معرفی و دانلود کتاب صوتی هماهنگی ذهن و بدن: تمرین‌هایی برای سلامت روان و جسم

عکس جلد کتاب صوتی هماهنگی ذهن و بدن: تمرین‌هایی برای سلامت روان و جسم
قیمت:
۶۰,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هماهنگی ذهن و بدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هماهنگی ذهن و بدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هماهنگی ذهن و بدن: تمرین‌هایی برای سلامت روان و جسم

آلن دوباتن در کتاب صوتی هماهنگی ذهن و بدن که مجلدی از مجموعه‌ی «مدرسه‌ی زندگی» است، مبحثی از حوزه‌ی خودمراقبتی را مورد بررسی قرار می‌دهد که در گفتمان‌های روانشناسی کمتر به آن پرداخته شده؛ توجه به هماهنگی میان ذهن و جسم به عنوان دو عنصری که در عین داشتن کارکرد متفاوت، تجربه‌ی زیستی ما را رقم می‌زنند.

درباره‌ی کتاب صوتی هماهنگی ذهن و بدن

انسان یکی از پیچیده‌ترین جانداران ساکن در کره‌ی زمین است. جدا از خلقت منحصربه‌فرد بدن و مکانیزم‌های خارق‌العاده‌ی جسمی‌اش، او صاحب تفکر، احساس، خاطره‌، امید و آرزو نیز هست. توضیح اینکه چطور مغزی که از سلول و بافت تشکیل شده مولد احساساتی مانند خشم، غم، حسرت، خوشحالی و امید است و چطور تمام وقایع مهم را به یاد می‌آورد کار آسانی نیست و در این بحث نیز نمی‌گنجد، اما اهمیت کارکرد درست آن دقیقاً مانند سلامت دیگر اندام‌های بدن بر کسی پوشیده نیست.

آلن دوباتن (Alain De Botton) در کتاب صوتی هماهنگی ذهن و بدن (Mind and Body) در تلاش است تا با توضیحاتی کاربردی و دقیق، نحوه‌ی اتصال آگاهانه و ایجاد تعادل میان جسم و ذهن را به شما توضیح دهد. لازم است بدانید که ذهن و بدن از بدو تولد با یکدیگر مرتبط و به هم متصل‌اند؛ چیزی که در این کتاب صوتی به آن پرداخته می‌شود این است که چطور نسبت به این ارتباط هشیار باشیم و از آن در جهت داشتن زندگی سالم‌تر بهره ببریم.

معرفی و دانلود کتاب صوتی هماهنگی ذهن و بدن

در کتاب صوتی هماهنگی ذهن و بدن می‌خوانیم که چطور کارکرد بدن به عنوان یک ماشین پیچیده‌ی زیستی بر کارکرد ذهن اثر می‌گذارد و بالعکس. زمانی که از درد و بیماری جسمانی رنج می‌برید، نمی‌توانید آرامش خاطر و تمرکز داشته باشید. از طرف دیگر اگر از افسردگی، اضطراب، خشم و دیگر ناراحتی‌های ذهنی و عاطفی در عذاب باشید، بروز و پیشروی بیماری‌های جسمی را به تبع آن تجربه می‌کنید. این ارتباط، حقیقتی انکارناپذیر از شیوه‌ی خلقت ماست و قابل تغییر نیست. ولی آنچه تحت کنترل و اختیار ماست، تسلط بر این تأثیر و استفاده‌ی مطلوب از آن در جهت بالا بردن کیفیت زندگی است.

آلن دوباتن در کتاب صوتی هماهنگی ذهن و بدن تمریناتی را ارائه کرده تا نحوه‌ی بهینه‌سازی این ارتباط را به مخاطب آموزش دهد. با یادگیری این روش‌ها، قادر خواهید بود تا با انجام تمرینات جسمانی‌ای که ریشه‌ی اضطرابتان را هدف گرفته‌اند، ذهن آرام‌تری داشته باشید. یاد می‌گیرید چگونه در جسم خودتان احساس آرامش و راحتی کنید حتی اگر تابه‌حال آن را تجربه نکرده باشید. با انجام این تمرینات به مرور ظاهر خود و بدنتان را می‌پذیرید و از آن به گونه‌ای استفاده می‌کنید تا بستری مناسب برای تولید ایده‌های تازه و خلاقیت باشد.

کتاب صوتی هماهنگی ذهن و بدن اثری از آلن دوباتن است که به همت امین پورحسن به فارسی ترجمه شده و شما آن را با صدای فرزانه فائزی می‌شنوید. انتشارات کتاب‌سرای نیک و نشر صوتی جیحون، به ترتیب ناشران نسخه‌ی متنی و صوتی این کتاب هستند.

درباره مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی

آلن دوباتن درباره‌ی مدرسه‌ی زندگی (The School of Life Library) چنین گفته است: «مدرسه زندگی بیشتر به خاطر به چالش کشیدن دانشگاه‌های سنتی و به طور کلی، نگرش آکادمیک تأسیس شده است. با این کار می‌خواستیم دانش و فرهنگ را به نفع مردم عادی، از نو سازماندهی کنیم.» مدرسه زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با داشتن بیش از پنج میلیون مشترک در یوتیوب و ده‌ها هزار دنبال‌کننده در فیس بوک و اینستاگرام و توییتر، نزد بسیاری از افراد در سرتاسر جهان شناخته‌شده و معتبر است.

نکوداشت‌های کتاب هماهنگی ذهن و بدن

  • این کتاب ایده‌ها و تمرین‌های مختلفی را آموزش می‌دهد که به ارتباط ذهن و بدن ما کمک می‌کنند. طبق معمول کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی، به من کمک می‌کنند تا حس آرامش را در درونم پیدا کنم. (بررسی‌های گودریدز)
  • کتابی بی‌نظیر که شایستگی جای گرفتن در قفسه‌ی کتابخانه‌تان را دارد و برای هدیه دادن به دوستان، خانواده و عزیزان نیز مناسب است. (Avocado Diries)

کتاب صوتی هماهنگی ذهن و بدن برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به دنبال خودشناسی و تقویت ارتباط میان ذهن و جسمشان هستند از شنیدن این کتاب لذت می‌برند.

در بخشی از کتاب صوتی هماهنگی ذهن و بدن: تمرین‌هایی برای سلامت روان و جسم می‌شنویم

برخی بیماری‌های روحی وجود دارند که به‌طور خاص به شرایط آزاردهنده و ناامیدکننده‌ی تمدن پیشرفته مربوط می‌شوند. برای مثال، ممکن است رسیدن به صلح درونی و آن نوع آرامش متفکرانه که برای خوابیدن یا فکر کردنِ مناسب، ضروری است دشوارتر از گذشته باشد. فناوریمان همیشه خبر از بحران‌ها و فرصت‌ها می‌دهد طوری که انگار ما باید به صورت لحظه‌به‌لحظه از آن‌ها مطلع شویم. همیشه چیزی جدید برای مصرف کردن، حسادت ورزیدن یا وحشت‌زده شدن وجود دارد. حضور خود ما کشش چندانی در مقایسه با مهلکه‌ی آن بیرون ندارد: احتمال اندکی وجود دارد که افکارمان در این سیلاب اطلاعات ریشه بدوانند.

در عین حال، هوشمندی علوم و ماشین‌هایمان ما را از اشتغال‌های ساده‌تر و تماس با بدن‌های خودمان معاف می‌کند. لذت بردن از چیزی که ساده‌لوحانه و بی‌هزینه است ممکن است ممنوعه تلقی شود. اهمیت دوران کودکی را فراموش می‌کنیم. داشتن یک زندگی دست‌آموز، منزوی و طبیعت‌زدایی شده و انکار قسمت‌های کمتر ظریف ذهن‌هایمان و جدا کردن خودمان از بسیاری از تقاضاهای بدن‌هایمان وسوسه‌انگیز است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
20 دقیقه
مقدمه
20 دقیقه
بخش اول: مردم‌آمیزی
21 دقیقه
بخش اول ـ قسمت دوم
18 دقیقه
بخش دوم: اعتمادبه‌نفس
20 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت دوم
34 دقیقه
بخش سوم: مدرنیته
17 دقیقه
بخش چهارم: تفکر
27 دقیقه
بخش پنجم: زیبایی
26 دقیقه
بخش پنجم ـ قسمت دوم
20 دقیقه
بخش ششم: میرایی
26 دقیقه
بخش ششم ـ قسمت دوم
23 دقیقه
بخش ششم ـ قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هماهنگی ذهن و بدن: تمرین‌هایی برای سلامت روان و جسم
نویسنده
مترجمامین پورحسن
راویفرزانه فائزی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هماهنگی ذهن و بدن

هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۲/۱۰/۶
عالی بود
هم نحوه بیان گوینده؛ کیفیت ضبط و صدا هم محتوا که واقعا حاوی تلنگرهای به جایی به ذهن، شیوه زندگی و انتظاراتمان از خود و دیگران است.
Ali Nazeri
۱۴۰۲/۱۱/۲
وای عجب کتابیه! شدیدا سفارش میشه برای خوندنش
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هماهنگی ذهن و بدن

برای دریافت کتاب صوتی هماهنگی ذهن و بدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.