معرفی و دانلود کتاب صوتی درون ذهن پریشان

عکس جلد کتاب صوتی درون ذهن پریشان
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی درون ذهن پریشان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی درون ذهن پریشان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی درون ذهن پریشان

کتاب صوتی درون ذهن پریشان نوشته‌ی مادلین هولدن، به زبانی ساده و روان اختلال «ADHD» یا همان «نارسایی توجه» یا «بیش‌فعالی» را توضیح می‌دهد. در این کتاب روش تشخیص این نارسایی در کودکان و بزرگسالان را می‌شنویم و اینکه چطور می‌توان با وجود اختلال ADHD، به رشد و شکوفایی رسید.

درباره‌ی کتاب صوتی درون ذهن پریشان

اختلال «ADHD» که از آن با نام‌هایی چون «نارسایی توجه» و «بیش‌فعالی» نیز نام می‌برند، یکی از رایج‌ترین اختلالات روانی است. افرادی که به چنین اختلالی مبتلا هستند، مشکلات مختلفی را تجربه می‌کنند. آن‌ها نمی‌توانند برای مدت طولانی روی یک کار متمرکز باشند و هر چیز کوچکی قابلیت آن را دارد که ذهن آن‌ها را از توجه به یک موضوع خاص منحرف سازد. آن‌ها انگیزه‌ی لازم برای انجام کارهای مختلف را ندارند. ممکن است اطرافیان به اشتباه به آن‌ها برچسب «تنبل» بزنند اما باید بدانیم که این اختلال و این اشکلات، از ضایعه‌ای مغزی ایجاد شده‌اند.

مادلین هولدن (Madeline Holden) در کتاب صوتی درون ذهن پریشان (ADHD)، به شکلی کامل و پرجزئیات، به بررسی اختلال ADHD می‌پردازد. او در این کتاب توضیح می‌دهد که این نارسایی، در نتیجه‌ی کاهش روند رشد مغز در دوره‌ی نوزادی به وجود می‌آید. به این ترتیب مبتلایان به این اختلال، توانایی انجام کارهای خاصی را از دست می‌دهند. مثلاً برای بسیاری از مردم، طراحی یک راه‌حل و سپس عمل به آن برای برطرف کردن یک مشکل کاری آسان است. یا مثلاً داشتن یک روتین منظم روزانه برای خیلی‌ها، کاری پیش‌پاافتاده محسوب می‌شود. اما برای مبتلایان به اختلال ADHD، انجام چنین کارهایی غیرممکن است. آن‌ها نمی‌توانند روی یک مسئله‌ی واحد تمرکز کنند و مدام میان کارها و موضوعات مختلف، در حال حرکت‌اند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی درون ذهن پریشان

ترشح دوپامین در مغز به شکلی مستقیم با داشتن انگیزه برای انجام کارها مرتبط است و مادلین هولدن در این کتاب توضیح می‌دهد که بنا به رشد کمتر مغز، سطح دوپامین در افراد مبتلا به نارسایی توجه بسیار کمتر از دیگران است. از طرفی ترشح دوپامین باعث ایجاد حس لذت نیز می‌شود و در صورت کمبود آن، فرد حس رضایت‌مندی از انجام کارهایش نخواهد داشت. این خود حقیقتی است که نداشتن انگیزه را در مبتلایان به این اختلال توضیح می‌دهد.

مسئله‌ی حیاتی در برخورد با افراد مبتلا به این اختلال این است که بدانیم هرگز اجازه نداریم برچسب تنبل، گستاخ یا بی‌نظم بودن به آن‌ها بزنیم. علت مشکلاتی که برای چنین افرادی به وجود می‌آید، صرفاً کارکرد نادرست عناصر مختلف مغز است که ابداً تحت کنترل آن‌ها نیست. حال اگر شما کسی باشید که خود درگیر چنین مشکلی هستید، باید بدانید که این اختلال قابل کنترل و مدیریت است و روش‌هایی وجود دارد که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توان اثرات منفی این اختلال ذهنی را در زندگی به حداقل رساند. کتاب صوتی درون ذهن پریشان می‌تواند شما را در شناخت و به‌کارگیری این دستورالعمل‌ها یاری کند.

کتاب صوتی درون ذهن پریشان توسط آرزو خلجی مقیم به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی رادیو مثبت ناشر این کتاب است و شما آن را با صدای نگین خواجه نصیر می‌شنوید.

کتاب صوتی درون ذهن پریشان برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این کتاب برای افراد مبتلا به اختلال ADHD و اطرافیان آن‌ها مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی درون ذهن پریشان می‌شنویم

بخش‌های مختلف مغز که درباره‌ی اون‌ها صحبت کردیم هر کدوم دارای میلیون‌ها سلول عصبی هستند. این ساختارها در نقاط مختلف مغز به صورت متراکم قرار گرفتند و در پیشبرد کارکردهای مغز موثرند. بعضی کارکردهای مغز تعامل با دنیای پیرامون مثل دیدن و شنیدن و واکنش نشون دادن به محرک‌ها رو شامل می‌شه. سایر کارکردهای مغز مربوط به تعامل با دنیای درونه. مغز در هر ناحیه مسیرهای متعددی داره و با کمک این مسیرها کمک می‌کنه تا اطلاعات از مبدأ به مقصد انتقال پیدا کنه. من این تعاملات رو نوعی مسابقه‌ی دو کمکی می‌دونم. در این مسابقه دونده‌ها مسیر خاصی رو طی می‌کنند و با رسیدن به دونده‌ی بعدی اطلاعات رو به اون می‌دن تا به همین شیوه منتقلش کنه. وقتی محرک خاصی ارسال می‌شه، اطلاعات در مسیر عصبی به همین شکل منتقل می‌شه تا به مقصد برسه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
قسمت اول
18 دقیقه
قسمت دوم
17 دقیقه
قسمت سوم
17 دقیقه
قسمت چهارم
17 دقیقه
قسمت پنجم
16 دقیقه
قسمت ششم
17 دقیقه
قسمت هفتم
15 دقیقه
قسمت هشتم
7 دقیقه
قسمت نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی درون ذهن پریشان
نویسنده
مترجمآرزو خلجی مقیم
راوینگین خواجه نصیر
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی درون ذهن پریشان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی درون ذهن پریشان

برای دریافت کتاب صوتی درون ذهن پریشان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.