معرفی و دانلود کتاب صوتی پرواز سفید: بر اساس زندگی شهید عباس بابایی

عکس جلد کتاب صوتی پرواز سفید: بر اساس زندگی شهید عباس بابایی
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پرواز سفید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پرواز سفید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پرواز سفید: بر اساس زندگی شهید عباس بابایی

کتاب صوتی پرواز سفید نوشته‌ی داوود بختیاری دانشور که یکی از عناوینِ متعلق به مجموعه‌ی قصه فرماندهان است، داستان زندگی شهید عباس بابایی را برای مخاطبین نوجوان روایت می‌کند. عباس بابایی یکی از موفق‌ترین خلبانان جنگی در طول دوران جنگ تحمیلی بود که مدتی فرماندهی پایگاه هشتم شکاری را نیز بر عهده داشت و سرانجام بر اثر شلیک پدافند خودی سپاه پاسداران به شهادت رسید.

درباره‌ی کتاب صوتی پرواز سفید

شهید عباس بابایی در آذر 1329 در شهر قزوین زاده شد. او پس از اینکه در سال 1348 مدرک دیپلم خود را گرفت، علی‌رغم قبولی در رشته‌ی پزشکی، به دلیل علاقه به خلبانی، وارد نیروی هوایی ارتش شاهنشاهی شد. او دوره‌ی مقدماتی خلبانی را در سال 1349 تمام کرد و سپس برای تکمیل تحصیلاتش به آمریکا رفت. شهید بابایی پس از بازگشت به ایران، به‌عنوان یکی از خلبانان هواپیمای F-14 به پایگاه هوایی اصفهان منتقل شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به علت مهارت‌ها و توانایی‌های شایسته‌اش، درجه‌ی سرهنگی را کسب نمود و از سال 1360 تا 1362 فرمانده‌ی پایگاه هشتم شکاری در اصفهان را نیز برعهده داشت.

موفقیت‌های عباس بابایی در طول سال‌های دفاع مقدس، او را در کنار جلیل زندی و اسدالله عادلی به یکی از بهترین خلبان‌های جنگی تاریخ ایران تبدیل کرده است. این فرمانده‌، تنها به نظارت بر عملیات‌ها اکتفا نمی‌کرد و خود شخصاً در پروازهای عملیاتی شرکت می‌کرد و به دفاع از ایران می‌پرداخت. کارنامه‌ی شهید عباس بابایی بیش از 60 مأموریت موفق و همچنین بیش از 3000 ساعت پرواز با انواع هواپیماهای جنگی را در خود دارد. او در سال 1366 به علت شجاعت‌ها و رشادت‌های فراوانی که از خود نشان داده بود به درجه‌ی سرتیپی مفتخر گردید.

در سال 1366، نام شهید بابایی برای سفر حج نوشته شد ولی او در آخرین لحظه و در فرودگاه از رفتن به مکه خودداری کرد و گفت: «مکه‌ی من این مرزو‌بوم است.» او خانواده‌اش را به حج فرستاد و به همسرش گفت تا عید قربان خودش را به آن‌ها می‌رساند. اما در روز عید قربان، شهید بابایی که در حال انجام عملیات بود، توسط پدافند خودی سپاه پاسداران مورد اصابت قرار گرفت و از دنیا رفت.

کتاب پرواز سفید، توسط داوود بختیاری دانشور، نویسنده‌ی توانای حوزه‌ی ادبیات دفاع مقدس نوشته شده و نشر سماوا به گویندگی امیر مشرفی، نسخه‌ی صوتی آن را تهیه کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی قصه فرماندهان

انتشارات سوره مهر، مجموعه‌ای بیست‌وهشت جلدی به نام «قصه فرماندهان» را تهیه و تدوین کرده است که در آن داستان زندگی فرماندهان جنگ ایران و عراق به قلم نویسندگان فعال حوزه‌ی دفاع مقدس به رشته‌ی تحریر درآمده است. از میان عناوین این مجموعه می‌توان به کتاب‌های «معلم فراری»، «چه کسی ماشه را خواهد کشید» و «مردی با چفیه سفید» اشاره کرد.

کتاب صوتی پرواز سفید برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به زندگی‌نامه‌ی فرماندهان جنگ علاقه‌مندید و می‌خواهید داستان زندگی آن‌ها را بدانید، شنیدن کتاب صوتی پرواز سفید به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی پرواز سفید: بر اساس زندگی شهید عباس بابایی می‌شنویم

- مثل اینکه هنوز تو حال‌وهوای مدرسه سیر می‌کنین، ها؟ با چند روز مشت‌ومال درست‌وحسابی حال‌وهواتون عوض می‌شه. نیش بی‌ریختت رو ببند تا خودم نبستمش.

با این حرف سرگروهبان، سربازها جمع‌وجور شدند و سیخ ایستادند. این کار همیشگی‌اش بود. موقع مرخصی که می‌رسید مثل برج زهرمار می‌شد. علی که حرکات سرگروهبان رو تعقیب می‌کرد، زیر لب گفت:

- اینم فقط می‌تونه به آش‌خورا زور بگه بابا.

دفتر اسامی رو ورق زد. سرگروهبان دست کرد ساعت جیبیش رو درآورد، یه نگاهی بهش انداخت، روی پاشنه‌ی پوتینش چرخید و به طرف گروهان رفت. علی نگاهی به بچه‌ها انداخت و آهسته گفت:

- تا نیم‌ساعت دیگه جلوی گروهان به خط بشین.

علی آخرین برگه‌ی مرخصی رو که داد، هوا تاریک شده بود و باد می‌وزید. ناراحت به طرف آسایشگاه راه افتاد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
12 دقیقه
طلوع یک ستاره
17 دقیقه
بابای مدرسه
11 دقیقه
باغبان
12 دقیقه
آمپول‌زن کوچک
11 دقیقه
نامه
15 دقیقه
کاپیتان
11 دقیقه
طناب مرزی
10 دقیقه
ذرت‌فروش
11 دقیقه
فرشته‌ی نجات
11 دقیقه
هواپیمای C130
11 دقیقه
پرواز سفید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پرواز سفید: بر اساس زندگی شهید عباس بابایی
نویسنده
راویامیر مشرفی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب مذهبی انقلاب دفاع مقدس نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پرواز سفید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پرواز سفید

برای دریافت کتاب صوتی پرواز سفید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.