معرفی و دانلود کتاب صوتی سوال‌های ضروری زندگی: پنج سوال اساسی برای بهبود زندگی خود و دیگران

عکس جلد کتاب صوتی سوال‌های ضروری زندگی: پنج سوال اساسی برای بهبود زندگی خود و دیگران
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سوال‌های ضروری زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سوال‌های ضروری زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سوال‌های ضروری زندگی: پنج سوال اساسی برای بهبود زندگی خود و دیگران

کتاب صوتی سوال‌های ضروری زندگی نوشته‌ی جیمز ای. رایان که در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار دارد، راهنمایی برای یادگیری یکی از اساسی‌ترین، مهم‌ترین و در عین حال ابتدایی‌ترین مهارت‌های زندگی است؛ سوال کردن و سوال درست پرسیدن، همان مهارتی است که در رسیدن به اهداف و موفقیت‌ها و همچنین پیدا کردن درک بهتر از زندگی، تأثیر ویژه‌ای دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی سوال‌های ضروری زندگی

اغلب ما از همان زمان کودکی، از فرا رسیدن امتحانات دچار اضطراب و دلهره می‌شدیم. شاید در ابتدا این‌طور به نظر برسد که ترس از نمره و ارزیابی شدن چنین ترسی در دلمان می‌انداخت، ولی به نظر می‌رسد واقعیتی بنیادی‌تر در پس چنین ترسی نهفته باشد؛ ترس از سوال و مورد پرسش قرار گرفتن. سوال‌ها به نوعی نردبان فهم ما هستند و از همان زمان کودکی، وقتی که به تازگی طریقه‌ی استفاده از مغزمان را یاد گرفته‌ایم و می‌خواهیم به کمک آن از دنیای اطراف باخبر شویم، دست به دامنشان می‌شویم تا ما را به سطوح جدیدی از آگاهی برسانند. این امر، ذاتی و ناخودآگاه است و بدون اینکه آموزش خاصی ببینیم، در ذهن ما فعال می‌شود. ولی مهارت پرسشگری و سوال خوب پرسیدن نیز مانند بسیاری دیگر از مهارت‌ها، نیاز به رشد و پرورش دارد که اغلب به آن توجهی نمی‌شود.

کتاب صوتی سوال‌های ضروری زندگی (Wait, What?) نوشته‌ی جیمز ای. رایان (James E. Ryan) یکی از معدود منابع خوبی است که برای پرورش مهارت پرسشگری بسیار راهگشاست. جیمز ای رایان در این کتاب بعد جدیدی از دنیای سوالات را به مخاطب نشان می‌دهد که پیش از آن شاید هرگز با آن روبه‌رو نشده باشید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سوال‌های ضروری زندگی

یکی از مهم‌ترین مراحل در پاسخ دادن به یک سوال، درک درست آن سوال و مقصود پشت آن است. این کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تا جایی که اینشتین گفته اگر قرار باشد مدت زمان محدود و مشخصی را برای پاسخ دادن به یک سوال سپری کند، نود درصد آن زمان را برای بررسی و درک درست آن سوال صرف می‌کند و ده درصد باقی مانده را به حل کردن آن اختصاص می‌دهد. شاید در ابتدا چنین نظری کمی دور از ذهن به نظر برسد و کمتر کسی جرئت آن را داشته باشد که این مقدار از زمان را تنها به فکر کردن در مورد چیستی و ماهیت سوال بگذراند. می‌توان گفت که تقریباً همه‌ی ما از ترس از دست دادن زمان، تنها نگاهی گذرا به سوال می‌اندازیم و به سرعت به دنبال راه حل آن می‌رویم. ولی باید بدانیم که تا زمانی که مقصود سوال را به درستی متوجه نشده باشیم، گشتن به دنبال راه حل تنها کاری بیهوده است که زمان ما را تلف می‌کند.

به دنبال هسته‌ی اصلی گشتن تنها در زمان پاسخ دادن به سوالات نیست که کاری راهگشاست، بلکه در زمان مطرح کردن یک سوال نیز اهمیت چشمگیری دارد. اگر سوال درستی نپرسیم، قطعاً به جواب درست نیز نخواهیم رسید. بنابراین دیدن ورای هر حقیقتی و توجه کردن به جزئیاتی که شاید به دید هر چشمی نیاید، در زمان پرسیدن یک سوال اهمیت ویژه‌ای دارد. جیمز ای رایان در کتاب صوتی سوال‌های ضروری زندگی شما را به سیر و سفری در دنیای سوالات و پرسشگری می‌برد تا از زوایای پنهان سوال کردن و جواب دادن هوشمندانه، مطلع شوید.

کتاب صوتی سوال‌های ضروری زندگی با تلاش ثریا رضایی به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی علی باقرلی بوده است. نشر صوتی شادن پژواک، مسئولیت نشر این اثر را به عهده داشته.

نکوداشت‌های کتاب سوال‌های ضروری زندگی

  • در صفحات این کتاب، جیمز رایان چندین سؤال مهم را که همه‌ی ما باید از خود بپرسیم، مطرح می‌کند؛ سؤالاتی که نوید وضوح، شفقت، خرد و در نهایت رسیدن به اهداف را در زندگی به ما می‌دهند. (Clayton Christensen)
  • جیم رایان وعده می‌دهد که پرسیدن پنج سوال ساده، وضوح، کنجکاوی، شجاعت، شفقت و اعتقاد را به همراه خواهد داشت. (Angela Duckworth)
  • این کتاب اثری خواندنی و کمیاب است که هم برای خواننده‌ی سکولار و هم برای خواننده‌ی مذهبی جذاب است. (James Martin)
  • این کتاب زیبا توضیح می‌دهد که چگونه از دیگران و خودمان سوال بپرسیم که به درک عمیق در زندگی دست پیدا کنیم. (Tina Seelig)

کتاب صوتی سوال‌های ضروری زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال داشتن درک و فهم بهتر از زندگی هستید، شنیدن این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی سوال‌های ضروری زندگی: پنج سوال اساسی برای بهبود زندگی خود و دیگران می‌شنویم

عقل سلیم نشون می‌ده که کنجکاوی می‌تونه خطرناک باشه، به خصوص برای گربه‌ها. اما تجربه‌ی من برعکس این رو می‌گه. کمی بعد از ازدواجمون، من و کتی برای مدت کوتاهی در هلند زندگی کردیم، جایی که به داشتن آبراه‌ها معروفه. من دویدن رو دوست دارم و یه روز از میان یه چمن‌زار در پارکی در چند کیلومتری آپارتمانمون می‌دوییدم. متوجه شدم که جلوتر، چمن سبز روشنه، درحالی‌که چمنی که روش می‌دوییدم سبز تیره بود. به جای اینکه بپرسم «جالبه، چرا چمن‌های جلوتر رنگشون فرق می‌کنه؟» سریع‌تر از قبل دوییدم. وقتی به آبراه برخورد کردم، فهمیدم که چمن سبز روشن در واقع جلبکه. اما اون موقع خیلی دیر شده بود و تا کمر در عمق آبراه فرو رفتم که با لجن سبز پوشیده شده بود. آسیب‌دیدگی رو بررسی می‌کردم و به اطراف نگاه می‌کردم تا ببینم کسی متوجه شده یا نه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
مقدمه
22 دقیقه
فصل اول: صبر کن ببینم، چی؟!
30 دقیقه
فصل دوم: در تعجبم چرا
20 دقیقه
فصل سوم: نمی‌شود حداقل؟
25 دقیقه
فصل چهارم: چطور می‌تونم کمک کنم؟
20 دقیقه
فصل پنجم: چی واقعاً مهم است؟
12 دقیقه
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سوال‌های ضروری زندگی: پنج سوال اساسی برای بهبود زندگی خود و دیگران
نویسنده
مترجمثریا رضایی
راویعلی باقرلی
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سوال‌های ضروری زندگی

سید علیرضا
۱۴۰۳/۱/۳۱
سلام از انتشارات شادن پژاک خاطره‌ای خوب دارم، چند سال پیش یک کتاب برایان تریسی رو منتشر کرده بودند، صوتی بود، آن موقع فکر کنم تنها ناشر صوتی شادن بود، لااقل بهترینش بود، و الان به خاطر آن خاطره و قیمت خوب با تخفیف خوب آن را تهیه کردم. البته اخیرا کتابی با عنوان مهارت حل مسئله که کتابی عالی و جم و جور استان می‌خواندم که در آن نوشته بود فهم درست مسئله نیمه راه است که سوال درست یکی از راه‌های آن است، این نیز بی تاثیر نبود، امیدوارم این کتاب نیز جوابش باشد.
مجید ذاکری
۱۴۰۳/۲/۴
فقط می‌تونم بگم اگه زودتر خونده بودم می‌تونستم مسیر مذاکره در بحران‌های زندگیم رو تغییر بدم و از اساس زندگی بهتری برای خودم بسازم
احمدی من
۱۴۰۳/۲/۱
میشه گفت بهترین تلنگر برای ادم‌های قضاوت گر هست. کتابی برای ترک قضاوتی بودن
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سوال‌های ضروری زندگی

برای دریافت کتاب صوتی سوال‌های ضروری زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.