معرفی و دانلود کتاب صوتی هرچه باداباد

عکس جلد کتاب صوتی هرچه باداباد
قیمت:
۱۸۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هرچه باداباد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هرچه باداباد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هرچه باداباد

روایتی طعنه‌آمیز از عشق و فناپذیری! استیو تولتز در کتاب صوتی هرچه باداباد فلسفه و طنز را درهم می‌آمیزد تا از دیدگاهی متفاوت مرگ را مورد تحلیل قرار دهد. این رمان که در سال 2022 جایزه‌ی بهترین کتاب داستانی تایمز لندن را به دست آورده، درباره‌ی مردی به نام انگوس است که در دنیای برزخ معلق شده و زندگی‌اش را به تماشای روزگار همسر سابقش می‌گذراند، تا اینکه در آشفتگی ناشی از بیماری کرونا فرصتی برای ارتباط با او پیدا می‌کند...

درباره‌ی کتاب صوتی هرچه باداباد

زمانی که بمیریم چه اتفاقی می‌افتد؟ کنجکاوی انسان در مورد زندگی پس از مرگ الهام‌بخش هنرمندان بسیاری بوده است و بعضی از برجسته‌ترین آثار ادبی مانند «کمدی الهی» دانته از این طریق به‌وجود آمده‌اند. ترس، فقدان، تنهایی و ناتوانی در تغییر وقایع از عناصر اصلی چنین داستان‌هایی هستند، تجربه‌هایی عمیقا دردناک که در کتاب صوتی هرچه باداباد (Here Goes Nothing) رنگ‌وبوی طنز به خود می‌گیرند.

این رمان پایانی شکوهمند بر سه‌گانه‌ی استیو تولتز است. نویسنده‌ی استرالیایی بعد از «جز از کل» و «ریگ روان» حالا به سراغ مرگ رفته تا نگاهی به دنیای آن سوی زندگی داشته باشد. به‌راستی جهان پسین چگونه خواهد بود؟ آیا مرگ به معنای نیستی است؟ تولتز این اثر را در بحبوحه‌ی همه‌گیری بیماری کووید تالیف کرده یعنی زمانی که تقریبا تمام افراد فارغ از سن و شرایط جسمانی، زندگی خود را در معرض نابودی می‌دیدند. کرونا اولین تجربه‌ی مشترک جهانی بود که میلیاردها انسان را همزمان با خطر مرگ مواجه کرد و شاید تولتز، یکی از بحث‌برانگیزترین نویسندگان معاصر به همین دلیل موضوعی باستانی همچون مرگ را برای جدیدترین اثرش برگزیده است.

شخصیت اصلی داستان اَنگوس نام دارد. یک مرد نسبتا آرام که البته اگر او را شخصیتی معمولی بدانیم در دام ظاهربینی افتاده‌ایم چون با بزرگ شدن در یتیم‌خانه، تجربه‌ی فرزندخواندگی و لیستی بلند از خطاهای ریز و درشت او واقعا زندگی پرماجرایی داشت! اما همین تجربیات نامتعارف در نهایت او را به گریسی رساند، زنی که به عشق ابدی‌اش تبدیل شد و ماجراهای کتاب صوتی هرچه باداباد را رقم زد...

انگوس در یک جشن عروسی با گریسی آشنا شد. او خیلی زود به این زن قدکوتاه و حرّاف با سلیقه‌ای افتضاح در لباس دل باخت و آن‌ها با همدیگر ازدواج کردند. کشف اینکه زندگی مشترک مردی خجالتی یا حتی سرخورده با زنی به‌شدت برونگرا و جسور به چه کیفتی سپری شد را به شما می‌سپاریم چون جدیدترین رمان استیو تولتز، داستانی درباره‌ی خرده‌جنایت‌های زناشویی که همسران در حق همدیگر مرتکب می‌شوند نیست.

ایده‌ی اصلی کتاب هرچه باداباد قتل است. انگوس درست زمانی که منتظر تولد فرزندش با گریسی است به قتل می‌رسد و با اینکه تمام عمر اعتقادی به آخرت نداشته در دنیایی میان مرگ و زندگی معلق می‌شود. او به تماشای سرنوشت همسرش محکوم شده که توسط قاتل وی اغوا می‌شود و خب، یک روح سرگردان در جهان برزخ چه ابزاری برای هشدار دادن به انسانی زنده دارد؟ انگوس وقایعی تلخ اما خنده‌دار را پشت سر می‌گذارد که شنیدن آن‌ها با قلم طعنه‌آمیز استیو تولتز سرگرم‌کننده است اما همه‌چیز زمانی جالب‌تر می‌شود که کرونا، این بیماری همه‌گیر منحوس پایش را به دنیای کتاب صوتی هرچه باداباد می‌گذارد. ناگهان تعداد مرده‌های جهان برزخ به‌سرعت زیاد می‌شود و تجربیاتی که در مرز فلسفه و طنز قرار دارند برای راوی رقم می‌خورند. انگوس درحال تلاش برای درک چیزی به نام ویروس کووید 19 است و سعی دارد با همسایگان ناخواسته‌اش -روح‌های سرگردان بین مرگ و زندگی- کنار بیاید که اتفاقی باورنکردنی رخ می‌دهد: او می‌تواند با همسرش ارتباط برقرار کند!

به انگوس فرصتی دوباره برای حضور در زندگی گریسی اعطا شده،‌ اما او با این خوشبختی غیرمنتظره چه می‌کند؟ آیا او این شانس را برای هم‌صحبتی با همسر سابقش به‌کار می‌گیرد یا در پی انتقام از قاتل است؟ دنیای مبتلا به کرونا، تب‌زده و دیوانه‌وار وقایعی باورنکردنی را رقم می‌زند و راوی کتاب صوتی هرچه باداباد می‌تواند از این آب گل‌آلود بعیدترین رویاهایش را صید کند، ولی انگوس واقعا چه می‌خواهد؟

در پایان معرفی این شاهکار ادبی که در سال 2022 منتشر شده باید گفت پیمان خاکسار، مترجم همیشگی آثار استیو تولتز برگردان آن را به زبان فارسی برعهده داشته است. انتشارات چشمه کتاب هرچه باداباد را به چاپ رسانده و برای تهیه‌ی نسخه‌ی گویای آن باید از نشر صوتی رادیو گوشه سپاسگزار باشیم. امیدواریم از شنیدن این داستان تحسین‌برانگیز نهایت لذت را ببرید!

نکوداشت‌های کتاب هرچه باداباد

  • کاوشی بزرگ در احساسات. (Booklist)
  • یک کمدی هوشمندانه و دیوانه‌وار! (The Washington Post)
  • نگاهی حیرت‌آور به رابطه‌ی انسان و مرگ. تولتز را باید بابت جسارت و شوخ‌طبعی‌اش ستود. (The Star Tribune)
  • رمانی رازآلود و مبتکرانه که تجربه‌ای غنی برایتان به‌جا می‌گذارد. (Pittsburgh Post-Gazette)
  • اثری سوررئال و به‌شدت خنده‌دار. طرفداران داستان‌های نوآر از آن لذت خواهند برد. (Shelf Awareness)
  • تولتز با شوخ‌طبعی بی‌رحمانه‌اش اتفاقی ترسناک را به یک ماجراجویی هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند. (Publishers Weekly)
  • «هرچه باداباد» را دوست داشته باشیم یا نه، نمی‌توان انکار کرد که درک جدیدی از ماهیت انسان ارائه می‌دهد. (The Washington Independent Review of Books)

کتاب صوتی هرچه باداباد مناسب چه کسانی است؟

افرادی که از مطالعه‌ی رمان‌هایی فلسفی و آمیخته با طنز سیاه لذت می‌برند مخاطب این کتاب هستند.

با استیو تولتز بیشتر آشنا شویم

این نویسنده معاصر و بزرگ استرالیایی متولد سال 1972 بوده و در سال 1994 از دانشگاه نیوکاسل فارغ‌التحصیل شده است. او پیش از شروع کار خود در حیطه ادبیات، به شغل‌هایی همچون فیلمبرداری، نگهبانی، دبیری زبان انگلیسی و فیلم‌نامه‌نویسی مشغول بوده.

استیو تولتز (Steve Toltz) در سال 2008 اولین رمان خودش را با نام «جزء از کل» منتشر کرد که در همان سال توانست نامزد دریافت جایزه‌ی بوکر شود. این کتاب خیلی زود با استقبال مردم سراسر دنیا روبه‌رو شد و اکنون به عنوان یکی از آثار بزرگ و برجسته‌ی ادبیات استرالیا به حساب می‌آید. از افتخارات این نویسنده‌ی پرفروش می‌توان به جایزه کتاب اول گاردین برای کتاب «جزء از کل» و کسب جایزه‌ی راسل در سال 2017 برای کتاب «ریگ روان» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی هرچه باداباد می‌شنویم

برای این‌که بفهمید موقعی که اُون موی دماغ گریسی شده بود کجا بودم، باید برگردیم به چهار سال پیش، به بعدازظهری تابستانی که ارنی و لیسا در حیاط پشتی خانه‌شان عروسی ساده‌ای گرفتند. مرغ و خروس‌ها این‌طرف و آن‌طرف می‌دویدند. به همه گفته بودند «پیک‌نیکی» لباس بپوشند و همسایگان دعوت نشده از بالای پرچین سرک می‌کشیدند. دیر رسیدم و به راه رفتن عروس و داماد در مسیر پوشیده از گلبرگ‌های پلومریا نرسیدم. وقتی روی یکی از صندلی‌های پلاستیکی سفید نشستم، پایه‌هایش در زمین چمن خیس فرورفت و نامتعادل شد.

چون وسط مراسم رسیده بودم تازه داشتم متوجه می‌شدم که از مهمان‌های هاج‌وواج هیچ صدایی درنمی‌آید، انگار هیچ‌کدام با این وصلت موافق نبودند. زوج دستپاچه روی یک سکوی آلومینیومی قابل حمل ایستاده بودند: لیسا پشت‌سر هم نفس‌های عمیق اغراق‌آمیز می‌کشید و ارنی هم انگار تازه از اسب پیاده شده بود. بین عروس و داماد، بیوه آینده‌ی من ایستاده بود. کوتاه بود، در مرز کوتولگی، با موی بور چرکی که طوری بالای سرش جمع کرده بود انگار بخواهد قدش را بلندتر نشان بدهد... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
4 دقیقه
مقدمه مترجم
19 دقیقه
بخش اول
36 دقیقه
بخش دوم
9 دقیقه
بخش سوم
33 دقیقه
بخش چهارم
30 دقیقه
بخش پنجم
23 دقیقه
بخش ششم
31 دقیقه
بخش هفتم
18 دقیقه
بخش هشتم
28 دقیقه
بخش نهم
24 دقیقه
بخش دهم
30 دقیقه
بخش یازدهم
33 دقیقه
بخش دوازدهم
26 دقیقه
بخش سیزدهم
25 دقیقه
بخش چهاردهم
33 دقیقه
بخش پانزدهم
31 دقیقه
بخش شانزدهم
27 دقیقه
بخش هفدهم
21 دقیقه
بخش هجدهم
13 دقیقه
بخش نوزدهم
25 دقیقه
بخش بیستم
30 دقیقه
بخش بیست‌ویکم
24 دقیقه
بخش بیست‌ودوم
31 دقیقه
بخش بیست‌وسوم
31 دقیقه
بخش بیست‌وچهارم
11 دقیقه
بخش بیست‌وپنجم
23 دقیقه
بخش بیست‌وششم
15 دقیقه
بخش بیست‌وهفتم
21 دقیقه
بخش بیست‌وهشتم
18 دقیقه
بخش بیست‌ونهم
27 دقیقه
بخش سی‌ام
29 دقیقه
بخش سی‌ویکم
29 دقیقه
بخش سی‌ودوم
16 دقیقه
بخش سی‌وسوم
29 دقیقه
بخش سی‌وچهارم
24 دقیقه
بخش سی‌وپنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هرچه باداباد
نویسنده
مترجمپیمان خاکسار
راویاشکان عقیلی پور
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هرچه باداباد

سید جواد دهقانی
۱۴۰۱/۱۲/۲۲
سلام به همه دوستان
استیو تولتز، حقیقتا پر از سوال هست، پر از ایده، یک نویسنده فوق العاده با نظریاتی پیچیده و با قلمی ساده، پر کشش، خلاق و طنز واره. انگار از بدو تولد، راجع به تمامی سوالهای اساسی زندگی و جهان پس از مرگ می‌اندیشیده است. واااای خدای من، یعنی میشه اینهمه ایده‌های مختلف راجع به خدا و
هستی و زندگی پس از مرگ و اخلاق و... رو توی یک کتاب، با یک داستان پر کشش همراه کرد؟! اونم با قلمی ساده و بدون تکلف. با داستانی بدون حاشیه پردازیهای غیر ضروری و حوصله سر بر؟! مثل اینکه اینجا، یک داستان با این مشخصات داریم.
ترجمه فصیح و عالی آقای خاکسار، کتاب را خواندنی تر کرد و روایت بسیار هنرمندانه آقای عقیلی پور، نور علی نور شد. (روایت آقای عقیلی را از روایت آقای خاکسار، بیشتر می‌پسندم)
تمام رمانهای این نویسنده استرالیایی را خوانده‌ام. محشر هستند.
اگر اهل این هستید که نظرات شگفت انگیز، راجع به زندگی و مرگ و کلا سوالهای اصلی زندگی را بدانید، بفرمایید شروع کنید.
somayeh tohidlou
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
«هرچه بادا باد» استیو تولتز به اندازه همان کتاب معروف «جزء از کل» ش اثرگذار و پرکشش است. هرچند که به نظرم علیرغم ترجمه خوب پیمان خاکسار، پیچش‌های فرهنگی جزء از کل را ندارد. ایده کتاب بر نظری از نیچه استوار درباره روندهای جاودانگی و ساعت شنی وجود شده است. این ایده مبتنی بر موضوع جاودانگی انسان در و زندگی‌های مکرر سخت بودن دسترسی به دنیای موجود است. تولتز دنیای از پس زمین را نشان می‌دهد و از اتفاق در زمانه‌ای که اپیدمی فراگیر کوید ۱۹ و احتمال انقراض زمین مطرح می‌شود، رشته داستانش را اپیدمی کی۹ که زمین را محو می‌کند گذاشته است. هراس از اپیدمی و نیستی، ولع‌های پایان ناپذیر انسان و پرسش‌های مهم فلسفی درباره وجود و هستی کلیت این کتاب خوشخوان را تشکیل داده است. تولتز به عنوان نویسنده صاحب سبک در این کتاب هم آن دنیای خشن مردانه را دنبال کرده است.
Sanaz Nasiri
۱۴۰۱/۱۱/۱۳
استیو تولتز دیگه
خلق این افکار و نحوه توضیح و توجیهش منحصر به خودشه
کناب بسیار زیبایی پر از معنی، دور تسلسل، واقع انگاری
مونی هیچ وقت پی هیچ مسئله‌ای را با بهانه برایم مهم نیست نمیخواهم بدانم نگرفت و همواره خودش را مستحق تر میدید در حالیکه اوون هدفش مشخص بود زحمت میکشید وپیوسته دنبال میکرد به
این ویژگی برتر اوون است نسبت مونی و گریسی هم دیدین که متوجه این مسئله شد و در نهایت اوضاع اوون در هر جهانی بر وفق مرادش بود چون فکر میکرد، راه حل میافرید و زندگی میکردو لذت میبرد حتی با وجود مریضی
به دنبال خواستههایت برو و بدون در درسترین نقطه و درستترین مکان قرار داری برو به جلو و اگاهی رو فرا بگیر
مرتضی ترقی
۱۴۰۱/۱۲/۴
به نظرم، همچنان جز از کل، بهترین اثر استیو تولتز است. راستش، هرچه بادا باد را خیلی نپسندیدم. خیلی درگیر فلسفه و (فراداستان) است.
حتی اگر نویسنده یک اثر داستانی می‌خواهد حرف بزرگی هم بزند، حتما باید در قالب داستان و روایت و با الویت فضای داستانی این کار را انجام بدهد.
متاسفانه تولتز، در این اثر
بیشتر به یک استاد دانشگاهی شباهت پیدا کرده که گویی در حول و حوش فلسفه زندگی و مسائل مرتبط با آن، یک سری نظریات مبهم و نامطمئن را برای دانشجویانش بیان می‌کند!
عسل
۱۴۰۲/۲/۱۲
کتابی با موضوعی متفاوت و جالب, و در عین حال ترسناک با چاشنی کمدی، از دوره‌ای که دنیا دچار بیماری‌ای ترسناک تر از کرونا میشه که تمام انسانها نابود میشند و وارد یه دنیای دیگه میشند دنیایی که صد برابر این دنیا بدتر و بی برنامه تر و بدون هیچ کنترلی پیش می‌ره،
من کتاب رو دوست داشتم و تا انتها خوندمش،
جالب بود که نویسنده تلخی‌ها را با طنز پیش می‌بره و اجاره نمی‌ده غمگین بشی و خیلی جاها خنده ات می‌گیره
علی رضا صیامی
۱۴۰۲/۵/۱۴
کتابهایی که راجب جهان پس از مرگ صحبت میکنند در واقع راجب چیزی صحبت میکنن که از آن خبر ندارن وفقط زاییده تخیلات نویسنده است من جهان پس از مرگ نویسنده را دوست نداشتم کلا نویسنده خوبی است اما هر کتابی که مینویسد از کتاب قبلیش ضعیفتر است جز ازکلش واقعا بی نظیر بود امید وارم کتاب چهارم ننویسد اگر میخواهد همین طور پس رفت کند اما از حق نگذریم شخصیت پیر مرده خوب بود
fateme kargar
۱۴۰۲/۹/۷
ممنون از تیم خوب کتابراه، راوی بسیار توانمند بود و من شیوه روایت را بسیار دوست داشتم ولی متاسفانه محتوای داستان با روحیه من مچ نبود، خیلی تلاش کردم که ارتباط برقرار کنم و تا آخر خوندم ولی کمی نگاه خشن به زندگی داشت ولی قسمتی از کتاب که راجع به رقابت و قضاوت صحبت شده بود که برای من تاثیر گذار بود
h aghaei
۱۴۰۲/۱/۱۲
با وجود مشهور بودن نویسنده، بنظر من نه مبتکرانه بود، نه خنده دار و کلا یک متن رقت بار بنظرم اومد.. بیشتر جملاتش تم شبه فلسفی داشتند.
هیچ "تجربه انسانی" در کتاب مشاهده نمی‌شد.. توسعه شخصیت درش دیده نمی‌شد.. کلی بخوام بگم فقط بخش کوتاهی از کتاب نظرم رو جلب کرد
مهسامحمدی
۱۴۰۳/۱/۲
این داستان فوق العاده است. یک معجون کامله، پاندمی بدتر از کرونا رو به تصویر میکشه، تاثیر فضای مجازی در زندگی‌ها رو بیان میکنه، سبکش کمی هم فانتزیه چون داستان بعد از مرگ هم اتفاق میفته. شدیدا توصیه میکنم هیچ کدوم از کتابهای استیو تولتز رو از دست ندید.
Mehrdad Sajjad
۱۴۰۲/۱/۱۲
کتاب‌های استیو تولتز به ترتیب انسجام و انتقال مطلب برای بنده:
۱. جز از کل
۲‌. هرچه باداباد
۳. ریگ روان
هرچه باداباد از نظر ژانر تکرار شونده‌ی استیوتولتز، یعنی رمان فلسفی و طنز سیاه فوق العاده بود.
این رمان دلنشین به دوست‌داران جز از کل توصیه می‌شود.
حسین شرعیاتی
۱۴۰۱/۱۲/۴
من کاملا گوش دادم ولی بهتره وقتتون را تلف نکنید
چون غالب یک داستان هست که بی سر انجام هست یا اگر سر انجامی دارد میباییست در غالب این داستان دلیل یا نظریه‌ای بیان شود ولی هیچکدوم نبود و یک نظر بسیار اقلیتی در یک داستان پر از توهم بیان شده
نیره هندی
۱۴۰۲/۴/۱۰
خیلی خیلی کتاب جالبی بود انگار نویسنده کتابی رو که من همیشه فکر میکردم چجوری بنویسمش رو به بهترین نحو ممکن نوشته بود عجیب دوستش داشتم و صدای گوینده هم به هیجانات این کتاب کمک می‌کرد ممنون از آوانامه
انسیه عرفان
۱۴۰۲/۲/۸
این کتاب از نظر داستان‌پردازی بهتر از ریگ روانه، ولی هنوز به جزء از کل نمی‌رسه. با این حال این سه‌گانه حتما ارزش خوندن یا شنیدن داره و برای داشتن یه دیدگاه کلی، باید هر سه داستان رو خوند.
masome ghasame
۱۴۰۲/۵/۹
کتاب خوبی بود. اما به پای جز از کل نمی‌رسد. ترس از زندگی در این کتاب مشهود است. چنان که ترس از مرگ در جز از کل دیده می‌شود. جملات فلسفی و ترجمه خوب از نقاط قوت این کتاب است.
علیرضا علیزاده
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
عالی عالی، خیلی زیبا میپردازد به سوالاتی که همیشه در ذهن ماست. البته که این سوال‌ها جوابی ندارند، اما این کتاب به گونه‌ای به آن‌ها میپردازد که لذت خواهید برد.
مشاهده همه نظرات 30

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هرچه باداباد

برای دریافت کتاب صوتی هرچه باداباد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.