معرفی و دانلود کتاب صوتی ذهن و فکر شاد و سالم: راهنمای تندرستی عاطفی برای نوجوانان

عکس جلد کتاب صوتی ذهن و فکر شاد و سالم: راهنمای تندرستی عاطفی برای نوجوانان
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ذهن و فکر شاد و سالم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ذهن و فکر شاد و سالم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ذهن و فکر شاد و سالم: راهنمای تندرستی عاطفی برای نوجوانان

کتاب صوتی ذهن و فکر شاد و سالم نوشته‌ی آلن دوباتن که یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی «مدرسه‌ی زندگی» است، راهنمایی کامل و جامع برای نوجوانان است تا همه چیز را در رابطه با بهداشت روانی یاد بگیرند. ورود به دنیای بزرگسالی و مسائلی که در این سن بخشی از دغدغه‌های نوجوانان محسوب می‌شود، از جمله موضوعات مطرح‌شده در این کتاب است.

درباره‌ی کتاب صوتی ذهن و فکر شاد و سالم

نوجوانی یکی از حساس‌ترین و پرچالش‌ترین دوران‌های زندگی است. افراد در این بازه‌ی زمانی، با تغییرات زیادی مواجه می‌شوند که هماهنگ شدن با همه‌ی آن‌ها کار آسانی نیست. بلوغ جسمی و تغییراتی که در بدن رخ می‌دهد، مسبب بروز حالاتی می‌شود که در خلق‌وخوی نوجوان تأثیر منفی می‌گذارند. اضطراب ناشی از ورود به دنیای بزرگسالی، بیشتر شدن مسئولیت‌ها، کم شدن حمایت پدر و مادر در مقایسه با زمان کودکی، سنگینی بار کنکور و انتخاب ادامه‌ی مسیر زندگی و هزاران مشکل و دغدغه‌ی دیگر، همگی فشار روانی زیادی را به نوجوانان تحمیل می‌کند که می‌تواند آثار جبران‌ناپذیری بر موفقیت و سلامت آن‌ها در آینده بگذارد. در چنین شرایطی، وجود یک راهنما برای گذر از مشکلات این برهه از زمان، نیازی ضروری محسوب می‌شود.

آلن دوباتن (Alain de Botton) کتاب ذهن و فکر شاد و سالم (Happy, Healthy Minds) را به همین منظور تألیف کرده است. این کتاب که هم‌اکنون نسخه‌ی صوتی آن پیش روی شماست، بسیاری از چالش‌های نوجوانان را -که ممکن است تمایلی به صحبت در رابطه با آن‌ها نداشته باشند- مطرح می‌کند و علاوه بر بررسی آن‌ها از جوانب مختلف، راه‌حل‌های عملی و کاربردی برای هر کدام ارائه می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ذهن و فکر شاد و سالم

بسیاری از نوجوانان در این مقطع از زندگی دچار چالش‌های زیادی در برقراری ارتباط با والدینشان می‌شوند و حس می‌کنند پدر و مادرشان توانایی درک علایق، مشکلات، دغدغه‌ها و افکار آنان را ندارند. اضطراب، معضل دیگری است که از همین زمان آرام‌آرام جایش را در روزمره‌ی انسان‌ها باز می‌کند و تا آخر عمر نیز، ما را ترک نمی‌کند. البته دائمی شدن اضطراب، مسئله‌ی غیرقابل‌توجیهی نیست؛ با وجود مشکلاتی چون کمبود اعتمادبه‌نفس، سختی‌های پیدا کردن دوست قابل اطمینان، تحمل برخی قلدری‌ها و بدرفتاری‌ها در فضای مدرسه، تلاش برای گرفتن نمرات خوب و موفقیت در کنکور، درک نشدن از سوی دیگران و... بروز اضطراب و استرس اتفاقی دور از ذهن نیست. برای همین هم داشتن خودآگاهی، مطالعه در رابطه با روان‌شناسی نوجوانان، کمک گرفتن از یک متخصص و... کاری بسیار مفید و سودبخش محسوب می‌شود. شنیدن کتاب صوتی ذهن و فکر شاد و سالم نیز، از جمله کارهایی است که می‌تواند در جهت بالا بردن خودآگاهی و یادگیری نحوه‌ی مواجهه‌ی درست و اصولی با مشکلات مختلف، موثر باشد.

کتاب صوتی ذهن و فکر شاد و سالم با تلاش زهرا تابش به فارسی ترجمه شده. نسترن نجاران گویندگی این اثر را به عهده داشته و نشر صوتی جیحون و انتشارات کتاب‌سرای نیک نیز ناشران آن هستند.

درباره‌ی مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی

آلن دوباتن درباره‌ی مدرسه‌ی زندگی (The School of Life Library) چنین گفته است: «مدرسه زندگی بیشتر به خاطر به چالش کشیدن دانشگاه‌های سنتی و به طور کلی، نگرش آکادمیک تأسیس شده است. با این کار می‌خواستیم دانش و فرهنگ را به نفع مردم عادی، از نو سازماندهی کنیم.» مدرسه‌ی زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با داشتن بیش از پنج میلیون مشترک در یوتیوب و ده‌ها هزار دنبال‌کننده در فیس بوک و اینستاگرام و توییتر، نزد بسیاری از افراد در سرتاسر جهان شناخته‌شده و معتبر است.

نکوداشت‌های کتاب ذهن و فکر شاد و سالم

  • یک منبع قوی برای کسانی که در شروع مسیر عاطفی دوران بزرگسالی هستند. (Publishers Weekly)
  • کتابی پر از طلا... هر کلمه در این کتاب برای همه‌ی ما صدق می‌کند. (Chris Evans)
  • کاوشی زیبا در عواطف نوجوانان... درخشان، روشنگر و واقع‌بینانه. (Clemmie Telford)
  • این کتاب فوق‌العاده باید در کتابخانه‌ی هر نوجوانی قرار داشته باشد. (Seattle Book Review)
  • این یک منبع عالی برای کمک به نوجوانان است که بیاموزند چگونه زندگی شادتر و سالم‌تری داشته باشند. (Netgalley review)

کتاب صوتی ذهن و فکر شاد و سالم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب خودیاری را به همه‌ی نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی ذهن و فکر شاد و سالم: راهنمای تندرستی عاطفی برای نوجوانان می‌شنویم

وقتی خیلی کوچک هستید، هرگز فکر نمی‌کنید که نیاز باشد پدرومادرتان را درک کنید. بعدها ممکن است احساس کنید پدرومادرتان به درستی شما را درک نمی‌کنند. اما کار دیگری وجود دارد که ممکن است به آن علاقه‌مند شوید. کنجکاوی درمورد اینکه پدرومادرتان واقعاً چه کسانی هستند، می‌تواند سرگرم‌کننده باشد. بخشی از مشکل این است که والدینتان همیشه کنارتان بوده‌اند، بنابراین شما مثل یک غریبه درموردشان کنجکاو نمی‌شوید. اما تصور کنید برای نخستین بار آن‌ها را ملاقات کرده‌اید، چه چیزهایی می‌خواهید بدانید؟ دیدن عکس‌های قدیمی والدینتان می‌تواند جالب باشد. فکر کنید عکسی از مادرتان در سن نه‌سالگی در ساحل داشته باشید، آنجا چه اتفاقی افتاده است؟ تعطیلاتش را می‌گذراند؟ شنا کردن را دوست دارد؟ یا عکسی از پدرتان داشته باشید که لباس فرم مدرسه پوشیده است، یا شطرنج بازی می‌کند، یا روی دوچرخه‌ای جدید نشسته است. اگر آن موقع آنجا بودید، با او دوست می‌شدید؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
متن پشت جلد
12 دقیقه
مقدمه
24 دقیقه
فصل اول
27 دقیقه
فصل اول ـ قسمت دوم
11 دقیقه
فصل اول ـ قسمت سوم
22 دقیقه
فصل دوم
23 دقیقه
فصل سوم و چهارم
18 دقیقه
فصل پنجم
27 دقیقه
فصل ششم
25 دقیقه
فصل هفتم و هشتم
30 دقیقه
فصل نهم تا دوازدهم
28 دقیقه
فصل سیزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ذهن و فکر شاد و سالم: راهنمای تندرستی عاطفی برای نوجوانان
نویسنده
مترجمزهرا تابش
راوینسترن نجاران
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ذهن و فکر شاد و سالم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ذهن و فکر شاد و سالم

برای دریافت کتاب صوتی ذهن و فکر شاد و سالم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.