معرفی و دانلود کتاب صوتی غریبه: بر اساس زندگی شهید یدالله کلهر

عکس جلد کتاب صوتی غریبه: بر اساس زندگی شهید یدالله کلهر
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی غریبه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی غریبه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی غریبه: بر اساس زندگی شهید یدالله کلهر

کتاب صوتی غریبه نوشته‌ی داوود بختیاری دانشور که یکی از مجلدهای مجموعه‌ی قصه‌ی فرماندهان است، داستان زندگی شهید یدالله کلهر را برای مخاطبین نوجوان روایت می‌کند. شهید یدالله کلهر در عملیات‌های فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان و والفجر، مقام فرماندهی لشکر را برعهده داشت و در طول جنگ چندین بار مجروح شد. یدالله کلهر که به عقیده‌ی رزمندگان «علمدار رشید لشکر» بود، سرانجام در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید.

درباره‌ی کتاب صوتی غریبه

داوود بختیاری دانشور، نویسنده‌ی توانای ادبیات حوزه‌ی دفاع مقدس است که زندگی بسیاری از فرماندهان جنگ تحمیلی را برای مخاطبین نوجوان نوشته است. او در کتاب غریبه، داستان‌هایی را از زندگی شهید یدالله کلهر روایت کرده تا مخاطبین تصویر و تصوری واضح از شخصیت این شهید پیدا کنند.

شهید یدالله کلهر در سال 1333 در روستای باباسلمان از توابع شهریار کرج متولد شد. او تا مقطع دبیرستان در شهریار به تحصیل پرداخت و پس از آن وارد کار آزاد شد تا اینکه در سال 1353 به خدمت سربازی رفت. شروع جرقه‌های انقلاب اسلامی باعث شد شهید کلهر وارد مبارزات سیاسی شود و حتی تا مدتی از سوی پاسگاه شهریار تحت‌تعقیب بود.

پس از وقوع انقلاب اسلامی و با تشکیل سپاه پاسداران، شهید یدالله کلهر به عضویت این نهاد درآمد و به‌عنوان جانشین عملیات سپاه کرج فعالیت کرد. هنگامی که کردستان دچار ناآرامی شد، او سرپرستی نخستین گروه اعزامی از سپاه کرج را برعهده گرفت و در عملیات آزادسازی سنندج شرکت کرد. حتی زمانی که نیروهای شهید کلهر به کرج بازگشتند، او در منطقه باقی ماند و فرماندهی عملیات تکاب را نیز برعهده گرفت.

اما این جنگ تحمیلی و رشادت‌های شهید کلهر در آن بود که باعث شد او از سوی رزمندگان «علمدار رشید لشکر» نامیده شود. به روایت کتاب غریبه، شهید یدالله کلهر در طول جنگ چندین بار مجروح شد و حتی یک بار نزدیک به یک سال در بیمارستان بستری شد؛ اما در بیمارستان هویت واقعی‌اش را به کسی نگفت تا پرسنل بیمارستان بین او و دیگران تفاوت قائل نشوند. شهید یدالله کلهر، هنوز کاملاً بهبود نیافته بود که به شوق شهادت، به جبهه بازگشت و سرانجام در عملیات کربلای 5 به آرزویش رسید.

کتاب غریبه توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده و نسخه‌ی صوتی آن را نشر صوتی سماوا به گویندگی ابراهیم ربیعی تهیه کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی قصه فرماندهان

انتشارات سوره مهر، مجموعه‌ای 28 جلدی به نام «قصه‌ی فرماندهان» تهیه و تدوین کرده است که در آن داستان زندگی فرماندهان شهید به قلم نویسندگان فعال حوزه‌ی دفاع مقدس به رشته‌ی تحریر در آمده است. از میان عناوین این مجموعه می‌توان به کتاب‌های «پرواز سفید»، «بچه محله جلالی» و «مهاجر کوچک» اشاره کرد.

کتاب صوتی غریبه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به زندگی‌نامه‌ی شهدا و فرماندهان جنگ علاقه‌مند هستید و می‌خواهید روایتی جذاب از رشادت‌ها و شجاعت‌های آنان بشنوید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی غریبه: بر اساس زندگی شهید یدالله کلهر می‌شنویم

- گمون نمی‌کنم اسمی که به پذیرش گفتید اسم خودتون باشه.

این را پرستار موقعی که داشت فشار خون غریبه را می‌گرفت پرسید. گوش‌هایم را تیز کردم تا پاسخ غریبه بشنوم. هیچ صدایی از گلوی او بیرون نریخت. نگاه کردم به چشمانش که فقط یک جا را نگاه می‌کرد. هیچ چیز از آن‌ها فهمیده نمی‌شد. یکهو به سرم زد فریاد بکشم و سؤال پرستار را دوباره از او بپرسم. دهان باز کردم ولی صدایی از حنجره‌ی خشکیده‌ام بیرون نیامد. انگار یک نفر دو دستی آن را می‌فشرد. پرستار راست می‌گفت. هیچ‌کدام از نشانه‌هایی که در پرونده‌ی غریبه نوشته شده بود، درست نبود. چون آدمی مثل او نمی‌توانست یک روستایی باشد. آن هم روستایی‌ای که اسم نداشت. پرونده را خود پرستار نشانم داد. از آن روز با پرستار دوست شده بودم. با پرستار تبانی کردم تا شاید بتوانیم او را به حرف بیاوریم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی کتاب
7 دقیقه
تولد
12 دقیقه
زمستان
9 دقیقه
اعلامیه
14 دقیقه
روزهای انقلاب
12 دقیقه
فرمانده
9 دقیقه
نگهبانی
12 دقیقه
انبار مهمات
16 دقیقه
روزهای سخت نبرد
9 دقیقه
غریبه
16 دقیقه
انتظار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی غریبه: بر اساس زندگی شهید یدالله کلهر
نویسنده
راویابراهیم ربیعی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب مذهبی انقلاب دفاع مقدس نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی غریبه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی غریبه

برای دریافت کتاب صوتی غریبه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.