معرفی و دانلود کتاب صوتی زن، غذا و خدا

عکس جلد کتاب صوتی زن، غذا و خدا
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زن، غذا و خدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زن، غذا و خدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زن، غذا و خدا

کتاب صوتی زن، غذا و خدا اثرِ پرفروش نیویورک‌ تایمز از جنین راس، نویسنده‌ی کتاب‌های روان‌شناسیِ تغذیه، سلامت جسم و روان و رژیم‌های غذایی است. راس از جمله پیشگامانِ جنبش ضد رژیم به‌شمار می‌رود و تلاش می‌کند با آثاری که در این حوزه به رشته‌ی تحریر درمی‌آورد، آگاهی و نگرش افراد را نسبت به اهمیت تغذیه و موضوع اضافه‌وزن و رژیم‌های غذایی افزایش دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی زن، غذا و خدا

جنین راس (Geneen Roth) در کتاب صوتی زن، غذا و خدا (Women, Food, and God) تجربه‌ها و نتایج پژوهش‌های خود را درباره‌ی موضوع تغذیه در اختیار ما قرار داده است. او نگرش خود را با اصول روانشناسی و خودآگاهی آمیخته و ترکیب تأثیرگذار و جامعی را درباره‌ی رویکردهای متفاوت نسبت به غذا خوردن ارائه کرده است. مهم نیست چقدر شخصیت پیچیده یا ساده‌ای دارید، اهمیتی ندارد اگر روشنفکر هستید یا فردی معمولی، تحصیل‌کرده هستید یا خیر؛ شیوه‌ی تغذیه‌ی شما، گویای همه‌چیز درباره‌ی شماست و نگرش‌تان را به زندگی نشان می‌دهد. رابطه‌ی شما با غذا، آینه‌ی تمام‌نمای ارتباط‌تان با خود، کائنات، عشق، ترس، خشم و خداست.

معرفی و دانلود کتاب صوتی زن، غذا و خدا

به باور راس، غذا خوردن نیز می‌تواند به اعتیاد تبدیل شود و در آن صورت است که غذا نه دیگر صرفاً ماده‌ای جهت رفع گرسنگی بلکه مانند هر ماده‌ی مخدر دیگری، به‌عنوان ابزاری برای اجتناب از احساسات یا انکار آن‌ها به‌کار خواهد رفت. خواه این ماده‌ی مخدر، الکل باشد خواه کیک شکلاتی، ریشه‌ی مصرف افراطیِ آن‌ها در یک چیز است: اینکه فرد را برای لحظاتی از واقعیتی که در زندگی‌اش تجربه می‌کند، دور کند. جنین راس در کتاب صوتی زن، غذا و خدا به مخاطب خود نشان می‌دهد چگونه به موضوع تغذیه، فراتر از ظواهر آن بیندیشد و از آن طریق به عمقِ احساسات و قلمرو روحی خود دست پیدا کرده، ریشه‌ی رفتارهای تغذیه‌ای خود را شناسایی کند و به اصلاحِ آن دست بزند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی زن، غذا و خدا

جنین راس در کتاب صوتی زن، غذا و خدا از مخاطب خود می‌خواهد که به بدنِ خود و آنچه واقعاً نیاز دارد، توجه کند و بداند چیزی که لازم دارد، در فروشگاه‌های مواد غذایی و سوپرمارکت‌ها یافت نمی‌شود چرا که رابطه‌ی انسان با غذا، پیچیده‌تر از آن است که در نگاه اول به نظر می‌آید و به رفع گرسنگی منحصر نمی‌شود. او با بیانی که به طنز، نکته‌سنجی و ظرافت‌طبعش آمیخته است، راهکارهایی را برای افرادی که همیشه با وزن و تصویر ذهنی خود از جسم‌‌شان در کشمکش و جدال هستند، ارائه کرده و سعی می‌کند آن‌ها را راهنمایی کند تا رابطه‌ی خود را با غذاخوردن بهبود بخشند. راس، حل معضل اضافه‌وزن را نه در رژیم‌های غذایی که در بازنگریِ احساسات درونی درباره‌ی تغذیه می‌داند. رشد، درمان و خلاصی از احساسات منفی درباره‌ی غذا خوردن در گرو تغییر نگاه فرد به این جنبه‌ی حیاتی از زندگی انسان است.

کتاب زن، غذا و خدا را نشر آموت با برگردان آراز ایلخچویی به چاپ رسانده و نشر صوتی آوانامه آن را با خوانش شهره روحی در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار داده است.

افتخارات کتاب زن، غذا و خدا

  • نامزد جایزه‌ی گودریدز در سال 2010
  • حضور در لیست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب زن، غذا و خدا

  • زن، غذا و خدا اثری جادویی و سرشار از بینش‌هایی است که از قابلیت تغییر زندگیِ شما برخوردارند. (Chistian Northrup، MD، نویسنده‌ی «بدن زنان، خرد زنان» و «حکمت یائسگی»)
  • کتاب زن، غذا و خدا اثری بسیار مهم است که می‌تواند زندگیِ شما را دگرگون کند. این کتاب ناگفته‌های بسیاری را درباره‌ی ظلم و ناامیدی، که زنان در رابطه با جسم و روح خود احساس می‌کنند، برملا می‌کند. مطالعه‌ی این کتاب لذت‌بخش و همراه با لبخند و مکاشفه است. (آن لاموت، نویسنده)
  • کتاب جنین راس، زن، غذا و خدا، اثری خارق‌العاده و در عین‌حال، جذاب، تأثیرگذار، خنده‌دار و تکان‌دهنده است. راس در کتاب خود راهکارهایی عملی ارائه داده است تا به یاریِ آن بتوانیم توجه بیشتری را بر جسم و زندگیِ خود معطوف کنیم. (ریک فاستر، یکی از نویسندگان «شادی و ثروت» و «چگونه شاد باشیم؟»)
  • کتاب زن، غذا و خدا اثری جسورانه، خیره‌کننده، خنده‌دار، آرامش‌بخش و عمیقاً معنوی است. این اثر بسیار روشنگرانه است و هدیه‌ی باارزشی از جنین راس برای ماست. (گی هندریکس، نویسنده‌ی کتاب‌های «زندگی آگاهانه» و «پنج آرزو»)

کتاب صوتی زن، غذا و خدا برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی زن، غذا و خدا پیشنهاد ما برای تمام افرادی است که می‌خواهند با تغییر نگاه و رویکرد خود به تغذیه و سبک زندگی، جهان را به شیوه‌ی دیگری بنگرند.

در بخشی از کتاب صوتی زن، غذا و خدا می‌شنویم

روزگاری باورم شده بود که زندگی، کلاس درس است و هدفِ آن، قبول شدن در امتحانی‌ست که هنگام مرگ باید گذراند. تاریخ امتحان لحظه‌ای است که برای آخرین بار نفس می‌کشیم و در آن لحظه، کسی از ما خواهد خواست که زندگی‎مان را مرور کنیم. وقتی که بیشتر آدم‌های دنیا با روزی کمتر از یک دلار زندگی می‌کنند، من آنجا چه خواهم گفت. من هم باید بگویم همه‌ی عمرم را صرف جمع و تلمبار کردن چیزهای بسیاری کردم که به درد هیچ کس نخورد. شکی نیست که آنجا هیئت‌منصفه‌ای هم خواهد بود و بی‌تردید جای من در جهنم است. مگر اینکه بقیه‌ی عمرم را – گرچه چیزی از عمرم هم نمانده – صرف جبران گذشته‌ها کنم. مثل مادر ترزا خود را خالی از نفس کنم و همه‌ی عمرم را در راه خدمت به انسان‌ها صرف کنم یا لااقل تمام دارایی‌های مادی‌ام را به آدم‌های فقیر یا مرکز خیریه ببخشم. در خانه‌ای چوبی زندگی کنم، روی تشکی از کاه بخوابم، لباس‌هایی بپوشم که از پوسته‌ی درخت‌ها درست می‌کنم و غذایی که می‌خورم، فقط سبزی و میوه باشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
29 دقیقه
پیشگفتار: دنیایی که در بشقاب‌هایمان است - قسمت اول
16 دقیقه
پیشگفتار: دنیایی که در بشقاب‌هایمان است - قسمت دوم
13 دقیقه
بخش اول: اصول و قواعد - فصل یک: درباره‌ی خدا
19 دقیقه
بخش اول: اصول و قواعد - فصل دو: جنگ را پایان دهیم
35 دقیقه
بخش اول: اصول و قواعد - فصل سه: هرگز گرایش به انحراف را دست کم نگیرید
36 دقیقه
بخش اول: اصول و قواعد - فصل چهار: مسئله وزن نیست، مسئله چیزی غیر از وزن هم نیست
30 دقیقه
بخش اول: اصول و قواعد - فصل پنج: در ورای چیزی که فروپاشیده است
21 دقیقه
بخش اول: اصول و قواعد - فصل شش: رسیدن به جایی که همه دوستمان دارند
36 دقیقه
بخش دوم: تمرین‌ها - فصل هفت: پلنگ‌هایی که در ذهنمان خانه کرده‌اند
16 دقیقه
بخش دوم: تمرین‌ها - فصل هشت: نفس به نفس
36 دقیقه
بخش دوم: تمرین‌ها - فصل نه: در گرگ‌ومیش هوا جی‌پی‌اس‌تان را کار بیندازید
39 دقیقه
بخش سوم: غذا خوردن - فصل ده: کسانی که سرگرمی دارند و کسانی که ندارند
23 دقیقه
بخش سوم: غذا خوردن - فصل یازده: اگر عشق می‌توانست حرف بزند
26 دقیقه
بخش سوم: غذا خوردن - فصل دوازده: نوشابه با موس شکلاتی
27 دقیقه
بخش سوم: فصل سیزده: ذکر لعنتی
12 دقیقه
بخش چهارم: حسن ختام - سخن آخر
10 دقیقه
ضمائم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زن، غذا و خدا
نویسنده
مترجمآراز ایلخچویی
راویشهره روحی
ناشر چاپیانتشارات آموت
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زن، غذا و خدا

برای دریافت کتاب صوتی زن، غذا و خدا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.