فشار روانی ناشی از آن ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی ادمین زندگی

همه‌ی ما روزانه، درگیر وظایف و کارهای مختلفی هستیم که هرکدام به تناسب اهمیت و ضرورتشان، بخشی از زمان و انرژی ما را به خود اختصاص می‌دهند. این وظایف اغلب مشخص‌اند و دیگران نیز از وجود آن‌ها اطلاع دارند؛ به‌این‌ترتیب تلاش و زحمت ما برای انجام این کارها دیده می‌شود و اصطلاحاً به چشم می‌آید. در این میان، کارهایی هم در حوزه‌ی وظایف یک بزرگسال وجود دارند که زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهند، انرژی‌بر هستند و در نهایت هم به خاطر دیده نشدن از سوی دیگران، مورد توجه و قدردانی واقع نمی‌شوند. الیزابت امنز (Elizabeth Emens) در کتاب صوتی ادمین زندگی (Life Admin)، نام این کارها را «کارهای ادمین» گذاشته است.

زمانی که شما وظایف مربوط به شغل خود را انجام می‌دهید، میزان مشخصی از وقت و انرژی را پای آن می‌گذارید و در مقابل، دستمزد و اعتبار مشخصی را نیز دریافت می‌کنید. وقتی از سر کار به خانه می‌رسید، اگر خسته باشید، این خستگی برای همه قابل‌درک است. اما زمانی که درگیر انجام کارهای ادمین می‌شوید، کل وقت و انرژیتان را برای کاری می‌گذارید که انجامش برای همه بدیهی است و مزد و مواجبی هم برای آن در نظر گرفته نشده. شستن لباس‌ها، تمدید بیمه، پرداخت قبوض و قسط وام‌ها، گرفتن نوبت دکتر، برنامه‌ریزی برای یک مهمانی و... همه از کارهای ادمین هستند. برخلاف وظایف شغلی، برای انجام کارهای ادمین یک شیفت هشت ساعته در نظر گرفته نشده؛ و این بدین معناست که ادمین در عین نامرئی بودن می‌تواند کل روز شما را تصاحب کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ادمین زندگی

کتاب صوتی ادمین زندگی نوشته‌ی الیزابت امنز در ابتدا به ارزشمند بودن انجام این کارها و زمانی که برای آن‌ها صرف می‌شود اشاره می‌کند تا این نکته برای همه‌ی اعضای خانواده روشن شود که کارِ خانه، یک ضرورت است و اگر کسی به آن نپردازد زندگی مختل می‌شود. زمانی که این نکته برای همه‌ی اعضای خانواده جا بیفتد، هرکس به اندازه‌ی خود در انجام آن سهیم می‌شود تا فقط یک نفر تحت فشار انجام کار ادمین قرار نگیرد.

الیزابت امنز که خود یک مادر شاغل و صاحب دو فرزند خردسال است، در کتاب صوتی ادمین زندگی تلاش کرده تا راهکارهایی به مخاطبان ارائه دهد که انجام کارهای ادمین را برایشان ساده‌تر و سریع‌تر کند. او خود زمانی تحت فشارِ مدیریتِ زندگی در داخل و خارج از خانه بود؛ بزرگ کردن دو بچه‌ی کوچک و هم‌زمان تدریس در دانشگاه حقوق کلمبیا کار ساده‌ای نبوده و نیست. او تصمیم گرفت سرسختانه هر دو کار را ادامه دهد ولی برای کم کردن این فشار نیز به دنبال راهی بگردد. نتیجه‌ی تحقیقات و بحث‌وبررسی‌هایش در این موضوع، تبدیل به کتابی شد که نسخه‌ی صوتی آن هم‌اکنون پیش روی شماست.

کتاب صوتی ادمین زندگی اثری از الیزابت امنز است که به همت زهرا میالی به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی جیحون ناشر صوتی این کتاب و انتشارات بذر خرد ناشر نسخه‌ی متنی آن بوده است. این کتاب صوتی را با صدای فرزانه فائزی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب ادمین زندگی

  • الیزابت امنز پیشنهادهایی کاربردی و فوری در این کتاب ارائه داده است. (The Times)
  • نکات خانم امنز ایده‌های زیادی به من داده است، به خصوص برای انجام کارهای ادمینی که برای مدت طولانی در لیست کارهایم بوده‌اند. (Financial Times)
  • الیزابت امنز در این کتابِ به‌جا و ضروری، یکی از مهم‌ترین موضوعات مرتبط با بهره‌وری را که هیچ‌کس درمورد آن صحبت نمی‌کند روشن می‌کند؛ تعهدات بی‌وقفه‌ی مورد نیاز برای سازماندهی زندگیِ خارج از کار. (Cal Newport)

کتاب صوتی ادمین زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب صوتی را به علاقه‌مندان کتاب‌های خودسازی و توسعه‌ی فردی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی ادمین زندگی: برنامه ریزی برای کارهای روزمره،‌ تفریح، امور مالی و ... می‌شنویم

همسایه‌ام استیون، نویسنده‌ای مطرح و پرکار است که تابستان گذشته هیچ کتابی ننوشت. کل تابستان را در اداره‌ی امور حسبی شهر کوچکی در نیوانگلند گذراند. خواهر مسنش فوت کرده بود و در بین اعضای خانواده‌، او مسئول ادمین مرگ خواهرش شده بود. حس وظیفه‌شناسی‌اش را تحسین می‌کنم، اما دلم برای کتابی که ننوشت تنگ می‌شود.

دیانا به مدت دو سال با خودرویی رانندگی کرد که برگه‌ی ثبتش منقضی شده بود. در برخی ایالت‌ها، رانندگی بدون برگه‌ی ثبت معتبر می‌تواند صدها دلار جریمه داشته باشد، خودرو توقیف شود، گواهی‌نامه تعلیق شود یا حتی راننده به زندان بیفتد. چطور این زن، که معمولاً مطیع قانون بود، به این وضوح قانون را نقض کرده بود؟ او از ادمینش می‌ترسد و دوری می‌کند. آنچه تا زمانی که مفهوم ادمین را بررسی کردیم نمی‌دانست این بود که چه تعداد افرادی همین احساس را دارند.

معلم آشنایی به نام تام با بحرانی مالی مواجه شد که ادمین دردناک و پیچیده‌ای را به او تحمیل کرد. تام در تلاش برای حمایت از خانواده‌اش، 35000 دلار بدهی کارت اعتباری بالا آورد. به تماس‌های ماموران وصول بدهی جواب می‌داد و بیهوده تلاش می‌کرد وام بانکی بگیرد. جدیدترین معضلش انتخاب گزینه‌ای از بین تسویه‌ی بدهی، تلفیق بدهی یا ورشکستگی بود. فقط آموختن معنای این عبارات ساعت‌ها زمان می‌برد که می‌توانست آن را صرف کار کردن کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
درباره‌ی نویسنده
4 دقیقه
سخن ناشر
32 دقیقه
مقدمه
23 دقیقه
بخش اول: مشکلات ادمینی
15 دقیقه
بخش اول ـ قسمت دوم
33 دقیقه
بخش اول ـ قسمت سوم
24 دقیقه
بخش اول ـ قسمت چهارم
18 دقیقه
بخش اول ـ قسمت پنجم
18 دقیقه
بخش اول ـ قسمت ششم
14 دقیقه
بخش اول ـ قسمت هفتم
27 دقیقه
بخش اول ـ قسمت هشتم
23 دقیقه
بخش دوم: شگفتی‌های ادمین
18 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت دوم
17 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت سوم
18 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت چهارم
23 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت پنجم
30 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت ششم
20 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت هفتم
14 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت هشتم
26 دقیقه
بخش سوم: آینده‌های ادمین
30 دقیقه
بخش سوم ـ قسمت دوم
11 دقیقه
بخش سوم ـ قسمت سوم
31 دقیقه
بخش سوم ـ قسمت چهارم
28 دقیقه
بخش سوم ـ قسمت پنجم
19 دقیقه
بخش سوم ـ قسمت ششم
17 دقیقه
بخش سوم ـ قسمت هفتم
18 دقیقه
بخش سوم ـ قسمت هشتم
26 دقیقه
بخش سوم ـ قسمت نهم
15 دقیقه
سخن آخر
16 دقیقه
ضمیمه‌ی یک
19 دقیقه
ضمیمه‌ی دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ادمین زندگی: برنامه ریزی برای کارهای روزمره،‌ تفریح، امور مالی و ...
نویسنده
مترجمزهرا میالی
راویفرزانه فائزی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ادمین زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ادمین زندگی

برای دریافت کتاب صوتی ادمین زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.