معرفی و دانلود کتاب صوتی تاملات و مجادلات: مقالاتی در باب هنر و ادبیات

عکس جلد کتاب صوتی تاملات و مجادلات: مقالاتی در باب هنر و ادبیات
قیمت:
۶۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاملات و مجادلات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاملات و مجادلات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تاملات و مجادلات: مقالاتی در باب هنر و ادبیات

«چرا هنر الزاماً همیشه به واقعیت موجود وفادار نیست؟» در کتاب صوتی تاملات و مجادلات، پاسخ به این پرسش مهم و اساسی در دنیای هنر را از زبان یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان روسیه و جهان، یعنی فئودور داستایوفسکی خواهیم شنید. داستایوفسکی در کنار رمان‌نویسی، روزنامه‌نگار و منتقد فعالی نیز بوده و مقالات مختلفی از او به‌جا مانده است. در این کتاب با گزیده‌ای از مقالات او که حاوی پاسخ‌های مهمی به مسائل چالشی و پرتکرار اجتماعی،‌ ادبی و هنری هستند، آشنا خواهیم شد.

درباره‌ی کتاب صوتی تاملات و مجادلات

آیا اعتبار هنرمندی مانند الکساندر پوشکین، با نفهمیده شدن آثارش از سوی مخاطبان عام زیر سؤال خواهد رفت؟ آیا ادبیات ابزاری برای بیان عقاید و ایدئولوژی‌های مختلف است؟ چگونه یک هنرمند می‌تواند اعتماد ازدست‌رفته‌ی یک ملت را دوباره به دست بیاورد و آن‌ها را به هنر جلب کند؟ در کتاب صوتی تاملات و مجادلات (Ряд статей о русской литературе)، پاسخ فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoyevsky) به این سؤالات و سؤالات بسیار دیگری را خواهیم شنید.

فئودور داستایوفسکی در کنار نویسندگی رمان و داستان، به حوزه‌ی نقد ادبی و روزنامه‌نگاری نیز علاقه‌ی زیادی داشت و قلمش در این زمینه‌ها هم بسیار توانمند بود. او که به دلیل محکومیت قضایی خود، امکان برخی از فعالیت‌های عمومی را نداشت، با کمک برادرش یک ماهنامه به نام ورمیا (Vremya) را به راه انداخت. برادرش، میخائیل داستایوفسکی، سردبیری مجله را برعهده گرفت و فئودور توانست مقالات خود را در زمینه‌های مختلف روز در آن‌جا منتشر کند. کتاب صوتی تاملات و مجادلات، گزیده‌ای از مقالات فئودور داستایوفسکی در این نشریه است که بعدها با عنوان «سلسله‌مقالاتی در باب ادبیات روس» منتشر شدند.

فئودور داستایوفسکی در کتاب صوتی تاملات و مجادلات، در کنار پاسخ به برخی منتقدان دوران خود و ارائه‌ی دیدگاه‌هایی درباره‌ی هنر و ادبیات، به مسائلی مانند نسبت روسیه با غرب، روح روسی، نهاد آموزش و سیاست نیز پرداخته است. کتاب صوتی تاملات و مجادلات با عنوان فرعی مقالاتی در باب هنر و ادبیات را نشر صوتی رادیو گوشه با صدای تایماز رضوانی و براساس ترجمه‌ی عبدالمجید احمدی منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را نیز انتشارات برج به چاپ رسانده است.

کتاب صوتی تاملات و مجادلات برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مندان به خواندن نقد در زمینه‌ی ادبیات و هنر هستید، کتاب صوتی تاملات و مجادلات را از دست ندهید. در این کتاب نقدهای ادبی و هنری کسی را خواهید شنید که خود، از بزرگ‌ترین نویسندگان جهان است.

با فئودور داستایوفسکی بیشتر آشنا شویم

فئودور داستایوفسکی، نویسنده‌ی جریان‌ساز و صاحب‌سبک روس بود که آثارش ازجمله‌ مشهورترین کتاب‌ها در تاریخ ادبیات جهان هستند. بسیاری از نویسندگان سوررئالیست و مؤلفانی که درون‌مایه‌های روان‌شناختی را در آثار خود به‌کار می‌گیرند، از پیروان سبک داستایوفسکی در رمان‌هایش بوده‌اند.

فئودور داستایوفسکی سال 1821 در مسکو متولد شد. او در سال 1843 از دانشکده‌ی افسری فارغ‌التحصیل شد و بعد از آن به نویسندگی، یعنی همان کاری که استعدادی شگرف در آن داشت، روی آورد. او در دوران زندگی خود، مقالات انتقادی زیادی را در روزنامه‌های روسیه منتشر کرد و در داستان‌هایش نیز هیچ‌گاه روحیه‌ی نقادانه‌ی خود را کنار نگذاشت.

فئودور داستایوفسکی همان‌طور که در زندگی شخصی خود مسیر پرفرازونشیبی را طی کرد و حتی مدت زیادی را هم در تبعید به‌سر برد، در داستان‌هایش نیز شخصیت‌هایی را انتخاب می‌کرد که بسیار چالش‌برانگیز و متفاوت بودند. «ابله»، «برادران کارامازوف»، «شب‌های روشن» و «جنایت و مکافات» ازجمله مشهورترین آثار او هستند.

در بخشی از کتاب صوتی تاملات و مجادلات: مقالاتی در باب هنر و ادبیات می‌شنویم

در این چالش به اندازه‌ی کافی مبهم، دقیقاً همین اشتباه است که ما را به سمت‌وسوی سوءتفاهمات، نداشتن توافق و بدتر از همه، افراط و تفریط سوق می‌دهد. انگار فکر می‌کنید که هنر به‌خودی‌خود هیچ‌گونه نظم و نظامی ندارد، از قوانین درونی تهی است، می‌توان افسار گردنش انداخت و به هر سمتی برد، هر وقت هر نویسنده‌ای اراده کند فی‌الفور الهام در جیبش پیدا می‌شود که هنر می‌تواند به فلان چیز و بهمان نام خدمت کند و از راهی گذر کند که شما می‌خواهید.

اما ما بر این باوریم که هنر، زندگی خودکفا، کامل و ذاتی خود را دارد و در نتیجه از قوانین اساسی و تغییرناپذیر مخصوص آن زندگی‌اش برخوردار است. هنر، دقیقاً هم‌ردیف با آب و غذا، از نیازهای اساسی بشر به‌شمار می‌رود. نیاز به زیبا بودن و خلاقیتی که لازمه‌ی ایجاد این زیبایی است، جزئی از کلیت روح بشر را تشکیل می‌دهد. اگر این نیاز نبود، انسان شاید اصلاً دلش نمی‌خواست در این دنیا زندگی کند. انسان تشنه‌ی زیبایی است. زیبایی را بدون هیچ پیش‌شرطی در همه‌چیز می‌یابد و می‌پذیرد، فقط به این دلیل که زیبایی، زیبا است و با قدرشناسی در برابر آن تعظیم می‌کند و به خود اجازه نمی‌دهد از او بپرسد فایده‌اش در چیست و در ازای آن چه می‌توان خرید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
27 دقیقه
مقدمه‌ی مترجم
20 دقیقه
درآمد - یکم
23 دقیقه
دوم - قسمت اول
18 دقیقه
دوم - قسمت دوم
42 دقیقه
سوم
24 دقیقه
چهارم
21 دقیقه
پنجم
25 دقیقه
آقای بوف و مسئله‌ی هنر - قسمت اول
28 دقیقه
آقای بوف و مسئله‌ی هنر - قسمت دوم
30 دقیقه
آقای بوف و مسئله‌ی هنر - قسمت سوم
21 دقیقه
آقای بوف و مسئله‌ی هنر - قسمت چهارم
25 دقیقه
آقای بوف و مسئله‌ی هنر - قسمت پنجم
21 دقیقه
آقای بوف و مسئله‌ی هنر - قسمت ششم
26 دقیقه
آقای بوف و مسئله‌ی هنر - قسمت هفتم
29 دقیقه
کتاب و سواد: مقاله‌ی اول - قسمت اول
26 دقیقه
کتاب و سواد: مقاله‌ی اول - قسمت دوم
21 دقیقه
کتاب و سواد: مقاله‌ی اول - قسمت سوم
27 دقیقه
کتاب و سواد: مقاله‌ی دوم - قسمت اول
27 دقیقه
کتاب و سواد: مقاله‌ی دوم - قسمت دوم
25 دقیقه
کتاب و سواد: مقاله‌ی دوم - قسمت سوم
26 دقیقه
کتاب و سواد: مقاله‌ی دوم - قسمت چهارم
31 دقیقه
کتاب سواد: مقاله‌ی دوم - قسمت پنجم
32 دقیقه
کتاب و سواد: مقاله‌ی دوم - قسمت ششم
24 دقیقه
تازه‌ترین رویدادهای ادبی؛ روزنامه‌ی دن - قسمت اول
31 دقیقه
تازه‌ترین رویدادهای ادبی؛ روزنامه‌ی دن - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تاملات و مجادلات: مقالاتی در باب هنر و ادبیات
نویسنده
مترجمعبدالمجید احمدی
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپینشر برج
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های نقد و بررسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تاملات و مجادلات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تاملات و مجادلات

برای دریافت کتاب صوتی تاملات و مجادلات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.