معرفی و دانلود کتاب عملکرد حرفه‌ای

عکس جلد کتاب عملکرد حرفه‌ای
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عملکرد حرفه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عملکرد حرفه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عملکرد حرفه‌ای

کتاب عملکرد حرفه‌ای تألیف پیپا بورن و مایک بورن، به مفهوم اثربخشی در محیط کار اشاره می‌کند و شیوه‌ی بالاتر بردن کارایی و بهبود عملکرد را توضیح می‌دهد. این کتاب کوچک که جلد پنجم از مجموعه‌ی «مدیر حرفه‌ای» است، در قدم اول به مدیران کمک می‌کند که خود را بشناسند، سپس ابزارهایی در اختیارشان می‌گذارد تا مهارت‌هایشان را ارتقا دهند، اثربخش‌تر شوند و در نهایت در جایگاه رهبر یا مدیری موفق قرار بگیرند.

درباره‌ی کتاب عملکرد حرفه‌ای

بسیاری از نظریه‌پردازان حوزه‌ی کسب‌وکار معتقدند قدم اول برای موفقیت، شناخت خود است. اینکه بدانیم چه نقاط ضعف و قوّتی داریم و در جبران یا تقویت آن‌ها بکوشیم، اهمیت زیادی در بهبود عملکردمان دارد. اما اثربخشی فقط به این موضوع محدود نمی‌شود. اگر بخواهیم در حرفه‌ یا حتی زندگی شخصی‌مان بهتر باشیم، باید محیط اطرافمان را هم تغییر دهیم. به عبارت بهتر، باید در جایی باشیم که سازگاری بیشتری داریم، راحت‌تریم و می‌توانیم خلاقیت بیشتری به خرج دهیم. جایی که بگذارد خودمان باشیم و اجازه بدهد ایده‌هایمان را عملی کنیم. مجموعه‌ی این عوامل است که باعث می‌شود به حداکثر کارایی برسیم و بهترین عملکرد خود را بروز دهیم.

معرفی و دانلود کتاب عملکرد حرفه‌ای

این موضوع، مخصوصاً برای مدیران از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چراکه در علاوه بر خود باید کارمندانشان را هم ارتقا دهند. یعنی باید بستری را فراهم آورند که آن‌ها هم‌ پتانسیلشان آزاد شود و بتوانند کارایی‌شان را افزایش دهند. مسلماً این فرآیند ساده‌ای نیست و نیاز به مهارت فوق‌العاده و تجربه‌ی زیادی دارد. یکی از منابع مفید در این زمینه، کتاب عملکرد حرفه‌ای (Achieving High Performance) تألیف پیپا بورن (Pippa Bourne) و مایک بورن (Michael Bourne) است. این اثر به صورتی فشرده و مختصر و مفید به خواننده توضیح می‌دهد که با چه ابزارهایی و به چه شکلی می‌تواند عملکردش را در محیط کار بهتر کند. کتاب پیش رو تلاش دارد به مدیران کمک کند وضعیت فعلی و کاستی‌ها و توانایی‌هایشان را تحلیل نمایند و با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری جایگاهشان را تقویت کنند.

در مرحله‌ی شناخت، مدیر باید بر روی نقاط ضعف و قوتش متمرکز شود. در اینجا او باید بداند برای کارش به چه مهارت‌هایی نیاز دارد. برای مثال مهارت ارتباط برقرار کردن یا مدیریت زمان برای مدیر بسیار حیاتی است. پس باید در این زمینه‌ها خود را تقویت کند و بهبود دهد. همین‌طور به دانش هم احتیاج دارد و الزاماً باید سطح آن را نیز بالاتر ببرد. اما برای عملکرد ثمربخش، دانش و مهارت به‌تنهایی کافی نیستند. عنصر دیگری که وجودش الزامی است، خلاقیت است. مدیر باید خلاق باشد تا بتواند در جایگاه مناسبش قرار گیرد. پیپا بورن و مایک بورن در کتاب عملکرد حرفه‌ای این مهارت‌ها را به‌تفصیل توضیح می‌دهند و کمک می‌کنند سطح آن‌ها را ارتقا دهید. نویسندگان که هر دو متخصص حوزه‌ی عملکرد هستند، نکات، تکنیک‌ها و ابزارهایی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند تا در سازمان مثمر ثمر باشد. این‌چنین فرد می‌تواند پیشرفت کند، موفق‌تر شود و به مدیر و رهبری بهتری تبدیل گردد.

کتاب عملکرد حرفه‌ای، جلد پنجم از مجموعه‌ی شش جلدی مدیر حرفه‌ای است که به همت انتشارات آریاناقلم به چاپ رسیده. این اثر را محمدعلی معین‌فر ترجمه کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی مدیر حرفه‌ای

«مدیر حرفه‌ای»، مجموعه‌ای شش‌جلدی از انتشارات آریاناقلم است که می‌کوشد مفاهیم اساسی و بنیادین مدیریت را آموزش دهد و نکات مرتبط با آن را مرور کند. این کتاب‌ها به زبان ساده نوشته شده‌اند و به‌صورت گام‌به‌گام به مخاطبشان کمک می‌کنند اصول حرفه‌ای مدیریت را فرا بگیرد و به کار ببندد. «ارتباطات حرفه‌ای»، «مذاکره حرفه‌ای»، «ارائه حرفه‌ای»، «اخلاق حرفه‌ای»، «عملکرد حرفه‌ای» و «رهبر حرفه‌ای» عناوین این سری هستند.

کتاب عملکرد حرفه‌ای برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب مختصر و مفید به مدیران و رهبرانی که می‌خواهند عملکردشان را بهبود دهند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب عملکرد حرفه‌ای می‌خوانیم

برند هر شرکتی مجموعه‌ای منحصربه‌فرد و هم‌خوان از ارزش‌هایی است که شالودۀ محصول یا خدمت آن شرکت را تشکیل می‌دهند. درست همان‌طور که شرکت‌ها برندهایشان را می‌سازند، شما هم باید بیندیشید و ببینید که مظهر چه چیزی هستید و می‌خواهید چه تصویری از خودتان در ذهن دیگران بسازید. پیام‌هایی که از خود بروز می‌دهید جملگی باید با برند شخصی‌تان همخوان باشند.

این بدین معنی نیست که باید سعی کنید کسی غیر از خودتان بشوید. انجام دادن چنین کاری چه‌بسا مدت کوتاهی هم نتیجه بدهد، اما بازی کردن در این نقش، آن هم برای مدتی طولانی، ناممکن است. ازاین‌رو، برندتان باید چیزی باشد که شما کاملا با آن راحتید. برند شما باید بازنمود ارزش‌هایتان باشد و البته مخصوص خود خود شما.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل 1: شناخت خود
نگریستن به درون از بیرون
هدف‌گذاری
تحلیل قوت‌ها و ضعف‌های خود
ساختن و پراختن برندتان
برنامه‌ریزی برای آینده
فصل 2: ارتقای مهارت‌ها
مدیریت کردن زمان
حضور یافتن در جلسه‌ها
بر عهده گرفتن ریاست جلسه
مذاکره کردن
طرز برخورد با افراد مشکل‌ساز
سخنرانی کردن و ارائۀ مطلب
فصل 3: اثربخش‌تر شدن
خوندن و به خاطر آوردن
خلاق بودن
اعتمادبه‌نفس داشتن
تصمیم‌گرفتن
«نه» گفتن
ارتباط موفقیت‌آمیز برقرار کردن
گوش‌دادن اثربخش
فصل 4: موفق شدن
قرار گرفتن در جایگاه رهبر
موفق شدن در مقام مدیر
ساختن شبکه‌های کاری
کارکردن با راهنما
پیشرفت‌کردن
بررسی کردن برنامه‌هایتان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عملکرد حرفه‌ای
نویسنده،
مترجممحمدعلی معین فر
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات137
زبانفارسی
شابک978-600-7677-33-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب عملکرد حرفه‌ای

برای دریافت کتاب عملکرد حرفه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.