معرفی و دانلود کتاب صوتی تفکر الگوریتمی: تجزیه و تحلیل کامپیوتری و خلاقیت انسانی برای حل مسئله و تصمیم‌گیری بهتر

عکس جلد کتاب صوتی تفکر الگوریتمی: تجزیه و تحلیل کامپیوتری و خلاقیت انسانی برای حل مسئله و تصمیم‌گیری بهتر
قیمت:
۳۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تفکر الگوریتمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تفکر الگوریتمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تفکر الگوریتمی: تجزیه و تحلیل کامپیوتری و خلاقیت انسانی برای حل مسئله و تصمیم‌گیری بهتر

کتاب صوتی تفکر الگوریتمی اثری از آلبرت روترفورد، نویسنده‌ی پرفروش و بین‌المللی است که به دلیل پرداختن به موضوعات پیچیده و مشارکت استثنایی‌اش در ساده‌سازی و کشف راه‌حل برای چنین معضلاتی مورد تحسین قرار گرفته است. او در این کتاب صوتی به مخاطبان خود می‌آموزد چگونه از الگوریتم‌های رایانه‌ای برای حل مشکلات روزمره‌ی خود استفاده کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی تفکر الگوریتمی

آلبرت روترفورد (Albert Rutherford) در کتاب صوتی تفکر الگوریتمی تصمیم‌گیری بهتر (Thinking in Algorithms) به کاربرد الگوریتم‌های رایانه‌ای در حل مشکلات روزمره پرداخته است. آلبرت روترفورد نویسنده‌ای است که به دلیل توانایی‌هایش در حل مشکلات و مسائل پیچیده در سطح جهان شناخته شده است. هدف روترفورد از بررسی مسائل دشوار این است که آن‌ها را به‌گونه‌ای ارائه دهد تا برای همه قابل‌فهم و در دسترس باشد. او به از میان برداشتنِ موانع میان مردم و اطلاعات و دانشی که در پی درکِ آن هستند، شهره است و به دلیل پیشینه‌ی آکادمیک در زمینه‌ی علوم انسانی و طیف گسترده‌ی اطلاعاتش از نظریه‌ی بازی گرفته تا تفکر ریاضی و انتقادی، در میان جویندگانِ علم، شخصیتی محبوب و قابل احترام است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تفکر الگوریتمی

آلبرت روترفورد در کتاب صوتی تفکر الگوریتمی به مخاطب خود می‌آموزد که می‌توان مانند یک انسان خلاقانه فکر کرد و مانند یک رایانه، مسائل را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. زندگیِ روزمره‌ی ما مملو از چالش‌های متفاوتی است که برای روبه‌روشدن با هر یک از آن‌ها، تصمیمات و راه‌حل‌هایی را به کار می‌گیریم. در بسیاری از مواقع، راهکارهایی که در پیش می‌گیریم، ناکارآمد هستند و ما را به نتایج مطلوب نمی‌رسانند. غرق شدن در انبوه مشکلاتی که تمام جوانب آن‌ها هم برای ما مشخص نیست، مانع از آن می‌شود تا بتوانیم به روشنی درباره‌ی آن بیندیشیم و به درستی و دور از تعصبات، برای حلِ آن‌ها گام‌های مؤثری برداریم. روترفورد در این کتاب صوتی به ما می‌گوید که می‌توانید تمامِ این بار را بر دوش ذهنِ خودتان نگذارید و برای حل معضلات روزانه، ساده‌سازی فرآیند تصمیم‌گیری و حل مسئله را به کار بگیرید تا به نتایج رضایت‌بخش دست پیدا کنید و این امر جز با به کارگیری الگوریتم میسر نمی‌شود.

روترفورد در کتاب صوتی تفکر الگوریتمی به این موضوع اشاره می‌کند که اگر الگوریتم‌ها را بیاموزید و از آن‌ها برای تصمیم‌گیری‌های بهتر و حل مسائل پیچیده‌ی خود استفاده کنید، مولدتر و سازماندهی‌شده‌تر کارهای خود را به سرانجام خواهید رساند و تصمیماتی سریع‌تر و بهتر خواهید گرفت. او در نتیجه‌ی پژوهش‌ها و مطالعات علمی در اقتصاد رفتاری، علوم شناختی، عصب‌شناسی و روانشناسی به کشف این موضوع رسیده است که چه چیزی باعث می‌شود بتوانیم تصمیم‌های بزرگ بگیریم و چطور باید با موانعی که بر سر راه ما وجود دارند، مقابله کرده و شرایط را مدیریت کنیم. او در پی مطالعات خود به اصولی درباره‌ی الگوریتم‌ها و شیوه‌های به‌کارگیریِ آن‌ها در فرآیندهای تصمیم‌گیری دست یافته است که آن‌ها را در این کتاب در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. از جمله مواردی که روترفورد درباره‌ی الگوریتم‌ها مطرح کرده است می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • الگوریتم‌های حل مسئله با استفاده از فرمول‌های منحصربه‌فرد قابل ساخت هستند.
  • می‌توانیم با استفاده از الگوریتم‌ها بر اهمال‌کاری‌ها و نشخوارهای فکری غلبه کنیم.
  • می‌توانیم با به‌کارگیری الگوریتم‌ها، به تعهدات خود در زمان مقرر عمل کرده و کارایی خودمان را به حداکثر برسانیم.
    و...

کتاب صوتی تفکر الگوریتمی به شما آموزش می‌دهد چگونه با استفاده از الگوریتم‌ها و به دور از تعصبات و بی‌ثباتی‌های عاطفی، تصمیم‌هایی منطقی و قابل پیش‌بینی بگیرید. کتاب تفکر الگوریتمی را به همت شادن پژواک، با ترجمه‌ی مینوش پازوکی و خوانش حامد بیطرفان می‌شنوید.

کتاب صوتی تفکر الگوریتمی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید مهارت تصمیم‌گیری و حل مسئله را در خود ارتقا داده و برای مواجهه با چالش‌های روزمره‌، مؤثرترین و کارآمدترین راهکارها را بیابید، شنیدنِ کتاب صوتی تفکر الگوریتمی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی تفکر الگوریتمی: تجزیه و تحلیل کامپیوتری و خلاقیت انسانی برای حل مسئله و تصمیم‌گیری بهتر می‌شنویم

چه مدت طول می‌کشه که یک نقاشی پنجاه در هفتادوپنج سانتی بکشید؟ بیایید درگیر توانایی‌های هنری‌تون نشیم. فرض کنید شما یکی از کارآموزانِ باب راس هستید. با این وجود چه مدت زمانی رو تخمین می‌زنید؟ یک ماه، شش ماه یا یک سال؟ هر عددی که به ذهن‌تون رسیده باشه، احتمالاً شونزده سال نیست چون این دقیقاً مدت زمانی هست که لئوناردو داوینچی صبر کرد تا نقاشی مونا لیزا را بکشه. آیا داوینچی در این مدت مدام پای سه‌پایه‌ی نقاشی‌اش بود؟ خیر. پس چرا کشیدنِ مشهورترین نقاشی زمانه‌ی ما براش انقدر طول کشید؟ خب، اون هم مثل خیلی از ما انسان‌های فانی، تحت تأثیر اهمال‌کاری بود. من می‌خوام به این اشاره کنم که این مرد موفق بود. امروزه به اون به عنوان نماد بارز کارایی و کیفیت نگاه می‌کنیم. اون به ما آثاری مثل شام آخر، مرد ویترووین و ده‌ها نقاشیِ دیگه داد که شهرت جهانی دارند. اما داوینچی یک همه‌چیزدانِ کنجکاو و کارکشته بود. اون آثاری شامل آناتومی انسان، طراحی ماشین‌های پرنده و ماشین‌ها و سلاح مدرن، مدرن برای قرن پانزده میلادی، از خودش به جا گذاشت. همچنین خیلی از کارهاش ناتمام موند. لئوناردو داوینچی در کارایی یک فوق‌ستاره بود و در اهمال‌کاری هم عالی بود. خیلی از پروژه‌های ناتمام اون زیبا به حساب میان؛ دقیقاً به همین دلیل که ناتمام‌اند. کار با کیفیت، حتی اگر ناتمام بمونه، باز هم ارزش تلاش‌تون رو داره. بنابراین حتی اگر نتوانید بعضی از پروژه‌هاتون رو تمام کنید، خودتون رو زیاد اذیت نکنید. داوینچی هم همین تجربه رو داشته.

بیشتر گلایه‌ی ما در مورد اهمال‌کاری در مورد تمام کردنِ کارها نیست، بلکه در مورد شروع اون‌هاست. لازمه کاری رو انجام بدید اما نمی‌تونید خودتون رو وادار به اون بکنید. علی‌رغم میزان اهمیت اون کار، نمی‌تونید اراده‌ی درونی برای اقدام کردن رو پیدا کنید. این داستان آشنا نیست؟! همه‌ی ما در این وضعیت بودیم. سؤال این نیست که آیا ما اهمال‌کاری می‌کنیم؟ همه‌ی ما این کار رو می‌کنیم. سؤال اینه که چگونه می‌توانیم راجع به کارهایی که در موردشون اهمال‌کاری می‌کنیم، تصمیم‌های بهینه بگیریم. برای شروع به چه اراده‌ای نیاز داریم؟ و مهم‌تر از همه، چگونه؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
23 دقیقه
فصل اول: انسا‌های غیرمنطقی
15 دقیقه
فصل دوم: ماشین‌های انسانی
20 دقیقه
فصل سوم: جایی که ماشین‌ها معلم انسان می‌شوند
15 دقیقه
فصل چهارم: پیش‌بینی‌ها، دوپامین، ماشین‌ها و انسان‌ها
10 دقیقه
فصل پنجم: طراحی الگوریتم خودساز
22 دقیقه
فصل ششم: الگوریتم اهمال‌کاری
24 دقیقه
فصل هفتم: الگوریتم نشخوار فکری
3 دقیقه
فصل هشتم: نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تفکر الگوریتمی: تجزیه و تحلیل کامپیوتری و خلاقیت انسانی برای حل مسئله و تصمیم‌گیری بهتر
نویسنده
مترجممینوش پازوکی
راویحامد بیطرفان
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تفکر الگوریتمی

فرشاد میرزایی
۱۴۰۲/۱۰/۲
باید درکی از الگوریتم داشته باشید تا این کتاب بهتون کمک کنه و واقعا کمک میکنه
ملیکارضایی
۱۴۰۲/۹/۲۴
کتاب خوبی است، بجای ائتلاف وقت، این کتاب را بخوانیم. بهتر است
Abbas Ghaheri
۱۴۰۳/۱/۳۰
خوب است و چالش‌های ان باعت روشن شدن زوایای مختلف می‌شود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تفکر الگوریتمی

برای دریافت کتاب صوتی تفکر الگوریتمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.