معرفی و دانلود کتاب غریبه‌ای در خانه

عکس جلد کتاب غریبه‌ای در خانه
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب غریبه‌ای در خانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غریبه‌ای در خانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غریبه‌ای در خانه

رمانی پر از رمز و راز که به هیچ عنوان نمی‌توانید پایانش را حدس بزنید! شاری لاپنا، این‌بار در کتاب غریبه‌ای در خانه، داستان زوجی جوان را تعریف می‌کند که زندگی خوب و خوش و آرامی دارند، اما اتفاقی ناگهانی همه چیز را در زندگی آن‌ها تغییر می‌دهد؛ اتفاقی که آغاز ورود آن‌ها به دنیایی پر از دروغ و پنهان‌کاری است. این کتاب توانسته به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز تبدیل شود.

درباره‌ی کتاب غریبه‌ای در خانه

فرض کنید که در خانه‌ی خود غریبه هستید؛ مانند کسی که احساس می‌کند هیچ چیز برایش مثل قبل نیست و آرامش سابق در زندگی‌اش جایی ندارد. آنچه گفته شد، داستان زندگی کرن و تام است؛ زوجی که اتفاقی ناگهانی، همه چیز را در زندگی‌شان تغییر می‌دهد. تغییری که همه را در بهت و حیرت فرو می‌برد.

کرن و تام، زندگی آرامی را در یکی از محله‌های نسبتاً خوب نیویورک‌ می‌گذرانند. اتفاقات معمولی و آرامش، خانه‌ی آن‌ها را پر کرده و آن‌ دو را به زن و شوهری خوشبخت تبدیل کرده است؛ اما چه کسی می‌تواند ادعا کند که از آینده باخبر است؟ شاید در یک لحظه اتفاقی رخ دهد که بعد از آن، دیگر هیچ چیز مثل سابق نباشد.

در یکی از روزهای عادی، تام به خانه برمی‌گردد؛ اما متوجه می‌شود که خبری از کرن نیست. او از خانه بیرون رفته و دسته‌کلید، کیف و حتی ماشین را نیز با خود برده است. اما او به کجا می‌تواند رفته باشد؟ تام از این موضوع بی‌اطلاع است و همین شرایط، او را نگران می‌کند.

پس از مدت کوتاهی، پلیس درِ خانه را می‌زند و نگرانی تام دوچندان می‌شود. به او خبر می‌دهند که همسرش در بیمارستان است؛ در حالی که تصادفی جدی را از سر گذرانده است. تام مایل است این موضوع را باور نکند؛ اما حضور پلیس در آنجا، هیچ شک و شبهه‌ای باقی نمی‌گذارد. تام باید هرچه زودتر خود را به بیمارستان برساند.

ماجرا از این قرار است: کرن، در حالی که با سرعت در یکی از فقیرترین و خطرناک‌ترین محله‌های شهر رانندگی می‌کرده، با تیر چراغ برق تصادف کرده است. کرن از تصادف جان سالم به در برده؛ اما پس از مدتی بیان می‌کند که نمی‌تواند هیچ چیز را به یاد آورد. اینکه چه اتفاقی افتاده، او در آن محله‌ی به‌خصوص چه می‌کرده و چرا به این سرعت رانندگی کرده برای او مانند موضوعاتی بودند که هرگز اتفاق نیفتاده‌اند. با وجود این، تام و پلیس حرف او را باور نمی‌کنند. آیا کرن، به از دست دادن حافظه‌ی خود تظاهر می‌کند؟

آن‌ها به خانه‌ی خود بازمی‌گردند و کرن مصمم است زندگی پیشین خود را از سر بگیرد؛ زندگی سرشار از آرامش و خوشبختی، ولی به زعم او چیزی در خانه تغییر کرده است. چیزی سر جایش نیست؛ انگار کسی در نبود او، در خانه حضور داشته است. از این پس، هیچ چیز در زندگی آن‌ها مانند قبل نیست. دروغ‌ها و رازها یکی پس از دیگری به وجود می‌آیند و خانه را پر می‌کنند. هیچ‌کس تمایلی به برملا شدن راز خود ندارد و حتی ممکن است در این راه آدم نیز بکشد. واقعاً چه اتفاقی در جریان است؟

کتاب غریبه‌ای در خانه (A Stranger in the House) اثر شاری لاپنا (Shari Lapena)، داستان پیچیده و شگفت‌انگیزی را روایت می‌کند که فقط قلم توانای این نویسنده‌ی کانادایی قادر به خلق آن بود. با داستان کتاب همراه شوید و در وقایع آن غوطه بخورید. سعی کنید پایان آن را حدس بزنید؛ اما این را هم بدانید که تعداد کمی از افراد می‌توانند موفق به انجام چنین کاری شوند.

جوایز و افتخارات کتاب غریبه‌ای در خانه

  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های ساندی تایمز

نکوداشت‌های کتاب غریبه‌ای در خانه

  • پر از تعلیق و پیچ و خم‌های داستانی. (The Toronto Star)
  • هوشمندانه و پرتعلیق... هرگز متوجه پایان آن نخواهید شد. (PureWow)
  • اتفاقات در این رمان به سرعت چشم به هم زدن اتفاق می‌افتند. (People)
  • این کتاب شما را وادار می‌کند تا برای هفته‌ها با چراغ‌های روشن بخوابید! (Bustle)

کتاب غریبه‌ای در خانه مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کسانی که به داستان‌ها و رمان‌های پرهیجان، جنایی و معمایی علاقه دارند جذاب خواهد بود.

با شاری لاپنا بیشتر آشنا شویم

شاری لاپنا نویسنده‌ی کانادایی است که پیش از نویسندگی، به کار وکالت و دبیری اشتغال داشت. او با نوشتن اولین رمان خود «چیزهایی که پرواز می‌کنند» به شهرت رسید و پس از آن به جوایز گوناگونی دست پیدا کرد. از دیگر آثار او می‌توان به «زن همسایه»، «کسی که می‌شناسیم» و «پایان او» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب غریبه‌ای در خانه می‌خوانیم

در مسیر برگشت به اداره‌ی پلیس، جنینگز مشغول رانندگی بود و رازباخ نیز پرسش و پاسخ با کرن را با خودش ارزیابی می‌کرد. کرن کراپ چیزی را پنهان می‌کند. در ظاهر رفتاری خیلی عادی دارد، اما ظواهر نشان می‌دهد که از درون بی‌اندازه ترسیده است.

بازرس می‌داند که او در آنجا، خیلی نزدیک به محل قتل بوده است؛ تقریباً هم‌زمان با زمان قتل. اگرچه، ساعت قتل برای آنان فعلاً مشخص نیست. اما اطمینان دارد که این دو اتفاق به همدیگر مربوط است. در آنجا چه کار می‌کرده است؟

با بررسی رفتارهای شوهرش، به یاد آورد که او اصلاً بلد نبود دروغ بگوید. اطمینان دارد که کراپ دستکش لاستیکی‌اش را گم کرده است.

یک‌نفر باید کرن کراپ را در حال ترک خانه دیده باشد. باید می‌فهمیدند کرن تنها بوده است یا خیر. رازباخ تصمیم گرفت تا شب برگردد و با همسایه‌ها در هنری پارک گفت‌وگو کند. باید ریزمکالمه‌های کرن را نیز دربیاورند. شاید آن شب تماسی داشته که ممکن است مهم باشد. باید کرن را زیر نظر بگیرند.

با رضایت به صندلی تکیه داد. پرونده به جاهای خوبش رسیده بود. وقتی به این مرحله می‌رسید. خیلی لذت می‌برد.

تام با وحشت به همسرش نگاه می‌کرد. به خاطر او به پلیس دروغ گفته بود. زنی که دوستش داشت. او چی کار کرده؟ قلبش درد می‌کرد.

کرن گفت: «تام.» سپس درنگی کرد. چه توضیحی دارد که بگوید.

تام نیز فکر کرد وقتی او نمی‌تواند توضیح دهد، پس دارد فیلم بازی می‌کند. اولش به او ایمان داشت. باور می‌کرد که یادش نمی‌آید. اما حالا باور نمی‌کرد. مطمئن بود که چیزی را پنهان می‌کند. پرسید: «کرن. معلومه چه خبره؟» صدایش سرد. اما درونش خیلی ناراحت بود.

گفت: «نمی‌دونم.» چشم‌هایش پر از اشک شد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غریبه‌ای در خانه
نویسنده
مترجمفرانک سالاری
ناشر چاپینشر البرز
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات292
زبانفارسی
شابک978-964-442-999-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب غریبه‌ای در خانه

خاطره
۱۴۰۱/۹/۶
برای یه کتاب خون حرفه‌ای جنایی، از اول اخر کتاب پیداست. گرچه فراز ونشیب‌های داستان جذاب ولی اون ترس ودلهره رو نداره بیشترحرث دربیار هستش. مردها همیشه زنهای زیبا ولی دروغگو وخائن رو به کسی که دوستشون داره ترجیح میدن. این پیامی که اکثر کتابهای این چنینی دارند وواقعی هست
دریا نخعی
۱۴۰۳/۱/۲۹
داستان خوبی بود... خسته کننده نبود و اینکه پایان جالبی داشت که قابل حدس بود.. برای یک بار خوندن ارزشش رو داره ولی خوب معمولا بعد خوندن این کتابا این فکر میاد تو ذهن آدم که واقعا نمیشه هیچکس و شناخت و بهش اعتماد کرد
نیلوفر حاج سید جوادی
۱۴۰۱/۷/۲۱
داستان در موردکرون هست که از گذشته خود فرار کرده وارد زندگی جدید با هویت جدید شده ولی متاسفانه گذشتش دنبالش میاد وشروع ماجرای جدید میشه با یه همسایه فضول که حسرت زندگی این خانم را داره، جالب بود
𝓑𝒂𝒏𝒐𝒐
۱۴۰۳/۲/۱۶
در ژانر جنایی ان طور که باید غیر قابل پیش بینی باشه نبود کاملا میشد حدس زد که داستان چیست کلا خوب بود برای اشخاصی که به ژانر جنایی علاقه مند هستند ارزش خواندن رو داره
Fariba.A
۱۴۰۱/۱۰/۸
کتاب خوبی بود البته که بعد از صد صفحه‌ی اول آخر کتاب قابل حدس بود ولی این موضوع واقعا از جذابیت کتاب کم نکرد. قطعا اونایی که رمانهای معمایی دوست دارن ازین کتاب خوششون میاد
پروانه کسرای کرمان
۱۴۰۱/۱۲/۹
از این کتاب خیلی خوشم اومد ماجرا خیلی خوب پیش میرفت ولی اخرش یه دفعه چی شد چرا هردو ازاد بودند چرا هیچ کدومشون محاکمه نشدند یه خورده برام اخر داستان گنگ بود
Sororgh
۱۴۰۱/۷/۹
اصلا حتی فکرش هم نمیکنید که چه داستانی در جریانه وقتی که انتهای کتاب منتظرید که داستان روند طبیعی خودش رو طی کنه یهو از پایان داستان شکه میشید
فروغ حقیقی
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
من تقریبا همه آثار این نویسنده رو خواندم و این کتاب هم مثل بقیه جالبه و خواندنش رو به همه طرفداران ژانر پلیسی معمایی توصیه می‌کنم
Paria madadi
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
کتاب بسیار پرهیجان و‌تا آخرین لحظه نمیتوانید حدس بزنید که چه کسی قاتل است و این لذت ادامه کتاب را چند برابر میکند
gol bano
۱۴۰۲/۱/۲۵
این رمان عالی بود و من آن را خیلی دوست دلشتم. وقایع و اتفاقات حساب شده و منطقی بو د. رمانی سرگرم کننده و جذاب
نوشین نحریر
۱۴۰۱/۸/۹
کتاب خوب شروع شده و داستان گیرا بود البته فقط تا اواخر و بعد خیلی سرهم بندی به پایان رسید.
Pardis Aghaei
۱۴۰۱/۸/۲
جالب بود مخصوصا چندجمله آخرش:)) نمیگم عالى بود براى این ژانر، ولى ارزش یک بار خوندن رو داشت
Ziba Srm
۱۴۰۲/۹/۴
خیلی لذت بردم‌منتها بصورت پی دی اف بود اخرشم قاتل به سزاش نرسید
مانا پورعبودی
۱۴۰۱/۹/۵
ذهن آدم رو میچرخونه و در اخر میرسونه ب جایی ک فکرش رو هم نمیکنی، خوب بود.
مهناز ابراهیم زاده
۱۴۰۱/۱۰/۲۹
با اشتیاق خوندم قشنگ بود
مشاهده همه نظرات 20

راهنمای مطالعه کتاب غریبه‌ای در خانه

برای دریافت کتاب غریبه‌ای در خانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.