معرفی و دانلود کتاب صوتی لاک صورتی

عکس جلد کتاب صوتی لاک صورتی
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لاک صورتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لاک صورتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی لاک صورتی

به قول اوستای کفاش، فقرا چون زندگی بهشان سخت می‌گیرد و فضای کمی در اختیارشان می‌گذارد است که مدام دست‌وپایشان به هم می‌گیرد و دعوایشان می‌شود!... جلال آل احمد در کتاب صوتی لاک صورتی، داستان زنی از همین دسته و قماش را روایت می‌کند، زنی که تا می‌آید کمی نفس بکشد و بفهمد خوشی‌های کوچک زندگی چیست، یا دیگران به پای او می‌پیچند یا اینکه خودش عذاب وجدان می‌گیرد و خوشی را به خودش زهر می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی لاک صورتی

«این چه حرفیه می‌زنی؟ ناقص‌العقل کدومه؟ تو نبایس بذاری شوهرت هم این حرف‌ها رو بزنه! حالا خودت می‌گیش؟ حیف که شما زن‌ها هنوز چیزی سرتون نمی‌شه. روزنامه که بلد نیستی بخونی، وگرنه می‌فهمیدی من چی می‌گم...»

این حرف‌ها را یکی از شخصیت‌های کتاب صوتی لاک صورتی، خطاب به هاجر می‌زند که زن جوان و فقیری است و در زندگی به حسرت خوردن و دم نزدن محکوم شده. جلال آل احمد (Jalal Al-e-Ahmad) مخاطبان خود را از هر جایی که نشسته‌اند و هر موقعیتی که دارند، بلند می‌کند و درست وسط زندگی هاجر فرود می‌آورد؛ طوری که به خودمان می‌آییم و احساس می‌کنیم واقعاً این زن را دیده‌ایم و حرف‌هایش را شنیده‌ایم؛ طوری که به‌روشنی، متوجه وضعیت زنی مثل هاجر در فضای مردسالارانه‌ی جامعه خواهیم شد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی لاک صورتی

هاجر، شخصیت اصلی کتاب صوتی لاک صورتی، زن جوانی است که زندگی سخت خود را در کنار شوهر دست‌فروشش می‌گذراند. شوهر او هم از آن دست‌فروش‌هایی است که جنس‌های بساط خود را به سختی جور می‌کنند و ساعت‌ها و حتی روزها به انتظار یک مشتری در خیابان‌های نیاوران و شمران پرسه می‌زنند. زندگی این زن و شوهر آن‌قدر سخت و دشوار می‌گذرد که هاجر برای کوچک‌ترین خواسته‌ها و آرزوهایش نیز باید مدت‌ها حساب‌وکتاب کند و در نهایت هم جز حسرت نصیبی نبرد. اما یک روز با دیدن بساط یک پسرک لاک‌فروش، هاجر دیگر نمی‌تواند جلوی خودش را بگیرد؛ دل به دریا می‌زند و یک لاک صورتی برای خودش می‌خرد. اما زندگی او، زندگی یک زن عادی نیست که خریدن لاک هم برای او عادی محسوب شود!

جلال آل احمد در بخشی درخشان از کتاب صوتی لاک صورتی به توصیف صحنه‌ی چانه زدن و درددل گفتنِ هاجر با یک کاسه‌بشقاب‌فروش دوره‌گرد می‌پردازد. مخاطب داستان در این بخش، در کنار لذت بردن از لحن واقعی و منحصربه‌فرد شخصیت‌ها و اصطلاحات عامیانه‌ای که به کار می‌برند، از دقیق بودن توصیفات و شخصیت‌پردازی کتاب متعجب خواهد شد و ضمناً در خلال همین صحنه با جنبه‌های مختلف شخصیت این زن آشنا خواهد شد. هاجر که کاری جز در خانه ماندن ندارد، می‌تواند ساعت‌ها با مرد کاسه‌بشقابی چانه بزند و از مشکلات زندگی‌اش بنالد. جلال آل احمد، به‌خوبی شخصیت یک زن محروم و بی‌چیز را نمایش می‌دهد و ما را به عمق محله‌های فرودست شهر می‌برد.

کتاب صوتی لاک صورتی را نشر نوین کتاب گویا با صدای فیروزه لطفی منتشر کرده است.

درباره مجموعه روایت آواهای سوپرانو

نشر صوتی نوین کتاب گویا تعدادی از آثار برگزیده‌ی ادبیات جهان را که راوی زندگی و مشکلات زنان هستند، گلچین کرده و آن‌ها را در قالب کتاب‌های صوتی و با عنوان مجموعه‌ی روایت آواهای سوپرانو به انتشار رسانده است. این مجموعه شامل داستان‌های کوتاه صوتی از برترین داستان‌نویسان ایران و جهان مانند صادق هدایت، ابراهیم گلستان، دینو بوتزاتی، آنتون چخوف، جووانی ورگا و ارنست همینگوی می‌شود.

کتاب صوتی لاک صورتی برای چه کسانی مناسب است؟

گوش سپردن به کتاب صوتی لاک صورتی را به همه‌ی علاقه‌مندان به آثار جلال آل احمد توصیه می‌کنیم. اگر از مخاطبان داستان‌های کوتاه فارسی و داستان‌های اجتماعی هستید این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی لاک صورتی می‌شنویم

ذلیل‌مرده خیال می‌کنه من محتاج اون سی شِی‌ش بودم. انقدر اوقاتم تلخ شده بود که نکردم نون‌خشک‌هام رو ازش پس بگیرم. بی‌عرضگی رو سیاحت. یکی نبود بگه آخه فلان‌فلان‌شده، واسه چی مفت‌ومسلم دو مَن خورده‌نونت رو دادی به این مرتیکه‌ی الدنگ ببره. چه کنم دیگه! هرچی باشه، یه زن اسیر که بیشتر نیستم. خدا هم رفتگان ما رو نیامرزه که این‌طور بی‌دست‌وپا بارمون آوردن. نه سوادی، نه معرفتی، نه هیچیِ هیچی! هر خاک‌توسرمرده‌ای تا دم گوش‌هامون کلاه سرمون می‌ذاره و حالیمون نمی‌شه. منِ بی‌عرضه رو بگو که هیچیم رو به این قباآرخلوقیه، این ملاموشی جهوده رو می‌گم، نمی‌دم. می‌گم باز هرچی باشه این‌ها مسلمونن. خدا رو خوش نمیاد نون یه مسلمون رو تو جیب یه کافر بریزم. اون وقت توروخدا، توروخدا سیاحت کن! این هم تلافیشه. میام ثواب کنم، کباب می‌شم. راستی راستی، اگه آدم همه‌ی پاچه‌ش هم توی عسل کنه، بکنه تو دهن این بی‌همه‌چیزها، باز هم گازش می‌گیرن.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
35 دقیقه
لاک صورتی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی لاک صورتی
نویسنده
راویفیروزه لطفی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی لاک صورتی

اعظم منصوری
۱۴۰۲/۷/۷
*حاوی اسپویل*
داستان صوتی لاک صورتی نوشته‌ی جلال آل احمد نویسنده‌ی برجسته‌ی معاصر است. داستان زندگی زن و شوهر جوانی به نام هاجر و عنایت است. هاجر روزی لاکی صورتی را در بساط فروشنده‌ای میبیند و از آن خوشش می‌آید و بالاخره با فروش دو کت کهنه و چند دمپایی کهنه با مقداری پول آن را میخرد و ناخنهایش را
با آن زینت میکند ولی وقتی شوهرش بعد از دو سه روز بالا و پایین کردن محله‌ی نیاوران فقط توانسته بود دو جفت گوشت کوب بفروشد، خسته و درمانده به خانه می‌آید و بادیدن لاک ناخنهای زنش با او به دعوا میپردازد و سرانجام با پادرمیانی اوستا رجب همسایه شان تمام میشود و هاجر متوجه می‌شود که حق با شوهرش است و او با این وضعیت نداری و درماندگی شوهرش نمی‌بایست پول را صرف خرید لاک کند.
نویسنده در این داستان به مسائل و مشکلات اقتصادی مردم در زمان گذشته‌ی جامعه میپردازد که چگونه به سختی با کار و تلاش سعی میکردند زندگی خود و خانواده شان را تامین کنند مثل زمان حال که مردم با مسائل و مشکلات به صورت دیگری مواجه هستند و.....
داستان لاک صورتی مثل بقیه‌ی نوشته‌های جلال آل احمد جذاب است و خریدن آن را به دوستداران‌ای نویسنده پیشنهاد میکنم. با تشکر از راوی داستان و انتخاب موسیقی مناسب و هماهنگ با داستان.
Mozhgan
۱۴۰۲/۸/۱۵
جلال آل احمد در داستان از حقوق زن گفته. زنان در هر دوره از تاریخ حق و حقوقشان پایمال شده است و هر زمان از حقشان دفاع کردند مورد خشم و غضب قرار گرفتند. پدران و برادران و جامعه زنان را ضعیفه نام گذاشتند که دقیقا برعکسه زنی که نه ماه در شکمش با همه سختیها جنینی را میپروراند، حمل میکند. دردی زایمانی که با مرگ دست‌و پنجه نرم میکندراتحمل میکند. زن سنبل قدرت و صبر و پشتیبان است. و تعداد زنانی که حتی یک لاک صورتی بخاطر تعصب و غیرت کاذب به ناخنهایشان نزدند و تحمل کردند و به آن‌ها گفتند که وظیفه است و نمیدانند که مادر یا همسری که با شرایط سخت کنار می‌آیدازترس نیست بلکه از بزرگی وجان گذشتگی زن است
سیما اجدادی
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
خانم لطفی خیلی زیبا داستانو روایت میکنه و کلی احساس داره و انگار داره کتابو و شخصیتا رو بازی میکنه نمیخونه!!
مهسا
۱۴۰۲/۱۱/۵
موضوع ان جالب بود ولی به خوبی تبدیل به داستان نشده بود
لیلا عظیمی
۱۴۰۲/۱۰/۸
اثار جلال همه پر مغز هستن
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی لاک صورتی

برای دریافت کتاب صوتی لاک صورتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.