معرفی و دانلود کتاب صوتی در باب شکست

عکس جلد کتاب صوتی در باب شکست
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در باب شکست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در باب شکست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی در باب شکست

آلن دوباتن در کتاب صوتی در باب شکست رویکردی التیام‌بخش برای مواجهه با شکست ارائه می‌کند. درک درست تجربه‌ی شکست باعث می‌شود بتوانیم شفقت و مهربانی بیشتری نسبت به خود و دیگران داشته باشیم. این کتابی امیدوارکننده، دلگرم‌کننده و آرامش‌بخش از مجموعه مدرسه‌ی زندگی است که ترس و تلخی شکست را برای ما قابل‌تحمل می‌کند و پشیمانی را در ما کاهش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی در باب شکست

میل به پیروزی و ساختن تصویر موفق باعث شده است تا شکست به‌عنوان یکی از تجربه‌های مهم انسانی نادیده گرفته شود. آلن دوباتن (Alain de Botton) در کتاب صوتی در باب شکست (On Failure) به سراغ این حس رایج و آزاردهنده رفته است. در دنیای امروز پیروزی و موفقیت از کلمات بسیار پرکاربرد در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند. فشار زیادی که جامعه و اطرافیان برای موفق بودن به ما وارد می‌کنند باعث می‌شود ترس از شکست، انواع مختلفی از اضطراب و پریشانی برای ما به ایجاد کند.

کتاب‌ها،‌ فیلم‌ها و برنامه‌های بسیاری در مورد چگونگی موفقیت تولید شده‌اند. از نظر آلن دوباتن جوامع ما دچار وسواس موفقیت هستند. آن‌ هم یک تعریف مشخص و ثابت از موفقیت که با رفاه اقتصادی گره خورده است. آلن دوباتن در کتاب صوتی در باب شکست ما را برای کنار آمدن با سناریوهای احتمالی شکست آماده می‌کند. او معتقد است اگر ما شکست را به‌عنوان بخشی از زندگی بپذیریم و سعی کنیم بهتر با آن کنار بیاییم زندگی آسوده‌تری خواهیم داشت. گاهی اوقات شکست‌های ما بسیار آشکار و پیش‌پاافتاده هستند و در مواردی دیگر مجبوریم با شرم این شکست‌ها را پنهان کنیم. آلن دوباتن از ما می‌خواهد نقش شکست در زندگی خود را بپذیریم و خود را کمتر به خاطر آشفتگی‌هایی که بدون شک در زندگی تک‌تک ما وجود دارد، سرزنش کنیم. ازنظر او شکست غیرقابل‌اجتناب است، پس باید راهی برای کنار آمدن با حس شکست و پشیمانی بعد از آن پیدا کرد.

انعطاف‌پذیر بودن یکی از ویژگی‌های مهم برای تحمل شکست در زندگی روزمره است. افراد باید یاد بگیرند پشیمانی را تحمل کنند و ناامیدی و فاجعه را پشت سر بگذارند. آلن دوباتن در کتاب صوتی در باب شکست با اشاره به نمونه‌های مختلف شکست در دنیای واقعی به ما یادآوری می‌کند که هیچ‌کس در اشتباه کردن تنها نیست. دیدن جهان از منظر کسی که شکست‌خورده و‌ مورد قضاوت قرار گرفته، همدلی خوبی در شنوندگان این کتاب ایجاد می‌کند. این همدلی باعث می‌شود که ما با شکست‌های خودمان نیز با آرامش بیشتری روبه‌رو شویم. ازنظر آلن دوباتن پذیرفتن شکست یکی از راه‌های درمان ترس و نفرت از خود خواهد بود.

شنیدن کتاب صوتی در باب شکست کمک می‌کند رفتار بهتری با دوستان خود داشته باشیم و راحت‌تر با دشمنی‌ها و بداخلاقی‌های روزمره کنار بیاییم. آلن دوباتن راهکارهای مفیدی برای تحمل پشیمانی و کنار آمدن با حس تلخ عدم موفقیت ارائه می‌دهد. مکالمات درونی تخریب‌کننده‌ای که اعتمادبه‌نفس ما را از بین می‌برند نشانی از ناتوانی ما در پذیرفتن شکست هستند. او معتقد است اگر بتوانیم ایرادات خود را بپذیریم می‌توانیم به این گفت‌وگو با منتقد درونی خود خاتمه دهیم. شاید نتوانیم زندگی ایدئالی که همیشه می‌خواستیم را داشته باشیم اما می‌توانیم شرایط جدیدی برای حرکت به سمت آن ایجاد کنیم.

کتاب در باب شکست را انتشارات کتاب‌سرای نیک با ترجمه‌ی زهرا میالی منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب با صدای نسترن نجاران و با همکاری انتشارات صوتی جیحون تهیه و تولید شده است.

درباره‌ی مجموعه مدرسه زندگی

مدرسه زندگی (The School of Life) سازمانی جهانی است که برای داشتن زندگی شادتر و آسوده‌تر راهکارهایی عملی و فلسفی به افراد ارائه می‌کند. مدرسه‌ی زندگی مخاطبان خود را به‌نوعی آموزش دهد که آرامش، خودشناسی، روابط بهتر و دوستی‌های عمیق‌تری داشته باشند. عملکرد بهتر در محیط کار و اوقات فراغت دل‌چسب‌تر از مسائلی است که مدرسه‌ی زندگی قصد دارد از طریق مجموعه‌ی کتاب‌ها، برنامه‌ها، فیلم‌ها و خدمات درمانی برای دنبال‌کنندگان خود به ارمغان بیاورد. این مؤسسه با بیش از هفت میلیون دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی، به یک برند جهانی معتبر تبدیل شده است. انتشارات مدرسه‌ی زندگی، اندیشه‌ها و ایده‌های گروه خلاق این سازمان را به سرپرستی آلن دوباتن، به‌صورت مجموعه کتاب‌هایی منتشر می‌کند تا پیام خود برای ایجاد یک فضای آرام، اطمینان‌بخش، خردورزانه و سرشار از مفاهمه را به همه انتقال دهد. بیشتر مطالبی که در کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی مطرح می‌شوند از روانشناسی، روان‌درمانی، فلسفه و هنر استخراج شده‌اند. کتاب‌های مختلفی از مجموعه کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی به فارسی ترجمه شده است. کتاب‌های «شغل موردعلاقه»، «آرامش»، «اضطراب منزلت»، «هنر سیروسفر» و «معنای زندگی» بخشی از کتاب‌های این مجموعه است که به فارسی ترجمه شده.

نکوداشت‌های کتاب صوتی در باب شکست

  • کاملاً روشنگر و مفید است. (نت‌گالی ریویو)

  • این کتاب مطمئنا به شما کمک می‌کند تا در مورد ماهیت،‌ مفاهیم و مداخلات احتمالی برای رسیدگی به شکست فکر کنید. (نت‌گالی ریویو)

  • من شیوه‌ی پرداخت چندبعدی به شکست از طریق ارجاعات ادبی و تاریخی در کنار استفاده از راهکارهای مقابله با شکست در این کتاب را می‌پسندم. (نت‌گالی ریویو)

کتاب صوتی در باب شکست برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام کسانی که در زندگی خود احساس شکست کرده‌اند یعنی تقریباً همه‌ی افراد مناسب است. اگر از افسوس خوردن خسته شده‌اید و قصد دارید باوجود مشکلات و ناتوانی‌ها در مسیر بهتر شدن حرکت کنید می‌توانید از توصیه‌های این کتاب استفاده کنید.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

آلن دوباتن نویسنده و فیلسوف انگلیسی است. او در دسامبر 1969 در خانواده‌ای متشکل از پدری مصری و مادری سوئیسی متولد شد و در 12 سالگی به انگلیس مهاجرت کرد. کتاب‌های آلن دوباتن بیشتر به موضوعات و مشغله‌های انسان مدرن می‌پردازد و تلاش می‌کند ارتباطی کاربردی بین فلسفه و مصائب زندگی روزمره ایجاد کند. کتاب «جستارهایی در باب عشق» و «پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد» از پرفروش‌ترین کتاب‌های آلن دوباتن هستند.

آلن دوباتن در سال 2008 موسسه‌ی مدرسه‌ی زندگی و در سال 2009 موسسه معماری زندگی را تأسیس کرد. او در سال 2015 به خاطر فعالیت‌های مؤثرش جایزه‌ی «همراهی شوپنهاور» و جایزه‌‌ی سالانه‌ی نویسندگان ملبورن را دریافت کرد. از آلن دوباتن کتاب‌های زیادی به فارسی ترجمه شده است. «دعواهای زن‌وشوهری»، «در باب اعتمادبه‌نفس» و «درباره‌ی خوب بودن» بخش کوچکی از این کتاب‌ها هستند.

در بخشی از کتاب صوتی در باب شکست می‌شنویم

در دنیایی زندگی می‌کنیم که بیشتر وقت‌ها ظاهر مهربانی از خودش نشان می‌دهد. اگر کسی در خیابان به ما تنه بزند از ما عذرخواهی می‌کند. در خیلی از خانه‌ها و اداره‌ها مهربانی و لبخند به چشم می‌خورد. مدرسه‌های مدرن مخصوصاً مدرسه‌های کودکان کم‌سن‌تر واقعاً تلاش می‌کنند تا احترام را در وجود کودکان پرورش دهند. به همین دلیل است که وقتی در مسیر شکستمان مسئله‌ای را که احتمالاً از همان ابتدا به آن مشکوک شده بودیم اما تلاش می‌کردیم باورش نکنیم، کشف می‌کنیم بیشتر غافل‌گیر می‌شویم. کشف می‌کنیم زیر لایه‌ی بسیار نازکی از نزاکت انسان‌ها قادرند فوق‌العاده بی‌رحم باشند. لازم نیست حتماً جنگی باشد تا این را بفهمیم.

اندوخته‌های بدخواهی و نامهربانی در معصومانه‌ترین موقعیت‌ها بیرون می‌زند و همچون براده‌های آهن جذب آهن‌ربای شکست می‌شود. نمونه‌ای روزمره از این بدخواهی را می‌توان در میدان کوچک اما گویای بخش نظرهای زیر مقالات آنلاین مشاهده کرد. اینجا در گمنامی با افکار حقیقی افرادی مواجه می‌شویم که ممکن بود اگر در خیابان چترشان به چترمان گیر کند لبخند بزند یا عذرخواهی کنند.

مذاهب جهان جمعاً میلیاردها ساعت را صرف تأکید بر دلسوزی، گذشت، سخاوت، فروتنی، عشق، همدردی و دوستی کرده‌اند و در گذر قرن‌ها به دنبال پیشرفت و ارتقای روحمان بوده‌اند. اما نظرهای آنلاین ثابت می‌کنند که تمامی تلاش‌های انجام‌شده در راه تکامل و آموزش اخلاقی هیچ پیشرفتی نداشته است. اغلب همان جانوران نامهربانی که همیشه بوده‌ایم خواهیم ماند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
12 دقیقه
مقدمه
23 دقیقه
بخش اول: یک - انواع متعدد شکست
18 دقیقه
بخش اول: شکست در مقام پدر یا مادر
19 دقیقه
بخش اول: دو - چرا نباید خودم را بکشم؟
16 دقیقه
بخش اول: دلیل دوم؛ نمی‌توانیم آینده را پیشبینی کنیم
16 دقیقه
بخش اول: سه - چگونگی کنارآمدن با خباثت دنیا
21 دقیقه
بخش اول: چهار - چگونگی کنارآمدن با خباثت رسانه‌ها
20 دقیقه
بخش اول: پنج - چطور با هامارتیای خودتان کنار بیایید
22 دقیقه
بخش اول: هشت - زندگی عاری از خودشیفتگی
25 دقیقه
بخش اول: ده - عشق واقعا چیست و چرا اهمیت دارد؟
24 دقیقه
بخش اول: سیزده - اقدامات عملی
25 دقیقه
بخش اول: شغل
24 دقیقه
بخش اول: چهارده - اعتراف
16 دقیقه
بخش اول: شانزده - افول اسکار وایلد
27 دقیقه
بخش اول: هفده - نگرشی نو
20 دقیقه
بخش دوم: یک - شکست خیالی
29 دقیقه
بخش دوم: چهار - ضربه‌ی روحی و بیمناکی
23 دقیقه
بخش دوم: هشت - مزایای فروپاشی روانی
24 دقیقه
بخش دوم: یازده - دلسوزی به حال خود

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی در باب شکست
نویسنده
مترجمزهرا میالی
راوینسترن نجاران
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی در باب شکست

مهتاب کمایی
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
من معتقدم این کتاب بهترین تجویز برای کسایی هست که دچار یاس و نومیدی مفرط بخاطر هر شکستی تو هر بخش از زندگی شدندو انگیزه و شجاعت لازم برای تلاش دوباره، ادامه دادن و لذت بردن از ابعاد دیگه زندگی رو ندارن یا حتی خودشون رو لایق ادامه داشتن نمیدونن.من با این کتاب یاد گرفتم تجربه شکست تو زندگی هر شخص و اجتناب ناپذیری این طرز مواجهه شدن ما هاست که باعث ایجاد تفاوت میشه باعث به وجود اومدن برچسب برنده یا بازنده میشه برنده بودن همیشه به معنی پیروزی نیست گاهی برخورد بالاتنه و آگاهانه با شکست خود پیروزیه
عاطفه
۱۴۰۲/۷/۲
اگه دوست دارید بخشی از ذات انسان بودن رو چه در خودتون چه در دیگران بهتر درک کنید این کتاب رو بشنوید اگه میخواهید با خودتون و دیگران با یک فلسفه بسیار روشن و محکم مهربان تر باشیداین کتاب رو بشنویداگه میخواهید قسمت‌های از خودتون رو که هیچ وقت نتونستید برای دیگران شرح بدید از زبان یک آدم دیگه بشنوید و بهترین مرهم رو دریافت کنیداین کتاب رو...
خانم براتی
۱۴۰۲/۶/۲۷
دیدگاه جدیدی در بررسی شکست خوردگان و رسوا شدگان در این کتاب هست. تنهایی و بن بست بی همدمی احتمال خودکشی... و سپس راه حل‌های ساده وظریف برای این قشر از جامعه که خواهی نخواهی وجود دارند
Melika safizadeh
۱۴۰۲/۲/۱
اولا تشکر از کتابراه. مطالب خوب و صدای گوینده خیلی مناسب. اما من چون مشابه این کتاب را خیلی مطالعه کردم، خیلی لذت نبردم که یه نظر کاملا شخصی چون من خیلی زیاد اهل کتابم، ولی همه چیش مناسب.
امید رستگار
۱۴۰۲/۶/۱۱
کتابى عالى و آرامش بخش براى افرادیست که احتمالاً شکست خورده‌اند، مطالب این کتاب کمک مى کند تا متوجه شویم بیشتر نگرانى‌ها و ناراحتى‌ها بى مورد است
رویا
۱۴۰۲/۲/۸
سلام. این کتابی است که ارزش چند بار گوش دادن را داره. اصلا چی میشه اگه شکست بخوریم؟! 😉
غلامرضا شاهی
۱۴۰۲/۶/۱۱
با بیان مثال‌های خوب توانست مرا تا آخر کتاب همراهی کند
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی در باب شکست

برای دریافت کتاب صوتی در باب شکست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.