معرفی و دانلود کتاب صوتی راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان

عکس جلد کتاب صوتی راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان
قیمت:
۵۲,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان

کتاب صوتی راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان اثری از آلن دوباتن، فیلسوف و نویسنده‌ی پرآوازه است. دوباتن در این کتابِ منحصربه‌فرد به مخاطبان خردسالِ خود کمک می‌کند با طبیعت، زیبایی‌ها و ظرافت‌های آن آشنا شده، به ارزش ارتباط با آن پی ببرند و بهترین مطلب را از گنجینه‌های نهان آن بیاموزند.

درباره‌ی کتاب صوتی راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان

آلن دوباتن (Alain de Botton) در کتاب صوتی راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان (Nature and Me: A guide to the joys and excitements of the outdoors) از طبیعت و ظرفیت‌های شگفت‌انگیز آن برای یادگیری کودکان می‌گوید. دوباتن دانش‌آموخته‌ی رشته‌های تاریخ و فلسفه است. او همچنین بنیان‌گذار مؤسسه‌ای به نام مدرسه‌ی زندگی در لندن است که یک مرکز فلسفی و آموزشی به شمار می‌رود. دوباتن علاوه بر سخنرانی درباره‌ی فلسفه‌ی زندگیِ روزمره، در این‌باره، چندین کتاب نیز تألیف کرده است که کتاب حاضر، یکی از پرمخاطب‌ترین و جذاب‌ترینِ آن‌هاست.

معرفی و دانلود کتاب صوتی راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان

آلن دوباتن در کتاب صوتی راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان، طبیعت را برای مخاطبان کم‌سالِ خود، ساده‌سازی کرده است: او با زبانی روان، صمیمانه و ساده، طبیعت را با تمام زیبایی‌ها، لطافت و ویژگی‌هایی که برای کودکان قابل‌درک باشد، به تصویر کشیده است. شنونده‌ی خردسالِ این کتاب پس از شنیدنِ کلامِ دوباتن از قابلیت‌های خارق‌العاده‌ی طبیعت برای کسب دانش و یادگیری، مطلع شده و متوجه می‌شود که بودن در طبیعت و گذراندنِ زمان برای او چقدر مفید و لذت‌بخش خواهد بود.

کتاب صوتی راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان حاوی نکات و مطالب جالب‌توجهی درباره‌ی یادگیری از طبیعت، دلیل و چگونگیِ انجامِ این فرآیند و شیوه‌ی اعمال آموخته‌ها به زندگیِ روزانه‌ی ماست. آلن دوباتن در این کتاب از شیوه‌ی خاصی برای معرفیِ عناصر طبیعت و ویژگی‌های آنان استفاده می‌کند. او ابتدا پدیده‌ای طبیعی - یک حیوان، یک گیاه یا حتی نشانه‌ای از شرایط آب‌وهوایی و جغرافیایی - را معرفی می‌کند و سپس اطلاعاتی را به سبک خود درباره‌ی آن ارائه می‌دهد. دوباتن در کتاب صوتی راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان به مخاطبان خود نشان داده است که چگونه می‌توانند از طبیعت و پدیده‌های آن بیاموزند و آن آموزه‌ها را در زندگیِ خود به کار بگیرند. به عنوان مثال هنگامی که درباره‌ی مورچه‌ها صحبت می‌کند، از شیوه‌ی زندگی و کار کردنِ آن‌ها گرفته تا وظایف مختلفی که مورچه‌ها در گروه‌های خود انجام می‌دهند، شرح می‌دهد. سپس پرسش‌هایی از این دست را مطرح می‌کند که «چرا مورچه‌ها را دوست داریم؟ چرا علاقه‌مندیم آن‌ها را تماشا کنیم و بیشتر درباره‌ی آن‌ها بدانیم؟» و پاسخی که به این پرسش می‌دهد، «همکاری خوب» است و در نهایت، با پرداختن به ویژگی‌های یک همکاری خوب، کودک را به لحاظ ذهنی برای مواجهه و حضور در گروه‌های مختلف و جامعه آماده می‌کند.

یا در مثالی دیگر، هنگامی که می‌گوید «در قیاس با طبیعت، شما کوچک هستید، اما ذهن شما حتی بزرگ‌تر از آن است» در حقیقت در حال آموزش توانایی ذهنی و قابلیت‌ها و کارکردهای خارق‌العاده‌ی آن به کودک است. از این دست نمونه‌ها در این کتاب به وفور مشاهده می‌شود و دوباتن از آن‌ها برای آموختنِ درس زندگی به کودکان استفاده می‌کند.

کتاب راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان را نوشین کرمیان نسب به فارسی ترجمه کرده و انتشارات کتاب‌سرای نیک آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را به همت نشر جیحون و با خوانش مانا اکبرزادگان و شهره روحی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه‌ی مدرسه زندگی

در سال 2008 آلن دوباتن به‌همراه گروهی از مربیان و نویسندگانِ حوزه‌های فلسفه، روان‌شناسی و سایر علوم، مدرسه‌ی زندگی (The School of Life Library) را پایه‌گذاری کرد. این مدرسه در حال حاضر در بسیاری از شهرهای دنیا مانند لندن، پاریس، سئول، استانبول، آمستردام، برلین، ملبورن و ... فعالیت می‌کند و به چالش‌ها و دغدغه‌های روزمره‌ی زندگی مردم از جمله روابط، کار، معاشرت، آرامش و... می‌پردازد. آثار و تألیفاتی که از پس فعالیت‌های این مجموعه به انتشار رسیده‌اند، طیف وسیعی از موضوعات را در بر می‌گیرند و با این هدف منتشر شده‌اند تا اطلاعاتی مفید و مشاوره‌هایی دوستانه و صمیمانه را به مخاطب خود ارائه داده و او را در تنگناها دشواری‌های زندگی، همراهی کنند. از جمله‌ی این آثار که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند می‌توان کتاب‌های «معنای زندگی»، «یک آموزش هیجانی»، «دلشکستگی» و «دعواهای زن و شوهری» را نام برد.

نکوداشت‌های کتاب راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان

  • کتاب راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان کتابی است تأمل‌برانگیز که فرصت‌های بسیاری را برای بحث و یادگیری از دنیای طبیعی برای کودکان و بزرگسالان فراهم می‌کند. این کتاب برای استفاده در کلاس‌های درس و کتابخانه‌ها به‌شدت توصیه می‌شود. (School Library Journal Starred Reviews)
  • فضای بیرون، مکانی است برای کشف شگفتی‌ها، زیبایی‌ها و شادمانی. اغلب به ما گفته می‌شود که محافظت از طبیعت امری مهم است اما خودمان نیز هر چند وقت یک‌بار تشویق می‌شویم تا به اعماق طبیعت برویم، آن را در آغوش بگیریم، در برکات آن سهیم باشیم و برای آن تلاش کنیم. (Armadillo Magazine)
  • کتاب راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان، اثری الهام‌بخش و آموزنده است و احترام به طبیعت را به کودکان یاد می‌دهد. تصاویر جذاب و متن روان و ساده، دنبال کردنِ روایت آن را برای کودکان ساده می‌سازد و آن را به کتابی رؤیایی برای هر والدی تبدیل کرده است. (NetGalley Review)
  • کتاب راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان، اثری مصور و آموزنده سرشار از حقایق درباره‌ی طبیعت و فضاهای باز است. (Avocado Diaries)

کتاب صوتی راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی راهنمای لذت بردن از طبیعت، برای کودکان، نوجوانان و والدینی که به کشف جهان از دریچه‌ی شگفتی‌های طبیعت علاقه‌مند هستند، تجربه‌ای شیرین و جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان می‌شنویم

احتمالاً گوشتان به شنیدن اهمیت طبیعت و فایده‌ی خوراکی‌های طبیعی برای انسان عادت کرده است. بزرگ‌ترها همیشه می‌گویند که یک عدد سیب از یک پاکت چیپس سالم‌تر است و آب‌پرتقالی که از چلاندن پرتقال واقعی گرفته می‌شود از نوشیدنی گازداری که از طعم‌دهنده و رنگ‌های مصنوعی تهیه شده برایتان مفیدتر است. یا احتمالاً مدام می‌گویند که به‌جای در خانه نشستن تماشای تلویزیون بروید بیرون و قدری هوای تازه بخورید. خیلی از اوقات در خبرها می‌شنویم که باید از طبیعت مراقبت کنیم: «مردم نباید در قطع درختان زیاده‌روی کنند و نباید بگذاریم که یخچال‌های قطبی ذوب شوند. باید از نهنگ‌ها و کرگدن‌های سیاه محافظت کنیم زیرا تعداد کمی از آن‌ها باقی مانده‌اند.»

همه‌ی این حرف‌ها کاملاً درست و قابل‌فهم هستند، اما این کتاب درباره‌ی این موضوعات نیست؛ موضوع این کتاب احساساتی است که ممکن است در جاهای مختلف طبیعت به شما دست بدهد. خودتان حتماً چیزهایی شبیه به این را تجربه کرده‌اید.

وقتی توله‌سگی سرش را خم می‌کند، دمش را تکان می‌دهد و به شما نگاه می‌کند، احساس دلنشینی به شما دست می‌دهد. با دیدن منظره‌ی درختی تنومند شگفت‌زده می‌شوید، یا تماشای مورچه‌ی کوچکی که مشغول حمل خرده‌نان است برایتان جذاب است. لمس ماسه‌های شن میان انگشتان پاهایتان در ساحل، وقتی برای آب‌تنی به سمت دریا می‌دوید، حس خوبی به شما می‌دهد.

در این کتاب می‌خواهیم درباره‌ی احساسات جالب و خوشایند دیگری که در واکنش به طبیعت حس می‌کنیم، حرف بزنیم. اینجا قصد داریم دست به کاری غیرمعمول و خاص بزنیم؛ می‌خواهیم به این فکر کنیم که چرا این احساسات مهم هستند و چطور در زندگی به ما کمک می‌کنند؟

طبیعت در شما احساس خوبی ایجاد می‌کند. می‌تواند به شما کمک کند تا کمتر دچار نگرانی شوید یا موقع عصبانیت کمتر برنجید؛ وقتی ناراحت هستید شما را سرحال می‌آورد؛ وقتی احساس کم‌رویی می‌کنید به شما اعتمادبه‌نفس می‌دهد؛ تا وقتی بزرگ شدید به بهترین انسانی که می‌توانید تبدیل شوید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
2 دقیقه
متن پشت جلد
11 دقیقه
عقرب
16 دقیقه
گاو
16 دقیقه
رودخانه
12 دقیقه
مورچه‌خوار بزرگ
12 دقیقه
زندگی گروهیِ مورچه‌ها
9 دقیقه
رعد و برق

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان
نویسنده
مترجمنوشین کرمیان نسب
راویمانا اکبرزادگان، شهره روحی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان

برای دریافت کتاب صوتی راهنمای لذت بردن از طبیعت برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.