معرفی و دانلود کتاب صوتی قدرت کمیابی

عکس جلد کتاب صوتی قدرت کمیابی
قیمت:
۱۷۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قدرت کمیابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قدرت کمیابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قدرت کمیابی

میندی واینستاین در کتاب صوتی قدرت کمیابی، با ارائه‌ی انواع اطلاعات مانند تحلیل نتایج تحقیقات، مطالعات موردی، مصاحبه با مدیران و مشتریان و... به شما نشان می‌دهد که استفاده از تاکتیک کمیابی چه تأثیر شگرفی در جهت دادن به رفتار مصرف‌کننده و رسیدن به فروش بیشتر دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی قدرت کمیابی

تصمیم برای انتخاب و خرید یک محصول، برای مشتریان به عوامل زیادی بستگی دارد. همه‌ی ما هنگام خرید یک جنس، عواملی چون کیفیت، قیمت، ارزش خرید و... را بررسی می‌کنیم تا اطمینان پیدا کنیم که کالای مناسبی را انتخاب کرده‌ایم. در میان همه‌ی عواملی که بر تصمیم‌گیری ما در خرید تأثیر می‌گذارند، عاملی هست که با وجود قدرت بی‌نظیرش، کمتر به ماهیتش پرداخته شده. این عامل که کمیابی یا فوریت نام دارد، توانایی این را دارد که در یک لحظه، چنان مغز مشتری را از کار بیندازد که دیگر زمانی را برای بررسی دیگر عوامل صرف نکند و با سرعت و حس اضطرار به سراغ خرید محصول بیاید.

میندی واینستاین (Mindy Weinstein) در کتاب صوتی قدرت کمیابی (The Power of Scarcity) به بررسی جنبه‌های مختلف همین عامل می‌پردازد. مطالعه بر روی تأثیری که کمیابی یک چیز بر ذهن مردم می‌گذارد، بیشتر به مقالات علمی که از دید روان‌شناسانه نوشته می‌شوند محدود شده، اما میندی واینستاین با پیشینه‌ی آکادمیک و البته تجارب عملی‌ای که دارد، توانسته دیدگاهی نو در باب این عامل و تأثیر آن در بازار ارائه دهد.

میندی واینستاین نویسنده‌ی این کتاب مدرک دکترا دارد و به عنوان یک بازاریاب دیجیتال مشغول به کار است. او از تحصیلات آکادمیک و تجربیاتش در حوزه‌ی تجارت کمک گرفته تا نشان دهد چطور حس کم بودن یک محصول، می‌تواند غرایز باستانی ما را به جنبش درآورد و ما را به سمت انتخاب آن محصول بکشاند. طبق اطلاعاتی که کتاب در اختیار ما قرار می‌دهد، ذهن انسان به شکلی برنامه‌ریزی شده که جنس کمیاب‌تر را ارزشمندتر بداند و به خاطر محدود بودن دسترسی به آن، نوعی حس فوریت و اضطرار در او به وجود آید. نویسنده در کتاب صوتی قدرت کمیابی مثال‌هایی را نیز از این تاکتیک بازاریابی ارائه می‌کند؛ مثلاً مردم حاضر بودند یک عروسک محبوب سی دلاری را که دچار کمبود عرضه شده بود تا هفت هزار دلار نیز بخرند. یا زمانی که کنسول‌های بازی ویدیویی با تعداد کم به بازار عرضه شدند، سیل عظیمی از مشتری برای آن‌ها به وجود آمد که حاضر بودند ماه‌ها در صف خرید آنلاین این کنسول‌ها منتظر بمانند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی قدرت کمیابی

انواع مختلفی از حس کمیابی وجود دارد که هریک به نوعی مغز ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند؛ کمیابی مرتبط با منابع، کمیابی مرتبط با تقاضا، کمیابی ناشی از زمان و یا کمیابی محصولاتی که به صورت محدود تولید می‌شوند. هر یک از این موارد از جنبه‌های مختلف در کتاب مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند و راه درست استفاده از آن‌ها نیز ارائه می‌شود.

کتاب صوتی قدرت کمیابی با تلاش آرزو خلجی مقیم به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز با اعظم حبیبی بوده است. نشر صوتی رادیو مثبت، ناشر این کتاب بوده.

نکوداشت‌های کتاب قدرت کمیابی

  • کتاب‌های متعددی وجود دارند که به موضوع کمیابی پرداخته‌اند. اما من هرگز کتابی را ندیده‌ام که ریشه‌های روان‌شناختی این مفهوم را این‌قدر جذاب برای مخاطبان و تا این اندازه آموزنده برای تاجران آشکار کند. (Robert Cialdini)
  • این اولین بار است که با کتابی برخورد می‌کنم که چنین محتوای استثنایی‌ای دارد و توضیح می‌دهد که چرا کمیابی کارآمد است و چگونه می‌توان آن را در تجارت به کار برد. میندی واینستاین توصیه‌ها و نکات عملی را به روشی آسان و قابل درک ارائه می‌دهد. (Kevin Harrington)
  • اگر می‌خواهید بدانید که چگونه در کسب‌وکار خود درآمد کسب کنید، این کتاب الهام‌بخش و کاربردی را بخوانید. (Sharon Lechter)
  • دکتر واینستاین ما را از تأثیر روانی قانع‌کننده‌ای که کمیابی می‌تواند بر ما بگذارد، مطلع می‌کند. چه این اثرات مزیتی ایجاد کنند و چه معایبی، دانش اندوختن در باب این تأثیر، ابزار قدرتمندی خواهد بود. (Jim McCann)

کتاب صوتی قدرت کمیابی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب آموزنده و مفید را به بازاریابان و صاحبان کسب‌‍وکار پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی قدرت کمیابی می‌شنویم

دسترس‌پذیری محدود یکی از اهرم‌های بزرگ فروشه. ساندویچ مک‌ریب مک‌دونالد بیشتر به خاطر کمیاب بودنش به شهرت رسیده. این ساندویچ فقط در بازه‌ی محدودی از زمان تهیه و عرضه می‌شه. دیدن پیام «غذا تمام شد» توی رستوران‌های مک‌دونالد غیرمعمول نیست. در سال 2005 مک‌دونالد یه تور خداحافظی برای مک‌ریب ترتیب داد که سروصدای زیادی به پا کرد و حتی وبسایتی راه‌اندازی شد تا این ساندویچ نمادین رو از خطر حذف شدن نجات بده. به خاطر موفقیت این تور خداحافظی، تورهای دیگه‌ای طی سال‌های 2006 و 2007 راه‌اندازی شد. بااین‌وجود، تا سال 2010 هنوز این ساندویچ در حال عرضه شدن بود. اما در ظاهرش تغییراتی اعمال شده بود. در طول سال‌ها ساندویچ مک‌ریب در بعضی فیلم‌های سینمایی یا انیمیشن‌ها از جمله «روزان»، «سیمپسون‌ها» و «چطور مادرم را ملاقات کردم» استفاده شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
19 دقیقه
قسمت یک
18 دقیقه
قسمت دو
17 دقیقه
قسمت سه
16 دقیقه
قسمت چهار
17 دقیقه
قسمت پنج
17 دقیقه
قسمت شش
16 دقیقه
قسمت هفت
16 دقیقه
قسمت هشت
18 دقیقه
قسمت نه
17 دقیقه
قسمت ده
17 دقیقه
قسمت یازده
16 دقیقه
قسمت دوازده
18 دقیقه
قسمت سیزده
17 دقیقه
قسمت چهارده
18 دقیقه
قسمت پانزده
17 دقیقه
قسمت شانزده
16 دقیقه
قسمت هفده
18 دقیقه
قسمت هجده
16 دقیقه
قسمت نوزده
16 دقیقه
قسمت بیست

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قدرت کمیابی
نویسنده
مترجمآرزو خلجی مقیم
راویاعظم حبیبی
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۴۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قدرت کمیابی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قدرت کمیابی

برای دریافت کتاب صوتی قدرت کمیابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.