معرفی و دانلود کتاب فرار از جلسه: چگونه جلسات را مدیریت کنیم تا کسی از آن فراری نباشد

عکس جلد کتاب فرار از جلسه: چگونه جلسات را مدیریت کنیم تا کسی از آن فراری نباشد
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرار از جلسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرار از جلسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرار از جلسه: چگونه جلسات را مدیریت کنیم تا کسی از آن فراری نباشد

کتاب فرار از جلسه که در سال 2005، جایزه‌ی Audie را در بخش کسب‌وکار و آموزش از آن خود کرد، توسط پاتریک لنچونی نوشته شده است. این کتاب، راه فراری از جلسات خسته‌کننده ارائه می‌دهد و به رهبران توصیه می‌کند با تغییر رویکرد خود، دستاوردهای ارزنده‌تری را رقم بزنند. نویسنده در مذمت جلسات نامطلوب و خسته‌کننده، به فقدان مشارکت و گفت‌وگوهای بی‌نتیجه اشاره می‌کند و باور دارد که اگر جلسات در قالب‌های مختلف برگزار شوند، بخش عمده‌ای از مشکلات سازمانی رنگ می‌بازد.

درباره‌ی کتاب فرار از جلسه

جلسات بد و خسته‌کننده معضلی است که بیشتر سازمان‌ها را دچار مشکل کرده و آن‌ها را به تکاپو انداخته تا راهکاری مناسب پیدا کنند. در این راستا، پاتریک لنچونی (Patrick Lencioni)، کتاب فرار از جلسه (Death By Meeting) را تألیف کرده تا با ارائه‌ی راه‌حل‌هایی ساده و انقلابی، یک‌بار برای همیشه به این دغدغه پایان دهد. چارچوب مبتکرانه‌ی او، کاملاً این قابلیت را دارد که در سازمان‌ها اجرا شود و روحیه‌ی تعاملی و اشتیاق به کار را در محیط افزایش دهد.

اما سؤال اصلی اینجاست که اساساً مشکل جلسات چیست و چرا انگیزه‌ی افراد را سلب می‌کنند؟ پاسخ پاتریک لنچونی به این پرسش، فقدان یادگیری در طول این فرآیند است. او باور دارد که جلسات می‌توانند برای همه‌ی شرکت‌کنندگان آن، پربار و هیجان‌انگیز باشند. البته این مسئله مستلزم پیروی از اصولی است که در کتاب پیش‌ رو تشریح می‌شود.

تجربه نشان داده که تمرکز رهبران در مدیریت جلسه عموماً بر پیشگیری از تنش میان افراد متمرکز است و این رویکرد، مشارکت را از بین می‌برد. آن‌ها باید نگرش خود را در این خصوص مورد بازنگری قرار دهند. چراکه تحریک افراد به یادگیری و کنجکاوی می‌تواند گفت‌وگوهای پرشورتر و درنهایت، نتایج درخشان‌تری در پی داشته باشد.

یکی دیگر از مشکلات عمده‌ی جلسات این است که به تصمیمات محدودی ختم می‌شود و شمار قابل‌توجهی از مسائل و دغدغه‌های سازمان، بدون راه‌حل باقی می‌ماند. زیرا افراد دقیقاً نمی‌دانند که چه زمانی برای اشتراک‌گذاری ایده‌ها، گوش سپردن به صحبت‌های دیگران و رأی‌گیری مناسب است. پاتریک لنچونی پیشنهاد می‌کند که به‌جای برگزاری یک نوع ثابت جلسه با چارچوب و تاکتیک‌های یکسان، از رویکردهای مختلف بهره‌مند شویم. او باور دارد که جلسات باید در قالب‌های متفاوتی بگنجند تا جذابیت آن برای شرکت‌کنندگان حفظ شود.

این کتاب، مملو از مثال‌های واقعی و سازنده است که به افراد کمک می‌کند تا توصیه‌ها را در موقعیت‌های مختلف پیاده کنند و ثمره‌ی آن را در دستاوردهای سازمانی خود بنگرند. کتاب فرار از جلسه در سال 2004 وارد بازار شد. این کتاب را نشر آریاناقلم با ترجمه‌ی مریم انصاری منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌‌ کتاب‌های لنچونی

مجموعه‌ کتاب لنچونی دوازده کتاب تجاری را شامل می‌شود. اولین کتاب این مجموعه که «پنج دشمن کار تیمی» نام داشت، با موفقیت و استقبال زیادی در جهان مواجه شد. از این‌رو پاتریک لنچونی تصمیم گرفت با نگارش یازده کتاب دیگر، منبعی جامع درخصوص بهبود کار تیمی و عملکرد سازمانی خلق کند. سلامت سازمانی، مشکلات رایج در کارهای گروهی، چگونگی برگزاری جلسات پربار و شیوه‌های مبتکرانه‌ی مدیریت، شماری از موضوعاتی‌اند که در مجموعه‌ی مذکور بدان پرداخته شده است.

تعدادی از کتاب‌های مجموعه‌ی لنچونی به‌ همت ناشرین مختلف به فارسی ترجمه شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب فرار از جلسه

  • کتاب فرار از جلسه فراتر از جلسات می‌رود و در مورد یک فلسفه‌ی مدیریتی کامل صحبت می‌کند. من کتاب‌های زیادی در حوزه‌ی مدیریت مطالعه کرده‌ام و آثار پاتریک لنچونی، از بهترین‌هاست. آن‌ها مبنای رویکرد ما را در سیلیکون‌ولی شکل می‌دهند. (کن ویلکاکس، مدیرعامل بانک سیلیکون‌ولی)

  • ما نظریه‌های پاتریک لنچونی را اجرا کردیم و جواب می‌دهد. جلسات ما سازنده‌تر، ارتباطات‌مان شفاف‌تر و تعهد تیم به تصمیم‌گیری‌ها بیشتر شده است. (کرت نونومارک، مدیعامل کمپانی VHA)

  • جلسات، عنصر حیاتی برقراری ارتباط سازمانی مؤثرند. پاتریک لنچونی، راهنمایی مختصر، سرگرم‌کننده و مبتکرانه برای بهبود ساختار جلسات، مشارکت و نتایج، ارائه کرده است. (سندی آلدرسون، معاون اجرایی لیگ برتر بیسبال)

کتاب فرار از جلسه برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های تجاری از مطالعه‌ی کتاب فرار از جلسه لذت خواهند برد.

با پاتریک لنچونی بیشتر آشنا شویم

پاتریک لنچونی، نویسنده‌ی آمریکایی متولد سال 1965 است که شرکت The Table Group را در سال 1997 تأسیس کرد. این شرکت در راستای بهبود سلامت سازمان‌ها به آن‌ها مشاوره می‌دهد. او تاکنون سیزده کتاب تجاری موفق منتشر کرده که بیش از هشت میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است. پاتریک لنچونی همچنین مقالاتی دارد که در مجلات سرشناسی نظیر وال‌استریت‌ ژورنال، هاروارد بیزینس ریویو، فورچون و یو‌اس‌ای‌تودی منتشر شده است.

کتاب‌های «انگیزه‌ی رهبری» و «بازیکن تیمی ایده‌آل»، در شمار بهترین کتاب‌های پاتریک لنچونی قرار دارند.

در بخشی از کتاب فرار از جلسه: چگونه جلسات را مدیریت کنیم تا کسی از آن فراری نباشد می‌خوانیم

از زمان ادغام شرکت، کیسی بسیاری از روزها مشغول کنفرانس تلفنی با مدیر شعبه‌های دیگر پلی‌سافت می‌شد و این بعدازظهر هم استثنا نبود. قرار بود امروز برآورد فروش را بررسی کنند. وقتی کنفرانس تمام شد، به نظر می‌رسید کیسی نسبت به ابتدای روز تغییر کرده است؛ کمتر نگران بود و بیشتر مصمم.

«ویل، می‌توانی چند لحظه بیایی اینجا؟»

ویل که حس بدی به حرفش در راه‌پله داشت، تصمیم گرفت جلوی هر سرزنشی را که در راه بود، بگیرد. «کیسی، از اینکه بعد از جلسه آن‌قدر رک بودم معذرت می‌خواهم...»

کیسی حرفش را قطع کرد: «می‌خواستم دربارۀ همین صحبت کنم.»

ویل خودش را روی صندلی عقب کشید و منتظر گوشمالی ماند.

«خودم گفتم وارد میدان بشوی و هرطور که توانستی به من کمک کنی، پس برای حرفی که زدی حس بدی نداشته باش. شاید بهتر باشد نظرهایت را برای زمانی نگه داری که بتوانیم خصوصی صحبت کنیم، اما نگران نباش.»

ویل نمی‌توانست تشخیص بدهد نظرش کیسی را آزرده‌خاطر کرده است یا نه. به‌هرحال، به این نتیجه رسید که حالا فرصت خوبی برای شروع صحبت است. با لحنی که به اعتراف کردن شبیه بود، گفت: «باید بگویم پیام جی. تی را دیدم.»

«خوب است. انتظار دارم تمام پیام‌هایم را بررسی کنی. نظرت چیست؟»

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه
داستان
پیش نمایش
بخش اول: بازگشت به گذشته
آن مرد
تاریخچۀ او
تغییر
مسیر
میان‌مایگی
مراسم
ناخوشی
بخش دوم: شروع داستان
دومینوی اول
تشخیص اشتباه
سراب
هشدار
دومینوی دوم
دست‌درازی
برداشت
جی.تی
تیر اول
بدبیاری پشت بدبیاری
خوش‌اقبالی
ارجاع
بخش سوم: قهرمان داستان
قدرت اراده
اختلال
آتش‌بازی
دم خروس
بخش چهارم: ماجرا
نیمۀ اول
نیمۀ دوم
روی میز
دست‌گرمی
عاقبت بد
جرقه
امید واهی
تغییر تاکتیک
بدون تعارف
توقیف
چراغ
فراتر از محدودیت‌ها
بی‌رحمی
دانشگاهِ فیلم و تلویزیون
طعمه
کاویدن
تمرین
میز طراحی
خارج از گود
ترم دوم
چندرسانه‌ای
جلسۀ اعلام برنامۀ روزانه
جلسۀ تاکتیکی هفتگی
پتۀ روی آب
جلسه اطلاعاتی دو نفره
جلسه استراتژیک ماهانه
کارگردانی با هدف هیجان
جلسه بررسی‌های فصلی خارج از شرکت
غبار در شیکاگو
بخش پنجم: گره‌گشایی
بالاتر از سیاهی
آمادگی پیش از امتحان
بازی تمرینی
تحقیق
پیش از بازی
ناامیدی
آتش خودی
اعلامیه
حلقه بسته
کناره‌گیری
مدتی بعد
الگو
تناقض جلسه
خلاصه اجرایی
مشکل شماره 1: نبود هیجان
مشکل شماره 2: نبود ساختار زمینه‌ای
بزرگ‌ترین چالش: افسانه جلسات زیاده از حد
کلام آخر: درباره جلسات
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرار از جلسه: چگونه جلسات را مدیریت کنیم تا کسی از آن فراری نباشد
نویسنده
مترجممریم انصاری
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-600-7677-97-1
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرار از جلسه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فرار از جلسه

برای دریافت کتاب فرار از جلسه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.