معرفی و دانلود کتاب صوتی سنگ، کاغذ، قیچی

عکس جلد کتاب صوتی سنگ، کاغذ، قیچی
قیمت:
۱۰۹,۲۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سنگ، کاغذ، قیچی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سنگ، کاغذ، قیچی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سنگ، کاغذ، قیچی

کتاب صوتی سنگ، کاغذ، قیچی، رمانی مهیج و جذاب از نویسنده‌ی مشهور بریتانیایی، آلیس فینی است. در این رمان که یکی از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز بوده است، آملیا و آدام که 10 سال است با هم ازدواج کرده‌اند، به کلیسای متروکه‌ای در اسکاتلند می‌روند تا یک هفته را با هم بگذرانند و بتوانند مشکلات رابطه‌شان را حل کنند؛ اما در آنجا با رازهایی مواجه می‌شوند که انتظارش را ندارند...

درباره‌ی کتاب صوتی سنگ، کاغذ، قیچی

آلیس فینی (Alice Feeney) در رمان سنگ، کاغذ، قیچی (Rock Paper Scissors) ما را با آملیا و آدام آشنا می‌کند که زن و شوهری هستند که اخیراً برنده‌ی یک سفر تفریحی به یکی از مناطق دورافتاده‌ی اسکاتلند شده‌اند. رابطه‌ی عاشقانه‌ی این زوج دچار مشکل شده و آملیا امیدوار است این یک هفته به آن‌ها کمک کند بتوانند دوباره گرما و صمیمیت را به رابطه‌شان باز گردانند. آدام، به‌اندازه‌ی آملیا امیدوار نیست ولی قول می‌دهد در طول هفته دست از کار بکشد و تمام تلاشش را برای نجات ازدواج‌شان به کار ببندد. آنچه رابطه‌ی آملیا و آدام را متفاوت می‌کند این است که آدام، علاوه‌بر اینکه فیلم‌نامه‌نویسی موفق و معتاد به کار است، به بیماری ادراک‌پریشی چهره‌ای نیز دچار شده و قادر نیست افراد را از هم تشخیص دهد.

زمانی که آن‌ها به کلیسای کوچک و متروکی که به آن دعوت شده‌اند می‌رسند، برف شدیدی می‌بارد و آن‌ها مجبور می‌شوند هر طور شده در کلیسا بمانند. به نظر می‌رسد هر آنچه که نیاز داشته باشند در کلیسا وجود دارد و فضای گرم و صمیمی آن بتواند گرما و صمیمیت را به رابطه‌شان بازگرداند. اما آیا همه‌چیز همانطور است که به نظر می‌رسد؟ آیا انگیزه‌ی آدام و آملیا از آمدن به کلیسا همان است که به هم می‌گویند؟ و در آخر اینکه... آیا آملیا خیالاتی شده که احساس می‌کند چهره‌ی کسی را در پنجره دیده است؟

آلیس فینی این رمان را با نثر و قلمی قوی نوشته که حتی اگر آن را در دل تابستان و در میانه‌ی گرما هم بخوانید، سرمایی که شخصیت‌های داستان را محاصره کرده است را احساس خواهید کرد. این رمان، به اتفاقاتی می‌پردازد که در طول یک هفته برای آدام و آملیا رخ می‌دهند و از این راه، تاریخچه‌ی 10 ساله‌ی ازدواج این دو را نیز روایت می‌کند. فضای گوتیک و پیچش‌های داستانی متعدد و پیش‌بینی‌ناپذیر، شما را تا آخرین لحظه به خود جذب خواهد کرد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سنگ، کاغذ، قیچی

کتاب سنگ، کاغذ، قیچی توسط علی قانع ترجمه شده و نشر البرز آن را منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب توسط نشر صوتی ماه آوا و به گویندگی امیر فرحان نیا، سپیده مالمیر و آرزو خرم نیا تهیه شده است.

جوایز و افتخارات کتاب سنگ، کاغذ، قیچی

  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز در سال 2021
  • نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز در بخش بهترین رمان‌های جنایی و معمایی
  • انتخاب‌شده به‌عنوان یک از بهترین کتاب‌های سال 2021 توسط نشریه‌ی Real Simple
  • انتخاب شده به‌عنوان یکی از 10 رمان جنایی و مهیج پاییز 2021 توسط نشریه‌ی Publishers Weekly

نکوداشت‌های کتاب سنگ، کاغذ، قیچی

  • این رمان مهیج درباره‌ی همسران رقیب و نویسندگان آدمکش، به شکلی قوی نوشته شده و گره‌های داستانی‌اش به ظرافتِ تمام در هم تنیده شده‌اند. (Kirkus Reviews)

  • رمان سنگ، کاغذ، قیچی، به‌طرزی عالی و فوق‌العاده ساختار یافته و بسیار هیجان‌انگیز و مهیج است. (کاترین رایان هاوارد، نویسنده)

  • آلیس فین نشان می‌دهد شایسته‌ی عنوان «ملکه‌ی پیچش‌های داستانی» است. (نشریه‌ی Real Simple)

  • کتاب سنگ، کاغذ، قیچی، دقیقاً از همان جنس داستان‌هایی‌ست که آلیس فینی در نوشتن آن‌ها استاد است. (کریس ویتاکر، نویسنده)

  • تک‌تک صفحات رمان سنگ، کاغذ، قیچی، جذاب و پرتعلیق‌اند. این کتاب را نباید از دست داد. (نشریه‌ی Deadly Pleasures)

اقتباس سینمایی از کتاب سنگ، کاغذ، قیچی

در آوریل 2021، شرکت نتفلیکس اعلام کرد به‌دنبال ساخت سریالی 6 قسمتی بر اساس رمان سنگ، کاغذ، قیچی است. سوزان مَکی که یکی از تهیه‌کنندگان سریال «تاج» بود، تهیه‌کنندگی سریال سنگ، کاغذ، قیچی را بر عهده خواهد داشت. آلیس فینی، نویسنده‌ی این رمان در مصاحبه‌ای دراین‌باره گفته است: «من معمولاً رمان‌هایم را با این فرض که سریالی تلویزیونی بر اساس‌شان ساخته خواهد شد نمی‌نویسم. ولی در مورد رمان سنگ، کاغذ، قیچی واقعاً دوست داشتم این اتفاق بیفتد و مورد اقتباس قرار بگیرد.»

کتاب صوتی سنگ، کاغذ، قیچی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های جنایی و معمایی علاقه‌مندید و یا اگر از طرفداران رمان‌های نوشته‌شده توسط آلیس فینی هستید، شنیدن رمان صوتی سنگ، کاغذ، قیچی به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی سنگ، کاغذ، قیچی می‌شنویم

من قبلاً به عشق اعتقاد داشتم، اما بعد از آن به بابانوئل اعتقاد دارم و به پری دندان. شنیده‌ام که مردم ازدواج را به‌عنوان دو قطعه‌ی گمشده‌ی یک پازل توصیف می‌کنند که به هم می‌رسند و متوجه می‌شوند کاملاً مناسب هم هستند؛ اما این فقط یک اشتباه است. آدم‌ها متفاوت‌اند و این چیز خوبی است. دو قطعه‌ی مختلف پازل، نمی‌توانند و نمی‌شود که کنار هم قرار بگیرند، مگر اینکه یکی مجبور به خم شدن یا شکستن یا تغییر جهت دادن در اطراف دیگری شود. حالا می‌بینم که همسرم زمان زیادی را صرف کرده است تا من را تغییر دهد و کوچک‌ترم کند؛ طوری که بیشتر با هم جور در بیاییم.

هیچ‌کس نباید قول بدهد که برای همیشه شخص دیگری را دوست داشته باشد. عاقل‌ترین افراد فقط باید قول بدهند که در این راه سعی خودشان را می‌کنند. اگر کسی که با او ازدواج کرده‌اید، 10 سال بعد غیرقابل تشخیص شود، چه؟ آدم‌ها و قول‌هایشان تغییر می‌کنند؛ حتی آن‌هایی که سعی می‌کنیم پایبندش باشیم، گاهی اوقات شکسته می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
73 دقیقه
بخش اول
63 دقیقه
بخش دوم
60 دقیقه
بخش سوم
61 دقیقه
بخش چهارم
71 دقیقه
بخش پنجم
72 دقیقه
بخش ششم
69 دقیقه
بخش هفتم
70 دقیقه
بخش هشتم
77 دقیقه
بخش نهم
83 دقیقه
بخش دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سنگ، کاغذ، قیچی
نویسنده
مترجمعلی قانع
راویامیر فرحان نیا، سپیده مالمیر، آرزو خرم نیا
ناشر چاپینشر البرز
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سنگ، کاغذ، قیچی

مریم
۱۴۰۲/۶/۲۹
داستان سنگ کاغذ قیچی داستانی معمایی و جنایی هست درباره نویسنده‌ای به نام آدام که دارای مشکل چهره شناسی هست، داستانی که در آن خوبها به پایان خوب می‌رسن و بدها به پایان بد، به نظرم یا ترجمه بسیار دارای سانسور و ممیزی بود یا بخشهایی پرش داشت در هر صورت داستان به اوج جذابیتی که باید می‌بود نبود چون بود ناقص و رویدادهای علی معلولی ناقص و تعلیق گیج کننده، فضا سازی داستان توسط نویسنده تکراری بود که در کارهای ژانر وحشت می‌توان با آن برخورد کرد در کلیت اگر داستان معمایی و جنایی دوست دارید کتاب خوبی است و این کشش را در خواننده برای رسیدن به پایان دارد.
Mehdi tanha
۱۴۰۲/۸/۱۵
سلام، کتاب خوبی بود.. داستان پردازی و ریتم هیجان انگیزی را دوست داشتم، شخصیت پردازی را هم تا حدود زیادی درک کردم، این کتاب واقعا دروغگویی را برای من توضیح داد و تأثیر مخرب دروغ‌ها را هم درک کردم... انتخاب‌ها در زندگی مان، عاقبت ما را رقم می‌زنند، زن و شوهرها عاشق هم هستند وقتی که ازدواج میکنند، اما در عبور سالیان، آن عشق زیر غباری از عدم درک دوطرفه، دروغ و خیانت و عدم اعتماد متقابل مدفون می‌شود، باید هرازگاهی عشق را غبار روبی کنند و آنرا دوباره احساس کنند و چه زمانی مناسب تر از سالگرد ازدواج؟؟؟
Mozhgan
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
کتاب سنگ، کاغذ، قیچی داستانی جنایی و معمایی و درام و روانشناختی است. انسانها بیماریهای روحی و روانی که در بزرگسالی دچار میشوند دستخوش‌ اتفاقات خوشایند و ناخوشایند دورانی کودکی و نوجوانی است. خانواده و جامعه تاثیر به سزایی در رشد و سلامت روانی ما میگذارند. داستان در مورد جنایاتی که دیگران در گذشته و مرتکب شده بودند روایت میکند که چگونه میتوانیم آینده‌ زندگی دیگران را خواسته یا ناخواسته با رفتار نامناسب اشتباه به کابوس تبدیل کنیم.
فرشته حبیبی
۱۴۰۲/۱۰/۶
کتاب گیرایی بود. به خصوص در بخش نهم و دهم که نویسنده با یک چرخش جانانه حقایق رو برملا کرد. تا قبلش به نظر میومد که رابین همون اکتبر بازیگر بوده باشه ولی بعدا در فصل ۹ مشخص میشه که اشتباه فکر می‌کردیم و کتاب نه تنها قابل پیش بینی نیست، بلکه شنونده رو شوکه میکنه. من که بسیار لذت بردم. مخصوصا که یه حل نهایتا معمای نشده باقی میمونه که احتمالا اگه نویسنده بخواد جلد دوم رو بنویسنده، این معما میشه مایه دستش برای کتاب بعدی
رویا +
۱۴۰۲/۷/۱۲
من با توجه به نظرات دوستان این کتاب را گوش کردم اما متاسفانه زیاد مورد توجه من قرار نگرفت. مخصوصا بخش ابتدای داستان که توصیف‌های خسته کننده زندگی و رابطه قهرمان داستان بود که شاید اگر اینقدر مفصل نبود، بحث اصلی داستان بیشتر مورد توجه من قرار می‌گرفت. در واقع به نظر من ضرورتی نداشت اینقدر صحبت را کش بدهد تا حرف اصلی را بزند.
مرضیه صوفی امامی
۱۴۰۲/۱۲/۹
کتاب خوبی بود داستان خیلی کند شروع میشه و چندین نقطه اوج داره
و در نهایت اتفاقات به نحوی رقم می‌خوره که خیلی خیلی جالبه این که دنیا یک سیکل بسته است که هر عمل ما باعث میشه در نقطه دیگه‌ای از دنیا اثر خوب یا بد بگذاره خیلی عالی در قالب داستان روایت شده
فضاسازی شخصیت پردازی روال اتفاقات با وجود سانسور گسترده هنوز جالب و قابل توجهه
حمیده زارعی
۱۴۰۲/۷/۱۴
خیلی جالب بود. کلا داستانهای معمایی رو خیلی دوست دارم و اینکه تا لحظه آخر شنونده رو به پایان هیجان انگیزش میکشونه جذاب تر بود. و خیلی خوب هم تموم شد. بعضی داستانها جوری روایت میشن که آدم دوست داره کتابش رو دوباره بعد از چند وقت بخونه یا گوش کنه و این هم جزو همون دسته بود. من لدت بردم
Sahar
۱۴۰۲/۸/۲۶
این کتاب متاسفانه فقط دو بخش پایانی نسبتا بد نبود و از ابتدا به راحتی انتهای آن مشخص بود و کشش و ترغیبی برای من نداشت. به قول خودتان من ۵۴ کتاب تهیه کرده‌ام ولی متاسفانه کم کم با تعاریف و معروفی که در شرح ابتدایی ذکر می‌کنید موجب دلسردی من شده و دو کتاب آخر را حتی نتوانستم به انتها برسانم.
سارا گرمنجانی
۱۴۰۲/۷/۴
در کل من داستان رو دوس داشتم و از پایان بندی لذت بردم.
Leila Arefi Arefi
۱۴۰۲/۸/۲۷
داستان پلیسی معمایی جنایی هستش که با روایت جمعی که راویان جدابیت بیشتری پیدا کرده. شخصیت مرد داستان دارای بیماری تشخیص چهره هست و همراه همسرش به مسافرتی آخر هفته ایی میرن که براشون مشکلات عجیب و غریبی به وجود میاد و پرده از رازهای بزرگ زندگی زناشوییشون برمیداره.
شیرین احمدی
۱۴۰۳/۱/۱
با درنظرگرفتن چالش ذهنی که خود داستان برای خواننده کتاب بوجود میاره. تم معماعی کتاب از خستگی دنبال کردن روند داستان به شدت کم میکرد. از اون کتاباس که تا مدتها بعد از خاطرت پاک نمیشه. داستانی پرتعلیق و خاص. توصیه میکنم حتما یکبار از این نویسنده کتابی رو بخونید
حسام حیدری
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
خانش با دو نفر کافی بود. یکی از خانم‌ها که اسم نمی‌برم جذابیت رو با نمایشی خوندن کار کمتر کردن. نیازی به این کارها نیست. گیرایی و جذابیت داستان هم چنگی به دلم نزد ولی در کل برای یک بار خوبه. کارهای بهتری هست. خانش آقای فرحان نیا مثل همیشه عالی.
شقایق میان آبی
۱۴۰۳/۲/۸
کتاب زیبا با راویان خوبجالب بود که تا آخره کتاب اتفاقات را نمیتوانید کنار هم منسجم کنید و حدس بزنیدکتاب بیشتر بر رویه نامه هایه زنیست که در سالگردهایه ازدواجش برایه همسرش مینویسد و میخواهد عشق از دست رفته‌اش را حفظ کند
آناهیتا ایزدی
۱۴۰۲/۷/۴
کتاب جذابی بود، هر چی به فصل‌های آخر میرسیدم جذابیت بیشتری داشت موقعی به داستان پی میبریم که رابین خانم اول هنری نامه‌ای برای هنری مینویسه و حقایق رو روشن میکنه تازه میفهمیم که موضوع از چه قراره، روی هم رفته کتاب خوبی بود، من خوشم اومد
مینا مصلایی
۱۴۰۳/۲/۸
کتاب جالبی بود من دو روزه گوش دادمش، از این لحاظ که ریزه کاری‌های افکار و روح انسانها رو هم نشون میداد جالب بود، میت نه فیلم مهیجی ازش ساخته بشه مخصوصا اینکه تو ۵ دقیقه آخرش هم راز بزرگی برای شنونده فاش میشه
مشاهده همه نظرات 59

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سنگ، کاغذ، قیچی

برای دریافت کتاب صوتی سنگ، کاغذ، قیچی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.