معرفی و دانلود کتاب صوتی زنان، غذا و خدا: راه باورنکردنی برای رسیدن به همه چیز

عکس جلد کتاب صوتی زنان، غذا و خدا: راه باورنکردنی برای رسیدن به همه چیز
قیمت:
۶۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنان، غذا و خدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنان، غذا و خدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زنان، غذا و خدا: راه باورنکردنی برای رسیدن به همه چیز

فرقی ندارد که انسانی ثروتمند هستید، یا شکست‌خورده یا روشنفکر؛ نحوه‌ی غذا خوردن شما گویای همه‌چیز است. جنین راس در کتاب صوتی زنان، غذا و خدا دراین‌باره بیشتر توضیح می‌دهد. این اثر در سال 2010 نامزد جایزه‌ی گودریدز برای آثار غیرداستانی شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی زنان، غذا و خدا

پس از سه دهه مطالعه، تدریس و نوشتن درباره‌ی عادت‌های غذایی، نویسنده‌ی پرفروش آمریکایی، جنین راس، در کتاب زنان، غذا و خدا (Women Food and God) به سراغ ایده‌ای رفته است که تا کنون کمتر به آن پرداخته شده است: نحوه‌ی غذا خوردن شما از باورهای اصلی و اساسی‌تان درمورد زنده بودن جدایی‌ناپذیر است. او معتقد است رابطه‌ی شما با غذا نمودی جامع و دقیق از احساسات شما در مورد عشق، ترس، خشم، معنا، دگرگونی و حتی خداست.

جنین راس در این کتاب صوتی نشان می‌دهد که چگونه فراتر رفتن از غذا و احساسات شما را به ژرفای وجودتان رهنمون می‌سازد و به‌سوی قلمروهای روح و مرکز روشنایی زندگی هدایتتان می‌کند. او معتقد است بشقاب غذای شما مانند آینه‌ای گویا شمایلی از درونیات شما را بازمی‌نماید. به بیان دیگر، جهان در بشقاب شما خلاصه می‌شود. وقتی آگاه می‌شوید که در بسیاری از مواقع از غذا به‌عنوان راهی برای پرت کردن حواس خود استفاده می‌کنید، در نقطه‌ی آغاز فرآیند تحلیل افکار و جهانتان از خلال غذایی که می‌خورید ایستاده‌اید. کتاب صوتی زنان، غذا و خدا دیدگاه شما را درباره‌ی بسیاری از مسائل دگرگون خواهد ساخت.

نویسنده در طول کتاب مهمانی‌هایی را که برگزار می‌کند و زنانی را که در آن‌ها شرکت می‌کنند، توصیف می‌کند. او شما را به‌عنوان یک خواننده با یکایک افراد آشنا می‌کند و از زندگی هر یک از آن‌ها درسی به شما می‌دهد. کتاب صوتی زنان، غذا و خدا به دلیل بعد معنوی، پیچیده‌تر از کتاب‌های قبلی جنین راس به نظر می‌رسد. او مشکلات مربوط به پرخوری را به‌عنوان وسیله‌ای برای روشنگری معنوی قلمداد می‌کند. با شنیدن این کتاب قانع خواهید شد که به‌جای تلاش برای خلاص شدن از شر مشکلات غذایی خود، باید از آن‌ها برای بازنگری درون خود استفاده کنید و از این طریق درس‌های مهم زندگی معنوی را از احساسات خود بیاموزید، رشد کنید و به اصلاح و درمان خود بپردازید. شنیدن این کتاب صوتی می‌تواند پایانی همیشگی برای احساست منفی شما درباره‌ی غذا خوردن باشد. به ویژه برای کسانی که همواره با وزن و تصویر خود دست و پنجه نرم می‌کنند و همیشه در تلاش برای بهبود رابطه‌ی خود با غذا هستند.

ترجمه‌ی فرنوش طاهرلو را از این اثر را با صدای شقایق فتحی می‌شنوید. نشر صوتی واوخوان با همکاری انتشارات قطره این اثر را در قالب کتاب صوتی تهیه و منتشر نموده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی زنان، غذا و خدا

  • کتاب زنان، غذا و خدا اثری کاملاً مسحورکننده است و سرشار از بینش‌هایی که می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد. (Chistian Northrup، MD، پزشک متخصص زنان و زایمان و نویسنده‌ی «بدن زنان، خرد زنان» و «حکمت یائسگی»)

  • جنین راس کتابی خارق‌العاده نوشته است؛ در عین حال زیبا، تکان‌دهنده، خنده‌دار و هیجان‌انگیز. مهم‌تر از همه، او راهی عملی به ما می‌دهد تا توجه خود را درباره‌ی بدنمان -همراه سخت‌ترین لحظات زندگی عاطفی‌مان- متمرکز کنیم. (ریک فاستر، یکی از نویسندگان «شادی و ثروت» و «چگونه شاد باشیم؟»)

  • اثری بسیار مهم که زندگی را تغییر می‌دهد. کتابی که زنان ناگفته‌های خود را درباره‌ی ظلم، ترس و ناامیدی در اطراف بدنشان رها می‌کند. این کتاب زیبا نوشته شده است، خواندن آن لذت‌بخش است و سرشار از مکاشفه و طنز عالی است. (آن لاموت، نویسنده)

کتاب صوتی زنان، غذا و خدا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهد نگرش خود را درباره‌ی تغذیه، و سپس جهان خود دستخوش تغییری بزرگ سازید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با جنین راس بیشتر آشنا شویم

جنین راس (Geneen Roth) نویسنده‌ی پنج کتاب درباره‌ی روانشناسی پرخوری و رژیم لاغری است که جزء پرفروش‌ترین آثار شده است. نوشته‌های وی با عناوین «وقتی غذا همان عشق است»، «تغذیه قلب گرسنه»، «اشتها»، «خلاصی و رهایی از خوردن اجباری» و «چرا سنگینی؟» توجه خوانندگان را در سراسر جهان جلب کرده ‌است. راس که پیشگام جنبش ضد رژیم لاغری است، تدریس دوره‌های آموزشی آن را نیز در سراسر کشور بر عهده دارد تا درک و نگرش زنان و مردان را نسبت به غذا و مسائل مربوط به اضافه وزن تغییر دهد.

در بخشی از کتاب صوتی زنان، غذا و خدا می‌شنویم

وقتی دبیرستانی بودم دوست داشتم پاهای ملیسا موریس، چشمان تونی اولیور و موهای اینی بربر را داشته باشم. پوستم، لب‌هایم و بالاتنه‌ام را دوست داشتم ولی از بقیه‌ی بدنم خوشم نمی‌آمد. در بیست سالگی دوست داشتم قسمت‌هایی از زانو و ران‌ها را که دوست دارم جدا کنم و آن قسمت که اضافه است را دور بیندازم. فقط جاهای خوب، زیبا و لاغر می‌خواستم که بمانند. باور داشتم که هدف نهایی وجود دارد. جایی که باید به آنجا برسم و برای همیشه در آرامش باشم. اعتقاد داشتم راه رسیدن به آنجا قضاوت کردن، خجالت کشیدن و متنفر بودن از خودم است. رژیم را هم راهی برای رسیدن می‌دانستم. رژیم‌ها اغلب بر اساس ترس پنهان از این تصور هستند که شما زنی دیوانه، تروریست غذا و بی‌خاصیت هستید. در نهایت هر چیزی که دوست دارید را نابود می‌کنید و مجبور به توقف می‌شوید. هدف رژیم فقط این نیست که شما بدن متفاوتی داشته باشید؛ بلکه با داشتن بدنی متفاوت، زندگی متفاوتی هم خواهید داشت. اگر به حد کافی از خود بیزار باشید عاشق خودتان می‌شوید. اگر به حد کافی خودتان را شکنجه دهید، فردی آرام و راحت می‌شوید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
33 دقیقه
مقدمه: جهان در بشقاب‌های ما
10 دقیقه
فصل اول: درباره‌ی خدا
16 دقیقه
فصل دوم: پایان جنگ
27 دقیقه
فصل سوم: هرگز تمایل برای فرار را دست‌کم نگیرید
27 دقیقه
فصل چهارم: مشکل وزن نیست
22 دقیقه
فصل پنجم: فراتر از آنچه زیر پا گذاشته شده
16 دقیقه
فصل ششم: آموزش مجدد دوست‌داشتنی بودن
36 دقیقه
فصل هفتم: انرژی‌های ذهنی
21 دقیقه
فصل هشتم: پیوند با شگفتی
12 دقیقه
فصل نهم: نفس به نفس
29 دقیقه
فصل دهم: مسیریابی از منطقه‌ی گرگ و میش
30 دقیقه
فصل یازدهم: آن‌هایی که خوش می‌گذرانند و آن‌هایی که خوش نمی‌گذرانند
17 دقیقه
فصل دوازدهم: اگر عشق می‌توانست صحبت کند
20 دقیقه
فصل سیزدهم: تبدیل به بستنی گردویی شکلاتی شدن
23 دقیقه
فصل چهاردهم: اصطلاح «اه لعنتی!»
12 دقیقه
کلام آخر
7 دقیقه
شروع مراقبه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زنان، غذا و خدا: راه باورنکردنی برای رسیدن به همه چیز
نویسنده
مترجمفرنوش طاهرلو
راویشقایق فتحی
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زنان، غذا و خدا

Sin90
۱۴۰۳/۱/۲
به عنوان کسی که اصلا رمان دوست نداره و لحن بیان کتاب بیشتر به شکل رمان گونه هست تا روان شناسی نمیتونم ۵ ستاره بدم.
اما در مورد کتاب باید بگم فلسفه‌ی این کتاب به این شکله که اگر ما از هوسهامون (مثل هوس غذا خوردن) در اون لحظه که احساساتمون میخوان بر ما غلبه کنن (برای مثال در اینجا موقعی که احساس به
گرسنگی داریم) دست برداریم میتونیم مسائل والاتر از امور دنیوی برسیم (اینکه چقدر باید غذا بخوریم؟ تا مثل اون خانم پرخوری که دچار افسردگی شده بود نشیم و اینکه چرا داریم غذا میخوریم؟ برای رهایی از مشکلات؟ پس راهکار درستش اینه؟ و...) که تمام این تفکرات به جای معطوف کردن ذهن و فکر ما به یک بشقاب غذا باعث فکر کردن ما راجع به امور فراتر از ماده و غذا میشه که مقصود از اون نور و معنویت که مقصود ماست "خدا" ست که ما در موقع حرص و ولع دنیوی اونقدر ذهنمون رو درگیر جزئیات دنیا میکنیم که از اصل (خدا) غافل میشیم و همین مسئله‌ی غذا خوردن میتونه تمام ابعاد زندگی ما ائم از جسمی و روانی و اجتماعی رو تحت تاثیر قرار بده (افسردگی بعلت چاقی و کم تحرکی و کمبود سروتونین و کاهش حس شادی و...) که به این علت مثال غذا خوردن در این کتاب آورده شده و من به خصوص به کسانی که میخوان وزن کم کنند پیشنهادش میکنم. در کل کتاب خوبیه
محمد رضا ناصری
۱۴۰۲/۱۲/۲
نقد کتاب: بک رابطه‌ی پیچیده با غذا معمولا با سختی‌های دیگری شروع شده است؛ مثلا مورد قلدری قرار گرفتن در مدرسه، مورد سوء استفاده قرار گرفتن در خانه یا طلاق والدین. در مورد نویسنده، گنین روث، عذاب کشیدن در کودکی باعث مشکلات تغذیه‌ای او شده است. در جوانی‌های روث، او اغلب به خاطر پسرها یا رابطه‌ی و پس ناکارآمد والدینش ناراحت عصبانی بود؛ در غذا خوردن زیاده روی می‌کرد تا مشکلات احساسی‌اش را التیام ببخشد. طبیعتا، این باعث شد وزن اضافه کند، در نتیجه روث خود را دوست داشتنی نمی‌دید. در ادامه، او به سختی برای هفته‌ها یا ماه‌ها رژیم گرفت. اما، معلوم بود که این برنامه مداوما به هم می‌ریخت: زودتر یا دیرتر او مشکل دیگری را تجربه می‌کرد که عواطفش را تحت تاثیر قرار می‌داد. بازه‌ی این مسائل می تواند از یک دعوا با خواهر یا برادر شروع شود تا یک نگاه غیردوستانه از طرف یک غریبه در خیابان. احساساتی مانند غم یا خشم روی هم جمع می‌شوند و دوباره به پرخوری‌ می‌رسد که روزها یا هفته‌ها طول می‌کشد. با وجود سختی، عذاب می‌تواند در نهایت باعث بینش درونی بشود. هیچ کس علاقه‌ای به عذاب کشیدن ندارد، اما بدون آشفتگی‌های روحی، اشتیاقی برای درک معنای عمیق تری در زندگی نخواهیم داشت. بعد از همه‌ی این ها، زمانی که عذاب به اوج خود برسد، ما با یک دوراهی مواجه خواهیم بود: یا از زندگی دست بکشیم یا دیدگاه خود را به مسائل عوض کنیم. زمانی که روث به این مرحله رسید، به مراقبه و تجلی معنوی روی آورد. در مورد وی، دریافت که زندگی بسیار بیشتر از چیزی است که با حواس پنجگانه خود درک می‌کنیم.
مونا ابرهیم زاده
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
یکی از مشکلات امروزی کنترل امور زندگیه، این کنترل بیش‌تر اوقات با نیازهای اساسی زندگی گره خورده است، مثل نیاز به غذا خوردن. هدف این کتاب ایجاد ارتباط صحیح با بدنه، جواب نیازهای واقعی‌ و یافتن نقاط تاریک ذهن‌ از طریق غذا خوردنه. شیوه غذا خوردن از اعتقادات اصلی‌ جدا شدنی نیست و غذا خوردن می‌تواند از بازتابی بسیار دقیق احساسات‌در خصوص عشق، ترس، خشم، تغییر پذیری باشد. باید درک کنید زمانی که ناراحت یا غرق در لذت هستید نیازی نیست از غذا به عنوان دارو استفاده کنید. تقریبا همه زنان برای از دست دادن وزن تلاش می‌کنند. کاملا منطقی ست که بخوای چند گرم کم کنی و سالمتر باشی. چیزی که مرتبط با عزت نفس ما است و ما با غذا خوردن یا درباره رژیم‌ درمانی سعی می‌کنیم حواس خود را از احساسات ناخواسته پرت کنیم. نترسید، راهی برای شکستن این سیکل معیوب و دوری از پرخوری یا کم خوری عصبی وجود دارد؛ و بیشتر به روح شما ربط دارد. هیچ کس علاقه‌ای به عذاب کشیدن ندارد، اما بدون آشفتگی‌های روحی، اشتیاقی برای درک معنای عمیق تری در زندگی نخواهیم داشت. زمانی که عذاب به اوج خود برسد، ما با یک دوراهی مواجه خواهیم بود: یا از زندگی دست بکشیم یا دیدگاه خودمون رو عوض کنیم. نویسنده هم بعد گذشتن از این مراحل، به مراقبه روی آورد. ما باید درک کنیم که زندگی بسیار بیشتر از چیزیه که با حواس پنجگانه خود درک می‌کنیم. برای کشف حقیقت درونی خود، بر هر چیزی که سد راه شما است تمرکز کنید. زمانی که بر همچنین چیزی متمرکز شوید، احساساتی که عمیقا باعث عذابتان میشه را متوجه میشید، پس می‌توانید آن‌ها را بشناسید و حل کنید.
maryam mafakheri
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
با تشکر از پدیدآورندگان  کتاب شنیداری ارزشمند "زنان، غذا و خدا"، کتابراه عزیز و با تشکر ویژه از خانم شقایق فتحی  برای این اجرای عالی. "جنین راس" نویسنده هفتاد وچند ساله کتاب که خود نیز قبلا مشکل اضافه وزن را داشته به جای معلول چاقی بدن، علت را نشانه می‌گیرد. ایشان می‌نویسند: "کاهش وزن خیلی طبیعی و آسان روی می‌دهد. ارتباط با معنا و آنچه آنرا مقدس می‌دانیم. " نویسنده معتقد است به جای آنکه از غذا به عنوان دارویی برای مواجه با افسردگی، خشم، دوست نداشتن خود استفاده کنیم و با "لیپو ساکشن"، "اعمال جراحی لاغری"، محروم کردن از خوردن آنچه دوست داریم در غالب رژیم‌های غذایی مختلف که خود زمانی بسیاری از آن‌ها را تجربه کرده است، به علت بپردازیم از زبان یکی از شرکت کنندگان در گروه‌های شان می‌نویسند: " من اینک گرسنه نیستم ولی به هر حال میخواهم بخورم. اون اشتها برانگیز است بیشترین راحتی رو هم به آدم میتونه بده چی بهتر از اینکه راحتی رو از غذا بگیریم. گفتم این راهش نیست وقتی گرسنه نیستی و فقط راحتی می‌خواهی غذا فقط یک مسکن موقتیه چرا مستقیما نمی‌روی سراغ ناراحتیه "
دوست داشتن خود و این بدن و تنها به عنوان ابزار با آن رفتار نکردن، مراقبه و قسمت هوشمندانه هشت راهنمای غذایی نکات مهم کتاب هستند با الهام از یکی از گفته‌های "تیک نات هان" می‌نویسند: "راهی برای برگشت به بدن نیست بدن خودش راه است"
مجتبی م
۱۴۰۲/۱۰/۶
به نظرم کتاب خوبی بود. در این کتاب بر روی نکاتی تاکید کرده که منم تا اندازه‌ای با آن‌ها درگیر بوده ام. اولا اگر همیشه در حال استرس وزن مناسب باشیم آرامش زندگی مان را از دست میدهیم. دوما اگر مدتها در حال رژیم باشیم اگر به دلیلی رژیم غذایی مان به دلایلی مثل مشکلات عصبی تغییر کند دوباره سر خانه اول بر رژیم غذایی میگردیم. سوم اینکه باید بدنمان را دوست داشته باشیم. در کتابهای دیگر هم این آموزه وجود داره مثلا میگویند عاشق چربی‌های شکمتان باشید یا به غذا بگویید دوستت دارم.
چهارم، آرامش حین غذا خوردن است. من موسیقی کلاسیک گوش میکنم یا در مواردی مثنوی گوش میکنم و از اخبار و فیلم و... که استرس حین غذا خوردن به وجود بیاورد دوری میکنم.
نکات دیگری هم مطرح میشه مثل میزان کمتری از مصرف کالری یا روحیه بهتر در زندگی.
در نهایت پژوهشی در غرب انجام شده که اگر 24 ساعت قبل از غذا خوردن استرسی نداشته باشیم مواد مغذی غذا بیشتر جذب بدن میشه و مواد مضر مثل کلسترول کمتر جذب بدن میشه.
یاسمن داوری
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
"زنان، غذا و خدا" اثری از جنین راس که با طرحی دقیق و زبانی جذاب، به نقش بسیار مهمی که هیجان و احساسات بر اشتها و عادات غذا خوردن در زندگی زنان در جهان دارند، می‌پردازد. راس با تحلیل مواقعی از نظر مطالعات موردی و گزارش‌های مستند، وارد دنیای زنان می‌شود و نشان می‌دهد که چگونه نظام غذایی و احساسات به شکل گیری هویت، انتخاب‌ها و سبک زندگی زنان تأثیر می‌گذارند. این کتاب داستان‌های واقعی دغدغه‌های همه گیر زنان مانند رژیم غذایی را به زیبایی روایت می‌کند. این داستان‌ها نه تنها از تأثیر مستقیم غذا و هیجان بر زندگی زنان خبر می‌دهند، بلکه به تفصیل به نحوه پیوند میان مفاهیم این دو عامل و تأثیر آن بر تصمیم‌گیری‌ها و فرآیندهای زندگی آنان می‌پردازند. این کتاب فرصتی فراهم می‌کند تا خواننده با غنا و پیچیدگی این تأثیرات، به درک عمیق‌تری از واقعیت‌های زنان و احساسات آن‌ها در شرایط مختلف دست یابد.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۱۰/۲
ترجمه و بیان خوبی ندارد؛ اما جنین راس در کتاب زنان، غذا و خدا، برای دوست‌داشتن بدن و ذهنیت شفاف برای احساس خوب از اندام خویش، مطلب سرایی می‌کند و این همراهی در زندگی واقعی خود نویسنده نیز اتفاق افتاده و کاملا برای راس نیز این سیرتحولی رخ داده است و تجربه خودش را با دیگران به اشتراک گذاشته است. رژیم
اینکه بگیرید بعد از مدتی به بیشتر از وزن قبل برمی‌گردید ریشه در باور و ذهن خود دارد. آشتی با بدن خویش و دوست داشتن تمام اعضای بدن، از نظر باورسازی و آمادگی مغز برای تغییر وزن مهم و ضرورتی اولیه است.
اتفاقات و ذهنیت از غذا خوردن ریشه در کودکی و خانواده نیز دارد.
بیان کتاب عمومیتی ساده دارد و نکاتی که در کتاب‌های تغذیه جدید گفته می‌شود را در این کتاب می‌توان خواند.
فقط دوست بدارید و هر آنچه که می‌خواهید را بخورید و از آن لذت ببرید اما به اندازه! حتی کمتر!؟
Ta Kh
۱۴۰۲/۱۰/۷
کتاب زنان، غذا و خدا اثر جنین راس با توجه به اینکه در دنیای مدرن امروزی کاهش وزن تبدیل به یکی از معظل‌های بزرگ جوامع شده است. با پیشرفت علم و فناوری و متعاقب آن کاهش فعالیت‌های روزمره جهت رفع نیازها و افزایش روزافزون تنوع غذایی با کالری بالا، روز به روز درصد افراد مبتلا به اضافه وزن بالا می‌رود و و پیآمد آن هم چیزی جز بیماری‌های متفاوت برای بشر نیست راهنمای خوبی برای بررسی علل واقعی افزایش وزن ونحوه درست شناخت گرسنگی فیزیکی شناخت درست غذا وتمرکز روی آن و آرامش در خوردن وعده غذایی و شناسایی زمان سیری می‌باشد. البته کتاب من میتوانم شما را لاغر کنم اثردکتر پال مک کنا هم آموزش کاملتر با همین مضامین را دارد، پیشنهاد می‌دهم حتما این کتاب رو هم مطالعه کنید.
نسیم افتخار
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
کتاب ساده، روان و خیلی خوبی بود. مطالبی که تو کتاب گفته شد در مورد خود من که سالها از اضافه وزن رنج بردم صدق می‌کرد. کلا یه جوری بود که انگار تجربه‌های منو نوشتن، شاید اگه کسی باشین که اضافه وزن نداره این کتاب براتون جالب نباشه ولی کسانی که این مشکل رو دارن قطعا باهاش آشناپنداری می‌کنن و جمله به شو جمله لمس می‌کنن.
مطمئنا هیچ کتابی باعث نمیشه که شما لاغر و رو فرم بشین یا بر عکس چاق بشین. کتاب فقط علت ها و عوامل روحی روانی چاقی یا لاغری افراطی رو مطرح می‌کنه و با جلب توجه شما روی موضوع و متمرکز کردنتون باعث میشه مشکلتون رو ریشه یابی و سپس درمان کنین کاری که من انجامش دادم ممنون از کتابراه عزیز که همیشه بهترین‌ها رو برامون داره
کاربرA.Z
۱۴۰۲/۱۰/۲۱
در کتابهای غیر داستانی تغییر لحن و صدای کتابخوان سبب عدم تمرکز در شنیدن کتاب و پیگیری موضوع اصلی مورد بحث میشود.
هر موقع خواستم دقتم رو بر اونچه گفته میشه، یعنی سخنان نویستده در قالب آموزش، متمرکز کنم، تغییر لحن و صدای کتابخوان رشته موضوع رو گسسته میکرد، نمیدونم آیا فقط این مشکل گریبانگیر من بود،
یا افراد دیگری هم با من همدرد بودند. مقداری هم ضعف ترجمه به چشم میخورد، یا رویکرو دیگری در انتخاب کلمات بود، که برای ما نامانوس مینمود، در فصول آخر تازه متوجه شدم منظور از محدود کننده‌ها و مجاز کننده‌ها که از ابتدای کتاب مکررا تکرار میشد، کم خورها و پر خورها بوده است، 《 تو خود حدیث مفصل، بخوان ازین مجمل. 》با سپاس
رباب محمودی
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
عنوان کتاب جذبم کرد، اما با شنیدنش متوجه شدم ترجمه ضعیف هست، یا اینکه من نتونستم ارتباط برقرار کنم، و خیلی چیزا تکرار میشد بارها. ضمنا در این کتاب انگار بیشتر افرادیو بررسی میکنن که اضافه وزن بسیار زیاد و وسوسه خوردن غیرقابل کنترل دارن و معمولا پس زمینه و ریشه‌ی این زیاد غذا خوردنشون هم بسیار واضح بوده. راهکارهاش (اگه بشه اونارو راهکار در نظر گرفت) برای افراد معمولی یا افرادی که اضافه وزن چندان زیادی ندارن و معمولا ریشه‌ی روانی تمایل زیاد به خوردن و بعدش رژیم گرفتن و قرار گرفتن در این چرخه‌ی باطل به راحتی درشون قابل تشخیص نیست، کاربردی و منطقی نیست!
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
این که در مورد این کتاب نظر بدم کافی این رو بدونیم، نحوه غذا خوردن ما شخصیت ما رو گویا است، البته این کتاب جوایزی داشته که خودی خود مهم بودن این اثر گویا همه ماجرا است و دراین کتاب باید به ریز بینانه‌ترین نکات دقت کرد که همه چیز گویا است، مثل طرز رفتار ما مواقع غذا نشان همه چیز بود، بیابیم زبان بدن غذا خوردنمان را در نظر بگیریم، وقتی ترس داریم کمی آهسته لرزان غذا میل میکنیم، وقتی هیجان داریم سریع تر از این روش و دستان استفاده میکنیم، وقتی عصبی هستیم ملاحظه رفتاری نداریم، اما خشمگین هستیم برخورد با انسان‌ها داریم با غذا نیز داریم
Maniya Aghakhani
۱۴۰۱/۱۱/۸
خوب بود ولی من زیاد به این که میگه هرچی میخوای بخور عقیده ندارم برای داشتن یه بدن سالم و زیبا درسته اول باید دوسش داشته باشیم و عاشق هر عضوی که خداوند به زیبای خلق کرده باشیم ولی نمیشه هرچی توش ریخت و انتظار یه بدن سالم و خوش فرم رو داشت و این کتاب جوری میگه که فکر میکنی همه‌ی شخصیت‌های داستان مریض روحی هستن.
اریا سپهر
۱۴۰۳/۱/۸
در این کتاب به خوبی از علم کلام استفاده شده و در حالی که متاسفانه بیشتر دارندگان این علم درجهت منفی از اون استفاده میکنند، این نویسنده عزیز با هوشمندی و به روش صحیح عاداتی رو در ذهن خواننده برجسته میکنه که ارزش بحث دارد و نتیجه گیری هم در ذهن مخاطب به شکل مثبت و سازنده شکل میگیره. درعین سادگی و قابل فهم بودن این کتاب، مخصوصاً برای عوام، این کتاب ارزش خواندن رو داشت و خوشحالم که وقتم تلف نشد.
عسل مهاجران
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
در این کتاب میآموزیم که خودمان و بدنمان را دوست داشته باشیم و اینکه ممکن است مشکل اضافه وزن و چاقی ریشه در مشکل روحی دیگری داشته باشد و بهتر است که به جای رژیمهای سخت و طاقت فرسا یا عمل‌های جراحی، به ریشه یابی و حل آن مشکل اصلی بپردازیم. اما آنطور هم که این کتاب میگوید که هرچی دوست داریم بخوریم و همچنان خوش هیکل باشیم، کمی دور از منطق است.
مشاهده همه نظرات 101

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زنان، غذا و خدا

برای دریافت کتاب صوتی زنان، غذا و خدا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.