معرفی و دانلود کتاب صوتی رفیق بی‌کلک اسب 2: اسکناس اصل

عکس جلد کتاب صوتی رفیق بی‌کلک اسب 2: اسکناس اصل
قیمت:
۷۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رفیق بی‌کلک اسب 2: اسکناس اصل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رفیق بی‌کلک اسب 2: اسکناس اصل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رفیق بی‌کلک اسب 2: اسکناس اصل

شهرام شفیعی که نویسنده‌ی برجسته‌ی مجموعه‌ کتاب‌های محبوب برای نوجوانان، در کتاب صوتی رفیق بی‌کلک اسب 2: اسکناس اصل، ما را به سفر در قطاری می‌برد که به‌لطف کلانتر نان‌سفید در آن هیچ نظمی برقرار نیست! نان‌سفید، کلانترِ آخرین شهرِ غرب وحشی است که مدام دردسر درست می‌کند و آرام‌وقرار ندارد. اگر می‌خواهید جلد دوم نسخه‌ی صوتی مجموعه کتاب‌های رفیق بی‌کلک اسب را بشنوند، مراقب باشید تا از خنده منفجر نشوید!

درباره‌ی کتاب صوتی رفیق بی‌کلک اسب 2: اسکناس اصل

شهرام شفیعی جلد دوم کتاب رفیق بی‌کلک اسب را نیز به کلانتر شهر و دستیار او اختصاص داده‌ است که کارشان فقط گرفتن مجرمان نیست. این دو نفر برعکس همه‌ی کلانترها به‌جای برقراری نظم، شهر را به هم می‌ریزند و هنرشان این است که با خرابکاری‌هایشان، شنوندگان کتاب صوتی رفیق بی‌کلک اسب 2: اسکناس اصل را بخندانند! اما چرا نام این کتاب رفیق بی‌کلک اسب است؟

شهرام شفیعی که یکی از نویسندگان محبوب کودکان و نوجوانان است، تخصصی دیرینه در شناخت غرب وحشی دارد! مجموعه‌ی غرب وحشی او که انتشارات سوره‌ی مهر جلدهای مختلف آن را به چاپ رسانده، نیاز به معرفی ندارد. این‌بار او در کتاب صوتی رفیق بی‌کلک اسب 2: اسکناس اصل، آخرین شهر باقی‌مانده از غرب وحشی را به تصویر می‌کشد. بیشتر اهالی شهر عقیده دارند که اسب از ماشین بهتر است و مزایای زیادی دارد. مثلاً‌ اسب‌ها پنجره‌ای ندارند که برای نشستن کنار آن‌ها با هم دعوا کنیم! البته خیلی وقت است که ماشین‌ها در خیابان‌های این شهر عجیب ویراژ می‌دهند و فقط روی تابلوی شهر نوشته شده است «رفیق بی‌کلک، اسب!»

خیلی از ما با داستان‌های غرب وحشی، فیلم‌های وسترن و مخصوصاً کارتون لوک خوش‌شانس آشنایی داریم. در آن‌جا کلانتری باهوش، همراه با اسب زیبایش عدالت را اجرا می‌کرد و هیچ‌وقت کار اشتباهی انجام نمی‌داد. اما در کتاب صوتی رفیق بی‌کلک اسب 2: اسکناس اصل، کلانتر نان‌سفید و معاون سقف‌دودی همه‌ی قواعد را بر هم زده‌اند. کلانتر نان‌سفید حتی در مواقع بیکاری هم دستپاچه می‌شود. معاونش نیز ‌آن‌قدر ساده‌لوح است که دکترها تشخیص داده‌اند که فکر کردن برای مغز معاون سقف‌دودی ضرر دارد و بهتر است اصلاً فکر نکند!

شخصیت‌های دیگر کتاب شنیدنیِ شهرام شفیعی،‌ به‌نوبت معرفی می‌شوند. یکی از شخصیت‌های کتاب که ناامیدی در کارش نیست، خامه‌ی قنادی است. او که همسر زیبای کلانتر است، فکر می‌کند هیچ‌وقت نباید ناامید بود. مادربزرگ داغ‌ِ‌سبد نیز یکی از خلاف‌کارهای بزرگ شهر است که به حبس ابد افتخاری محکوم شده! او عقیده دارد که هنوز هم می‌تواند خلاف کند؛ فقط مثل میوه‌های فشرده‌شده در سبد، کج‌وکوله شده است؛ همین! اسب کلانتر نان‌سفید هم که بیشتر بند رخت است تا اسب! رعد و برق یکی دیگر از شخصیت‌های کلیدی کتاب صوتی رفیق بی‌کلک اسب 2: اسکناس اصل است. پسربچه‌ای که همیشه در بدترین زمان ممکن و در هنگام بالا یا پایین رفتن از پله‌ها، یک سؤال سخت می‌پرسد!

در این جلد از مجموعه کتاب‌های رفیق بی‌کلک اسب، کلانتر نان‌سفید از مأموریتی دور با قطار به خانه برمی‌گردد. او که همیشه به‌دنبال دردسر است، این‌بار هم دردسرهای مختلف را به خود جذب می‌کند. در ابتدا شهرام شفیعی همه چیز را آرام جلوه می‌دهد. کلانتر در پی رفیقی می‌گردد که با او حرف بزند و بخندد. او به همه‌ی کوپه‌های قطار سرک می‌کشد و در کار مردم فضولی می‌کند. کم‌کم گرفتاری‌های جدید شروع می‌شوند: کلانتر سه ساندویچ می‌دزدد، به‌جای یک دختر به خانه‌ای می‌رود تا زندگی آقای خواستگار را ببیند و در پایان راز اسکلت توی چمدان را پیدا می‌کند. اگر می‌خواهید سرانجام کارهای کلانتر نان‌سفید و دیگر شخصیت‌های کتاب صوتی رفیق بی‌کلک اسب 2: اسکناس اصل را بدانید، این اثر را با صدای پوریا نوش‌مهر بشنوید. نشر صوتی لحن دیگر کتاب پیش رو را به یک کتاب گویا تبدیل کرده و ناشر نسخه‌ی چاپی کتاب نیز، انتشارات هوپا است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های رفیق بی‌کلک اسب

کلانتر نان‌سفید و معاون سقف‌دودی در آخرین شهر باقی‌مانده از غرب وحشی، مشغول به کار هستند. آن‌ها برخلاف دیگر کلانترها، آشوب راه می‌اندازند و به‌دنبال دردسر می‌گردند. شهرام شفیعی که یکی از نویسندگان طنزپرداز کودکان و نوجوانان است، دو کتاب این مجموعه را با نام‌های «رفیق بی‌کلک اسب 1: تغییر قیافه» و « رفیق بی‌کلک اسب 2: اسکناس اصل» نوشته است. سام سلماسی نیز کار تصویرگری این کتاب‌ها را بر عهده داشته. انتشارات هوپا این مجموعه را روانه‌ی بازار کرده تا خوانندگان نوجوان 10 تا 14 ساله، لحظات خوشی را داشته باشند.

کتاب صوتی رفیق بی‌کلک اسب 2: اسکناس اصل برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانانی که به کتاب‌های طنز علاقه دارند، بهتر است کتاب صوتی رفیق بی‌کلک اسب 2: اسکناس اصل را از دست ندهند. این کتاب برای گروه سنی 10 تا 14 سال مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی رفیق بی‌کلک اسب 2: اسکناس اصل می‌شنویم

کلانتر نان‌سفید گزارش می‌دهد:

آن‌ها سه‌نفری به هم نگاه کردند و بعد صاف من را زیر نظر گرفتند. چیزی مثل صابون داشت توی شکمم لیز می‌خورد. احساس می‌کردم خانمه، شوهره و پسره درباره‌ی من به تصمیم بی‌رحمانه‌ای رسیده‌اند. مثل کسانی که تصمیم می‌گیرند یک آدم بدبخت را مثل یک بوقلمون بکشند، تا از شر سروصدایش راحت شوند. بله، مثل یک صحنه‌ی قتل واقعی همه سرشان را انداختند پایین تا فقط رئیس حرف بزند. آقای قوی‌دست هم مثل همه‌ی قاتل‌های حرفه‌ای، با محبت و دل‌سوزی گفت: «به نظر می‌آید شما اینجا کمی ناراحتید آقا! ما با تمام وجود دوست داریم از شما توی یکی از چمدان‌هایمان نگه‌داری کنیم.»

گفتم: «توی چمدان؟! راستش نمی‌دانم چه جوابی بدهم. به نظرم می‌توانیم چای و بیسکوییت نارگیلی سفارش بدهیم و بنشینیم درباره‌اش صحبت کنیم. تا حالا چنین پیشنهادی نداشتم. البته در غرب وحشی گاهی از آن برای حمل جسد هم استفاده می‌شود که زیاد کار درستی نیست. تا جایی که می‌دانم چمدان برای حمل لباس و وسایل شخصی است. مگر اینکه جسدش جزو وسایل شخصی باشد.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
3 دقیقه
شناسنامه - درباره‌ی نویسنده - معرفی شخصیت‌ها
1 دقیقه
متن پشت جلد کتاب 1
1 دقیقه
متن پشت جلد کتاب 2
9 دقیقه
فصل یک
11 دقیقه
فصل دو
13 دقیقه
فصل سه
14 دقیقه
فصل چهار
13 دقیقه
فصل پنج
11 دقیقه
فصل شش
14 دقیقه
فصل هفت
12 دقیقه
فصل هشت
16 دقیقه
فصل نه
15 دقیقه
فصل ده
10 دقیقه
فصل یازده
15 دقیقه
فصل دوازده
17 دقیقه
فصل سیزده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رفیق بی‌کلک اسب 2: اسکناس اصل
نویسنده
راویپوریا نوش مهر
ناشر چاپیانتشارات هوپا
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رفیق بی‌کلک اسب 2: اسکناس اصل

برای دریافت کتاب صوتی رفیق بی‌کلک اسب 2: اسکناس اصل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.