معرفی و دانلود کتاب عمه زاده‌ها

عکس جلد کتاب عمه زاده‌ها
قیمت:
۴۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عمه زاده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عمه زاده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عمه زاده‌ها

اثری دیگر از لوئیزا می الکات، خالق شاهکار «زنان کوچک». کتاب عمه زاده‌ها رمانی کلاسیک و تاثیرگذار است که به روایت داستان زندگی رز می‌پردازد. او دختری تنها و بیمار است و به تازگی پدر و مادرش را از دست داده و حالا باید باید با عمه‌های خود در بوستون زندگی کند. اثری الهام‌بخش درباره‌ی استقلال، دوست‌یابی، مهربانی، رویارویی با زندگی بزرگسالانه و مسئولیت.

درباره کتاب عمه‌زاده‌ها:

مدت زیادی از زمانی که رز کمپبل، دخترک کوچک و خجالتی، پدر و مادرش را از دست داده بود نمی‌گذشت. او به دهکده‌ی آنت‌هیل آمد تا باقی روزها را در عمارت قدیمی عمه‌های پیر پدرش بگذراند. شش عمه‌ی سخت‌گیر و هفت پسرعمه‌ی شلوغ و شَر چیزی نبود که هرکسی بتواند از پس تحمل آن بربیاید. به‌ویژه رز که با بیماری‌های روحی و جسمی شدیدی دست و پنجه نرم می‌کرد.

رز بیچاره حالا باید شبانه‌روز در انتظار عمویش می‌نشست تا از سفر برگردد و سرپرستی او را برعهده بگیرد. در آن خانه همه‌چیز وحشتناک بود. به حدی که دخترک کوچک قصه‌ی ما علاقه داشت ساعت‌ها خودش را در کتابخانه حبس کند. بلکه با مواجه نشدن با دیگران کمی از فضای خفقان‌آور خانه برای او کاسته شود. اما اوضاع چنان که رز تصور می‌کرد باقی نماند. آمدن عمو آلِک همه چیز را از این رو به آن رو کرد. تئوری‌های جدید و البته کمی غیرمعمول او در رابطه با تربیت فرزند باعث شد رز وضعیت بهتری در خانه پیدا کند و جایگاه خود را در میان عمه‌‌ها و هفت پسرعمه‌ی خود بیابد. هر فصل کتاب عمه‌زاده‌ها (Eight Cousins) به توصیف یک ماجراجویی در زندگی رز می‌پردازد و این دختر جوان می‌آموزد که چگونه به عنوان تنها زن خانواده‌ی خود، شخصیتی قوی به نمایش بگذارد.

این اثر در سال 1874 منتشر شده و با وجود این که زمان زیادی از انتشار آن می‌گذرد،‌ همچنان یکی از مهم‌ترین آثار کودک و نوجوان است و نمی‌توان از نقش آن در باوربخشی به دختران غافل شد. نویسنده در توصیف و شخصیت‌پردازی بی‌نظیر عمل کرده و کاراکترها، از عمه‌ی پیر بدبین گرفته تا جذابترین پسرعمه، همگی قابل‌باور هستند.

در کتاب عمه‌زاده‌ها همچون دیگر کتاب‌های لوئیزا می الکات (Louisa May Alcott) بر اخلاق و جنبه‌های گوناگون زندگی اخلاقی تاکید فراوان می‌شود. نگارنده تماماً بر تناقضاتی که در این داستان موجود است،‌ آگاهی دارد. چرا که این اولین بار است که داستانی را به صورت پیوستار ارائه می‌کند. با این همه، داستان عمه‌زاده‌ها را می‌توان نوعی مقدمه برای کتابی دانست که الکات بعدتر با عنوان «سرگذشت رز» منتشر کرده است.

کتاب عمه‌زاده‌ها مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان و جوانانی که به کتاب‌های کلاسیک و رمان‌های تاریخی علاقه دارند، بی‌تردید از مطالعه‌ی این اثر لذت خواهند برد. البته این اثر فقط مختص نوجوانان نیست و بزرگسالان را نیز شیفته‌ی خود خواهد کرد.

با لوئیزا می الکات بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌ی برجسته‌ی آمریکایی بیش از هر کتاب دیگری با رمان زنان کوچک شناخته می‌شود و می‌توان این اثر مشهور را نوعی اتوبیوگرافی از لوئیزا می الکات از سال‌های کودکی او با خواهرانش در ماساچوست به شمار آورد. الکات فمنیست و مخالف سرسخت بردگی بود و اولین زنی بود که برای رای دادن در کنکورد ثبت نام کرد. از دیگر رمان‌های مشهور او می‌توان به مردان کوچک، همسران خوب و پسران جو اشاره کرد.

در بخشی از کتاب عمه‌زاده‌ها می‌خوانیم:

رز با دستمالی که برای پاک کردن اشک‌هایش در دست داشت، در بهترین و بزرگترین اتاق تنها نشسته بود، به مشکلات خود فکر می‌کرد اما باید آماده می‌شد تا دوش بگیرد. خلوت کردن در این اتاق را دوست داشت، چون مکانی مناسب برای فکر کردن به بدبختی‌هایش بود، این اتاق ساکت و تاریک، پر از مبلمان و اشیای قدیمی بود، پرده‌های پرزرق و برق داشت، و به همۀ دیوارها نقاشی‌هایی از مردان نجیب‌زاده با کلاه‌گیس، زنانی با بینی‌های صاف و کلاه‌های سنگین، و کودکانی با کت‌های دنباله‌دار و یا لباس‌های پرچین و کوتاه آویزان شده بود. اینجا مکانی عالی برای غصه خوردن بود؛ و باران بهاری که روی شیشه می‌خورد گویی زمزمه می‌کرد: «گریه کن، من با تو همراهم.»

درواقع رز دلایل زیادی برای ناراحتی و غصه خوردن داشت، مادر نداشت، اخیراً پدرش را نیز از دست داده بود، جایی برای زندگی، مگر خانۀ عمه‌های پدرش نداشت. تنها یک هفته بود که در کنار آن‌ها زندگی می‌کرد، و با اینکه این دوشیزگان پیر دوست‌داشتنی تمام تلاششان را کرده بودند تا او را خوشحال کنند، اما موفق نشده بودند، چراکه رز شباهتی با کودکان دیگری که تا آن روز دیده بودند نداشت، آن‌ها توجه زیادی به رز داشتند، انگار از یک پروانۀ کوچک و حساس مراقبت می‌کنند.

به او اجازه داده بودند در خانه پرسه بزند، رز در طی یک یا دو روز به همه جای عمارت قدیمی، با گوشه‌های عجیب و غریب، اتاق‌های فریبنده و راهروهایی پر رمز و راز سرک کشید. برخی پنجره‌ها شکسته بودند، بالکن‌هایی با فضای عاشقانه‌ به سمت باغ در اطراف ساختمان وجود داشت. ساختمان سالنی با سقف بلند داشت که پر از اشیایی عجیب از تمام نقاط دنیا بود، چراکه کمپبل‌ها از چند نسل قبل همگی ناخدای کشتی بودند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیشگفتار
فصل 1: دو دختر
فصل 2: اعضای خانواده
فصل 3: عموها
فصل 4: عمه‌ها
فصل 5: یک کمربند و یک جعبه
فصل 6: اتاق جدید
فصل 7: سفری به چین
فصل 8: نتیجه‌ای که به دست آمد
فصل 9: راز فبی
فصل 10: فداکاری رز
فصل 11: روزهای سخت برای مک
فصل 12: دوست‌های دیگر
فصل 13: سفری به کوهستان
فصل 14: مهمانی تولد
فصل 15: داستان گوشواره‌
فصل 16: پختن نان و درست کردن جادکمه
فصل 17: قرارداد خوب
فصل 18: مُد و شناخت بدن
فصل 19: برادر استخوانی
فصل 20: مهمانی سال نو
فصل 21: ترس
فصل 22: انجام یک کار مهم
فصل 23: برقراری صلح
فصل 24: انتخاب جایی برای زندگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عمه زاده‌ها
نویسنده
مترجمفاطمه رضایی
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات171
زبانفارسی
شابک978-622-7458-62-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عمه زاده‌ها

نازنین مرادی
۱۴۰۳/۱/۱۲
داستان عمه زاده هاداستان جذابی است که نوجوانان و حتی بزرگسالان از خوندنش لذت میبرن پر از حس زندگی است و روایت زندگی دختری نوجوان است که در اوج افسردگی حضور عموی مهربانش در کنار او، به زندگیش رنگ وبوی تازه‌ای می‌دهد
نادیا امیرعضدی
۱۴۰۰/۱۲/۹
خاطره انگیز....
یاد دوران کودکی افتادم.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب عمه زاده‌ها

برای دریافت کتاب عمه زاده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.