معرفی و دانلود کتاب صوتی زن زیادی

عکس جلد کتاب صوتی زن زیادی
قیمت:
۶۰,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زن زیادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زن زیادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زن زیادی

جلال آل احمد، نویسنده‌ی بلندآوازه‌ی ایرانی، در کتاب صوتی زن زیادی مجموعه‌ای از نُه داستان کوتاه را ارائه کرده که هریک، نمایی روشن از فضای حاکم بر جامعه‌ی سنتی ایران را برای مخاطب به تصویر می‌کشند. داستان‌های کتاب صوتی زن زیادی همگی مضامینی اجتماعی دارند.

درباره‌ی کتاب صوتی زن زیادی

جلال آل احمد (Jalal Al-e-Ahmad) از نویسندگان سرشناس ایرانی است که قدرت قلمش، زبان و ادب فارسی را متحول کرده است. اهمیت کار حرفه‌ای آل احمد تا حدی است که یک جایزه‌ی ادبی هم‌نام او هرساله به بهترین اثر داستانی اعطا می‌شود. از او آثار مهمی همچون «از رنجی که می‌بریم»، «سنگی بر گوری»، «مدیر مدرسه» و... به جا مانده که خواندن و البته شنیدن هریک، تجربه‌ای لذت‌بخش و تکرارنشدنی برای مخاطبان فارسی‌زبان است. کتاب صوتی پیش روی شما یعنی زن زیادی، یکی از آثار معروف و ارزشمند آل احمد است که فضای فرهنگی حاکم بر ایران در دهه‌ی سی را به نمایش می‌گذارد.

کتاب صوتی زن زیادی مشتمل بر نُه داستان است که هریک موضوعی مستقل از یکدیگر دارند. سبک نوشتاری گرم و منحصربه‌فرد جلال آل احمد در داستان‌سرایی این کتاب به نحوی است که خواندن و شنیدن آن را به تجربه‌ی دیدن یک فیلم سینمایی نزدیک می‌کند. فضاسازی بی‌مانند، بیان بی‌نظیر و لحن صمیمانه‌ی روایت داستان‌ها، همگی عنصر خیال و تصور را در مخاطب به جنبش در می‌آورند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی زن زیادی

داستان‌های کتاب صوتی زن زیادی هریک به نوبت ابعاد خاصی از فرهنگ سنتی ایرانی را زیر ذره‌بین می‌برند. روند داستان‌ها و اتفاقات آن‌ها ساده‌اند و در خلال شنیدن این کتاب صوتی شگفت‌زده نخواهید شد، اما با کمی دقت بیشتر در زیر پوست این داستان‌ها و موقعیت‌های به ظاهر عوامانه، احساسات پیچیده‌ی آدم‌ها را می‌بینید که توانایی این را دارند تا مسیر سرنوشت آن‌ها را تغییر بدهند. شادی، غم، حسادت، عشق، حسرت، کینه و... احساساتی هستند که در جای‌جای داستان‌های کتاب صوتی زن زیادی خودنمایی می‌کنند. این کتاب صوتی به ظاهر ساده با داستان‌های بی‌تکلفش که از دل کوچه‌وبازارهای ایران قدیم سر برآورده‌اند، بیش از اینکه یک کتاب قصه باشد یک اثر جامعه‌شناسانه و ارزشمند است؛ آیینه‌ای تمام‌نما از فرهنگ و تربیت ایرانی.

زنان و مردان داستان‌های کتاب صوتی زن زیادی هریک به نحوی با چالش‌های زندگی درگیرند و برای ادامه دادن در این مسیر تلاش می‌کنند. جایگاه زنان در آن سال‌ها (همچنان که اکنون نیز هست) جایگاهی فرودست و ستم‌دیده است. زنان در آن سال‌ها و در خلال قصه‌های آل احمد، راهِ گریزی از این ظلم و بیچارگی ندارند و از این رو به جادو و خرافه روی می‌آورند. جلال آل احمد با نکوهیدن ظلم ناروایی که جامعه با سنت‌های غلط و بی‌موردش بر زنان روا می‌دارد به این نکته نیز اشاره می‌کند که رفتارهای ناصواب و ناپسند آدم‌ها از دل آسیب‌هایی که دیده‌اند زاده می‌شود و هیچ‌کس به ذات آدم بدی نیست.

کتاب صوتی زن زیادی اثری دلنشین و روان از جلال آل احمد است که شما می‌توانید نسخه‌ی صوتی آن را با صدای شهره روحی خریداری کرده و از آن لذت ببرید. نشر صوتی جیحون و انتشارات کتاب نشر نیکا، به ترتیب ناشران نسخه‌ی صوتی و متنی این کتاب هستند.

اقتباس هنری و فرهنگی از کتاب زن زیادی

  • نمایشنامه‌ای از حامد بهمنی با اقتباس از کتاب زن زیادی نوشته شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب صوتی زن زیادی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به شنیدن داستان‌های کوتاه و اجتماعی ایرانی علاقه دارید، کتاب صوتی پیش رو مناسب شماست.

در بخشی از کتاب صوتی زن زیادی می‌شنویم

آن که از در عکاس‌خانه وارد شد و با لحنی عوامانه و گرم سلام کرد، مردی سی‌وچند ساله بود که کلاه مخملی‌اش را تا بالای گوشش پایین کشیده بود. صورتش برق می‌زد و بوی بساط سلمانی‌ها را می‌داد. یقه‌اش باز بود و کت‌وشلوارش انگار الان از گَل چوب‌رختی مغازه‌ی دوخته‌فروشی پایین آمده بود. موی تُنُک دوطرفه‌ی صورتش از طرف بالا کم‌کم تُنُک‌تر می‌شد و هنوز به زیر کلاه نرسیده دیگر از مو خبری نبود. یکی از دو نفری که پشت یک میز نشسته بودند و با هم حرف می‌زدند، بلند شد و در جواب سلام تازه‌وارد سری تکان داد. یک نفر دیگر که سرش را توی دستگاه روتوش‌کاری کرده بود و پارچه‌ی سیاهی سرش و دستگاه را می‌پوشاند، از جایش تکان نخورد و خِرت‌خِرت مدادش روی شیشه‌ی عکس‌ها همین‌طور بلند بود. آن که از پشت میز برخاسته بود، مرد بیست‌وچند ساله‌ی مودبی بود. کت تنش نبود و گره‌ی کراواتش سفت بیخ گلویش را گرفته بود و آستین‌هایش را بالا زده بود. روی مچش یک ساعت با صفحه‌ای پر از عقربه‌ها و نمودارهای کوچک و بزرگ داشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
32 دقیقه
بخش یک: سمنوپزان
21 دقیقه
بخش دو: خانم نزهت‌الدوله
17 دقیقه
بخش دو ـ قسمت دو
27 دقیقه
بخش سه: دفترچه‌ی بیمه
19 دقیقه
بخش سه ـ قسمت دو
12 دقیقه
بخش چهار: عکاس بامعرفت
23 دقیقه
بخش پنج: خدادادخان
17 دقیقه
بخش پنج ـ قسمت دو
22 دقیقه
بخش شش: دزدزده
15 دقیقه
بخش هفت: جا پا
19 دقیقه
بخش هشت: مسلول
24 دقیقه
بخش هشت ـ قسمت دو
31 دقیقه
بخش نه: زن زیادی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زن زیادی
نویسنده
راویشهره روحی
ناشر چاپیانتشارات کتاب نشر نیکا
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زن زیادی

حمیدرضا منصورآبادی
۱۴۰۲/۹/۲۷
اسم جلال آل احمد رو زیاد شنیده بودم بارها توی همین کتابراه به داستاناش برخورده بودم. کاری ندارم که بار ادبی داره یا نه ادبیاتش نسبت به الان یا دوره خودش چقدر قوی هست. ولی فقط میتونم بگم بویی از جزابیت نبرده. خسته کننده
A.m
۱۴۰۳/۱/۹
جلال ال احمد نوسشنده توانای قرن معاصر و یکی از اساتید رمان نویسی هستند
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زن زیادی

برای دریافت کتاب صوتی زن زیادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.