معرفی و دانلود کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 13: فروش داستان

عکس جلد کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 13: فروش داستان
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 13: فروش داستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 13: فروش داستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 13: فروش داستان

اگر دوست دارید نوشتن داستان کوتاه را یاد بگیرید یا از شیوه‌ی کار نویسنده‌های داستان کوتاه سر در بیاورید، فرانک ای. دیکسون و ساندرا اسمیت با مقالاتی که در کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 13: فروش داستان گرد آورده‌اند، به کمک شما خواهند آمد. نویسندگانِ هر کدام از این مقالات، تجربیاتی که خود در طی سال‌های طولانی کارشان کسب کرده‌اند را در اختیار شما قرار خواهند داد.

درباره‌ی کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 13: فروش داستان

شاید بسیاری از افراد بر این عقیده باشند که نویسندگی نیازی به آموزش ندارد؛ چراکه استعدادی ذاتی است. به‌عبارتی یا می‌توانی نویسنده بشوی، یا هرچقدر هم بیاموزی و تمرین کنی، نویسنده نخواهی شد. فرانک ای. دیکسون (Frank A. Dickson) و ساندرا اسمیت (Sandra Smythe) نظر متفاوتی نسبت به این قضیه دارند. آن‌ها تصور می‌کنند که گرچه نویسندگی و تواناییِ داستان‌پردازی، به‌صورت مطلق قابل آموزش و انتقال به همه‌ی افراد نیست، اما چم‌وخم‌ها و تکنیک‌های قابل آموزش زیادی در نوشتن وجود دارد. به‌همین دلیل فرانک ای. دیکسون و ساندرا اسمیت در کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 13: فروش داستان، مقالاتی درباره‌ی تکنیک‌های داستان‌نویسی را جمع‌آوری کرده و در اختیار خوانندگان خود قرار داده‌اند. این کتاب صوتی، ترجمه‌ی بخشی از کتاب «The Writer's Digest Handbook of Short Story Writing (کتاب راهنمای داستان‌نویسی)» است.

کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 13: فروش داستان، به شما کمک می‌کند که بتوانید از دید یک خواننده و حتی یک منتقد به اثر خود نگاه کنید. این توانایی به شما کمک می‌کند مخاطب خود را بشناسید، دیدی واقع‌گرایانه به اثر خود داشته باشید، ایرادهای آن را پیش از انتشار ببینید و بنابراین تبدیل به نویسنده‌ای موفق بشوید. اهمیت این نکته در این است که یک اثر، در خلأ تبدیل به داستان نمی‌شود؛ بلکه زمانی داستان خواهد بود که به انتشار برسد و در جمعی حداقلی به‌عنوان داستان خوانده شود. یعنی هویت داستان به مخاطبان آن گره خورده است و این دو را نمی‌توان از هم تفکیک کرد.

مقالاتی که ساندرا اسمیت و فرانک ای. دیکسون در کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 13: فروش داستان گردآوری کرده‌اند، ذیل این عناوین می‌گنجند: «اطلاعات محرمانه از یک استاد»، «به فروش گذاشتن برای به فروش رساندن» و «ارائه‌ی داستان کوتاه؛ بازی صبر». کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 13: فروش داستان را نشر صوتی رادیو گوشه با صدای کاوه فولادی نسب و براساس ترجمه‌ای از مریم کهنسال نودهی و کاوه فولادی نسب منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را انتشارات چشمه به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های حرفه: داستان‌نویس

مجموعه کتاب‌های حرفه: داستان‌نویس ترجمه‌ی تعدادی از مقالات مجله‌ی آمریکایی رایترز دایجست (Writer's Digest) هستند. مخاطبان این مجله، نویسنده‌های مبتدی و حرفه‌ای هستند. محتوای این نشریه شامل مصاحبه، آمار فروش و وضعیت بازار کتاب، فراخوان‌های داستان‌نویسی و آموزش داستان‌نویسی است. ساندرا اسمیت و فرانک ای. دیکسون با گردآوری و ویرایش تعدادی از مقالات آموزشی این مجله، مجموعه‌ای تحت عنوان «Handbook of Short Story Writing (کتاب راهنمای داستان‌نویسی)» را تهیه کرده‌اند که هر جلد از مجموعه کتاب‌های حرفه: داستان‌نویس، ترجمه‌ی تعدادی از این مقالات است. نسخه‌ی متنی مجموعه کتاب‌های حرفه: داستان‌نویس را اولین‌بار نشر چشمه در چهار جلد در اختیار خوانندگان قرار داد و سپس با همکاری نشر صوتی رادیو گوشه هر مبحث از این مجموعه را در قالب یک جلد کتاب صوتی به مخاطبان ارائه کرد. «حرفه: داستان‌نویس 4: پی‌رنگ»، «حرفه: داستان‌نویس 5: شخصیت‌پردازی»، «حرفه: داستان‌نویس 6: زاویه دید» و «حرفه: داستان‌نویس 7: صحنه‌پردازی» بخشی از جلدهای این مجموعه هستند.

کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 13: فروش داستان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شامل یک دسته از این افراد هستید، کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 13: فروش داستان را از دست ندهید: نویسندگان حرفه‌ای؛ نویسندگان مبتدی؛ کسانی که قصد دارند استعداد خود را در نویسندگی محک بزنند و تمام علاقه‌مندان به داستان‌نویسی و نقد ادبی.

در بخشی از کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 13: فروش داستان می‌شنویم

ده. همین الان عکس‌العمل‌های داستانی‌تون رو نسبت به این ایده‌ها بررسی کنید: یه پیرهن پسرونه‌ی آبی با دوتا زیرشلواری، یه گردنبند الماس امانتی، بعدازظهرِ تعطیلِ یه مکانیک، پیزنی که همه‌ی ثروتش یه گردن‌پوشِ خزِ بیدزده‌ست، مرد و زن جوونی که تو کودکی رویاهای مشابهی داشتن، دختری که ناپدری‌ش مار نگه می‌داره، طولانی‌ترین پیاده‌روی جهان.

اگه در چند روز آینده با خلق طرحی داستانی، دست‌کم برای یکی از این‌ها، نسبت به اون‌ها واکنشی نشون ندادین، بهتره نویسندگی رو به‌کلی بذارین کنار. همه‌ی این ایده‌ها، هم داستان‌های کوتاهی عامه‌پسند و معروف رو شکل دادن و هم داستان‌هایی متعالی رو.

یازده. هیچ پی‌رنگ جدیدی وجود نداره؛ فقط آدم‌های جدید، رفتارهای جدید، عکس‌العمل‌های جدید، مکان‌های جدید و زمان‌های جدید وجود داره. ولی لازمه که داستان خوبی برای گفتن خلق کنید. چون یه نویسنده‌ی داستان کوتاه، پیش‌ازهرچیز باید داستان‌گو باشه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
7 دقیقه
بخش اول: اطلاعات محرمانه از یک استاد
8 دقیقه
بخش دوم: به فروش گذاشتن برای به فروش رساندن
9 دقیقه
بخش سوم: ارائه‌ی داستان کوتاه؛ بازی صبر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 13: فروش داستان
نویسنده،
مترجمکاوه فولادی نسب، مریم کهنسال نودهی
راویکاوه فولادی نسب
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، نگارش
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 13: فروش داستان

برای دریافت کتاب صوتی حرفه: داستان‌نویس 13: فروش داستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.