معرفی و دانلود کتاب صوتی شب و روزی ناگفته

عکس جلد کتاب صوتی شب و روزی ناگفته
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شب و روزی ناگفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شب و روزی ناگفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شب و روزی ناگفته

رمانی اغواگر و گمراه‌کننده درباره‌ی ماهیت انعطاف‌پذیر واقعیت. کتاب صوتی شب و روزی ناگفته اثر نویسنده‌ی معاصر کره‌ی جنوبی بائه سوآه، روایتگر زندگی زنی جوان است که یک شب و روز عجیب و اسرارآمیز را در سئول می‌گذراند.

درباره‌ی کتاب صوتی شب و روزی ناگفته

رمانی شگفت‌انگیز و در ژانر سوررئالیسم که بائه سوآه، نویسنده‌ی کره‌ای، در نگارش آن تعهدی به روایت واقعیت بر عهده‌ی خود نمی‌بیند. او در سراسر کتاب صوتی شب و روزی ناگفته (Untold Night and Day) روی مرز باریکی از واقعیت و خیال قدم برمی‌دارد و فضایی سحرآمیز را به رشته‌ی تحریر درمی‌آورد. داستان درباره‌ی آخرین روزی است که «ایامیِ» 28 ساله، شخصیت اصلی کتاب، در گیشه‌ی تئاتر صوتی سئول سپری می‌کند. او شب را به‌اتفاق رئیس سابقش، در جست‌وجوی یئونی، دوست مسن گمشده‌شان، به پرسه در خیابان‌های شهر می‌گذراند و روزش را به مراقبت از شاعری مرموز.

بائه سوآه با مهارتی مثال‌زدنی در این رمان نشان می‌دهد که چگونه نظم و تعادل جهان جای خود را به هرج‌ومرج می‌دهد، و خشت‌های واقعیت یک به یک شروع به فروریختن می‌کنند و ایامی ناخواسته در معرض رویایی تب‌دار و رشته‌های درهم پیچیده‌ای از اتفاقات قرار می‌گیرد. رمان نوآورانه‌ی بائه سوآه یکی از جسورترین و مبتکرانه‌ترین آثار منتشرشده در ادبیات معاصر کره به شمار می‌رود. با شنیدن کتاب صوتی شب و روزی ناگفته این پرسش اساسی در ذهن شما نقش خواهد بست: آیا امکان‌پذیر است که در آن واحد بیش از یک نسخه از ما وجود داشته باشد؟

این داستان کارآگاهی و متافیزیکی، مراقبه‌ای درمورد ماهیت جست‌وجو است: چه چیزی انسان را مجاب می‌کند تا برای یافتن و شناخت جهان تلاش کند؟ داستان بائه از ایده‌های شمنیسم کره‌ای -یک نگرش باستانی در حوزه‌ی کیهان‌شناسی که در آن همه چیز جاندار پنداشته می‌شود- الهام گرفته شده و به‌دور از قراردادهای روایت‌های معمایی، جهانی اسرارآمیز را ترسیم می‌کند.

رمان بائه مرزهای برساخته میان خود و دیگری، واقعیت و خیال، شب و روز و همچنین شمال و جنوب را در هم می‌شکند و از این خط‌کشی‌ها موضوعی پیچیده می‌سازد. دبورا اسمیت، مترجم اثر از کره‌ای به انگلیسی می‌گوید: «وجود همزمان متضادهایی که به‌شکلی توأمان هستند و نیستند، و کاملاً جدا و در عین حال کاملاً در هم تنیده شده‌اند، نمایانگر شبه جزیره‌ی کره است. در سال 1945، مرزی در این سرزمین ترسیم شد که کره را به دو شقه‌ی شمالی و جنوبی تقسیم کرد. درگیری شمال و جنوب کره به‌شکل رسمی کماکان حل‌نشده است و به‌مثابه‌ی زخمی باز است که نشان‌دهنده‌ی جدایی خانواده‌هایی مانند خانواده‌ی ایامی است.»

ترجمه‌ی الهام لطفی را از این اثر با صدای الهام محمدی می‌شنوید. کتاب صوتی شب و روزی ناگفته به همت انتشارات راوشید تهیه و منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی شب و روزی ناگفته

  • گشت‌وگذاری گیج‌کننده و رویاگونه در تمام پیچیدگی‌های موجود در جامعه‌ی کره. (نشریه‌ی گاردین)
  • رمانی فراواقعی، سرگیجه‌آور و بسیار بدیع، سرشار از رازهای سربه‌مهر... و نثری بی‌نهایت تکان‌دهنده. (نشریه‌ی تلگراف)
  • غیر متعارف اما اصیل! افسانه‌ای از سئول که در آن همیشه باید انتظار غیرمنتظره‌ها را داشت. (کری هادسون)

کتاب صوتی شب و روزی ناگفته برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات کره و همچنین رمان‌ها و داستان‌های سوررئالیستی علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی شب و روزی ناگفته را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بائه سوآه را بیشتر بشناسیم

بائه سوآه، (Bae Suah) یکی از تحسین‌شده‌ترین نویسندگان معاصر کره‌ای، بیش از دوازده اثر منتشر کرده و جوایز معتبر متعددی را به دست آورده است. سوآه همچنین چندین کتاب از جمله آثاری از دبلیو جی سیبالد، فرانتس کافکا و جنی ارپنبک را از آلمانی برگردانده است. اولین کتاب او که به زبان انگلیسی منتشر شد، کتاب «هیچ کجا یافت نشد» بود که در فهرست طولانی جایزه ترجمه PEN و جایزه بهترین کتاب ترجمه قرار گرفت.

در بخشی از کتاب صوتی شب و روزی ناگفته می‌شنویم

در تاریکی غروب نیمه‌ی تابستان، مایع روشنی در بین پرده‌ها نفوذ می‌کرد و به آرامی در داخل تالار جمع می‌شد. ایامی بلند شد و از روی صحنه عبور کرد و درست مانند اولین باری که شنا یاد گرفته بود، حرکت می‌کرد: بازوانش از هم باز کرده و انگشتان دستانش بهم فشرده شده بودند، با دقت و عجله مانند نیروی محرکه‌ی جانبی ماهی و رقص جلبک دریایی در جریان آب، آنها را تکان می‌داد. ”صحنه“ حتی اسمش هم اهمیتی نداشت، همان‌طوری که مشخص بود جز میز کوچکی در جلو لوازم صوتی چیز دیگری نبود و فقط زمانی که یک سخنران میهمان برای سخنرانی درباره‌ی درام صوتی می‌آمد، از آن استفاده می‌شد. ایامی در ورودی تئاتر می‌ایستاد، عنوان و نویسنده‌ی نمایشنامه را معرفی می‌کرد و جمله‌ی خود را این‌گونه به پایان می‌رساند: «بسیار خب، اکنون نمایش شروع می‌شود.»

ایامی روی صحنه، آن فضا کوچکی که در مقابل میز بود، با بازوان کشیده‌شده به پشت دراز کشید و کف دستانش رو به بالا بود. در سکوتی صندلی‌های تئاتر گویی به او می‌نگریستند، ایامی کاملاً خشکش زده بود، پلک‌ها مردمک چشمانش را می‌پوشاند و موهایش صورتش را پنهان می‌کند، آیا ایامی مرده است؟ بار‌ دیگر، زمزمه‌ی آن رادیو مخفی می‌پیچید.

«پیش‌بینی آب‌وهوا برای ملوانان، امواج دریایی در جنوب شرقی 2.5 متر است. علاوه بر‌این در جنوب غربی، ابرهایی در طرف جنوب وجود دارد. رنگین کمانی کم‌رنگ در یک منطقه شکل گرفته است. رگبار‌های باران و تگرگ در شمال غربی.2.35.7.81...» ایامی به یاد آورد ساعت هشت شب در نزدیک رستوران قرار دارد و از حالت مرگ دروغین خود بیرون آمد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
مقدمه
61 دقیقه
فصل یک - طنین مرموز رادیو - قسمت اول
63 دقیقه
فصل یک - طنین مرموز رادیو - قسمت دوم
71 دقیقه
فصل دو - در‌ پی غاری ناشناخته
84 دقیقه
فصل سه - ورود به شهری خاموش
19 دقیقه
فصل چهار - پرسه‌زنیِ اتوبوسی در سیاهی شب

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شب و روزی ناگفته
نویسنده
مترجمالهام لطفی
راویالهام محمدی
ناشر صوتیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شب و روزی ناگفته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شب و روزی ناگفته

برای دریافت کتاب صوتی شب و روزی ناگفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.