معرفی و دانلود کتاب صوتی جک ما به روایت خودش

عکس جلد کتاب صوتی جک ما به روایت خودش
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جک ما به روایت خودش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جک ما به روایت خودش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جک ما به روایت خودش

داستان زندگی بنیان‌گذار علی‌بابا در کتاب صوتی جک ما به روایت خودش، معنای این ضرب‌المثل را بهتر به شما نشان می‌دهند: «شکست مقدمه‌ی پیروزی است.» زمانی که جک ما در سال 1999 تصمیم گرفت اولین شرکت اینترنتی خود را در چین راه‌اندازی کند، تعداد کمی از چینی‌ها می‌دانستند که اینترنت چیست. اما او دل به دریا زد و اکنون به یکی از مردان ثروتمند جهان تبدیل شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی جک ما به روایت خودش

داستان زندگی جک ما (Jack Ma) از آن داستان‌هایی است که پستی و بلندی‌های زیادی دارد؛ اما پایان آن خوش است. او در شهر شلوغ هانگژو در سال 1964 به دنیا آمد. والدین او معلمان موسیقی بودند و رفاه چندانی نداشتند. جک، کودکی بسیار کنجکاو بود و با گوش دادن به رادیویی جیبی، زبان انگلیسی را آموخت. فکرش را بکنید که پسری دوازده‌ساله به شوق یاد گرفتن زبان انگلیسی، 27 کیلومتر رکاب بزند تا با گردشگران انگلیسی ملاقات کند و به این زبان حرف بزند! او حتی راهنمای تور هم شد. البته با وجود این کنجکاوی، دانش‌آموز موفقی نبود و چند بار در دوران تحصیل مردود شد.

البته این مردود شدن‌ها تنها شکست‌های جک در زندگی نبود. او برای رفتن به کالج ملی چین تلاش کرد و بعد از سه بار تلاش، موفق نشد به آن‌جا وارد شود. او برای استخدام در اداره‌ی پلیس داوطلب شد که از بین چهار متقاضی، فقط او رد شد. یکی از نکاتی که در کتاب جک ما به روایت خودش (Jack Ma In His Own Words) به آن برمی‌خورید، این است که او ده بار برای ورود به مدرسه‌ی بازرگانی هاروارد تلاش کرد و هر بار رد شد. او به‌محض سفر به آمریکا و آشنا شدن با اینترنت، تصمیم گرفت که این فناوری را به چین بیاورد. جک با گروهی از دوستانش کسب‌وکاری اینترنتی را با نام «علی‌بابا» شروع کرد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی جک ما به روایت خودش

در نهایت، جک در کسوت یک سخنران به مدرسه‌ی بازرگانی هاروارد قدم گذاشت. پشتکار و ثابت‌قدمی جک باعث شد که شکست‌هایش، به یک پیروزی بزرگ تبدیل شوند. توانایی جک ما در تشخیص فرصت‌ها در چین آن دوران، باعث شد که مشاغل کوچک محلی را با بازار جهانی پیوند دهد. این رویکرد او علی‌بابا را به غول تجارت الکترونیک تبدیل کرد و باعث رشد اقتصاد دیجیتال چین شد. بی‌شک اطلاع از فرایند کارآفرینی بنیان‌گذار علی‌بابا در کتاب جک ما به روایت خودش، برای صاحبان کسب‌وکار در ایران سودمند خواهد بود.

در کتاب صوتی جک ما به روایت خودش، بیش از دویست نقل‌قول از جک ما خواهید شنید. سوک لی و باب سانگ گفتارهای جک ما درباره‌ی ارزش‌های کسب‌وکار، نوآوری، کارآفرینی، رقابت در بازار، مدیریت، کار تیمی، محیط‌زیست، زندگی و دیگر موضوعات را جمع‌آوری کرده‌ و آن را در قالب یک کتاب درآورده‌اند. بسیاری از این نقل‌قول‌ها از مصاحبه‌های جک ما و روزنامه‌های چینی ترجمه شده‌اند. اهمیت کار سوک لی و باب سانگ از همین‌جا مشخص می‌شود. آن‌ها مطالبی را ترجمه‌ کرده‌اند که بسیاری از خوانندگان به آن دسترسی ندارند. مخاطبان فارسی‌زبان نیز می‌توانند این کتاب را با ترجمه‌ی مریم دریانی و چاپ انتشارات بذر خرد بخوانند. انتشارات جیحون نسخه‌ی صوتی کتاب را با صدای افشین اعتماد تولید کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی جک ما به روایت خودش

  • مجموعه‌ای از نقل‌قول‌های یکی از برجسته‌ترین کارآفرینان دنیا. (نیویورک آبزرور)

  • کتابی مختصر برای کسانی که می‌خواهند کسب‌وکار خودشان را راه بیندازند. (مایکل روچ، گزارشگر حوزه‌ی حقوق فناوری)

  • خواندن این کتاب و دیگر کتاب‌های مجموعه‌‌ی «به روایت خودش»، مانند تخمه شکستن است. وقتی آن را شروع کنید، به‌سختی می‌توانید جلوی خودتان را بگیرید! (سی‌ان‌ان)

  • کتاب جک ما به روایت خودش از آن‌ کتاب‌هایی است که آن را می‌خوانید، درباره‌اش فکر می‌کنید و سپس خواندن آن را به یک دوست یا همکار پیشنهاد می‌دهید. (آلن استرن، سنتر نتوُرکز)

کتاب صوتی جک ما به روایت خودش برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی جک ما به روایت خودش برای کسانی است که می‌خواهند زندگی الهام‌بخش یکی از بزرگ‌ترین کارآفرینان جهان را بشنوند.

در بخشی از کتاب صوتی جک ما به روایت خودش می‌شنویم

از روزهای سخت از علی‌بابا یاد گرفتم که شما باید کاری کنید که تیمتان ارزش، خلاقیت و رؤیا داشته باشد. همچنین اگر تسلیم نشوید، هنوز یک شانس دارید. و وقتی‌که کوچک هستید، باید خیلی متمرکز باشید و به مغزتان تکیه کنید؛ نه به توانایی‌تان. (شرکت‌های ثبت‌شده، یک ژانویه 2008)

درحقیقت ایجاد یک تجارت بسیار آسان است؛ مثل راه رفتن در تاریکی و گشتن به‌دنبال نور است تا شما را در مسیر هدایت کند. فقط بعد از ده سال من به‌راحتی می‌توانم درباره‌ی استراتژی و تاکتیک صحبت کنم. من ترجیح می‌دهم دلایل شکست تجارت‌ها را مطالعه کنم؛ تااینکه دلایل موفقیت آن‌ها را بدانم. مردم می‌گویند رهبری جک ما دلیل بقای علی‌باباست. این درست نیست. من آن‌قدر باهوش نیستم؛ ولی از تجربیات خوب یاد می‌گیرم. (جلسه‌ی مدیران شبکه‌ی گوانگ‌ژو، 21 مارس 2005)

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد کتاب
11 دقیقه
مقدمه
14 دقیقه
بخش اول - اداره کردن یک شرکت: اصول تجارت
20 دقیقه
علی‌بابا و خطرات دیگر
14 دقیقه
رقابت
16 دقیقه
پول، سرمایه‌گذاری و ارزش
12 دقیقه
رسانه و بازار
16 دقیقه
بخش دوم - چشم‌به‌راه آینده: کارآفرینی و خلاقیت
20 دقیقه
اینترنت، تجارت الکترونیکی و تجارت جهانی
9 دقیقه
حفاظت از محیط‌زیست و نیکوکاری
6 دقیقه
بخش سوم - ارزش‌های شخصی
12 دقیقه
رهبری
13 دقیقه
موفقیت و شکست
13 دقیقه
درس‌های زندگی
22 دقیقه
رویدادهای مهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جک ما به روایت خودش
نویسنده، ،
مترجممریم دریانی
راویافشین اعتماد
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جک ما به روایت خودش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جک ما به روایت خودش

برای دریافت کتاب صوتی جک ما به روایت خودش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.