معرفی و دانلود کتاب صوتی نواحی آبی: درس‌هایی برای طولانی‌تر زیستن از زبان مردمانی که طولانی زیستند

عکس جلد کتاب صوتی نواحی آبی: درس‌هایی برای طولانی‌تر زیستن از زبان مردمانی که طولانی زیستند
قیمت:
۴۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نواحی آبی: درس‌هایی برای طولانی‌تر زیستن از زبان مردمانی که طولانی زیستند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نواحی آبی: درس‌هایی برای طولانی‌تر زیستن از زبان مردمانی که طولانی زیستند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نواحی آبی: درس‌هایی برای طولانی‌تر زیستن از زبان مردمانی که طولانی زیستند

آیا می‌خواهید تولد 120 سالگی خود را جشن بگیرید؟ پس کتاب صوتی نواحی آبی: درس‌هایی برای طولانی‌تر زیستن از زبان مردمانی که طولانی زیستند را از دست ندهید، ‌اثر پرفروش نیویورک‌تایمز که عصاره‌ی سفر دن باتنر به چهار منطقه‌ی ساردینیا، اوکیناوا، لوما لیندا و کاستاریکاست. او برای تالیف این کتاب با افرادی که بیشتر از صد سال سن داشته‌اند مصاحبه کرده و از آن‌ها خواسته راز عمر طولانی‌شان را برای او فاش سازند... .

درباره‌ی کتاب صوتی نواحی آبی: درس‌هایی برای طولانی‌تر زیستن از زبان مردمانی که طولانی زیستند

گزارشی شنیدنی از سلامت، تناسب اندام، رژیم غذایی و سبک زندگی که تمام باورهای شما درباره‌ی بالا رفتن سن را دگرگون می‌سازد! دن باتنر (Dan Buettner)، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز و یکی از محققان نشنال جئوگرافیک است که سفرهایی جهانی را برای گفت‌وگو با کهنسال‌ترین افراد کره زمین آغاز کرد. یافته‌های او را می‌توانید در کتاب صوتی نواحی آبی: درس‌هایی برای طولانی‌تر زیستن از زبان مردمانی که طولانی زیستند (Blue Zones: Lessons for Living Longer from the People Who've Lived the Longest‬‬) بشنوید، مجموعه‌ای از مصاحبه‌های واقعی که توسط جدیدترین نتایج پژوهش‌های علمی همراهی می‌شوند و اطلاعاتی کم‌یاب را دراختیار شما قرار می‌دهند.

اصلی‌ترین ویژگی کتاب پیش‌رو جهانی بودن آن است. نویسنده به همراه گروهی تحقیقاتی سفرهایی به ساردینیا (جزیره‌ای در ایتالیا)، اوکیناوا (جزیره‌ای در ژاپن)، لوما لیندا (شهری در ایالت کالیفرنیای آمریکا) و کاستاریکا (کشوری در آمریکای مرکزی) انجام داد. این قسمت‌ها در جستجوی دن باتنر «نواحی آبی» نام گرفتند، یعنی بخش‌هایی از دنیا که بیشترین اهالی کهنسال بالای صد سال عمر را در خود جای داده بودند. چنین سنی در گذشته‌های دور نماد خرد و دانش بود، مردمی که به این سن می‌رسیدند حکم راهنما را برای قبیله داشتند و در شرایط دشوار برای یافتن راه حل به آن‌ها مراجعه می‌شد.

اما در دنیای امروز این سالمندان به جاذبه‌ای توریستی برای روستا یا شهرشان تبدیل شده‌اند. همانطور که در کتاب صوتی نواحی آبی: درس‌هایی برای طولانی‌تر زیستن از زبان مردمانی که طولانی زیستند می‌شنوید تقاضایی بین‌المللی برای عمر طولانی وجود دارد. بعضی برای به تعویق انداختن روز پایان زندگی به هر ابزاری متوسل می‌شوند، اما این اثر صرفا راهنمایی برای رسیدن به صد سالگی نیست. باتنر ضمن بررسی سبک زندگی، تغذیه، عادت‌های شخصی و فرهنگ جمعی جنبه‌های مغفول مانده‌ی کهنسالی را مورد توجه قرار می‌دهد. آیا صدوبیست سالگی همانقدر خواستنی است که گمان می‌کنیم؟ آیا برای یک زندگی طولانی باید چهارچوب‌هایی دشوار را بر زیستمان اعمال کنیم؟ چه عاملی مردم ژاپن یا کاستاریکا را از ما متفاوت می‌سازد؟ و در نهایت ژنتیک چه جایگاهی در تعیین عمر ما دارد؟ برای فهمیدن جواب این سوالات و پرسش‌های دیگری که توسط ذهن جستجوگر دن باتنر مطرح می‌شود شما را به شنیدن کتاب صوتی نواحی آبی: درس‌هایی برای طولانی‌تر زیستن از زبان مردمانی که طولانی زیستند با ترجمه‌ی لیلا باقری مطلق دعوت می‌کنیم، اثری که توسط انتشارات راوشید تهیه شده تا فارسی‌زبانان را با گوشه‌ای از شگفتی‌های دنیا آشنا سازد.

نکوداشت‌های کتاب نواحی آبی: درس‌هایی برای طولانی‌تر زیستن از زبان مردمانی که طولانی زیستند

  • اسراری از قدیمی‌ترین تمدن‌های بشری که ما را در عقب کشیدن ساعت بیولوژیکی‌مان یاری می‌کنند. (دکتر Mehmet C. Oz)

  • این کتاب اندرزهای عملی و مفیدی برای رسیدن به زندگی طولانی و پربار ارائه می‌دهد؛ یعنی مولفه‌های اساسی سبک زندگی در آن نواحی آبی از جهان که پیری در سلامتی کامل حکم‌فرماست. خواندن این اثر را به شدت توصیه می‌کنم. (دکتر اندرو وایل)

  • یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین داستان‌هایی است که من تاکنون خوانده‌ام! وقتی خودم برنامه تلویزیونی مستند با عنوان در تعقیب زندگی را میزبانی می‌کردم، دن باتنر شخصی بود که ما برای گرفتن مشاوره به دنبالش بودیم. حالا تمام این اسرار در دستان شما قرار گرفته، راز نهفته در داشتن عمری طولانی‌تر از تمام مردم دنیا! (دکتر سانجای گوپتا)

  • به‌دلیل سال‌ها فعالیت در زمینه بهداشت و سلامت تصور می‌کردم همه‌چیز را درمورد پیری می دانم، اما نواحی آبی با توصیه‌های جهانی‌اش باور اشتباهم را اصلاح کرد. ممنونم دن بانتر! تو زندگی تمام مردم دنیا را با یافته‌هایت دگرگون کردی! (Cheryl Tiegs)

  • باتنر ما را به سفری شگفت‌انگیز برای کشف راز عمر طولانی می‌برد تا کلیشه‌های پیری را دور بریزیم. (Walter Cronkite)

کتاب صوتی نواحی آبی: درس‌هایی برای طولانی‌تر زیستن از زبان مردمانی که طولانی زیستند مناسب چه کسانی است؟

اگر تصمیم دارید سالم‌ترین سبک زندگی را بیابید و از شنیدن توصیه‌های ثابت نشده در این مورد خسته شده‌اید، پس کتاب صوتی نواحی آبی انتخابی مناسب برای شماست.

با دن باتنر بیشتر آشنا شویم

دن بوتنر پژوهشگر نشنال جئوگرافیک، نویسنده و بنیانگذار Quest Network است. جست‌وجوی او برای یافتن رمز عمر طولانی با عنوان Secrets of Living Longer در سال 2005 توسط مجله نشنال‌ جئوگرافیک منتشر شد و توانست نامزد نهایی جایزه مجله ملی شود. باتنر یافته‌های خود را در CNN، صبح بخیر آمریکا، Primetime Live و Today Show نیز ارائه کرده و در ده سال اخیر بیش از 500 سخنرانی درباره نواحی آبی داشته است.

در بخشی از کتاب صوتی نواحی آبی: درس‌هایی برای طولانی‌تر زیستن از زبان مردمانی که طولانی زیستند می‌شنویم

روی فلاتی مرتفع که یک دیوار صخره‌ای باستانی حصاری روی آن کشیده بود ایستادیم، جایی که دویست گوسفند تمامی نباتات رسته از زمین را خورده بودند. در بالاترین نقطه از فلات، یک سازه از جنس سنگ و چوب به شکل خیمه‌های مخروطی سرخپوستان با چشم‌اندازی کامل نسبت به محیط وجود داشت که بدان پینه‌تا می‌گفتند. در این سازه که قدمت سازه‌های شبیه بدان به عصر مفرغ می‌رسد، تونینو همراه با گوسفندانش اغلب شب‌های تابستان را آن جا می‌ماند.

در آن لحظه او با آن کفش‌های چرم، کلاه لبه‌دار چوپانی و کت سوارکاری‌اش شاد و سرخوش به‌نظر می‌رسید و همزمان سعی داشت تا با قدم‌هایی بلند از روی شکاف باریک دیوار سنگی رد شده، گوسفندانی که به دنبالش روان بودند را بشمارد. وقتی سه گوسفند می‌خواستند همزمان با فشار به یکدیگر وارد شوند روی بخشی از دیوار سکندری خوردند. با بی‌خیالی آزاردهنده‌ای، تونینو تخته سنگ‌های سنگین را سرجایش گذاشت. سپس به تخته سنگی تکیه زده و تصویر قدیمی یک قراول را مجسم کرد، تصویری خیره‌کننده از مردی بر فراز زمین زمردین زیر. بی هیچ مقدمه‌ای از او پرسیدم: آیا تا به حال حوصله‌ات سر رفته است...؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
29 دقیقه
سخن ناشر و پیشگفتار
31 دقیقه
فصل یک: حقایقی درمورد زندگی طولانی‌تر
39 دقیقه
فصل دو: ناحیه آبی ساردینیا - قسمت اول
35 دقیقه
فصل دو - قسمت دوم
47 دقیقه
فصل سه: ناحیه آبی اوکیناوا - قسمت اول
51 دقیقه
فصل سه - قسمت دوم
42 دقیقه
فصل چهار: ناحیه آبی آمریکا - قسمت اول
41 دقیقه
فصل چهار - قسمت دوم
51 دقیقه
فصل پنج: ناحیه آبی کاستاریکا - قسمت اول
55 دقیقه
فصل پنج - قسمت دوم
25 دقیقه
فصل شش: ناحیه آبی شخصی شما - قسمت اول
41 دقیقه
فصل شش - قسمت دوم
18 دقیقه
بخش پایانی: سخنرانی دن باتنر درباره نواحی آبی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نواحی آبی: درس‌هایی برای طولانی‌تر زیستن از زبان مردمانی که طولانی زیستند
نویسنده
مترجملیلا باقری مطلق
راویاصغر زینالی
ناشر صوتیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نواحی آبی: درس‌هایی برای طولانی‌تر زیستن از زبان مردمانی که طولانی زیستند

برای دریافت کتاب صوتی نواحی آبی: درس‌هایی برای طولانی‌تر زیستن از زبان مردمانی که طولانی زیستند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.