معرفی و دانلود کتاب صوتی تفکر نقادانه: چطور مستقل فکر کنیم و تصمیمات عقلانی بگیریم؟

عکس جلد کتاب صوتی تفکر نقادانه: چطور مستقل فکر کنیم و تصمیمات عقلانی بگیریم؟
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تفکر نقادانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تفکر نقادانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تفکر نقادانه: چطور مستقل فکر کنیم و تصمیمات عقلانی بگیریم؟

کتاب صوتی تفکر نقادانه گردآوری آرا و نظرات جمعی از مؤلفان درباره‌ی چیستی و ماهیت مفهوم تفکر نقادانه است. در این کتاب به زبانی ساده و جذاب و نیز با ارائه‌ی مثال‌هایی ملموس و عینی به کنکاش در مفاهیم نسبتاً پیچیده‌ی مرتبط با این مهارت بزرگ و مهم انسان پرداخته شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی تفکر نقادانه

آیا تا به حال با مرور گذشته‌ی خود به این نتیجه رسیده‌اید که می‌توانستید کاری را به‌شیوه‌ای بهتر، کامل‌تر و اثرگذارتر به سرانجام برسانید؟ آیا ایده‌ها و طرح‌های بسیاری در ذهن خود دارید که نه فرصت و نه انرژی لازم برای دنبال کردن و به تحقق رساندنِ آن‌‌ها را ندارید؟ آیا کارها و پروژه‌های بسیاری دارید که قصد انجامشان را داشته باشید اما ندانید که باید از کجا شروع کنید؟ دلتان می‌خواهد فرد موفق‌تری باشید و بیشتر تلاش کنید اما حال و حوصله‌ی لازم را در خود نمی‌بینید؟ اگر شما نیز مانند بسیاری دیگر از افراد در پی یافتن پاسخی برای پرسش‌های بالا هستید نگران نباشید. شما به آموختن و پرورش یک مهارت مهم نیاز دارید و آن چیزی نیست جز تفکر نقادانه که ماهیت و چگونگیِ دستیابی به آن را جمعی از نویسندگان در کتاب صوتی تفکر نقادانه (Critical Thinking) برای شما توضیح داده‌اند.

طرز فکر نقادانه در زندگی انسان بسیار مهم و تأثیرگذار است؛ تا آن اندازه که در نتایج یک پژوهش علمی مشخص شد حدود 90 درصد از مدیران اجرایی این مهارت را از مدارک دانشگاهی نیز معتبر و مفیدتر می‌دانند. به همین دلیل است که چنین کتابی با تجمیع نظریه‌ها و افکار گروهی از مؤلفان گردآمده تا مخاطبان را هرچه بیشتر با این قابلیت فوق‌العاده آشنا سازد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تفکر نقادانه

در کتاب صوتی تفکر نقادانه با خاستگاه و ریشه‌های این مهارت آشنا می‌شوید و به‌شکلی دقیق و مؤثر می‌آموزید که چگونه می‌توانید با استفاده از این قابلیت شگفت‌انگیز به شناختِ عمیق‌تری از خود دست پیدا کنید و به رشد و ترقی خود کمک نمایید. اما تفکر نقادانه چیست و مؤلفه‌های اصلیِ آن کدامند؟ به توانایی تفکر و تصمیم‌گیری درباره‌ی ایده‌ها و استناد به استدلال‌ها و شواهد واقعی درباره‌ی آن‌ها بدون دخالت احساس تفکر نقادانه گفته می‌شود. بنابراین منظور از تفکر نقاد، انتقاد کردن، اشکال گرفتن یا عیب‌جویی کردن نیست بلکه هدف ارزیابی، بررسی، سنجش و مطالعه‌ی بیشتر برای رسیدن به بهترین نتیجه‌ی ممکن است؛ اینکه به‌سادگی بتوانیم پیش از آنکه هر حرف یا رویدادی را باور کنیم، ابتدا آن را ارزیابی و تجزیه و تحلیل کنیم تا به عمق آن پی ببریم.

شاید اولین متفکر نقاد را بتوان سقراط دانست. سقراط در حدود بیش از دو هزار و پانصد سال پیش، تلاش می‌کرد با طرح پرسش‌های متعدد و هدفمند و با درگیر ساختنِ ذهنِ مخاطب خود با عمق مباحث، او را به تفکر و تعقل وادارد. در تفکر نقاد، آنچه مهم است نگرش همه‎‌جانبه به موضوع است؛ اینکه بتوانید از جوانب مختلف به تحلیل و موشکافی در یک پدیده یا رخداد بپردازید. شما به عنوان یک متفکر نقاد باید بتوانید مهارت پرسیدنِ سوال صحیح را در خود پرورش دهید چرا که این پرسش درست است که به پاسخ درست منتهی می‌شود. تفکر نقادانه به درک عمیق‌تری از مباحث، خلاقیت بیشتر و پیشرفت در زندگی می‌انجامد. از دیگر فواید تفکر نقادانه می‌توان به نگاهی شفاف‌تر به زندگی، توانایی درک رویدادها از نگاه دیگران و پذیرش رخدادها و موقعیت‌های دشوار اشاره کرد.

مؤلفان در کتاب تفکر نقادانه به این موضوع اذعان دارند که چنین شیوه‌ی تفکری زمان و انرژی بسیاری را می‌طلبد و کاملاً حق با آنان است. برای این که بتوانید در مورد اغلب و نه حتی همه‌ی کارهای خود از این طرز تفکر بهره ببرید، به زمان و انرژی زیادی نیاز دارید. اما در مقابل بهتر است بدانید که اگر از این الگوی تفکر استفاده کنید، نه تنها تصمیم‌های بهتری اخذ خواهید کرد بلکه رفته‌رفته در زمان نیز صرفه‌جویی خواهید نمود. تفکر نقادانه توانایی و مهارتی برای آینده است و به شما کمک می‌کند تا بتوانید با پیش‌بینی کردن چالش‌های پیش رو و آمادگی برای مواجهه با آن‌ها، در زمان و انرژی صرفه‌جویی کنید. تفکر نقادانه را در بخش‌های مختلف زندگی خود به کار ببرید تا نتایج درخشانِ آن را مشاهده کنید.

با شنیدنِ نمونه‌های عینی و تجربیات مطرح‌شده در کتاب صوتی تفکر نقادانه می‌آموزید چرا، در چه زمانی و چگونه از این شیوه از تفکر استفاده کنید. مؤلفان با زبانی ساده و همه‌فهم و به دور از لفاظی و پراکنده‌گویی و اطنابِ کلام به مخاطب خود یادآور می‌شوند که صاحبان تفکر نقادانه، افرادی طالبِ حقیقت، نظام‌مند، تحلیل‌گر و روشن‌فکرند که با آینده‌نگری و اعتماد به نفسی که از این مهارت کسب می‌کنند، می‌تواند آینده‌ای فوق‌العاده را برای خود رقم بزنند.

کتاب صوتی تفکر نقادانه را به همت رادیو مثبت، با ترجمه‌ی اعظم جمالی و خوانش مهدی قاسمی و فریبا کرمی می‌شنوید.

کتاب صوتی تفکر نقادانه برای چه کسانی مناسب است؟

به تمامی افرادی که قصد دارند نگاهی تازه به زندگی داشته باشند، بتوانند با چالش‌های آن به شکل کارآمدتر و ساده‌تری کنار بیایند و مفیدتر و عمیق‌تر و موفق‌تر زندگی کنند، شنیدنِ کتاب صوتی تفکر نقادانه را پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی تفکر نقادانه: چطور مستقل فکر کنیم و تصمیمات عقلانی بگیریم؟ می‌شنویم

در نیروی هوایی ضرب‌المثلی وجود داره که می‌گه اگه ضدهوایی‌ها به سمت‌تون شلیک نمی‌کنند، پس بالای هدف نیستید. تجربه به خلبان‌ها یاد داد که پرواز بر فراز یک هدف ارزشمند، آتش دشمن رو جذب می‌کنه. در اون زمان برای شناسایی هدف، ابزار محدودی وجود داشت و شدت آتش ضدهوایی‌ها علامت خوبی برای خلبان بود تا متوجه بشه که بالای هدف قرار داره. مسئله‌ی دیگه‌ای هم وجود داشت؛ این بود که مقاومت‌کردن در اون آتش‌باران و انداختنِ بمب‌ها کار مردانه‌ای بود. بدترین کاری که یک خدمه‌ی بمب‌افکن می‌تونست انجام بده این بود که از این هدف دشوار دوری کنه و بمب‌هاش رو در جای دیگه‌ای بندازه. هیچ‌چیز دیگه‌ای جز این کار نمی‌تونست به اعتبار شما به عنوان عضو نیروی هوایی صدمه بزنه. در اول آگوست سال 1943 تعداد 177 بمب‌افکن متفقین از بن‌غازی لیبی به پرواز درآمدند. مأموریت اون‌ها این بود که پالایشگاه‌های نازی‌ها در رومانی رو بمباران کنند. یکی از تشکیلات درگیر، گروه بمباران 376 نیروی هوایی ایالات متحده بود. این گروه مسیر رو اشتباه طی کرد و به بخارست، پایتخت رومانی رسید. با نزدیک شدن به شهر با آتش ضدهوایی دشمن مواجه شدند اما فرمانده کیت کمپتون به‌وضوح ساختمان‌های مسکونی رو زیر پاش دید و باید به‌سرعت تصمیم می‌گرفت. اون با توجه به یادآوری اصول باید بمب‌ها رو رها می‌کرد. در همین لحظه اسکادرانِ دیگری سکوت رادیویی رو شکست و خلبان رو از این اشتباه آگاه کرد. اگه اون‌ها نمی‌تونستند مداخله کنند، این گروه مسئول مرگ افراد بی‌گناه بسیاری می‌شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
قسمت اول
17 دقیقه
قسمت دوم
15 دقیقه
قسمت سوم
18 دقیقه
قسمت چهارم
18 دقیقه
قسمت پنجم
15 دقیقه
قسمت ششم
16 دقیقه
قسمت هفتم
16 دقیقه
قسمت هشتم
16 دقیقه
قسمت نهم
18 دقیقه
قسمت دهم
18 دقیقه
قسمت یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تفکر نقادانه: چطور مستقل فکر کنیم و تصمیمات عقلانی بگیریم؟
نویسنده
مترجماعظم جمالی
راویمهدی قاسمی، فریبا کرمی
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تفکر نقادانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تفکر نقادانه

برای دریافت کتاب صوتی تفکر نقادانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.