معرفی و دانلود کتاب صوتی چرا این کار را انجام می‌دهم؟

عکس جلد کتاب صوتی چرا این کار را انجام می‌دهم؟
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چرا این کار را انجام می‌دهم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چرا این کار را انجام می‌دهم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چرا این کار را انجام می‌دهم؟

کتاب صوتی چرا این کار را انجام می‌دهم؟ نوشته‌ی جوزف برگو مسیری مخفی به سوی اعماق ناخودآگاه انسان و طرز کار مکانیسم‌های دفاعی او برای مخاطب باز می‌کند که به واسطه‌ی آن، علت بسیاری از رفتارهایش را کشف می‌کند و طریقه‌ی مواجهه‌ی درست با احساسات ناخوشایند را یاد می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب صوتی چرا این کار را انجام می‌دهم؟

انسان خلقت پیچیده‌ای دارد؛ جدا از بخش‌های بیولوژیک و جسمانی‌اش که به طرز شگفت‌آوری در هماهنگی با یکدیگر کار می‌کنند، بخش‌های ذهنی و روانی‌اش نیز از چنان پیچیدگی و جزئیاتی برخوردارند که ما را به حیرت وامی‌دارند. شاید برای بسیاری از ما که با مشکلات هرروزه‌ای چون استرس، اضطراب، نشخوار فکری و... درگیریم این حرف کمی دور از ذهن به نظر برسد، اما واقعیت این است که روان ما درست مانند بدنمان، برای زنده نگه داشتن ما تلاش می‌کند. گرچه ممکن است این تلاش خود تبدیل به یک دردسر بزرگ شود، ولی حتی این دردسرها هم برای ما چراغ راهی هستند تا بتوانیم آنچه در لایه‌های زیرین ذهنمان می‌گذرد را شناسایی کرده و درمان کنیم.

یکی از راه‌هایی که سیستم ذهنی و روانی ما برای زنده نگه داشتنمان به کار می‌برد، ایجاد مکانیسم‌های دفاعی است. در کتاب صوتی چرا این کار را انجام می‌دهم (Why Do I Do That) نوشته‌ی جوزف برگو (Joseph Burgo) می‌شنویم که مکانیسم‌های دفاعی، در واقع برای سبک‌تر کردن بار احساسات منفی و ناخواسته در ما ایجاد می‌شوند و کمک می‌کنند تا ذهنمان را از طریق این مکانیسم‌ها به سمت دیگری منحرف کنیم. گرچه کارکرد این مکانیسم‌های دفاعی ضروری و قابل فهم به نظر می‌رسد، اما باید بدانیم که این مکانیسم‌ها راه حل مواجهه با مشکل نیستند و تنها مانند یک چراغ هشدار، ما را از وجود مشکلی بزرگ‌تر باخبر می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی چرا این کار را انجام می‌دهم؟

جوزف برگو در کتاب صوتی چرا این کار را انجام می‌دهم توضیح می‌دهد که ما در بسیاری از مواقع واکنشی از خود نشان می‌دهیم که خود علت و منطق آن را درک نمی‌کنیم. به بیانی دیگر، آن واکنش برای ما منطقی و عقلانی نبوده، ولی حس می‌کردیم که کار درستی را انجام می‌دهیم. این واکنش‌ها همگی محصول مکانیسم‌های دفاعی ما هستند که بی‌اختیار جلوه کرده و ما را از شر یک موقعیت حساس نجات می‌دهند. مثلاً برای کسی که در بروز احساساتش مشکل داشته، شوخی کردن در موقعیت‌های سخت یک مکانیسم دفاعی محسوب می‌شود؛ زیرا در این صورت می‌تواند به جای حرف زدن درباره‌ی احساساتش و موضوع اصلی که بسیار برایش سخت‌تر و دردناک‌تر است، با شوخی و خنده یک وضعیت بغرنج را مدیریت کند. یا مثلاً بسیاری برای دفع موقعیتی که در آن شرمگین و خجالت‌زده شده‌اند، روی به خشم و رفتار قهرآلود می‌آورند تا بتوانند خود را از چنین وضعی خلاص کنند. مکانیسم‌های دفاعی به این دو مورد منتهی نمی‌شوند و شما می‌توانید در کتاب صوتی چرا این کار را انجام می‌دهم لیست کاملی از آن‌ها پیدا کرده و حتی مکانیسم‌های دفاعی مخصوص به خودتان را در میان آن‌ها شناسایی کنید. جوزف برگو در ادامه راهکاری برای درک و مدیریت هر مکانیسم ارائه کرده تا مخاطب بتواند به شکلی سالم و اصولی، با احساسات منفی خوابیده در زیر آن مکانیسم روبه‌رو شود و با حل و برطرف کردن منشأ این حالات، به آرامش و ثبات بیشتری در زندگی دست پیدا کند.

کتاب صوتی چرا این کار را انجام می‌دهم به همت آرزو خلجی مقیم به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز با مهدی قربانی بوده. نشر صوتی رادیو مثبت ناشر این کتاب است.

در نکوداشت کتاب چرا این کار را انجام می‌دهم

  • این کتاب تأمل‌برانگیز مکانیسم‌های دفاع روان‌شناختی‌ای را بررسی می‌کند که برگو معتقد است همه‌ی مردم به آن پناه می‌برند. (Publisher's Weekly)

کتاب صوتی چرا این کار را انجام می‌دهم برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این کتاب را به همه‌ی کسانی که طرفدار آثار روان‌شناختی هستند توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی چرا این کار را انجام می‌دهم؟ می‌شنویم

وقتی همه‌چیز خوب پیش بره، وقتی افرادی که مسئول مراقبت از ما در دوران کودکی بودند بهمون احساس امنیت و عشق بدن، احساس عزت‌نفس تو وجودمون رشد می‌کنه و به خاطر تمام چیزهای فوق‌العاده‌ای که اون‌ها به ما بخشیدن ازشون قدردانی می‌کنیم و در این حال توانایی عشق ورزیدن هم درونمون رشد پیدا می‌کنه. داشتن والدینی که بتونن همدلی کنن و به نیازهامون خوب پاسخ بدن باعث می‌شه ما هم همین رویه رو نسبت به دیگران در پیش بگیریم. اگه نیازهاتون به اندازه‌ی کافی رفع شده باشه احساس قدردانی خواهید داشت. اگه اطرافیان شما احساساتتون رو درک کنن و در تحمل کردنشون بهتون کمک کنن بعدها شما هم می‌تونید همین کار رو برای دیگران انجام بدید. همدلی کردن به این معنی است که بتونید خودتون رو جای دیگران قرار بدید و بتونید احساساتی که اون داره رو تحمل کنید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
قسمت یک
18 دقیقه
قسمت دو
19 دقیقه
قسمت سه
17 دقیقه
قسمت چهار
17 دقیقه
قسمت پنج
16 دقیقه
قسمت شش
18 دقیقه
قسمت هفت
16 دقیقه
قسمت هشت
15 دقیقه
قسمت نه
18 دقیقه
قسمت ده
15 دقیقه
قسمت یازده
17 دقیقه
قسمت دوازده
16 دقیقه
قسمت سیزده
17 دقیقه
قسمت چهارده
17 دقیقه
قسمت پانزده
15 دقیقه
قسمت شانزده
16 دقیقه
قسمت هفده
17 دقیقه
قسمت هجده
15 دقیقه
قسمت نوزده
12 دقیقه
قسمت بیست

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چرا این کار را انجام می‌دهم؟
نویسنده
مترجمآرزو خلجی مقیم
راویمهدی قربانی
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چرا این کار را انجام می‌دهم؟

Sommo
۱۴۰۳/۱/۷
تنها نکته یی که باید اضافه کنم این هست که گوینده وقتی اشتباه لفظی داشت بدون ادیت کردن ادامه به خواندن کتاب میکنه. در کل کتاب خوبی هست
سمانه اسلامی
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
شنیدن این کتاب مستلزم نکته برداریه، فکر میکنم فقط با گوش کردن خیلی تاثیرگذار نیست
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چرا این کار را انجام می‌دهم؟

برای دریافت کتاب صوتی چرا این کار را انجام می‌دهم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.