معرفی و دانلود کتاب صوتی عادت‌های کوچک: عادت‌های کوچک‌تر نتایج بزرگ‌تر

عکس جلد کتاب صوتی عادت‌های کوچک: عادت‌های کوچک‌تر نتایج بزرگ‌تر
قیمت:
۹۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عادت‌های کوچک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عادت‌های کوچک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی عادت‌های کوچک: عادت‌های کوچک‌تر نتایج بزرگ‌تر

آیا تابه‌حال به تاثیر کارهای کوچک در تشویق ذهن به انجام کارهای بزرگ‌تر و دشوارتر فکر کرده‌اید؟ این درواقع یکی از ترفندهای مهمی‌ست که استفان گایز در کتاب صوتی عادت‌های کوچک به شما آموزش می‌دهد. قرار است در این کتاب برای برنامه‌های مهمی چون ورزش، نوشتن، مطالعه، کاهش وزن و هر هدف دیگری که ممکن است تاکنون به بهانه‌های مختلف به تعویق انداخته باشید، راه‌های میان‌بر جالبی پیدا کنید. گفتنی‌ست این کتاب تاکنون به 17 زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده و جزو آثار پرفروش بین‌المللی محسوب می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی عادت‌های کوچک

لازم است برای داشتن انگیزه‌ی بیشتر، ابتدا ذهنمان را با انجام کارهای سبک و خوشایند سرگرم کنیم. استفان گایز (Stephen Guise) در کتاب صوتی عادت‌های کوچک (Mini Habits: Smaller Habits, Bigger Results) به شما خواهد گفت چطور رفته رفته اهداف بزرگتان را به شکل عادت‌هایی کوچک به زندگی‌تان راه دهید و بعد از کسب موفقیت و گرفتن پادشاه ذهنی، یک مرحله برنامه‌تان را گسترده‌تر کنید. به این ترتیب می‌توانید احساس موفقیت بیشتری کنید.

برای کودکی که تازه راه رفتن را یاد گرفته، برداشتن قدم‌های کوچک و بااحتیاط امن‌ترین راه است که می‌تواند ذهن او را به راه رفتن بیشتر تشویق کند. مغز ما نیز مانند کودکی‌ست که از انجام وظایف طاقت‌فرسا که برایش تازگی دارد، می‌ترسد و در صورتی که شکست بخورد ممکن است به سختی به تلاش خود ادامه دهد. مثلاً اگر با خودتان قرار گذاشته‌اید در عرض یک ماه مقدار زیادی وزن کم کنید یا روزانه چند ساعت متوالی را به ورزش اختصاص دهید، می‌توانید این اهداف بزرگ را به هدفی کوچک‌تر تبدیل کنید و برنامه‌های سختگیرانه را به ماه‌های بعد که به رژیم غذایی‌تان عادت کردید، موکول نمایید.

بالعکس، اگر روی انجام کارهای سختگیرانه اصرار داشته باشید، ممکن است در همان گام نخست با عملی نشدن برنامه‌تان حس سرخوردگی به شما دست دهد و به کلی از ادامه‌ی راه دلسرد شوید. به بیان دیگر، همیشه انجام تدریجی و محدود یک هدف مهم، نسبت به انجام ندادن آن اهمیت بیشتری دارد. پس سعی کنید بار ذهنی اضافه برای خودتان ایجاد نکنید.

استفان گایز در کتاب صوتی عادت‌های کوچک به شما توصیه می‌کند در روز چهار یا پنج کار کوچک را که برایتان مفید هستند و اهمیت بیشتری دارند، پیش ببرید و این برنامه را تا زمانی که احساس می‌کنید انجام آن کار برایتان حالت خودکار پیدا کرده و به اصطلاح مثل آب خوردن شده است، ادامه دهید. این روش احتمال شکست خوردن برنامه‌تان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و به کمک آن می‌توانید در بازه‌ی زمانی بعدی شدت کار مورد نظرتان را افزایش دهید.

توصیه‌های کاربردی استفان گایز کمکتان می‌کند روی عادت‌های مثبت و موثر خود متمرکز شوید و این به خودی خود شما را از عادت‌های مخرب که تنها به اتلاف وقتتان منجر می‌شوند، دور خواهد کرد. در کتاب صوتی عادت‌های کوچک بر اهمیت عادت‌های سازنده‌ای چون ورزش، مدیتیشن، مطالعه، نوشتن، مثبت اندیشی، نوشیدن آب و بسیاری عادت مهم دیگر تأکید شده و می‌توانید این اهداف را به مرور در سبک زندگی خودتان بگنجانید.

برای آن‌که آموزه‌های این کتاب صوتی در زندگی‌تان جنبه‌ی عملی پیدا کند، باید یک دفترچه برای خود تهیه نمایید و با نوشتن عادت‌های کوچکی که مایلید در طول روز به آن‌ها بپردازید، برنامه‌ریزی خود را برای هفته‌های آتی تدوین کنید. این کار به شما کمک می‌کند چیزی را از قلم نیندازید و همواره اهدافتان را پیش روی خود داشته باشید. ضمناً می‌توانید بعد از انجام هر کار روبروی آن‌ تیک بزنید و در پایان هفته به خاطر پای‌بند ماندنتان به این برنامه به خودتان پاداش بدهید.

کتاب صوتی عادت‌های کوچک از سوی نشر رادیو مثبت بر اساس ترجمه‌ی علی رسولی منتشر شده و می توانید آن را با صدای حجت یوسفی بشنوید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی عادت‌های کوچک

  • از زمان خواندن کتاب عادت‌های کوچک، هر روز ورزش می‌کنم. (سوزان ریفل)

  • با مطالعه‌ی کتاب عادت‌های کوچک فهمیدم من به این دنیا آمده‌ام تا زندگی کنم! خواندن این کتاب را توصیه می‌کنم. (ریچارد بی پروکتور)

  • اطلاعات کتاب عادت‌های کوچک در مقایسه با هزاران ایده‌ی خودیاری که دهه‌ها با آن مواجه شده‌ام، جزو بهترین‌هاست. (Chess Maniac)

کتاب صوتی عادت‌های کوچک مناسب چه کسانی است؟

این کتاب صوتی به آن دسته از افرادی که تاکنون نتوانسته‌اند برنامه‌ریزی مناسبی برای رسیدن به اهداف خود داشته باشند، کمک می‌کند اولین قدم‌ها را در راه توسعه‌ی فردی بردارند.

با استفان گایز بیشتر آشنا شویم

استفان گایز نویسنده‌ و وبلاگ‌نویس آمریکایی‌تبار است که در زمینه‌ی نوشتن کتاب‌های خودسازی شهرتی جهانی دارند. کتاب‌های او تاکنون به حدود بیست زبان ترجمه شده و کتاب حاضر یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین نوشته‌های اوست. «چگونه کمالگرا نباشیم» و «عادت‌های انعطاف‌پذیر» از دیگر آثار این نویسنده به شمار می‌روند. گفتنی‌ست لحن طنزآمیز نوشته‌های استفان گایز سبب شده کتاب‌هایش مورد استقبال عموم مخاطبان قرار بگیرد.

در بخشی از کتاب صوتی عادت‌های کوچک: عادت‌های کوچک‌تر نتایج بزرگ‌تر می‌شنویم

شروع کردن سخت‌ترین بخشه، اما سخت‌ترین یک مفهوم نسبیه. وقتی اولین اقدام یک کار کوچیک باشه، تشویق‌کننده خواهد بود و مقاومت اولیه کم می‌شه، اما همین که کاری انجام می‌دیم موج دوم مقاومت از راه می‌رسه. قدرت این قدم دوم به تأثیر قدم اول شما بستگی داره. دوم مقاومت در برابر انجام کار بیشتر. روش عادت‌های کوچک با انتخاب قدم‌های کوچک برای شروع، کار رو آسون می‌کنه و مقاومت اولیه رو از بین می‌بره. این روش نمی‌ذاره که شما مثل گربه‌ی افتاده در برف به وضعیت قبلی‌تون برگردید، اما همون‌طور که گفتم به محض شروع کار موج دیگه‌ای از مقاومت از راه می‌رسه.

با توجه به تجربه‌ی خودم می‌تونم بگم که در بیشتر موارد برداشتن اولین قدم، موج دوم مقاومت کاملاً درهم می‌شکنه. به‌خصوص زمانی که کمی تمرین کرده باشید. اما برای خود من هم در ابتدا خیلی کم پیش می‌اومد که قدم اول رو بردارم. می‌تونید حدس بزنید چرا؟ به مغز فکر کنید. این مقاومت مغز اسرارآمیز نیست، بلکه برخورد ناخودآگاهانه‌ای با یه رفتار خاصه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
بخش اول
18 دقیقه
بخش دوم
18 دقیقه
بخش سوم
16 دقیقه
بخش چهارم
17 دقیقه
بخش پنجم
17 دقیقه
بخش ششم
19 دقیقه
بخش هفتم
6 دقیقه
بخش هشتم
17 دقیقه
بخش نهم
17 دقیقه
بخش دهم
17 دقیقه
بخش یازدهم
20 دقیقه
بخش دوازدهم
16 دقیقه
بخش سیزدهم
18 دقیقه
بخش چهاردهم
16 دقیقه
بخش پانزدهم
16 دقیقه
بخش شانزدهم
17 دقیقه
بخش هفدهم
17 دقیقه
بخش هجدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی عادت‌های کوچک: عادت‌های کوچک‌تر نتایج بزرگ‌تر
نویسنده
مترجمعلی رسولی
راویحجت یوسفی
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی عادت‌های کوچک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی عادت‌های کوچک

برای دریافت کتاب صوتی عادت‌های کوچک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.