معرفی و دانلود کتاب صوتی ریگ روان

عکس جلد کتاب صوتی ریگ روان
قیمت:
۱۹۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ریگ روان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ریگ روان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ریگ روان

«بدشانسی» خمیرمایه‌ای است که استیو تولتز با چاشنی طنز و فلسفه ترکیب کرده تا اثر پرفروش خود، کتاب صوتی ریگ روان را بیافریند. شخصیت‌های اصلی این کتاب دو دوستی هستند که به جای رسیدن به خواسته‌هایشان، مدام با بدبیاری مواجه می‌شوند. البته کتاب حاضر برخلاف شخصیت‌هایش چندان بدشانس نبوده و توانسته است جایزه‌ی راسل استرالیا را از آن خود کند.

درباره‌ی کتاب صوتی ریگ روان

«لیام» و «آلدو» اسطوره‌های بدشانسی هستند! لیام نویسنده‌ای‌ست که تاکنون هیچ‌یک از نوشته‌هایش توجه کسی را جلب نکرده و حتی یک اثر موفق هم ندارد. با این وجود، برای اینکه کتاب جدیدش، داستان بهتری از آب دربیاید، تصمیم می‌گیرد مدتی به‌عنوان افسر پلیس فعالیت داشته باشد تا از این طریق شخصیت‌های کتابش به واقعیت شبیه شوند. از آنجایی که هیچوقت بخت با او یار نبوده، نه‌تنها در داستان جدیدش هم موفق نمی‌شود، بلکه حتی در شغل افسری هم شکست می‌خورد. آلدو هم که همواره آرزوی کارآفرینی داشته، با تجربه‌ی اتفاقاتی مانند زندانی شدن، فلج شدن و درنهایت خودکشی، دیگر امیدی به پیروزی ندارد.

گفت‌و‌گوهای طولانی بین این دو دوست محتوای اصلی کتاب صوتی ریگ روان (Quicksand) را می‌سازند. استیو تولتز (Steve Toltz) در این اثر سعی کرده تا در خلال مکالمات شخصیت‌هایش، دیدگاه فلسفی و روانشناختی آن‌ها را به ما نشان بدهد. بد نیست بدانیم بدشانس‌ها دنیا را چگونه می‌بینند!

وقایع و گفت‌وگوهای کتاب همگی با رگه‌هایی از طنز بیان می‌شوند؛ البته نه طنزی که لبخند به لب شما بنشاند. لحن نویسنده یادآور نوعی طعنه و دهن‌کجی به جامعه و حتی زندگی است که از میان تجربیات ناامیدکننده‌ی شخصیت‌ها خودنمایی می‌کند. فلسفه‌ای که استیو تولتز از لابه‌لای مکالمات لیام و آلدو به ما نشان می‌دهد، در حقیقت اندیشه‌هایی هستند که از بزرگانی مانند کامو، فروید، تولستوی و... وام گرفته و آن‌ها را در قالب داستان بیان کرده است. جهان تاریکی که نویسنده در کتاب صوتی ریگ روان به تصویر می‌کشد، چهره‌ی یأس‌زده‌ی دنیای مدرن است که پشت زرق‌و‌برق‌های دروغین پنهان شده.

اگرچه بخت و اقبال به شخصیت‌های این کتاب پشت کرده اما گویا این دو دوست، قصد ندارند دست از تقلا بردارند. لیام که شاهد بدشانسی‌های مکرر دوستش، آلدو بوده تصمیم می‌گیرد تا سرگذشت او را در قالب یک داستان به نگارش دربیاورد؛ شاید این‌بار سرانجام بخت با او سر سازش داشته باشد.

پیمان خاکسار اثر حاضر را به فارسی برگردانده و نشر چشمه آن را به مرحله‌ی چاپ رسانده است. کتاب صوتی ریگ روان را با صدای اشکان عقیلی‌پور از سوی نشر صوتی رادیو گوشه می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ریگ روان

  • نوشته‌های تولتز محرک و منحصر‌به‌فرد هستند، با شخصیت‌ها و جملاتی که رسماً از صفحه‌ی کتاب بیرون می‌آیند و نفست را در سینه حبس می‌کنند. (دینا منگستو)

  • استیو تولتز تخیل و تصوری را به قلم تحریر در می‌آورد که هیچ محدودیتی را شامل نمی‌شود. آثار او بی‌نظیر، پیامبرگونه و طنز هستند. (پاتریک مک‌گراث)

  • در هر صفحه از کتاب ریگ روان به قدری جملات زیبا پیدا می‌شود که گاه بیشتر از تمام رمان‌های قابل تحسین است. (الیف باتومن)

  • یک طنز تلخ و به شدت فضایی... توانایی بسیاری نیاز است تا بتوان خالق چنین اثری بود؛ و تولتز در این راه موفق شده است. (مجله‌ی لایبری ریویو)

کتاب صوتی ریگ روان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر مشتاق شنیدن رمانی هستید که فلسفه و روانشناسی را با طنز تلخ درآمیخته و جهان‌بینی جدیدی را ارائه کرده باشد، کتاب صوتی ریگ روان بهترین انتخاب ممکن است.

با استیو تولتز بیشتر آشنا شویم

این نویسنده معاصر و بزرگ استرالیایی متولد سال 1972 بوده و در سال 1994 از دانشگاه نیوکاسل فارغ‌التحصیل شده است. او پیش از شروع کار خود در حیطه ادبیات، به شغل‌هایی همچون فیلمبرداری، نگهبانی، دبیری زبان انگلیسی و فیلم‌نامه‌نویسی مشغول بوده.

استیو تولتز (steve toltz) در سال 2008 اولین رمان خودش را با نام «جزء از کل» منتشر کرد که در همان سال توانست نامزد دریافت جایزه‌ی بوکر شود. این کتاب خیلی زود با استقبال مردم سراسر دنیا روبه‌رو شد و اکنون به عنوان یکی از آثار بزرگ و برجسته استرالیا به حساب می‌آید.

جملات برگزیده کتاب صوتی ریگ روان

  • ویرایش یعنی این‌که آدم بتونه با آرامشِ یه پزشک قانونی خودش رو کالبدشکافی کنه، و تو ویراستار خوبی نیستی.
  • حالا به لطف شبکه‌های مجازی آدم‌های این دوره بیشتر از مردم تمام دوران‌ها می‌دونن که فحش خوردن و تحقیر شدن چه حسی داره.
  • خسته شدم از نگاه کردن به تو و فکر کردن به این‌که محاله دنیایی از این حقیرتر و بی‌انصاف‌تر وجود داشته باشه.
  • استعداد به‌کارگرفته‌نشده به روح فشار می‌آره.

در بخشی از کتاب صوتی ریگ روان می‌شنویم

زمان دبیرستان یک راز مگوی باورنکردنی به من می‌گفت و ازم قول می‌گرفت به کسی نگویم، بعد وقتی به اعتمادش خیانت می‌کردم و رازش را به دوستی مشترک می‌گفتم، متوجه می‌شدم دقیقاً همان حرف‌ها را به او هم زده. در هر صورت واقعیت این است که من تنها آدمِ مشتاق به مستند کردن هستی او نیستم.

رقبای پُرشماری دارم که همین حالا هم چهره درهم کشیدنِ طولانی‌اش را بر بوم نقاشی کرده‌اند، صورت بداخم و چشمان بی‌حالتش را با صورتیِ کِرْم‌خاکی و زرد شبرنگ کشیده‌اند، تشنج‌هایش را شبیه چین پارچه رسم کرده‌اند، پاهایش را برای نمایشِ از دست رفتن قابل‌توجه تراکم استخوان طرح زده‌اند، پیکر قوزکرده‌اش را با سرامیک براق ساخته‌اند، با پاستل و رنگ‌روغن، با گچ و گِل. آثار خوش‌ساخت و جمع‌وجوری دیده‌ام که درشان فروپاشی ترکیب چهره و کاسه‌ی سرش به شکل انیمیشن دیجیتال قابل‌مشاهده است، نقاشی‌هایی دیواری از او دیده‌ام که با صورت افتاده روی یک ترکشِ تیر.

بهترین دوست من بریده شده، دست‌کاری شده، فتوشاپ شده، بسته‌بندی و ارسال شده. آن‌قدر نگاهم به قیافه‌ی خسته و عبوسش بر کاغذهای پُرکنتراستِ براق عکاسی افتاده که دلم به حال چشمم سوخته.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
5 دقیقه
مقدمه
18 دقیقه
بخش اول: دو دوست، دو برنامه (یکی مخفی) - قسمت یک
19 دقیقه
بخش اول - قسمت دو
16 دقیقه
بخش دوم: شکل‌گیری طولانی یک ایده - قسمت یک
20 دقیقه
بخش دوم - قسمت دو
24 دقیقه
بخش دوم - قسمت سه
25 دقیقه
بخش دوم - قسمت چهار
27 دقیقه
بخش دوم - قسمت پنج
27 دقیقه
بخش دوم - قسمت شش
19 دقیقه
بخش دوم - قسمت هفت
17 دقیقه
بخش دوم - قسمت هشت
24 دقیقه
بخش دوم - قسمت نه
17 دقیقه
بخش سوم: سفری غیرمنتظره - قسمت یک
19 دقیقه
بخش سوم - قسمت دو
27 دقیقه
بخش چهارم: آلدو بنجامین - قسمت یک
27 دقیقه
بخش چهارم - قسمت دو
25 دقیقه
بخش چهارم - قسمت سه
21 دقیقه
بخش چهارم - قسمت چهار
22 دقیقه
بخش چهارم - قسمت پنج
22 دقیقه
بخش چهارم - قسمت شش
20 دقیقه
بخش چهارم - قسمت هفت
22 دقیقه
بخش چهارم - قسمت هشت
24 دقیقه
بخش چهارم - قسمت نه
17 دقیقه
بخش پنجم: علی‌رغم سماجتِ یک نفر - قسمت یک
23 دقیقه
بخش پنجم - قسمت دو
22 دقیقه
بخش ششم: بازجویی، یا شرایط و ضوابط - قسمت یک
27 دقیقه
بخش ششم - قسمت دو
29 دقیقه
بخش ششم - قسمت سه
19 دقیقه
بخش ششم - قسمت چهار
19 دقیقه
بخش هفتم: گولاگی از آن خود
22 دقیقه
بخش هشتم: جنون الهه‌ی الهام - قسمت یک
28 دقیقه
بخش هشتم - قسمت دو
26 دقیقه
بخش هشتم - قسمت سه
27 دقیقه
بخش هشتم - قسمت چهار
25 دقیقه
بخش هشتم - قسمت پنج
28 دقیقه
بخش هشتم - قسمت شش
25 دقیقه
بخش هشتم - قسمت هفت
28 دقیقه
بخش هشتم - قسمت هشت
28 دقیقه
بخش هشتم - قسمت نه
24 دقیقه
بخش هشتم - قسمت ده
19 دقیقه
بخش هشتم - قسمت یازده
23 دقیقه
بخش هشتم - قسمت دوازده
31 دقیقه
بخش هشتم - قسمت سیزده
18 دقیقه
بخش هشتم - قسمت چهارده
25 دقیقه
بخش هشتم - قسمت پانزده
24 دقیقه
بخش هشتم - قسمت شانزده
14 دقیقه
بخش هشتم - قسمت هفده
28 دقیقه
بخش هشتم - قسمت هجده
25 دقیقه
بخش نهم: مصیبت پرونده‌های مجزا - قسمت یک
29 دقیقه
بخش نهم - قسمت دو
29 دقیقه
بخش نهم - قسمت سه
23 دقیقه
بخش نهم - قسمت چهار
25 دقیقه
بخش نهم - قسمت پنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ریگ روان
نویسنده
مترجمپیمان خاکسار
راویاشکان عقیلی پور
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲۰ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ریگ روان

مجید همایونی افشار
۱۴۰۲/۶/۲۶
هیچگاه فکر نمی‌کردم بعد از جز از کل، اسیو تولتز بتواند دوباره رمانی چنین تکان دهنده بنویسد، همیشه فکر می‌کردم تولتز تا آخر عمر زیر سایه‌ی رمان فوق العاده‌ی جز از کل بماند اما با خواندن ریگ روان تازه فهمیدم استیو تولتز نابغه‌ی قرن ماست.
توصیه می‌کنم خود را از لذت خواندن و شنیدن این کتاب محروم کتاب
نکید، پر از جمله‌هایی است که باید یاداشت کرد که از خاطر پاک نشود، درست است که رمانیست طولانی اما با شروع اولین سطر دیگر باید تا انتها بروید و توقف معنی ندارد.
اجرای شگفت انگیز اشکان عقیلی پور دوچندان بر زیبایی کتاب افزوده.
ترجمه‌ی پیمان خاکسار عزیز بی بدیل و فوق العاده است.
توصیه می‌کنم جز از کل و سپس ریگ روان را بخوانید.
رفت و برگشت در زمان‌های متفاوت آدمی را یاد نوشته‌های مارکز و صادق هدایت می‌اندازد، زمان در طول داستان سیال است و تشخیص گذشته، حال و آینده بسیار سخت.
مدت زمان خوانش رمان حدود بیست ساعت است اما برای من چهل ساعت طول کشید چون مدام باید به عقب بر‌میگشتم تا ببینم که استیو تولتز چه گفته و مدام در حال یاداشت برداری بودم.
ممنون از استیوز تولتز، پیمان خاکسار، اشکان عقیلی‌پور، رایو گوشه و نشر چشمه که این فرصت را نصب من نمود.
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
رمان شگفت‌انگیزی بود. خیلی از دوستان با جز از کل مقایسه‌اش کردند که خواه ناخواه پیش میاد. ولی نویسنده ثابت کرده جز از کل چنته او را خالی نکرده و هنوز حرف‌های شنیدنی برای گفتن دارد.
گفتگو‌ها و تک گویی‌های آلدو اغلب فلسفی است و انسان را به فکر فرو می‌برد. فکر به اینکه میتوان مسایل را جور دیری دید.
در کل از آن دست رمان‌هایی است که تا مدتها و شاید تا پایان زندگی انسان را رها نکند.
در بخش‌هایی آلدو مرا به یاد شخصیت ایگنشس جی رایلی در رمان اتحادیه ابلهان اثر جان کندی تول می‌انداخت که البته گویندگی جناب عقیلی پور در هر دو اثر هم بی تاثیر نیست.
در کل شاید مهمترین حرف کتاب این بود که از زندگی نترس آنچه بترسی بر سرت می‌آید.
گویندگی آقای عقیلی عالی بود.
با سپاس از کتابراه
الهه عباسی
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
ممنون از کتاب راه رادیو گوشه ترجمه خوب آقای خاکسار صدای جذاب آقای عقیلی کتاب بسیار خوبی بودکشش خوبی داشت ضمن اینکه ته داستان رو حدس نمیشد زد ‌دیالوگها فوق العاده بودند جملات ناب و زیبا ارزش چند بار گوش کردن رو داره جدای از اینکه زیاد از واژگان چندش آور ش خوشم نمیومد ولی آقای تولز پدیده‌ی ترس از بد زندگی شانسی رو یه زیبایی به تحریر در آورده بود کنار اومدن با بدی‌های وجودی دیگران و پذیرش وکمک کردن به هم از اموری هست که در قرن بیست و یکم کمرنگ شده و همیشه شرایط بدتری هست که می‌توانستیم دچارش باشیم
Sahar
۱۴۰۲/۱۲/۳
من کلا کتابهای استیو تولنتز رو خیلی دوست دارم و در اینجا سه کتاب صوتی‌اش را خوانده‌ام که به نظرم هر سه بسیار زیبا، پرکشش، چالش برانگیز بهمراه طنزی تلخ همراه هستند، قطعا کتاب جز از کل قوی‌ترین آن‌ها می‌تواند باشد که البته به دلیل عدم توانایی و تسلط راوی به نظرم بهتر است به عنوان یک پیشنهاد، کتابراه، مجددا این کتاب واقعا ارزشمند و غنی را بازخوانی کنند که در این صورت بسیار عالی خواهد شد. ممنون از زحمات شما و همکارانتان
سعید خراسانی
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
ابتدای کتاب که اصلا گیرا نیست، از اواسطش بهتر میشه، از زمانی داستان کامل هول محور آلدو بنجامین میچرخه، البته بعضی از دیالوگ‌هایی که اصلاحا داره توی دادگاه میگه خیلی طولانی و حوصله سر بره، کلا یه سبک خواصه، و اصلا قابل مقایسه با جز از کل این نویسنده نیست، و اینکه داستان خیلی جاها ریتمش خیلی خیلی کند میشه، اگر توان بالای راوی نبود حتما همون اول کتاب میزاشتمش کنار و میرفتم سراغ یک کتاب دیگه
عسل
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
کتاب جالبی بود راجع به دو دوست که از بچگی با هم هستند یکی راوی است و دیگری شخصیت اصلی به نام آلدو. داستانی واقع‌گرایانه از جامعه با چاشنی طنز، حول محور زندگی آلدو که پر است از بدشانسی‌ها و اتفاقاتی که ناخواسته به سرش می‌آید.
به همراه انتخاب موزیک و گویندگی کاملا حرفه‌ای. پیشنهاد می‌کنم حتما گوش کنید. ممنون از کتابراه و عوامل سازنده این مجموعه جذاب
شادی شادباد
۱۴۰۲/۷/۵
من وقتی این کتاب از تولتز میاد واقعا بدون درنگ میخونمش.
اما واقعا تو این اثر فقط حس میکردم یه شخصیت مرزی که دوقطبی مانیا هم هست، فقط داره دعوا میکنه با ادم. شاهکار استعاره و جملات ناب هست. ولی به نظر من اول جز از کل بعد هر چه باداباد بعدش شاید این کتابش. من خیلی کلافه شدم و دوست داشتم خیلی زود تموم بشه.
ممنون از کتابراه.
سمیرا اسماعیلی
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
تو چنگال مفاهیم مورثی اسیر نشو خلاقیت نیازمند ملال است اینطور بگم کل کتاب درس است درس زندگی پیش وپس از مرگ زندگی نازیسته و زیسته استیو تولتز نابغه‌ای است در عصرما فقط باید بخوانی یا بشنوی تا دیدت رو به زندگی باز شود هنوز چهار فصل مونده ولی دلم نمیاد کتاب تمام بشه دارم باهاش زندگی می‌کنم آقای خاکسار بی نظیرند
Kiki
۱۴۰۲/۲/۱۴
از قبل این کتاب رو خونده بودم و عاشقش بودم. کلا تک تک کلمات کتابهای استیو تولتز رو با ولع می‌بلعم. وقتی نسخه‌ی صوتیش رو تو کتابراه پیدا کردم خیلی خوشحال شدم. صدای گوینده عالیه و جوری با لحنش شخصیت‌ها و فضاهای داستان رو زنده میکنه که انگار پیش چشم ادم هستند. ممنون
ترلان تبار
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
چقدر صدای راوی درسته. کتاب خوبی بود.
قسمت‌های اعترافش رو نتونستم یه سره هضم کنم یعنی واقعا به جنون می‌رسیدم که خب چیز طبیعی هست وقتی قهرمان داستان یک فیلسوف مجنون و مفلوکه. از بعضی‌ حرفاش یادداشت‌برداری کردم؛)
به کسایی که با سبک تولتز آشنان و دوست دارن پیشنهاد می‌کنم.
مانی آرش راد
۱۴۰۲/۸/۱
یه کتاب فوق العاده جذاب و دوست داشتنى، سرگرم کننده، با دیالوگهاى ناب و طنزآلود که امضاى کار آقاى تولتز هست. صداى راوى هم بسیار شیرین و مناسب کتاب بود، جورى که انگار خود نویسنده ایشون براى کتابش انتخاب کرده. بگوشید و لذت ببرید
انسیه عرفان
۱۴۰۱/۱۲/۶
من با توقعی به اندازه جزء از کل کتاب رو گرفتم و گوش دادم. این توقع برآورده نشد، اما بدون این قیاس، کتاب خوبیه. طنز تلخی درش جریان داره که از موقعیت‌های پراسترس یا غم‌انگیز، یه وضعیت کمدی می‌سازه، البته بدون اینکه به لودگی نزدیک بشه.
Maryam Rajabi
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
اوایل کتاب کمی کسل کننده است ولی داستان از اواسط گیرا می‌شود. جزءاز کل اینقدر استثنایی و کامل بود که این کتاب در حاشیه رفت. ولی به نظر من تو این کتاب بیش از اندازه با کلمات بازی شده استعداد عجیب استیو تولتز در بازی با کلمات و استعاره ها
مهسامحمدی
۱۴۰۳/۱/۲
اگر تو دنیا یک نفر باشه که بهش حسودیم بشه استیو تولتز هست تمام کتابهاش خوندنیه. ریگ روانش بینظیره، داستان بدشانسی‌ها و البته بدفهمی‌های یک آدمه. مثل همیشه یک موضوع تلخ رو با قلم خاص خودش بیان میکنه که اصلا سیاه نیست.
شقایق عطایی
۱۴۰۲/۱/۱۳
ابن کتاب بسیار کند پیش می‌ره. با اینکه درون مایه‌ی فلسفی و زبان طنزی داره اما به خاطر روند کُندش خسته کننده می‌شه... در ‌کل کتابهای استیو تولتز مثل جزء از کل همچین تمی دارن. راوی کتاب هم عالی هستن.
مشاهده همه نظرات 25

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ریگ روان

برای دریافت کتاب صوتی ریگ روان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.