معرفی و دانلود کتاب قلاب: چگونه محصولی بسازیم که مخاطب را شبانه روز درگیر کند

عکس جلد کتاب قلاب: چگونه محصولی بسازیم که مخاطب را شبانه روز درگیر کند
قیمت:
۸۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قلاب: چگونه محصولی بسازیم که مخاطب را شبانه روز درگیر کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قلاب: چگونه محصولی بسازیم که مخاطب را شبانه روز درگیر کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قلاب: چگونه محصولی بسازیم که مخاطب را شبانه روز درگیر کند

کتاب قلاب: چگونه محصولی بسازیم که مخاطب را شبانه روز درگیر کند نوشته‌ی نیر ایال و رایان هوور، به شما می‌آموزد که چطور محصول باکیفیت خلق کنید تا مشتریان‌تان نتوانند از آن چشم‌پوشی کنند و به شما وفادار بمانند. این کتاب پرفروش که نامزد جایزه‌ی گودریدز شده است، در فهرست آثاری قرار دارد که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد.

درباره‌ی کتاب قلاب:

تعداد زیادی از کسب‌وکارها برای آنکه قادر باشند سال‌های طولانی به فعالیتشان ادامه دهند، باید محصولاتی را خلق کنند که مشتریان به آن‌ها وابسته و علاقه‌مند شوند. کتاب قلاب: چگونه محصولی بسازیم که مخاطب را شبانه روز درگیر کند (Hooked: how to build habit-forming products) فنون تازه و کاربردی ارائه می‌دهد تا سازمان‌ها بتوانند جایی برای خود در ذهن مشتریانشان باز کنند.

در حقیقت سازمان‌های بزرگ و موفق این نکته را دریافته‌اند که جذب میلیون‌ها کاربر دیگر تنها عامل موفقیت به شمار نمی‌رود؛ بلکه باید محصولی را خلق کنند که مردم نتوانند آن را کنار بگذارند و به نوعی در قلاب آن‌ها گرفتار شوند. اگر شرکت‌ها قادر باشند احساس اعتماد و وفاداری را در کاربران خود به وجود آورند، یعنی توانسته‌اند در سبد خرید آن‌ها ماندگار شوند. با این حال این کار به آسانی صورت نمی‌گیرد و اگر شما هم صاحب کسب‌وکاری هستید و قصد دارید مشتریان به قلاب شما گیر کنند، باید از فنون کاربردی و دقیق استفاده کنید.

در همان ابتدای کتاب قلاب، پنج پرسش مهم در ذهن مخاطب ایجاد می‌شود:

- مشتریان به چه محصولی علاقه‌مندند؟ آیا محصول شما می‌تواند نیاز آن‌ها را برطرف می‌کند؟
- چه چیزی موجب می‌شود که محصول شما مشتریانتان را جذب کند؟
- مشتریان برای رسیدن به پاداش، چه کارهایی می‌کنند؟ چه راه‌حل‌هایی وجود دارد تا این فرآیند راحت‌تر شود؟
- آیا پاداشی که برای آن‌ها در نظر گرفتید، رضایت‌بخش بوده است؟ آیا باز هم انتظار آن را می‌کشند؟
- چه مشتریانی از محصول شما استقبال می‌کنند؟ آیا این کار به تدریج موجب بهبود ارزش و کیفیت محصولاتتان می‌شود؟

نیر ایال و رایان هوور برای پاسخ به این پرسش‌ها، مدل قلاب را در این کتاب به طور کامل شرح می‌دهند؛ یک فرایند چهار مرحله‌ای که تغیر رفتار مشتری و خرید از شما را در پی دارد؛ بدون آنکه مجبور باشید هزینه‌های زیادی را برای تبلیغات متحمل شوید. در حقیقت مفهوم قلاب شدن به این معناست که محصولات شما در دنیای پرزرق‌وبرق امروزی همچنان نسبت به رقیبانتان پرفروش‌تر و محبوب‌تر باشد و بتوانید از بسترهای جدید فروش مانند اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بیشترین استفاده را کنید.

کتاب قلاب، یک راهنمای مناسب برای همه مدیران محصول، طراحان، بازاریابان و بنیان‌گذاران استارت‌آپ است و با ارائه مثال‌های امروزی و کاربردی به شما یاد می‌دهد که چطور عادت خرید مشتریان را به سمت محصول خود تغییر دهید و چطور محصولی پرطرفدار و پرفروش خلق کنید.

افتخارات کتاب قلاب:

- کتاب منتخب سال آمازون
- کتاب پرفروش
- نامزد جایزه گودریدز برای بهترین کتاب حوزه‌ی کسب‌وکار در سال 2014
- حضور در فهرست کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد

نکوداشت‌های کتاب قلاب:

- با بینش‌هایی کاربردی برای خلق عادت‌هایی ماندگار برای مشتری. (Barnes & Noble)
- با گام‌هایی عملی برای ساخت محصولاتی که مردم عاشقشان هستند. (Goodreads)
- راهنمایی عالی برای کشف چگونگی کارکرد ذهن مشتری. (Andrew Chen)

کتاب قلاب به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر کسب‌وکاری برای خود دارید و به کتاب‌های حوزه بازاریابی و روانشناسی مصرف‌کنندگان علاقه‌مند هستید، این کتاب برای شما مناسب است.

با نویسندگان کتاب قلاب بیشتر آشنا شویم:

نویسندگان کتاب قلاب، نیر ایال (Nir Eyal) و رایان هوور (ryan hoover) با نوشتن این اثر پرفروش توانستند به شهرتی جهانی برسند.

نیر ایال نویسنده، مدرس و سرمایه گذار آمریکایی‌ست که رشته مدیریت بازرگانی را در دانشگاه استنفورد خوانده و در حوزه تبلیغات فعالیت‌های گوناگونی را انجام داده است. او در زمان دانشجویی خود به همراه دوستانش شرکتی را تأسیس کرد که تبلیغات آنلاین را در فیس بوک قرار می‌داد و پس از این پروژه بود که او به حوزه روانشناسی کاربران و مصرف‌کنندگان علاقه پیدا کرد. نیر ایال علاوه بر این مدتی به عنوان مشاور در زمینه طراحی محصول فعالیت کرد.

اما تخصص اصلی ایال مهندسی رفتار است که دوره‌های دانشگاهی متعددی را در این حوزه برگزار کرده و کتاب‌های مختلفی درباره تلاقی روانشناسی و فناوری و تجارت نوشته است.

رایان هوور نیز یکی از فعالان حوزه فناوری است و پس از همکاری با نیر ایال، شرکتی به نام پروداکت هانت را بنیان نهاد که به «محل کشف پدیده‌ی بعدی فناوری» شهرت دارد.

در بخشی از کتاب قلاب می‌خوانیم:

شرکت‌هایی که موفق به ایجاد کسب‌وکار عادت‌ساز می‌شوند معمولاً نوآوری‌های موفق فراگیری دارند که آن‌ها را قادر به تغییر قواعد بازی می‌کند. اما طراحی عادت هم، همچون هر روش دیگری، قواعد و پیش‌نیازهایی دارد که تعیین‌کننده و توجیه‌کنندۀ دلیل توانایی برخی محصولات در تغییر زندگی مردم‌اند. مثلاً، رفتارهای جدید نیمه‌عمر کوتاهی دارند، زیرا ذهن ما معمولاً مایل است به روش‌های قدیمیِ تفکر و عمل بازگردد. آزمایش‌ها نشان می‌دهند که حیوانات آزمایشگاهیِ خوگرفته به رفتارهای جدید معمولاً به‌مرور‌زمان به رفتارهایی که از ابتدا آموخته‌اند بازمی‌گردند. رفتارها به‌اصطلاح حسابداری لایفو هستند - «اولین صادره از آخرین وارده». به‌عبارت‌دیگر، عادت‌هایی که اخیراً کسب کرده‌اید بیشترین احتمال ناپدید شدن را نیز دارند.

این موضوع به توضیح شواهد بی‌شماری کمک می‌کند که نشان می‌دهند افراد به‌ندرت عادت‌هایشان را به‌طوربلندمدت عوض می‌کنند. دوسوم الکلی‌هایی که دورۀ بازتوانی را می‌گذرانند ظرف یک سال دوباره به سراغ بطری و عادت‌های قدیمی‌شان می‌روند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد تقریباً تمام کسانی که با استفاده از رژیم وزن کم می‌کنند ظرف دو سال دوباره به وزن قبلی‌شان برمی‌گردند.

رفتارهای پیشینْ دشمن ایجاد عادت جدیدند و پژوهش نشان می‌دهد عادت‌های قدیمی جان‌سخت‌اند. حتی وقتی روال‌های معمول زندگی‌مان را عوض می‌کنیم، ردی از گذرگاه‌های عصبی در مغزمان حک می‌شود و به‌محض اینکه تمرکزمان را از دست بدهیم، آمادۀ احیای مجدد است. این امر چالش بسیار دشواری پیش روی طراحان محصول قرار می‌دهد و ایجاد خطوط جدید محصول یا کسب‌وکارهایی را که بر پایۀ ایجاد عادت‌های تازه‌اند دشوار می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

#سخن_ناشر
#پیشگفتار_مترجم
#مقدمه
#ناحیۀ_عادت
#محرک
#اقدام
#پاداش_متنوع
#سرمایه‌گذاری
حالا با این‌ها #می‌خواهید_چه‌_کار_کنید؟
مطالعه موردی: #نرم‌افزار_انجیل
#عادت‌آزمایی و شناسایی #فرصت‌های_عادت‌ساز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قلاب: چگونه محصولی بسازیم که مخاطب را شبانه روز درگیر کند
نویسنده،
مترجمسعید قدوسی نژاد
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-600-7677-26-1
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قلاب: چگونه محصولی بسازیم که مخاطب را شبانه روز درگیر کند

فرید آقابابازاده
۱۴۰۲/۷/۲
خود کتاب واقعا عالیه و به همه کسانی که تو حوزه محصول هستند پیشنهاد میکنم. ولی ترجمه نسبتا متوسط هست. مترجم مشخصا با یکسری از اصطلاحات بیزینسی آشنایی نداشته و ترجمه‌های عجیب و غریب یا نامفهوم ممکنه هر از گاهی ببینید.
ابوالفضل نوری
۱۴۰۲/۳/۱۷
واسه اونایی که به دنبال اختراع، نوآوری، کارآفرینی و عدم تکراری بودن هستن این کتابو پیشنهاد میدم.
یکم متن کتاب بعضی جاها سنگینه. ولی نکات کلی کتب رو برداشت کنید و دیدگاهتونو تغییر بدید
Mohammad
۱۴۰۱/۵/۱۶
کتاب خوبی بود تکنیک‌های رو مطرح می‌کنه که ریشه در روانشناسی رفتاری داره
گلایل
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
کتاب خیلی خوبی بود و توانستم مطالب مفیدی از آن بدست اوردم
میثم مجیدی
۱۴۰۱/۴/۲۵
خوبه برای همه محصولات
سیدمحمدمبین مهدیزاده
۱۴۰۰/۱۲/۲۸
این کتاب فوق العادست
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب قلاب: چگونه محصولی بسازیم که مخاطب را شبانه روز درگیر کند

برای دریافت کتاب قلاب: چگونه محصولی بسازیم که مخاطب را شبانه روز درگیر کند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.